;
coinex

iPhone 14 Max به نمایشگر ناامیدکننده 60 هرتزی مجهز می‌شود

اپل iPhone 14 Max یکی از چهار آیفونی خواهد بود که در سپتامبر 2022 معرفی می‌شود. این غول کوپرتینو در حال توسعه نسل بعدی آیفون‌هاست و به‌تازگی، گزارش‌های جدیدی از آنها به گوش می‌رسد.

شایعات جدید مدعی هستند که اپل در تابستان 2022 از چهار آیفون جدید رونمایی می‌کند و اگر این شایعات را باور کنیم، پس باید منتظر رونمایی از آیفون 14، آیفون 14 Max، آیفون 14 Pro و آیفون 14 Pro Max باشیم. اسم این آیفون‌ها نشان می‌دهد که اپل بالاخره تصمیم گرفته تا نسخه Mini را کنار بگذارد.

شکی نیست که گوشی‌های آیفون 2022 با هر اسمی که معرفی شوند، جزء بهترین گوشی‌های 2022 خواهند بود؛ اما درباره جزئیات iPhone 14 Max که اخیرا منتشر شده، چه می‌دانیم؟

نمایشگر ناامید کننده iPhone 14 Max

به گزارش گیزموچاینا و به نقل از خبرگزاری The Elec، کمپانی اپل هنوز تصمیم نگرفته که از چه نوع پنل نمایشگری در گوشی iPhone 14 Max استفاده کند. این خبرگزاری که اطلاعات خود را از منابع فعال و آگاه در بازار تولید نمایشگر کسب کرده، مدعی شد که اپل در انتخاب نمایشگر 60 هرتزی LTPS و 120 هرتزی LTPO، بین دوراهی مانده است.

 

اگر اپل تصمیم بگیرد آیفون 14 مکس را به نمایشگر LTPO با نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز کند، پس به ناچار باید به سراغ سامسونگ برود که تقریبا انحصار تکنولوژی OLED LTPO را در اختیار دارد. این غول فناوری کره‌ جنوبی، تولید پنل‌های نمایشگر در گوشی‌های آیفون 13 Pro و آیفون 13 Pro Max را به عهده داشت.

iPhone 14 Max به نمایشگر ناامیدکننده 60 هرتزی مجهز می‌شود

البته باید گفت که اپل قصد دارد با تولیدکننده‌های متنوعی همکاری کند و وابستگی خود به سامسونگ را کاهش دهد؛ به همین دلیل است که در حال حاضر با شرکت‌های LG و BOE نیز فعالیت می‌کند. در صورتی که اپل بخواهد با ال‌جی و BOE همکاری کند، به ناچار از پنل‌های LTPS و نرخ نوسازی 60 هرتزی استفاده خواهد کرد.

کمپانی LG تا کنون در تولید پنل‌های OLED با تکنولوژی LTPO موفق نبوده و انتظار می‌رود که بتواند در سال آینده، تکنولوژی و پیشرفت دیگری را به نمایش بگذارد. از طرفی، همین تکنولوژی که توسط کمپانی چینی BOE تولید می‌شود، تا قبل از سال 2023 آماده نیست و قابل استفاده نخواهد بود.

با این اوصاف، سامسونگ هنوز هم بزرگ‌ترین تامین کننده پنل‌های نمایشگر برای گوشی‌های آیفون خواهد بود و احتمالا در سال آینده، تامین 130 میلیون واحد پنل گوشی را برای آیفون‌ها بر عهده خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که سهم LG و BOE در تامین پنل‌های نمایشگر، به ترتیب 60 و 45 میلیون واحد است.

اما درباره جزئیات آیفون 14 Max باید گفت که نسخه استاندارد آیفون 14، احتمالا از نمایشگر 6.1 اینچی با نرخ نوسازی 60 هرتز برخوردار می‌شود. آیفون 14 Max نیز احتمالا 6.7 اینچی خواهد بود که ناچ نمایشگر در بالای قرار می‌گیرد. گفته می‌شود که آیفون 14 Pro و آیفون 14 Pro Max به ترتیب با نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی و نرخ نوسازی 120 هرتزی همراه می‌شوند و طراحی دوربین سلفی روی نمایشگر به صورت پانچ خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نمایشگر iPhone 14 Max چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر