;
coinex

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho) ؛ قیمت و مشخصات فنی

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو  (Galaxy A12 Nacho) یکی از محصولات قدرتمند و پرطرفدار است. این گوشی هوشمند دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه فردی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. با بررسی مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو با تکراتو همراه باشید.

سامسونگ یک کمپانی موفق تولید کننده محصولات دیجیتال است که هر ساله گوشی‌های هوشمند باکیفیت و موفقی را به بازار عرضه می‌کند. از بین گوشی‌هایی که سامسونگ هر سال عرضه می‌کند، تعداد بسیاری از آنها جزو گوشی‌های میان رده هستند که بیشترین فروش را دارند.

در بین گوشی‌های عرضه شده توسط این شرکت، گلکسی A12 خوش درخشید. این موضوع باعث شد تا سامسونگ مدلی با تغییراتی جزئی به نام گلکسی A12 Nacho را در آگوست ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند.

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو

سامسونگ نسخه پیشرفته‌تر گوشی a12 را به نام گوشی سامسونگ گلکسی a12 ناچو معرفی کرده است که ویژگی‌های بهتری از نسخه قبلی دارد. گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو مناسب برای کاربرانی است که می‌خواهند با پرداخت هزینه‌ای کم به اغلب امکانات موجود در گوشی‌های اندرویدی دسترسی داشته باشند.

در ادامه مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو  (Galaxy A12 Nacho) به صورت کامل بررسی خواهد شد تا به اطلاعات کاملی در مورد این گوشی دست یابید.

بررسی طراحی ظاهری و کیفیت گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو

همانطور که در بالا اشاره شد گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو حالتی بهینه از گوشی سامسونگ A12 است اما در این مدل جدید از تراشه‌ای متفاوتی استفاده شده است. در ظاهر گلکسی A12 ناچو تغییری رخ نداده است و این مدل نیز مانند A12 ظاهر ساده‌ای دارد.

طراحی این گوشی شبیه به نسخه‌ی استاندارد آن است. پنل پشتی گوشی حالتی دو تکه داشته و در قسمت بالایی بافت ریز و حاشوری به چشم می‌خورد. وجود این بافت علاوه بر متفاوت کردن ظاهر این گوشی، توانسته مانع از لیز خوردن سامسونگ a12 nacho از دست شود.

ماژول دوربین مربعی شکل، به صورت قرینه 4 لنز را در 4 گوشه‌ی خود جای داده که ظاهر زیبایی به پشت پنل گوشی a12 ناچو داده است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص میزان عمق در تصویر.

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو

گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ دارای بدنه و فریمی از جنس پلاستیک است. در پنل جلوی گوشی، در بالای صفحه‌نمایش از بریدگی با طراحی آبشاری استفاده شده و ماژول دوربین ۸ مگاپیکسلی آنجا قرار گرفته است.

این گوشی مانند اکثر محصولات موجود در بازار بدنه‌ای یکپارچه دارد و ۲۰۵ گرم نیز وزن آن است. ابعاد این محصول سامسونگ به ۱۶۴ در ۷۵٫۸ در ۸٫۹ میلی‌متر می‌رسد که نشان می‌دهد یک گوشی نسبتا بزرگ و سنگین است.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A72

گوشی سامسونگ گلکسی A52 

لبه‌های صفحه‌نمایش حاشیه‌ی مشکی رنگ دارند که تاحدودی به چشم می‌خورد و ضخامت حاشیه در لبه‌ی پایینی صفحه‌نمایش گوشی A12 Nacho بیشتر از سایر قسمت‌ها است.

در لبه‌ی سمت راست گوشی، دکمه‌ی پاور قرار گرفته که با حسگر تشخیص اثرانگشت ترکیب شده و کاربر با استفاده از آن می‌تواند گوشی خود را باز کند. در بالای دکمه‌ی پاور نیز دکمه‌های ولوم صدا قرار دارند که برای کاهش یا افزایش میزان حجم صدای خروجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وجود اسکنر اثرانگشت در کنار گوشی، سرعت و همچنین دقت بسیار بالاتری نسبت به سنسورهایی دارد که در زیر نمایشگر گوشی‌های اقتصادی قرار گرفته‌اند. بنابراین وجود اسکنر اثر انگشت در کنار این گوشی یک مزیت محسوب می‌شود.

در لبه‌ی سمت چپ گوشی، درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه قرار دارد و کاربر می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد. روی لبه‌ی پایینی گوشی نیز جک 3.5 میلی‌متری، درگاه USB-C، بلندگوها و میکروفون قرار دارند. روی لبه‌ی بالایی گوشی نیز میکروفون دوم قرار گرفته است. این گوشی در کل برای کاربرانی که به دنبال خرید محصولی ارزان ‌قیمت هستند، مناسب است.

برای رنگ‌بندی Galaxy A12 Nacho سامسونگ 4 رنگ قرمز، سفید، مشکی و آبی را در نظر گرفته که در این مورد هم عمکردی مشابه نسخه‌ی A12 داشته است.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A02 

گلکسی زد فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3)

بررسی صفحه نمایش Galaxy A12 Nacho

چون سامسونگ تصمیم داشته یک گوشی ارزان قیمت را به بازار عرضه کند، خبری از صفحه‌نمایش OLED در گوشی A12 Nacho نیست و از صفحه‌نمایش IPS LCD استفاده شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو

روی محصول مدنظر از صفحه‌نمایشی ۶/۵ اینچی استفاده شده برای انجام بازی و تماشای ویدیو بسیار مناسب است. گوشی A12 Nacho تراکم پیکسلی قابل توجهی ندارد و تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ باعث شده گوشی سامسونگ نتواند جزئیات بسیار زیادی از محتویات را به نمایش بگذارد.

با این وجود، تراشه‌ی سامسونگ a12 ناچو ارتقا پیدا کرده است و می‌تواند داده‌های گرافیکی را با سرعت بیشتری رندر ‌کند که موجب بازخورد بهتر نمایشگر می‌شود. این صفحه نمایش با نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز، قابلیت پخش ویدئوهایی با رزولوشن 1080 را دارد.

به گفته سامسونگ صفحه‌نمایش گوشی A12 Nacho قادر به تولید روشنایی به حد ۴۰۰ نیت است. میزان روشنایی صفحه‌نمایش در حد نسبتا قابل قبولی قرار دارد اما نبود حسگر تشخیص نور محیط از نقاط ضعف این گوشی است.

در گوشی A12 Nacho برای تطبیق میزان روشنایی صفحه‌نمایش از دوربین سلفی کمک گرفته می‌شود و برخلاف دیگر گوشی‌های سامسونگ، صفحه نمایش گوشی گلکسی A12 Nacho از حالت‌های رنگی برخوردار نیست و نمی‌توان تنظیمات رنگی آن را تغییر داد.

سامسونگ برای این گوشی محافظ خاصی در نظر نگرفته و بهتر است برای آن از گلس‌های ضدخش و مقاوم در برابر ضربه استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3)

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو

بررسی دوربین Galaxy A12 Nacho

تفاوتی میان ماژول دوربین اصلی این گوشی با گوشی A12 وجود ندارد. این گوشی در پنل پشتی دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با حسگر GM2 سامسونگ، دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید یا فوق عریض است که قادر است تصاویری با زاویه‌ی ۱۲۳ درجه ثبت کند و دو دوربین دیگر نیز با حسگر ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند که برای تشخیص عمق در تصویر و ثبت تصاویر ماکرو استفاده می‌شوند.

دوربین اصلی:

دوربین اصلی از تکنولوژی Quad Bayer استفاده می‌کند. این تکنولوژی باعث می‌شود که تصویر ثبت شده با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل به کمک ادغام شدن ۴ پیکسل مجاور با یکدیگر به رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل کاهش یابد. این کار باعث می‌شود حجم تصویر کاهش یابد و فضای کمتری از حافظه اشغال شود.

در گوشی گلکسی A12 Nacho از همان اپلیکیشنی استفاده شده که روی سایر گوشی‌های این شرکت وجود دارند. می‌توان با سوایپ کردن به حالت‌های مختلف عکاسی دسترسی داشت و حالت‌های جدیدی نیز به آن اضافه یا حذف کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو

دوربین گوشی A12  قابلیت بزرگ‌نمایی ۲ برابر، ۴ برابر و ۱۰ برابر دارد و با کمک هوش مصنوعی قادر است کیفیت عکس‌ها را در شرایط مختلف تغییر دهد. با استفاده از حالت عکاسی پرو می‌توان میزان ISO دوربین را بین ۱۰۰ تا ۸۰۰ تغییر داد؛ همچنین امکان تغییر تراز سفیدی هم وجود دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو در محیطی با نور کافی عملکرد خوبی دارد و تصاویر ثبت شده در روز یا در محیطی با نور کافی دارای جزئیات قابل توجهی هستند.

داینامیک رنج عکس‌ها هم در سطح خوبی هستند و رنگ‌ها نیز نسبتا قابل قبولند. عملکرد دوربین در روز بد محسوب نیست و می‌توان با دوربین اصلی عکس‌‌هایی با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل ثبت کرد. در حالت ۴۸ مگاپیکسلی عکس‌‌ها نسبتا بهتر هستند اما کمی نویز بیشتر در تصاویر دیده می‌شود.

دوربین گلکسیA12 Nacho در شب عملکرد خوبی ندارد و از نکات منفی آن می‌توان به میزان بالای نویز موجود در تصاویر اشاره کرد. دقت رنگ نیز در عکاسی در شب کاهش می‌یابد. مشکل بعدی در کنتراست است.

حتی زمانی که ISO عکس‌ها روی بالاترین حالت باشد، عکس‌ها خیلی روشن نخواهند بود. دوربین‌‌ها در محیط‌ تاریک توانایی جذب نور زیاد را ندارند و به همین دلیل کیفیت عکس‌ها خوب نیست. این گوشی حالت عکاسی در شب یا Night Mode ندارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini)

دوربین اولتراواید:

این دوربین ۵ مگاپیکسلی قادر به ثبت تصاویری با کیفیت عالی نیست اما قادر است تصاویری با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ ثبت کند. تصاویر این دوربین از داینامیک رنج قابل قبولی برخوردارند و نویز نسبتا کمی دارند.

دوربین پرتره:

گلکسی A12 Nacho می‌تواند عکس‌های پرتره نسبتا خوبی ثبت کند. عکس‌هایی با جزییات مناسب دارند که محیط پس‌زمینه نیز به خوبی تار می‌شود.

دوربین ماکرو:

دوربین ماکرویی که در این گوشی مورد استفاده قرار گرفته است می‌‌تواند از فاصله ۳ تا ۵ سانتی‌متری عکس‌هایی از فاصله بسیار نزدیک ثبت کند. اما انتظار کیفیت مناسب نباید داشت.

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو

دوربین سلفی:

دوربین سلفی دارای حسگری ۸ مگاپیکسلی است که دارای دیافراگم f/2.2 است. در کل باید گفت که وضعیت دوربین نسبت به قیمتی که گوشی A12 Nacho دارد مناسب است و می‌تواند تصاویری با کیفیت مطلوب ثبت کند

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

بهترین گوشی های 2021

بررسی باتری گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی دارد. این ظرفیت با افزایش میزان ضخامت و وزن دستگاه رابطه دارد. کاربران می‌توانند از این میزان ظرفیت برای استفاده‌ی طولانی مدت کمک بگیرند. درواقع کاربر با هر بار شارژ کامل باتری، حداقل یک روز نیازی به شارژ مجدد دستگاه ندارد.

بررسی مشخصات اسپیکر سامسونگ گلکسی A12 ناچو

یکی از اجزای مهم یک گوشی موبایل اسپیکر آن است. لازم است که اسپیکر کیفیت خوبی داشته باشد و بتواند صدا را به خوبی پخش کند. در گوشی گلکسی A12 Nacho سامسونگ فقط از یک بلندگو استفاده کرده که در مقایسه با محصولات گران‌تر و باکیفیت‌تر از توانمندی خاصی برخوردار نیست.

می‌توان گفت بلندگوی این گوشی یکی از نقاط معمولی یا حتی ضعیف آن است. گوشی Galaxy A12 Nacho قادر به تولید صدایی با کیفیت مناسب در شرایط معمولی است؛ اما زمانی که پای افزایش حجم صدای خروجی وسط باشد، قطعا از کیفیت صدای آن کاسته می‌شود. در مجموع باید گفت که عملکرد بلندگو چندان رضایت‌بخش نیست.

مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو  از نظر نرم‌افزاری

شرکت سامسونگ گوشی جدید A12 Nacho را با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 به بازار عرضه کرده است. البته کاربران می‌توانند آن را به اندروید ۱۱ و رابط کاربری جدیدتری نیز ارتقا دهند. از طریق رابط کاربری One UI 3.1 کاربر تجربه‌ی بهتری در رابطه با کار کردن با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ خواهد داشت.

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو

روی این گوشی جدید سامسونگ خبری از ویژگی‌ صفحه نمایش همیشه روشن یا Always On Display نیست و این کمپانی برخی از ویژگی‌های موجود در محصولات گرانقیمت خود را در گوشی A12 Nacho قرار نداده است.

کاربر می‌توان از روش‍های مختلفی برای باز کردن قفل گوشی استفاده کند. از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از حسگر اسکنر اثر انگشت و توانایی تشخیص چهره اشاره کرد.

لازم به ذکر است که سرعت و عملکرد حسگر اسکنر اثر انگشت به مراتب بهتر از قابلیت تشخیص چهره است و دستگاه پیشنهاد می‌شود برای قفل‌گشایی دستگاه از حسگر اسکنر اثر انگشت استفاده کنید.

کاربری این گوشی دارای ژست‌های حرکتی است و کاربر می‌تواند برای کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش اثرات مخرب نور صفحه‌نمایش در یک محیط تاریک از حالت تاریک آن استفاده کند.

حالت تاریک عملکرد خوبی دارد و این امکان وجود دارد که آن را روی تمام قسمت‌های گوشی فعال کرد. هنگام استفاده‌های معمولی از این گوشی مشکل خاصی ایجاد نخوهد شد و سیستم عامل گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو نرم و روان کار می‌کند، اما ممکن است کمی کاهش سرعت دیده شود مخصوصا زمانی که از گوشی زیاد استفاده شده باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2021

بهترین گوشی های شیائومی 2021

مشخصات فنی Galaxy A12 Nacho از نظر سخت‌افزاری

در گوشی سامسونگ A12 از تراشه‌ی هلیو پی ۳۵ که ساخت شرکت مدیاتک است استفاده شده است اما این کمپانی برای گوشی A12 Nacho از تراشه‌های خود استفاده کرده است.

در این گوشی از اگزینوس ۸۵۰ استفاده شده که اگر بخواهیم آن را با هلیو پی ۳۵ مقایسه کنیم باید بگوییم که اگزینوس ۸۵۰ قادر به ارائه‌ی توان پردازشی بالاتری است. در اگزینوس ۸۵۰ پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای استفاده و مبتنی بر لیتوگرافی ۸ نانومتری است.

پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای این تراشه به دو خوشه تقسیم می‌شود که کامل شبیه به هم هستند. هردو خوشه ۴ هسته‌ی کرتکس A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز دارند و نحوه‌ی کارکرد آن‌ها به این صورت است که در کارهای سبک از خوشه‌ی اول استفاده می‌شود و هنگامی که توان پردازشی بالاتری نیاز است، از تمامی ظرفیت پردازنده استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

بررسی قیمت سامسونگ گلکسی A12 ناچو

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو

با توجه اقتصادی بودن قیمت این گوشی در کنار امکانات خوب، بدون شک a12 ناچو مخاطبان بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. قیمت a12 nacho نسبت به رقبا بسیار مناسب انتخاب شده است و سامسونگ a12 nacho یکی از گزینه‌های خرید برای طرفداران محصولات کمپانی موفق سامسونگ است. این گوشی تقریبا سخت‌افزاری پایین‌رده دارد اما توانایی این را دارد که از پس کارهای روزمره برآید.

تا اینجا با مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو آشنا شدیم. این گوشی در مدل‌های مختلفی زیر به بازار عرضه شده است:

  • ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی که قیمت آن 155 دلار است.
  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی که قیمت آن با توجه به رنگ از 194 دلار تا 239 دلار متغیر است.
  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی که قیمت آن 230 دلار است.

در آخر باید گفت که گوشی گلکسی A12 Nacho برای بازی‌های سنگین اندرویدی مناسب نیست، اما می‌توان با استفاده از آن کارهای روزمره را انجام داد. این گوشی برای افرادی که بیشتر به دنبال وب‌گردی یا سپری کردن زمان در شبکه‌های اجتماعی هستند، مناسب است.

اطلاعات کلی گوشی سامسونگ A12 Nacho

  • تاریخ معرفی: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
  • ابعاد: ۱۶۴ در ۷8 در 8.9 میلی‌متر
  • وزن: ۲۰۵ گرم
  • تعداد سیم‌کارت: دو سیم‌کارت
  • اندازه صفحه نمایش: ۶.۵ اینچ – PLS IPS
  • نوع سیستم‌عامل: اندروید ۱۱ و رابط کاربری OneUI 3.1
  • تراشه: اگزینوس ۸۵۰
  • کارت حافظه: دارد
  • اندازه حافظه داخلی: 32 و 64 و ۱۲۸ گیگابایت
  • اندازه رم: 3 و 4 گیگابایت
  • دوربین پشت گوشی: ۴۸ مگاپیکسلی، 5 مگاپیکسلی، 2 مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین جلو: 8 مگاپیکسلی
  • اندازه باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ سریع: ۱۵ وات
  • رنگ: قرمز . آبی . مشکی

بیشتر بخوانید:

.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو به پایان رسید. نظر شما در مورد Galaxy A12 Nacho چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    گوشی a12 nacho خوراک گیمر هاست و من باهاش همه جور بازی کردم از کلاف گرفته تا فری فایر پابجی فورتنایت همه رو عالی میاره اگزینوس ۸۵۰ مهشر هست

    پاسخ