;
coinex

آموزش کار با صرافی dYdX ؛ ثبت نام و نحوه خرید و فروش [+دانلود اپلیکیشن]

آموزش کار با صرافی dYdX موضوعی است که قصد داریم در مقاله امروز به شما ارائه دهیم. اگر مشتاق نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال dYdX هستید، با تکراتو همراه باشید.

آموزش کار با صرافی dYdX موضوع مهمی در زمینه ارزهای دیجیتال است که دانستن آن برای علاقه‌مندان این زمینه، ضروری به‌حساب می‌آید. برای یادگیری چگونگی کار با این صرافی، ثبت نام در صرافی dYdX و یا حتی نحوه خرید در صرافی dYdX پیش از هرچیز بهتر است کمی با این صرافی آشنا شوید.

صرافی dYdX یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز است. این صرافی بیشتر برای تریدرهای پیشرفته و باتجربه مناسب است؛‌ چراکه خدماتی همچون قرض‌گیری، وام‌دهی، مارجین و لوریج تریدینگ را به کاربران خود ارائه می‌دهد که بیشتر افراد باتجربه در این زمینه با آن آشنایی دارند.

جالب است بدانید که صرافی dYdX از طریق قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم و همچنین پروتکل مقیاس‌پذیری لایه 2 استارک ویر (Starkware) عمل می‌کند. بدین ترتیب کاربران به‌راحتی می‌توانند مستقیما معامله کرده و دیگر نیازی به واسطه‌ها نداشته باشند.

در مقاله امروز، ما آموزش کار با صرافی dYdX را به همراه نحوه ثبت نام در صرافی dYdX به شما ارائه می‌دهیم و در آخر نیز دانلود اپلیکیشن صرافی dYdX را در اختیار شما عزیزان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

آموزش کار با صرافی dYdX

همان طور که در مقدمه نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال dYdX خدمت شما عرض کردیم، dYdX یک پلتفرم تریدینگ باز و بسیار قدرتمند است. این پلتفرم در حال حاضر از سه نوع از خدمات پشتیبانی می‌کند که عبارتند از:

  • وام‌دهی
  • قرض‌گیری
  • مارجین تریدینگ

پیش‌تر نیز خدمت شما گفتیم که در مقاله امروز تمام آنچه که باید درباره صرافی ارز دیجیتال dYdX بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهیم. این صرافی یک نوع صرافی غیرمتمرکز است که اسپات، پرپچوال و مارجین تریدینگ را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت، به شما ارائه می‌دهد.

هدف dYdX آن است که صرافی حرفه‌ای و قدرتمندی را برای تریدینگ دارایی‌های ارز دیجیتال، بسازد. این صرافی، شفافیت و امنیت یک صرافی غیرمتمرکز را با سرعت و کاربرد یک صرافی متمرکز ترکیب می‌کند.

dYdX برای به‌دست آوردن مقیاس بیشتر نیز با استار ویر شریک شده است تا بتواند بر روی اتریوم لایه 2 کار کند و تریدهای سریعی با هزینه گس صفر، هزینه‌های تریدینگ کمتر و اندازه‌های ترید حداقلی کاهش‌یافته را به شما ارائه دهد.

آموزش کار با صرافی dYdX
آموزش کار با صرافی dYdX

آنچه که باید در آموزش کار با صرافی dYdX به شما بگوییم آن است که این صرافی هم‌اکنون در یکی از مهم‌ترین زمان‌ها در حال رشد و توسعه است. چراکه در حال حاضر، کاربران به‌دنبال پلتفرم‌های تریدینگ غیرکاستدی هستند که داشتن معاملات سریع و ارزان با خطای کم را برای آن‌ها پدید آورد. پس بیایید با اولین بخش از این صرافی آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید:

میم کوین چیست

آلت سیزن چیست؟

نحوه وام‌دهی در صرافی dYdX

برای درک بهتر نحوه ثبت نام در صرافی dYdX ، نحوه خرید در صرافی dYdX  و حتی دانلود اپلیکیشن صرافی dYdX از انتهای این مقاله، ابتدا باید تمام بخش‌ها و امکانات آن را به‌خوبی یاد بگیرید. در این بخش می‌خواهیم اولین بخش آن یعنی بخش وام‌دهی را خدمت شما توضیح دهیم.

وام‌دهی در صرافی dYdX ریسک نسبتا کمی دارد و راه مجهولی برای کسب سود بر روی دارایی‌های ارز دیجیتال شماست. شما تنها با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال در حساب dYdX خود، بدون نیاز به تغییر و نگهداری یا هرگونه نگرانی در رابطه با شخصی که به آن وام می‌دهید، هر ثانیه سود به‌دست خواهید آورد.

سود به‌دست آمده شما نیز از سوی کاربرانی به شما پرداخت می‌شود که همان دارایی‌ها را قرض می‌گیرند. البته اصلا نگران نباشید، در ادامه آموزش کار با صرافی dYdX ، تمام این روندها را از ثبت نام در صرافی dYdX تا تا نحوه خرید در صرافی dYdX و همه و همه را برای شما توضیح می‌دهیم.

صرافی dYdX به‌عنوان یک پلتفرم، از این موضوع اطمینان حاصل می‌کند که قرض‌گیرندگان همیشه وثیقه کافی را داشته باشند تا بتوانند مقدار قرض گرفته شده خود را تسویه کنند. اگر سرمایه قرض‌کنندگان نیز از محدوده‌ای پایین‌تر برود، وثیقه آن‌ها به‌صورت خودکار فروخته می‌شود تا زمانی که بتوانند آنچه که قرض گرفته‌اند را به‌طور کامل بازگردانند.

آموزش کار با صرافی dYdX
نحوه وام‌دهی در صرافی dYdX

همچنین در زمان وام‌دهی در صرافی dYdX شما آزاد هستید هرزمانی که بخواهید، از حساب خود برداشت کنید. هیچ دوره قفل شدن سرمایه‌ای در این صرافی وجود ندارد. پس شما می‌توانید به‌عنوان وام‌دهنده، هرزمانی که بخواهید سرمایه‌های خود را سپرده بگذارید و یا برداشت کنید.

از دیگر نکاتی که در یادگیری نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال dYdX به شما کمک می‌کند آن است که بدانید این صرافی یک اپلیکیشن غیرمتمرکز است. این یعنی تمام دارایی‌های شما با استفاده از قراردادهای هوشمند بر روی بلاک چین مدیریت و ذخیره می‌شود.

همچنین این به معنای آن است که هیچ واسطه یا شخص سومی در این بین دخیل نیست. هرکسی می‌تواند آموزش کار با صرافی dYdX را مطالعه و به‌راحتی از آن استفاده کند. به‌علاوه هیچ نیازی به اعتماد به یک طرف متمرکز با مالکیت دارایی‌های آن‌ها و همچنین راه‌اندازی حساب نیز برای ثبت نام در صرافی dYdX وجود ندارد.

کار با این صرافی و ثبت نام در آن، بسیار راحت و بی‌دردسر است که امروز آن را به‌طور کامل به شما آموزش می‌دهیم. پس اگر می‌خواهید نحوه خرید در صرافی dYdX را بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

شت کوین چیست؟

ایردراپ چیست؟

آغاز کار با صرافی dYdX

برای شروع استفاده از dYdX شما تنها به سه چیز نیاز دارید:

  • یک کیف پول ارز دیجیتال
  • مقداری اتر (ETH) برای هزینه‌های معاملات
  • هر مقدار از دارایی‌ها و یا توکن‌های ارز دیجیتالی که در این صرافی پشتیبانی می‌شود

صرافی dYdX در حال حاضر از کیف پول متامسک (MetaMask) و سه دارایی مختلف پشتیبانی می‌کند که عبارتند از: ETH، DAI و USDC. توکن ETH، در حقیقت توکن محلی بلاک چین اتریوم است در حالی که DAI و USDC هر دو از استیبل کوین‌هایی (stablecoin) هستند که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شوند.

استیبل کوین نیز به کوینی گفته می‌شود که برای حفظ یک قیمت ثابت، طراحی شده است. هم DAI و هم USDC نیز طراحی شده‌اند تا تقریبا در قیمت 1 دلار ثابت باشند. این تازه شروع آموزش کار با صرافی dYdX بود.

باید اشاره کرد که هر دارایی در صرافی dYdX، نرخ سود متفاوتی دارد و این نرخ‌های سود، وابسته به محرک‌هایی مدام در حرکت هستند. این بدان معناست که با تغییر عرضه و تقاضای هر دارایی، نرخ‌های سود آن‌ها نیز به همین ترتیب تغییر می‌کند.

آموزش کار با صرافی dYdX
آغاز کار با صرافی dYdX

همچنین شما می‌توانید همیشه نرخ سود کنونی که می‌توانید در هر دارایی به‌دست آورید را در صفحه بازارها و بخش «APR عرضه» بررسی کنید.

به‌علاوه، شما باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام دارایی را قرض بدهید. برای مثال، توکن USDC یک استیبل کوین است که از سوی کوین بیس (Coinbase) پشتیبانی می‌شود و راهی آسان برای تبدیل شدن به دلار دارد. در مثال امروز نیز ما از همین کوین استفاده می‌کنیم.

در صرافی dYdX، شما کاملا قادر هستید که سودها را به هر اندازه‌ای که می‌خواهید، حتی در اندازه‌های بسیار کم و کسری، سپرده‌گذاری کرده و کسب کنید؛. علاوه بر دارایی که می‌خواهید وام‌ دهید، به مقدار کمی از ETH نیز نیاز دارید تا هزینه‌های معامله در بلاک چین را بپردازید.

ما برای نقطه شروعی مطمئن، پیشنهاد می‌کنیم که از تقریبا اتریوم به ارزش 5 دلار استفاده کنید. این نیز از نکات کلیدی در آموزش کار با صرافی dYdX است؛ چراکه بدین ترتیب خیال شما راحت است که همیشه اتریوم کافی برای پرداخت هزینه‌های معامله سپرده‌گذاری و یا برداشت پایه را دارید.

اگر هم قصد دارید تا از این پلتفرم کمی سنگین‌تر استفاده کنید، ما پیشنهاد می‌دهیم که اتریوم بیشتری داشته باشید. البته در ادامه مقاله نیز به نکات بیشتری درباره هزینه‌های معاملات می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

آینده دار ترین شت کوین ها

در اینجا باید به این نکته نیز اشاره کنیم که روند به‌دست آوردن ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد، اما این فرایند به‌طور کلی از ثبت نام حساب، انتقال چند دلار و سپس تریدینگ دلار با ارز دیجیتال تشکیل شده است.

صرافی کوین بیس نیز که پیش‌تر از آن نام بردیم یک صرافی بسیار مناسب برای کاربران تازه‌کار است که نقطه‌ای مناسب برای شروع به‌حساب می‌رود؛ مخصوصا اگر قصد دارید USDC به‌دست آورید. در صرافی کوین بیس، تبدیل دلار به USDC و برعکس به‌همراه برداشت این توکن، همه و همه کاملا آزاد است.

آموزش کار با صرافی dYdX
آغاز کار با صرافی dYdX

حالا زمانی که ارزهای دیجیتال خود را از هر صرافی به‌دست آوردید، نوبت به مرحله بعد می‌رسد که در نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال dYdX بسیار حائز اهمیت است. این مرحله نیز راه‌اندازی یک کیف پول ارز دیجیتال بوده که از مراحل اولیه ثبت نام در صرافی dYdX به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارز دیجیتال ایرانی

صرافی پنکیک سواپ

راه‌اندازی کیف پول در صرافی dYdX

در این بخش از آموزش کار با صرافی dYdX نیز به یکی از مراحل اولیه ثبت نام در آن می‌پردازیم که راه‌اندازی کیف پول است. در حقیقت یکی از قدرتمندترین امکانات ارزهای دیجیتال، به‌دست گرفتن مالکیت دارایی‌های خود است.

وقتی دارایی را در یک صرافی «متمرکز» خرید و فروش می‌کنید، این دارایی‌ها توسط خود صرافی نگهداری می‌شوند و تا زمانی که آن‌ها را برداشت نکنید، در حقیقت مال شما نیستند. حتی پس از آن معمولا این دارایی به یک بانک می‌رسد که همچنان شما مالکیت آن را ندارید.

در اینجاست که مزیت اصلی یک کیف پول ارز دیجیتال مشخص می‌شود. این نوع کیف پول به شما اجازه می‌دهد که واقعا مالک دارایی‌های خود باشید و تمام دارایی‌های دیجیتال خود را نیز به‌صورت کاملا مستقل، مدیریت کنید.

صرافی dYdX از کیف پول متامسک پشتیبانی می‌کند. این کیف پول، نوعی کیف پول برای افزونه مرورگر کروم (chrome) است که به شما اجازه تعامل مستقیم با صرافی dYdX را می‌دهد.

آموزش کار با صرافی dYdX
راه‌اندازی کیف پول در صرافی dYdX

زمانی که کیف پول خود را راه‌اندازی کردید، سپس می‌خواهید دارایی‌های خود را از صرافی به کیف پول خود برداشت کنید. اما پیش از آن در این آموزش کار با صرافی dYdX باید نکته‌ای را درباره کیف پول متامسک برای شما توضیح دهیم.

متامسک تنها بالانس‌های اتریوم را به‌صورت پیش‌فرض به شما نمایش می‌دهد. پس برای دیدن بالانس‌های دیگر دارایی‌ها همچون USDC یا DAI، شما باید آن‌ها را خود به متامسک اضافه کنید. این کار را نیز می‌توانید به‌راحتی از طریق مراحل زیر انجام دهید:

  • منو را باز کنید
  • بر روی «اضافه کردن توکن» در بخش «توکن‌های خود را نمی‌بینید؟» کلیک کنید
  • به‌دنبال نام دارایی خود بگردید
  • دارایی خود را انتخاب کنید
  • سپس بر روی «اضافه کردن توکن‌ها» کلیک کنید

بیشتر بخوانید:

صرافی هات بیت

صرافی ام ایکس سی

برای سپرده‌گذاری نیز شما تنها به یک آدرس مقصد نیاز دارید. شما می‌توانید این آدرس را نیز از این طریق پیدا کنید:

  • کیف پول متامسک را باز کنید
  • در بالا بر روی نام کیف پول خود کلیک کنید
  • حالا آدرس را در کلیپ بورد خود کپی نمایید
  • سپس نیز می‌توانید این آدرس را به‌عنوان آدرس مقصد خود در طول روند برداشت در صرافی خود، جایگذاری کنید

نکته مهمی که باید در نحوه خرید در صرافی dYdX در نظر بگیرید آن است که همیشه در زمان ارسال ارزهای دیجیتال، آدرسی که می‌خواهید ارزها را به آن بفرستید، دو بار بررسی کنید. زیرا زمانی که معامله‌ای در بلاک چین فرستاده و نوشته شد، دیگر نمی‌توان آن را تغییر داد.

آموزش کار با صرافی dYdX
راه‌اندازی کیف پول در صرافی dYdX

یک راه آسان برای بررسی درست بودن آدرس نیز وجود دارد که در این آموزش کار با صرافی dYdX به شما می‌گوییم. می‌توانید ابتدا مقدار کوچکی از دارایی‌ها را از صرافی به آدرس موردنظر ارسال کنید. وقتی با موفقیت مقدار کوچک اولیه را منتقل کردید، سپس می‌توانید بقیه دارایی خود را نیز به‌راحتی ارسال نمایید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکلات رایج صرافی پنکیک سواپ

نخوه خرید از پنکیک سواپ در تراست والت

سپرده‌گذاری در صرافی dYdX

در این جا باید عبارت بازیابی خود را به‌طور کاملا ایمن بازیابی کنید. کیف پول متامسک نیز با مقدار کوچکی از اتریوم و هر بالانسی از دارایی وام‌دهی موردنظر کیف پول شما، به‌طور کامل راه‌اندازی می‌شود. پس می‌توان گفت که شما تقریبا کار خود را انجام دادید.

آخرین قدم پیش از آنکه به‌طور خودکار از صرافی dYdX سود به‌دست آورید آن است که دارایی‌های خود را سپرده‌گذاری کنید. پس به صرافی dYdX بروید. اگر کیف پول متامسک شما به‌درستی راه‌اندازی شده باشد، پس باید دکمه آبی «اتصال کیف پول» را در سمت چپ صفحه مشاهده کنید.

بر روی آن کلیک نمایید و زمانی که پاپ آپ متامسک ظاهر شد، بر روی گزینه «اتصال» کلیک کنید. زمانی که این کار را انجام دادید، سپس باید وضعیت سبز «متصل شده» را در همان بخش راست و بالای صفحه ببینید.

هنوز تمام نشده و چند بخش کوچک دیگر تا پایان آموزش کار با صرافی dYdX باقی مانده است. حالا با کلیک بر روی برگه بالا به صفحه «بالانس‌ها» بروید. شما همیشه می‌توانید بالانس‌های حساب خود را از همین قسمت ببینید و مدیریت کنید.

بر روی دکمه آبی بزرگ «سپرده‌گذاری» کلیک کنید. برای DAI و USDC شما پیش از هرچیز باید آن‌ها را فعال کنید تا بتوانید با آن‌ها در صرافی dYdX معامله کنید. البته شما تنها بار اولی که بخواهید هر دارایی را سپرده‌گذاری کنید نیازمند انجام این کار هستید.

بیشتر بخوانید:

صرافی کراکن

آموزش کار با اپلیکیشن بایننس

وقتی DAI یا USDC را انتخاب کردید، می‌بینید که دکمه «سپرده» به «فعالسازی» تغییر می‌کند. بر روی دکمه سبز «فعالسازی» کلیک کنید تا مودال تأیید معامله متامسک را باز نمایید. هر زمان که اعمالی همچون سپرده‌گذاری، برداشت یا ترید را اجرا کنید، این مودال برای شما به نمایش در می‌آید تا مجوز آن عمل را صادر کند.

آموزش کار با صرافی dYdX
سپرده‌گذاری در صرافی dYdX

در ادامه آموزش کار با صرافی dYdX به دیگر مراحل سپرده‌گذاری در آن می‌پردازیم. در قسمت جزئیات نیز می‌توانید بخش «هزینه گس» را مشاهده کنید. گس نیز هزینه معامله‌ای است که هرکسی که با بلاک چین اتریوم معامله می‌کند باید در زمان ارسال یک تراکنش، آن را پرداخت نماید.

حالا باید بر روی گزینه «تأیید» مودال متامسک کلیک کنید تا روند فعالسازی دارایی‌های موردنظر خود را آغاز نمایید. زمانی که بر روی تأیید کلیک کنید، باید چرخنده بارگیری را در جای دکمه فعالسازی صرافی dYdX مشاهده نمایید.

پس از چند ثانیه نیز باید ببینید که دکمه فعالسازی با دکمه سپرده‌گذاری جایگزین می‌شود. حالا شما آزاد هستید که هر مقداری از دارایی موردنظر خود را سپرده‌گذاری کنید. مقداری که می‌خواهید را در بخش ورودی، وارد و هر زمانی که آماده بودید بر روی «سپرده‌گذاری» کلیک کنید. سپس نیز معامله را در پاپ آپ متامسک تأیید نمایید.

بیشتر بخوانید:

صرافی کوینکس

حل مشکل کوینکس

دانلود اپلیکیشن صرافی dYdX

خوشبختانه صرافی dYdX یک نسخه اپلیکیشن موبایل را نیز در ابتدا فقط برای گوشی‌های IOS و سپس برای گوشی‌های اندروید منتشر کرد. به‌وسیله این اپلیکیشن‌ها شما می‌توانید از تمام امکانات صرافی dYdX به‌راحتی بر روی گوشی همراه خود برخوردار شوید. ما لینک دانلود اپلیکیشن صرافی dYdX را هم برای شما قرار می‌دهیم تا بتوانید به‌راحتی آن را دریافت نمایید.

آموزش کار با صرافی dYdX
دانلود اپلیکیشن صرافی dYdX

جمع‌بندی

آموزش کار با صرافی dYdX موضوع مهمی بود که دانستن آن برای علاقه‌مندان به این زمینه ضروری بوده است و در این مقاله به‌طور کامل به آن پرداختیم. صرافی dYdX با رابط کاربری فوق‌العاده راحت و بی‌دردسر خود، تریدرها و سرمایه‌گذاران بسیاری را تحت تأثیر قرار داده‌است.

این صرافی همچنین از برنامه ماینینگ فوق‌العاده، جامعه سریعا در حال افزایش و یک ادغام لایه 2 یکپارچه نیز بهره‌مند است. کاربران دیفای حالا یک صرافی غیرمتمرکز غیرکاستدی و بسیار سریع دارند که تعدادی از جفت‌های پرپچوال را تا لوریج 25 برابر و بدون نیاز به هیچ احراز هویتی به آن‌ها ارائه می‌دهد.

این صرافی همچنین تعدادی از مشوق‌های توکنی را نیز برای جذب کاربران، تریدرها، تأمین‌کنندگان نقدینگی و همچنین برای شرکت هرچه بیشتر در مرحله بعدی رشد این پروتکل به شما هدیه می‌دهد.

هرچه صرافی dYdX بیشتر به تلاش‌های غیرمتمرکزانه خود ادامه می‌دهد، ما نیز بیشتر هیجان‌زده می‌شویم که ببینیم این صرافی، قدرت را به جامعه و کاربران این پروتکل می‌بخشد. ما در مقاله امروز، این صرافی، نحوه ثبت نام در آن، نحوه خرید و هرآنچه که باید بدانید را به‌طور کامل به‌همراه دانلود اپلیکیشن آن به شما عزیزان ارائه دادیم.

بیشتر بخوانید:

.

منابع:

نظر شما در خصوص آموزش کار با صرافی dYdX چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر