;
coinex

متا بیش از 7.5 میلیارد کاربر در سال 2021 داشت

متا بیش از 7.5 میلیارد کاربر در سال 2021 داشت. متا یا همان فیسبوک سابق به همراه چند تا از شبکه‌های اجتماعی دیگر در سال ۲۰۲۱ بیشترین کاربران را داشتند. با ما در تکراتو همراه باشید.

فیس‌بوک، یوتیوب، واتس‌اپ و مسنجر (messenger) فیس‌بوک محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ۲۰۲۱ به شمار می‌آیند. در این میان شرکت مادر متا بیش از 7.5 میلیارد کاربر در چهار پلتفرم خود، سلطلان رسانه‌های اجتماعی است.

متا (Meta) که قبلاً با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، مالک چهار پلتفرم پراستفاده از پنج پلتفرم است. بخش عظیمی از کاربران متا در واقع کاربران پلتفرم فیس‌بوک هستند که حدود ۲.۹ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

متا بیش از 7.5 میلیارد کاربر در سال 2021

بیشترین کاربران فیس‌بوک از نظر جغرافیا به ترتیب در هند (۳۵۰ میلیون کاربر)، ایالات متحده آمریکا (۱۹۳.۹ میلیون کاربر) و اندونزی (۱۴۲.۵) زندگی می‌کنند. واتس‌اپ پلتفرم دیگر متا است که حدود دو میلیارد کاربر دارد و در رتبه سوم پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی از نظر تعداد کاربران قرار داد. بیشترین تعداد کاربران این اپ در هند (۳۹۰ میلیون کاربر) و برزیل (۱۰۸ میلیون کاربر) هستند.

به گزارش ویژوال کپیتالیست، جایگاه دوم بعد از شرکت مادر متا را تنسنت با سه‌ پلتفرم وی‌چت، Qzone و QQ از آن خود کرده است. به طور متوسط در وی‌چت هر روز 45 میلیارد پیغام ردوبدل می‌شود.

متا بیش از 7.5 میلیارد کاربر

آلفابت با یوتیوب در رتبه سوم قرار گرفته است. این پلتفرم پخش ویدئو که در ۲۰۰۵ تاسیس شد در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون تولیدکننده محتوا دارد که تقریباً در هر دقیقه ۵۰۰ ساعت محتوای ویدئویی به اشتراک می‌گذارند.

با فاصله کمی از آلفابت، Bytedance در رتبه چهارم جا گرفته است که در مجموع ۱.۶ میلیارد کاربر در دو پلتفرم خود تیک‌تاک و Douyin دارد.

در حال حاضر حدود ۴.۵ میلیارد نفر در جهان از یکی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ یعنی تقریباً ۵۷ درصد جمعیت دنیا روزانه حدود ۲.۵ ساعت را در این پلتفرم‌ها می‌گذرانند. با وجود کاربران پرتعداد شبکه‌های اجتماعی، فقط معدودی از پلتفرم‌های محبوب جهان بازار را تحت کنترل دارند.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما در مورد نوشتار (متا بیش از 7.5 میلیارد کاربر در سال 2021 داشت) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر