;
coinex

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) در سال 2021، 2022 و سال های بعد

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) موضوعی است که در مقاله امروز به آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا نکات بیشتری را درباره آینده رمز ارز آیوتا بدانید

آیوتا، یک دفترکل توزیع‌شده بوده که با دیگر دفترکل‌ها یک تفاوت اساسی دارد؛ آن هم آنکه آیوتا در حقیقت یک بلاک چین نیست. در عوض، آیوتا در واقع یک فناوری اختصاصی است که به‌عنوان تنگل (Tangle) شناخته می‌شود. تنگل نیز سیستمی از نودهاست که معاملات را تأیید می‌کنند.

بنیاد این پلتفرم می‌گوید که آیوتا می‌تواند سرعت بسیار بالاتری را نسبت به بلاک چین‌های مرسوم که در حال حاضر وجود دارند، به شما ارائه دهد. این پلتفرم، اثری ایده‌آل برای اکوسیستم همیشه در حال گسترش اینترنت اشیاء (IoT) است.

به همین دلیل که هیچ بلاک چینی وجود ندارد، پس هیچ ماینری هم در این پلتفرم نیست و چون هیچ ماینری نیست، پس هیچ هزینه‌ای نیز شامل حال شما نمی‌شود. آمار و ارقام موجود در آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) نشان می‌دهند که تا سال 2024، 20.4 میلیارد دستگاه این چنینی وجود خواهد داشت. پس به همین ترتیب می‌توان گفت که آیوتا منجر به راه‌اندازی کسب‌وکاری بسیار بزرگ در آینده خواهد شد.

فروش عمده این پروژه در سپتامبر سال 2014 برگزار شد که در اصل «جن» (Jinn) نامیده می‌شود. همچنین خود این شبکه نیز رسما در سال 2016 راه‌اندازی شد. هنوز نکات بسیار بیشتری در رابطه با آیوتا مانده است. پس با ما همراه باشید تا آینده ارز IOTA و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال آیوتا را با هم بررسی کنیم.

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)

یکی از بهترین راه‌ها برای دانستن آینده و پیش بینی قیمت ارز IOTA و یا هر ارز دیگری، آن است که ابتدا با خود ارز، امکانات، ویژگی‌ها و تاریخچه آن آشنا شویم. بدین ترتیب بهتر می‌توان در رابطه با آینده آن نیز تصمیم گرفت و به همین صورت متوجه می‌شویم که این ارز یک سرمایه‌گذاری خوب است یا خیر. پس به همین دلیل بگذارید ابتدا بررسی کنیم که این ارز دیجیتال چیست و چه امکاناتی دارد.

نام آیوتا (IOTA)، عناصر مختلفی از راهکارهای فناوری دفترکل توزیع‌شده (DLT) بنیاد آیوتا را نشان می‌دهد. آیوتا، فناوری دفترکل توزیع‌شده‌ای بوده که بر روی گراف جهت‌دار غیرمدور (DAG) اختصاصی به‌نام تنگل ساخته شده است. شما می‌توانید این گراف را به‌صورت یک بلاک چین چندبعدی تصور کنید.

این بلاک چین اجازه معامله اطلاعات و ارزش در یک پلتفرم غیرمتمرکز را می‌دهد که توانایی انتقالات مستقیم و ایمن را دارد. به همین ترتیب این معاملات از روشی ایمن، در شبکه اجرا و ثبت می‌شوند. لایه پایه‌ای که به آن هم «آیوتا» و هم «تنگل» گفته می‌شود نیز اجازه اجرای معاملات خرده پرداختی کاملا بدون هزینه‌ای را میان دستگاه‌ها می‌دهد.

این در حقیقت پایه آنچه را فراهم می‌کند که بنیاد آیوتا آن را «اقتصاد ماشینی» می‌خواند. این اقتصاد از چندین و چند مورد استفاده مختلف دیگر نیز پشتیبانی می‌کند که در آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) هم تأثیرگذار هستند.

آیوتا به‌علاوه نام ارز محلی در این پروتکل نیز بوده که تفاوت آن با نام اصلی پروتکل آن است که نام این توکن با حروف کوچک است؛ نام پروتکل به‌صورت IOTA و نام این ارز به‌صورت iota نوشته می‌شود. یک iota، کوچک‌ترین واحد موجود است که می‌توان آن را خریداری کرد.

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)
آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)

شما می‌توانید iota را درست شبیه به کوچک‌ترین واحد بیت کوین (BTC) یعنی یک ساتوشی (satoshi) تصور کنید. تمام iota موجود در گردش را با اولین معامله انجام‌شده در تنگل ساخته‌اند که «معامله جنسیس» نامیده می‌شود.

طراحی IOTA کاملا غیرتورمی است. این یعنی که ارزش آن را نمی‌توان با افزایش تصاعدی تعداد توکن‌ها به‌عنوان مثال برای پاداش دادن به ماینرها و یا استیکرها برای خدمات آن‌ها، کاهش داد. همین نیز سرمایه‌گذاران بسیاری را به آینده ارز آیوتا امیدوار می‌کند. تعداد محدودی از تقریبا 2.7 کوادریلیون توکن آیوتا به‌طور کلی وجود دارد.

تیمی که پشت این ارز قرار دارد از آینده ارز IOTA می‌گوید. این تیم باور دارد که کار آیوتا در اینجا تمام نخواهد شد و این ارز کاملا پتانسیل آن را دارد تا به ارز دیجیتالی برای آیندگان نیز تبدیل شود. آن‌ها معتقدند که دفترکل توزیع‌شده آن‌ها می‌تواند به همه هویتی دیجیتالی ارائه دهد.

همین داشتن هویتی دیجیتالی موجب می‌شود که زودتر به آینده برسیم. این هویت‌ها راه را برای شهرهای هوشمند و فوق پیشرفته هموار می‌کنند، ترید جهانی یکپارچه را ارائه می‌دهند و می‌توانند اعتبار محصولات را به‌راحتی اثبات کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

بنیاد آیوتا چیست؟

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)
آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)

بنیاد آیوتا، سازمان غیراجتماعی خیریه‌ای جهانی است که پروتکل‌های آیوتا را توسعه می‌بخشد و حکومت اپن سورسی را هدایت می‌کند تا این فناوری را به‌راحتی به کمال تولید برساند. نقش چنین بنیادی در آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) کاملا مشهود است.

مقر اصلی این بنیاد نیز در برلین قرار دارد. بنیاد آیوتا قصد دارد تا پروتکلی استاندارد را برای اینترنت اشیاء (IoT) بسازد. این بنیاد، شبکه جهانی توسعه‌دهندگان، طراحان، مهندسان و کارآفرینانی است که در حال تلاش برای تبدیل آیوتا به فناوری دفترکل توزیع‌شده ایمن و جامعی هستند.

هدف این بنیاد آن است که آیوتا را به فناوری پرقدرتی تبدیل کند که شرکت‌ها و افراد زیادی در سرتاسر صنایع و موارد استفاده مختلف آن را به‌کار برده و سفارشی کنند. هرروز اینترنت متحول‌تر و جنبه‌های بیشتری از جهان به‌صورت دیجیتالی به هم متصل می‌شوند.

به همین دلیل نیز این بنیاد قصد دارد که از پروتکل آیوتا استفاده کند تا شکل جدیدی از معامله ارزش را فعال سازد و همچنین اعتماد را هم میان دستگاه‌ها و افراد و هم میان خود دستگاه‌ها، یعنی اشیاء، به وجود آورد. تکامل معامله اطلاعات و ارزش به خودی خود نیز تولید، زنجیره‌های تأمین، مهندسی عمران، حمل و نقل، امورمالی و صنایع دیگری را بهینه می‌سازد.

این شکل جدید معامله همان چیزی است که آن را «اقتصاد ماشینی» می‌نامیم. اپلیکیشن‌های موجود در تجارت الکترونیک برای اهداف انسان به انسان را همچنان می‌توان با ارزهای دیجیتال بدون هزینه‌ای همچون آیوتا، از نظر مالی تأمین کرد.

آخرین نکته‌ای که باید در این بخش از بررسی آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) به آن اشاره کنیم، اصول بنیان‌گذاری آن است. اصول بنیان‌گذاری بنیاد آیوتا حول اخلاقیات جامعه‌محور و اپن سورس می‌چرخد. این بنیاد باور دارد که اقتصاد ماشینی باید در یک پروتکل کاملا بدون هزینه ساخته شود.

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)
بنیاد آیوتا چیست؟

به‌علاوه این بنیاد معتقد است که این اقتصاد باید مقیاس‌پذیر و دوست‌دار محیط‌زیست باشد و همچنین اجازه معامله کم انرژی ارزش و اطلاعات را بدهد. هیئت مدیره بنیاد آیوتا شامل «دومینیک شینر»، دکتر «سرگی پوپوف» و دکتر «ناوین راماچاندران» می‌شود. شماره ثبت شفافیت E.U. این بنیاد نیز 500027331119-04 است.

توکن میوتا (MIOTA) چیست؟

از دیگر نکات مهم در دانستن آینده رمز ارز آیوتا و اصولا هر ارز دیجیتالی، شناختن توکن‌های آن است. پیش‌تر شما را با توکن iota آشنا کردیم که کوچک‌ترین واحد قابل خریداری در شبکه آیوتا بود. در این بخش می‌خواهیم شما را با توکن میوتا آشنا کنیم.

زمانی که برای خرید iota اقدام می‌کنید و یا در حال تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های بازار هستید، معمولا رایج است که ببینید نام میوتا (MIOTA) به‌عنوان واحد ارز درج شده است. اما در این بخش قصد داریم این موضوع را برای شما شفاف‌سازی کنیم تا بهتر آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) را بفهمید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

باید گفت که یک میوتا، برابر با یک میلیون iota است. معنی میوتا در حقیقت همان مگا آیوتا یا آیوتای عظیم است، همان طور که یک مگابایت برابر با یک میلیون بایت است. از میوتا به‌عنوان واحد ترید استفاده می‌کنند. چراکه بدین‌صورت اعداد و ارقام کاملا قابل مدیریت می‌شوند. در بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال، یک میوتا، یعنی یک میلیون iota، واحدی است که خریده یا فروخته می‌شود.

تنگل (Tangle) چیست؟

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)
توکن میوتا (MIOTA) چیست؟

پیش‌تر در بررسی آینده ارز IOTA نام تنگل را آوردیم و در این بخش قصد داریم این موضوع مهم را بیشتر خدمت شما توضیح دهیم. تنگل (Tangle) در حقیقت نام ساختار اصلی گراف جهت‌دار غیرمدور (DAG) آیوتا است.

این ساختار به‌جای آنکه چندین معامله جداگانه را همچون بلاک چین در بلاک‌های متوالی جمع‌‌آوری کند، به آن‌ها اجازه می‌دهد که به یکدیگر وصل شوند.

از لحاظ ظاهری، این شبکه اشتراکی متشکل از معاملات کوچک‌تری که به‌هم متصل شده‌اند درست مانند بلاک چین‌ها شبیه به تارهای درهم تنیده، نه با یک خط بلکه با یک جهت است. بنابراین نیز نام آن «تنگل» به معنای درهم تنیده است.

تنگل در واقع همان نسخه پروتکل شبکه بلاک چین آیوتا است که در آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) نیز تأثیر بسیاری دارد. هر معامله جدیدی باید دو یا چندین معامله قبل‌تر را تأیید کند. این نیز درست برخلاف ماینرها یا اعتبارسنج‌ها در سیستم‌های اثبات سهام است که بلاک‌های جمع‌شده معاملات جدید را در مدت‌های از پیش تعیین شده تأیید می‌کنند.

از آنجایی که تنگل یک گراف جهت‌دار غیرمدور است، پس می‌تواند به‌طور بالقوه معاملات کوچک را بسیار سریع‌تر از فناوری مرسوم بلاک چین تأیید کند. چون در این بلاک چین هیچ ماینری وجود ندارد، معاملات آیوتا نیازی ندارند که منتظر بمانند تا در بلاک‌های تازه ساخته‌شده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)
تنگل (Tangle) چیست؟

آن‌ها همچنین دیگر هیچ هزینه‌ای را هم برای آنکه در این شبکه پردازش شوند، نمی‌پردازند. همین عوامل، ویژگی‌های مقیاس‌پذیری خاصی به آیوتا بخشیده است که به شبکه، هم اجازه پردازش کسب‌وکارهای مقیاس بزرگ و هم پردازش معاملاتی را می‌دهد که بر اساس اطلاعات یک سنسور کوچک در داخل دستگاه قرار دارند.

پس حالا می‌توان این‌طور گفت که تنگل یک فناوری دفترکل توزیع‌شده است. این فناوری، اگر نخواهیم بگوییم کوچک‌ترین، اما یکی از کوچک‌ترین ردپاهای انرژی هر DLT عمومی را دارد.

شبکه آیوتا چطور ایمن شده است؟

در این بخش از بررسی آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) می‌خواهیم به ایمنی این شبکه بپردازیم که یکی از نکات ضروری تمام شبکه‌ها و ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود.

با توجه به آنکه شبکه آیوتا یک بلاک چین نیست، پس ممکن است فکر کنید که این شبکه هیچ نیازی به مکانیسم اجماع ندارد. در صورتی که برای ایمن نگه داشتن شبکه، به اثبات کار نسبتا سرراستی در روند اعتبارسنجی معاملات نیاز داریم.

تا به حال، نگرانی‌های زیادی از بابت امنیت آیوتا وجود داشته است. در گذشته، محققین ادعا کرده بوند که آسیب‌پذیری‌های دیگری نیز در کد این پروژه پیدا کرده بودند.

چطور می‌توان آیوتا (میوتا) را خریداری کرد؟

میوتا در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال برای شما قرار دارد. بسیاری از افراد این توکن را از صرافی‌های زیر خریداری می‌کنند که به نسبت صرافی‌های بهتری به‌شمار می‌روند:

  • بایننس (Binance)
  • بیتفینکس (Bitfinex)
  • اوکی اکسچنج (OKEx)

بر اساس این پروژه، طیفی از جفت‌های تریدینگی که برای این ارز دیجیتال وجود دارد عبارتند از جفت‌های: بیت کوین، اتریوم، استیبل کوین‌ها و ارزهای فیاتی همچون ین ژاپن، یورو، پوند و دلار. پس شما می‌توانید به‌راحتی پس از مطالعه این مقاله و بررسی کامل آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) آن را از صرافی‌های معتبر خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

آینده رمز ارز آیوتا به چه صورت است؟

اگرچه که ارزش بازار آیوتا به‌طور قابل ملاحظه‌ای از زمان اوج آن در سال 2017 کمتر است، اما این ارز دیجیتال نشانه‌هایی از پیشرفت را تا آخر سال 2020 از خود نشان داد. ارز آیوتا سال 2020 را با ارزش بازاری به مبلغ 446 میلیون دلار آغاز کرد و با بیش از 900 میلیون دلار در 19ام دسامبر 2020 به پایان رساند.

این افزایشی بالاتر از 100% بود اما جاده راه این ارز دیجیتال پر از پیچ و تاب بود. شبکه آیوتا به شراکت با شرکت‌های بزرگ ادامه داد. به‌علاوه تمرکز آن بر روی رشد اینترنت اشیاء (IoT) نیز به آن کمک کرد که از دیگر ارزهای دیجیتال متمایز باشد.

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)
آینده رمز ارز آیوتا به چه صورت است؟

داشتن تمرکز بر اینترنت اشیاء همچنین باعث شد که سرمایه‌گذاران بسیاری به ‌آن علاقه‌مند شوند. البته به‌نظر می‌آید که چنین تمرکزی واقعا هم برای این ارز دیجیتال کارساز  و سودآور باشد؛ چراکه از 28 سپتامبر 2021 ارزش بازار آیوتا تقریبا 3.2 میلیارد دلار شده است.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال آیوتا در سال‌های بعد

ما با انجام تجزیه‌وتحلیل‌های فنی و با استفاده از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی بسیاری، قیمت‌های گذشته آیوتا را تحلیل کرده‌ایم تا بتوانیم بهترین بررسی آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) را به شما عزیزان ارائه دهیم.

ما تمام سعی خود را کردیم که بهترین اطلاعات تاریخی را برای کوین میوتا جمع‌آوری کنیم. این اطلاعات شامل مؤلفه‌های بسیاری همچون قیمت گذشته، ارزش بازار، حجم و موارد دیگر می‌شد. پس اگر می‌خواهید بدانید که می‌توانید در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید یا نه، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

پیش بینی قیمت ارز IOTA در سال 2021

بر اساس تجزیه‌وتحلیل‌های ما، قیمت آیوتا در سال 2021 پیش بینی می‌شود که حداقل قیمتی به اندازه 1.42 دلار داشته باشد. البته قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند افزایش یابد و به حداکثر سطح 1.62 دلار نیز برسد. میانگین قیمت تریدینگ این ارز نیز 1.57 دلار خواهد بود.

پیش بینی آیوتا 2022

به‌طور کلی پیش بینی شده است که قیمت آیوتا در سال 2022 به سطح حداقلی 2.16 دلار و سطح حداکثری 2.65 دلار برسد. قیمت میانگین آن نیز در طول این سال، 2.24 دلار است. اما اگر به‌دنبال پیش بینی آیوتا 2022 با جزئیات بیشتری هستید، ما قیمت متوسط پیش بینی شده هر ماه از سال 2022 این ارز را به شما ارائه می‌دهیم. پس با این بخش از آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) همراه باشید.

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)
آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)
  • ژانویه 2022: 83 دلار آمریکا
  • فوریه 2022: 34 دلار آمریکا
  • مارس 2022: 89 دلار آمریکا
  • آوریل 2022: 48 دلار آمریکا
  • ماه می: 44 دلار آمریکا
  • ماه ژوئن 2022: 9 دلار آمریکا
  • ماه جولای: 9 دلار
  • آگوست 2022: 8 دلار
  • و در 4 ماه آخر نیز به‌ترتیب: 68، 2.31، 2.78 و 2.61 دلار آمریکا

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال آیوتا در سال 2023

در سال 2023 نیز قیمت این ارز دیجیتال، سطح حداقل 3.11 دلار را خواهد داشت. البته قیمت آن می‌تواند تا سطح حداکثر 3.85 دلار نیز افزایش یابد. قیمت میانگین پیش بینی شده برای این ارز در سال 2023، 3.23 دلار است که قیمتی مناسب و صعودی به‌نظر می‌رسد.

پیش بینی قیمت ارز IOTA در سال 2024

قیمت پیش بینی شده این ارز برای سال 2024 نیز بسیار صعودی است. چراکه حداقل قیمت آن 4.48 دلار، حداکثر آن 5.35 و قیمت میانگین آن نیز در طول سال 2024، 4.64 دلار خواهد بود که تمام این قیمت‌ها نسبت به قیمت حال حاضر آن، بسیار صعودی و پربازده به‌نظر می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021

پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)
آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال آیوتا در سال 2025

قیمت یک عدد از توکن میوتا در سال 2025، با حداقل قیمت 6.64 دلار پیش بینی شده است. بر اساس یافته‌های ما قیمت این کوین می‌تواند افزایش یابد و به مقدار حداکثر 7.75 دلار نیز برسد که قیمت شگفت‌انگیزی برای این ارز است. میانگین قیمت این ارز در این سال نیز 6.88 دلار خواهد بود.

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) در سال 2030

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که قیمت این ارز می‌تواند تا سال 2030 تا حداقل قیمت 47.87 دلار برسد. بالاترین قیمت آن نیز 55.36 دلار خواهد بود. آیوتا در سال 2030 قیمت میانگین 49.54 دلار نیز خواهد داشت.

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)
آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) در سال 2030

جمع‌بندی

آینده و پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA) موضوع جنجالی و مهم مقاله امروز ما بود که خدمت شما عزیزان ارائه دادیم. ارز دیجیتال آیوتا با توکن میوتای جالب خود، یک دفترکل توزیع‌شده است که طراحی شده تا معاملات را میان ماشین‌ها و دستگاه‌ها در اکوسیستم اینترنت اشیاء (IoT) ثبت و اجرا کند.

این دفترکل از ارز دیجیتالی به نام میوتا برای محاسبه معاملات در شبکه خود استفاده می‌کند. ابتکار اصلی آیوتا، در حقیقت چیزی به نام تنگل است. تنگل، سیستمی از نودهاست که برای تأیید معاملات از آن استفاده می‌شود.

تنگل به‌نظر بسیار سریع‌تر و پربازده‌تر از بلاک چین‌های معمولی مورداستفاده در دیگر ارزهای دیجیتال به‌نظر می‌رسد. اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری خوبی هستید، این ارز دیجیتال می‌تواند سود زیادی را به شما ارائه دهد. ما در این مقاله، هرآنچه که باید درباره این ارز بدانید در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: coinmarketcap.com, coinmarketcap.com

نظر شما در خصوص آینده و پیش بینی قیمت آیوتا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر