;
coinex

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان [آبان 1402]

در این جستار قصد داریم به معرفی بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان بپردازیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

امروزه لپ تاپ یکی از مهم‌ترین وسایلی است که هر خانواده‌ای به آن نیاز دارد تا بتواند کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهد. اگر شما هم به دنبال یک لپ‌تاپ قیمت مناسب برای کاربردهای عمومی و روزانه هستید، بدون شک این راهنمای خرید لپ تاپ زیر 10 میلیون تومان به شما کمک می‌کند تا انتخابی درست و کارآمد داشته باشید.

ما فهرستی از بهترین لپ تاپ های 10 میلیونی را به شما ارائه می‌دهیم که ابتدا از مدل‌های ارزانتر آغاز کرده و در نهایت به نسخه‌هایی با قیمت بیشتر می‌رسیم؛ طبیعتا با افزایش قیمت کارایی لپ‌تاپ هم بیشتر می‌شود. تا پایان همراه ما باشید.

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

در یک لپ‌تاپ استاندارد تمام اجزا و ورودی‌ها و خروجی‌هایی که در یک کامپیوتر دیده می‌شوند با هم ترکیب شده و یک واحد را به وجود می‌آورند. این اجزا شامل: نمایشگر رایانه، صفحه کلید، بلندگوی رایانه، دیسک‌گردان نوری، وب‌بین و میکروفون می‌شود.

قابلیت‌های سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌ها با توجه به مدل، ساخت و قیمت متفاوت است. هر چند دیگر با بودجه کم نمی‌توانیم به لپ تاپی با جدیدترین پردازنده اینتل و حافظه چند صد گیگابایتی SSD فکر کنیم اما می‌توان لپ تاپ‌هایی پیدا کرد که توان اجرای برنامه‌ها و حتی بعضی بازی‌های با کیفیت را داشته باشند.

ما در این نوشتار به معرفی بهترین لپ تاپ های 10 میلیونی پرداخته‌ایم که در بین مدل‌های اقتصادی از بالاترین قدرت پردازش، میزان حافظه و کیفیت نمایشگر برخوردار بوده و توسط برندهایی معتبر تولید شده‌اند.

اگر بتوانید برای هر کدام از بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان که معرفی می‌کنیم، حافظه را ۸ گیگابایت ارتقا دهید یا هارد را با یک SSD جایگزین کنید، در آشفته بازار کنونی با قیمتی مناسب لپ‌تاپی کار‎‌آمد برای کاراهای روزمره خودتان خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ سامسونگ 2023

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2023

ایسوس ویوبوک E410MA

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان
بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان
  • سی پی یو: اینتل Celeron N4020
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت(eMMC)
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD 600

ایسوس ویوبوک E410MA یکی از بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان است که به جای هارد دیسک از حافظه داخلی eMMC بهره می‌برد. بیشتر لپ‌تاپ‌های اقتصادی فقط به HDD تکیه دارند که سرعت آن خیلی پایین است، اما ویوبوک E410MA یکی از بهترین لپ تاپ های 10 میلیونی است که دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC است که به پردازش بهتر برنامه‌ها کمک می‌کند و نیز امکان جابجایی سریع فایل‌ها را به شما می‌دهد.

این لپ‌تاپ با نمایشگر 14 اینچی فقط ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد و یکی از سبک‌ترین و بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان است. از دیگر قابلیت‌های این مدل باتری قوی42 وات ساعتی است که با توجه به ابعاد نمایشگر و استفاده از حافظه کم‌مصرف، شارژدهی مناسبی دارد.

در صورتی که قدرت سخت‌افزار و اجرای روان برنامه‌ها برایتان اولویت دارد پیشنهاد ما ایسوس ویوبوک E410MA با حافظه سریع  است. اگر اهل تماشای فیلم هستید و اولویت انتخاب شما ابعاد جمع و جور و وزن پایین است، پیشنهاد ما برای شما باز هم ایسوس ویوبوک E410MA با وزن ۱.۳ کیلوگرمی و نمایشگر ۱۴ اینچی خواهد بود.

لپ تاپ 11 اینچی لنوو 11IGL05

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

  • سی پی یو: Celeron
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت(eMMC)
  • پردازنده گرافیکی:Intel

لپ تاپ 11 اینچی لنوو 11IGL05 یکی دیگر از بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان بوده که دارای نمایشگر 11.6 اینچی است و از  فناوری TN استفاده می‌کند. رزولوشن در نظر گرفته شده برای این صفحه نمایش HD است و خوشبختانه حالت مات برای نمایشگر در نظر گرفته شده است.

این محصول مقرون و به صرفه لنوو دارای پردازنده مرکزی اینتل Celeron N4020 با فرکانس حداکثر 2 گیگاهرتز است و 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 این CPU را همراهی می‌کند. این دستگاه کارت گرافیک جداگانه ندارد و از اینتل UHD Graphics 600 برای پردازش‌های گرافیکی استفاده شده است. از این رو می‌توان این محصول را در لیست راهنمای خرید لپ تاپ زیر 10 میلیون تومان قرار داد.

از آنجایی که با یک محصول مقرون و به صرفه مواجه هستیم اصلا انتظار  حافظه SSD را نداریم. این نوع حافظه باعث می‌شود که کارهای روزمره با سرعت بسیار بهتری انجام شود و این بخش قطعا یک نقطه قوت برای این مدل است. این حافظه SSD ظرفیت 128 گیگابایتی دارد. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به 4 مگابایت حافظه Cache، پشتیبانی از ویندوز 11 و اسپیکر استریو اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: 

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی

لپ تاپ اچ پی HP G7 250

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

  • سی پی یو: Celeron
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 1 ترابایت
  • پردازنده گرافیکی: Intel

اگر بخواهیم یکی از بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان را نام ببریم باید به لپ تاپ اچ پی HP G7 250 اشاره کنیم. این محصول 1.76 کیلوگرم وزن دارد و طراحی آن به نسبت بازه قیمتی جذاب و زیبا است.

این مدل از یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن HD استفاده می‌کند که خوشبختانه از نوع IPS است و نسبت به پنل‌های TN رنگ‌ها را زنده‌تر نمایش می‌دهد، هرچند که در کل به دلیل رزولوشن HD نباید وضوح خیلی زیادی را انتظار داشته باشید.

پردازنده مرکزی این لپ تاپ مانند مدل قبلی Intel Celeron N4020 است و خبری هم از کارت گرافیک مجزا نیست. بخش سخت افزار با 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD و البته 4 گیگابایت رم DDR4 تکمیل می‌شود.

لپ تاپ ایسوس مدل X543MA-GQ1012

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

  • سی پی یو: Celeron
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 1 ترابایت
  • پردازنده گرافیکی: Intel

لپ تاپ ایسوس مدل X543MA-GQ1012 یکی دیگر از بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان به شمار می‌رود که دارای وزنی با 1.9 کیلوگرمی  و از پنلی OLED با اندازه 15.6 اینچ و رزولوشن HD استفاده می‌کند. این نمایشگر حالت مات دارد و نور را بازتاب نمی‌دهد تا شما بهتر بتوانید محتوا را به خصوص در محیط‌های باز مشاهده کنید.

پردازنده مرکزی این مدل نیز مانند دو لپ تاپ قبل اینتل Celeron N4020 با نهایت فرکانس پردازشی 2.8 گیگاهرتز است و 4 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه HDD این مجموعه را همراهی می‌کند.

پردازش‌های گرافیکی نیز به کمک UHD Graphics 600 انجام می‌شود و خبری از کارت گرافیک جداگانه نیست. از دیگر مشخصات این لپ تاپ می‌توان به 4 مگابایت حافظه Cache، اسپیکرهای SonicMaster و باتری 33 وات ساعت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

لنوو مدل IdeaPad 1 11ADA05بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

  • سی پی یو: Athlon Silver 3050e
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: (128 گیگابایت SSD)
  • پردازنده گرافیکی: Integrated AMD Radeon Graphics

این لپ‌تاپ صفحه ‌نمایش 11.6 اینچی دارد و به دلیل ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت 19.9 و وزن 1.2 kg، می‌توان آن را به ‌آسانی در هر شرایطی با خود حمل کرد. ظاهرش شیک و جذاب است و مقاومت خوبی هم در برابر فشار دارد.

این‌ مدل از یک شاسی قوی بهره می‌برد. صفحه ‌نمایش این لپ‌تاپ یک نمونه‌ی ساده با پنل TN، وضوح HD و روکش مات است. دو بلندگوی استریو هم در این لپ‌تاپ تعبیه شده که کیفیت صدای خوبی دارد.

از ویژگی‌های قابل توجه این لپ‌تاپ کوچک می‌توان کیبورد جزیره‌ای و تاچ ‌پد یک‌ تکه را نام برد که کاربر را از تهیه‌ی ماوس و کیبورد جداگانه (برای کاربری معمول روزمره) بی‌نیاز می‌کند. پورت‌ ها هم تنوع خوبی دارند و روی لبه‌های دو طرف Ideapad 1 شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.2 و کارت‌خوان دارد. در مجموع اگر برای انجام امور معمول روزمره‌ بهترین گزینه است.

 لنوو مدل IdeaPad 1 – A

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

  • سی پی یو: اینتل Celeron N4020
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: (128 گیگابایت SSD)
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD Graphics 600

یکی از بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان مدل «Ideapad 1» لنوو است. این لپ‌تاپ صفحه ‌نمایش 11.6 اینچی دارد و به دلیل ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت 1.79 سانتی‌متری و وزن 1200 گرمی، می‌توان به ‌راحتی و در یک کیف دستی آن را در هر شرایطی با خود حمل کرد. بدنه‌ی این لپ‌تاپ کاملا از پلاستیک ساخته شده است تا هم سبب کاهش وزن آن شود و هم قیمت نهایی آن را پایین آورد.

صفحه ‌نمایش این لپ‌تاپ یک نمونه‌ی ساده با پنل TN، وضوح HD و روکش مات است. باتری دو سلولی این محصول عملکرد خوبی دارد و در شرایط وب ‌گردی با اتصال وای فای و نور متوسط صفحه ‌نمایش، تا هشت ساعت روشن ‌ماندن لپ‌تاپ را ضمانت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 35 میلیون تومان

لنوو مدل V15 IGL

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

  • سی پی یو: اینتل Celeron N4020
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی:(1 ترابایت HDD)
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD 600

از شرکت‌هایی که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی دارد «لنوو» است. این کمپانی تاکنون مدل‌های بسیاری از بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان تولید کرده است. مدل‌ Lenovo V15 هم از‌جمله همین محصولات به شمار می‌آید که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است.

این لپ‌تاپ حدود 19.9 میلی‌متر ضخامت و 1.85 کیلوگرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد؛ اما درمجموع جابه‌جایی آن کار سختی نیست.

پورت‌های متعددی هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده‌ی کاربری بسیار ایده آل هستند. صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی معمولی و پایه است که البته در این رده‌ انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت. اندازه‌ی 15.6 اینچ HD با پنل‌ TFT، کیفیت‌ HD و روکش مات ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند.

ایسوس مدل X543

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

  • سی پی یو: اینتل Celeron N4000
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: (1 ترابایت HDD)
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD 500

ایسوس مدل X543 جزو بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان است که می‌توان آن را محصولی با طراحی شیک و با امکانات قابل‌قبول دانست، که برای انجام امور روزمره در محیط کار یا خانه گزینه‌ی بسیار خوبی است.

این مدل دارای صفحه‌نمایش 15.6 اینچی و پنل TFT با کیفیت Full HD و روکش مات است. باتری 3سلولی لیتیوم‌یون آن تا 5 ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد و برای کاربری عمومی مناسب است. در این محصول امکان اضافه کردن رم و نصب حافظه SSD هم وجود دارد.بدنه‌ی این لپ‌تاپ از پلاستیک ساخته شده؛ اما کیفیت و استحکام آن حس بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند.

رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم تنوع خوبی دارند و پورت‌های معمولی مثل USB 3.0 ,USB 2.0‌ و LAN این مجموعه را تشکیل می‌دهد. این لپ تاپ شیک در مجموع فقط حدود 2 کیلوگرم وزن دارد و به همین خاطربرای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است.

بیشتر بخوانید: 

بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون تومان

ایسوس مدل X543MA-DM1098

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

  • سی پی یو: اینتل Celeron N4020
  • رم: 4گیگابایت
  • حافظه داخلی: 1 ترابایت (SSD)
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD 600

لپ تاپ X543MA-DM1098 ایسوس، با توجه به قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد برای کاربران مالتی مدیا گزینه‌ی مناسبی است. X543MA همچون دیگر مدل‌های این سری دارای جنس پلاستیکی و وزنی سبک‌ است، البته استحکام و درخشش آن حس بدنه‌ی آلمینیومی را به شما خواهد داد.

ضخامت این بدنه حدوداً  27 میلی‌متر بوده، که تقریباً ضخامت زیادی است. با این وجود تنها حدود 2 کیلوگرم وزن دارد. صفحه‌ نمایش این نسخه از ایسوس دارای 15.6 اینچ است. در آن از پنل TFT استفاده شده، که رزولوشن Full HD و روکش مات دارد.

امکان اضافه کردن رم و نصب حافظه SSD  هم در ایسوس مدل X543MA-DM1098 وجود دارد. همچنین بلندگوهای این سیستم با برخورداری از تکنولوژی SonicMaster صدای باکیفیت و واضحی ارائه خواهند داد. باتری این لپ‌تاپ از نوع 3 سلولی لیتیوم ‌یون بوده که قادر است تا، 5 ساعت آن را روشن نگه دارد.

در مجموع این سیستم، با قیمت مناسب‌، طراحی شیک و زیبا و قابلیت‌های مناسب برای انجام کارهای روزمره و سرگرمی ایده آل است. در واقع ‌ایسوس X543MA را می‌توان بهترین گزینه بین لپ تاپ‌های خانگی و دانشجویی دانست.

ایدیاپد ۳ مدل 15IGL05

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

  • سی پی یو: اینتل Celeron N4020
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: (1 ترابایت HDD)
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD 600

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IGL05 – Z یکی از لپ‌تاپ‌های کمپانی نام آشنای لنوو است این لپ‌تاپ جزو بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان لنوو محسوب می‌شود که طراحی آن نسبت به نسل قبلی بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و سخت‌افزار آن هم به روز شده است. مدل این پردازنده N4020 است که نسبت به N4000 در مدل‌های قبلی کمی قوی‌تر است و ۰.۲ گیگاهرتز فرکانس بالاتری دارد.

این پردازنده در کنار ۴ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی پیکربندی مناسبی به شمار رفته و کارتان را به عنوان دانشجو یا کارمند راه می‌اندازد. ایدیاپد ۳ مدل 15IGL05 از وزن مناسب ۱.۷ کیلوگرمی دارد که حمل و نقل را آسانتر می‌کند. باتری قدرتمند ۴۵ وات ساعتی برخوردار است که شارژدهی بسیار مناسبی را به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: 

بهترین هندزفری‌های نامرئی

بهترین هدست های گیمینگ بازار

لنوو Ideapad 330-FAR

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

  • سی پی یو: اینتل 3867 Celeron
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: (1 ترابایت HDD)
  • پردازنده گرافیکی: اینتل HD

Ideapad 330 یکی بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان کمپانی Lenovo است که عملکرد خوب و کارآیی آسانی دارد. این لپ تاپ با پردازنده 3867, 4گیگابایت رم و حافظه 1 ترابایتی، قدرت و ظرفیت مناسبی را برای انجام کارهای دانشجویی و روزمره به کاربر می‌دهد.

علاوه بر این، IP 330 با وجود صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت HD، پردازنده گرافیکی پیشرفته Intel HD، و طراحی شیک و جذاب یک لپ تاپ ایمن و بادوام به شمار می‌آید.

ایسوس مدل Max X543MA-QA

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان
راهنمای خرید لپ تاپ زیر 10 میلیون تومان
  • سی پی یو: اینتل Celeron N4020
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: (1 ترابایت HDD)
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD 600

لپ تاپ ایسوس X543MA از مدل‌های پایین‌رده و در دسته بندی لپ‌تاپ X Series این شرکت قرار دارد که در سال 2019 از آن رونمایی شد. این لپ تاپ با وزن نه چندان بالا مناسب امور روزمره، خانگی، اداری با پردازش پایین است.

صفحه نمایش“15.6 این لپ‌تاپ از نوع FHD TFT با روکش براق و رزولوشن 1088×1920 است که با نرخ 60Hz تصویر تقریبا واضحی را به کاربر ارائه می‌دهد. زاویه دید صفحه نمایش با توجه به TFT بودن آن کم است، دقت رنگ‌ها نیز چندان بالا نیست و از این نظر برای کارهای گرافیکی و طراحی مناسب به نظر نمی‌رسد.

ضخامت دستگاه کمتر از 28mm و وزن 1.9Kg بوده که اعدادی مناسب برای یک لپ تاپ 15.6 اینچی محسوب می‌شوند. باطری به کار رفته در لپ تاپ X543MA ، از نوع لیتیومی 3 سلولی و ظرفیت 33WHr است که برای کارهای روزمره 1 الی 3 ساعت شارژدهی دستگاه را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

بهترین تلویزیون های ایرانی

بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR)

ایسوس مدل X543MA – DM1064

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

  • سی پی یو: اینتل Celeron N4020
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی:(1 ترابایت HDD)
  • پردازنده گرافیکی: HD GRAPHICS 500

لپ‌تاپ‌های سری X‌ «ایسوس» قیمت مناسب و کارایی و کیفیت خوبی دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت به شمار می‌آیند که معمولاً با مشخصات سخت‌افزاری گوناگون و در طرح‌ها و رنگبندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند.

یکی از این محصولات «X543MA» است که مانند مدل‌های قبلی کاملا از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام بدنه‌ی آلومینیومی را داراست. از صفحه‌نمایش 15.6اینچی و پنل TFT با کیفیت Full HD و روکش مات در ساخت آن استفاده شده است.

رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و پورت‌های معمولی مثل USB 3.0 ,USB 2.0‌ و LAN این مجموعه را تشکیل می‌دهد. بلندگوهای این محصول از سری SonicMaster است. این لپ‌تاپ فقط حدود 2 کیلوگرم وزن دارد و به همین خاطر برای حمل‌ونقل دائمی جزو بهترین گزینه‌‌هاست.

کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، سبب شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام همه‌ی کارهای روزمره باشد.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان کدام‌اند؟

در این نوشتار از تکراتو تلاش کردیم لیستی از بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان را در اختیار شما قرار دهیم. اما اگر بخواهیم چند مورد از بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان را نام ببریم باید به لنوو Ideapad 330-FAR، ایسوس مدل Max X543MA-QA و ایسوس مدل X543MA – DM1064 اشاره کنیم.

جدیدترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان کدام‌اند؟

همانطور که می‌دانید جدیدترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان لپ تاپ اچ پی HP G7 250، لپ تاپ 11 اینچی لنوو 11IGL05 و ایسوس ویوبوک E410MA هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر