;
coinex

حل مشکل ناسازگاری شیائومی ؛ را‌ه‌حل ناسازگار بودن برنامه‌ها چیست؟

در این مطلب با دلایل ناسازگاری بعضی اپلیکیشن‌ها با گوشی‌های شیائومی آشنا می‌شویم و راهکارهای حل مشکل ناسازگاری شیائومی را بررسی می‌کنیم.

فرض کنید که مدتهاست به دنبال یک بازی یا اپلیکیشن خاص هستید و بالاخره آن را پیدا می‌کنید. وقتی شروع به نصب این اپلیکیشن می‌کنید، متوجه می‌شوید که امکان انجام این کار وجود ندارد و به دلیل ناسازگاری شیائومی با این پیام خطا روبرو می‌شوید: Your device isn’t compatible with this version.

قطعاً روبرو شدن با چنین پیام‌های خطایی برای هیچ کاربری خوشایند نیست. به همین دلیل، امروز در این مطلب با روش‌های حل مشکل ناسازگاری شیائومی با شما همراه هستیم و به سوالات شما در این زمینه پاسخ می‌دهیم؛ از جمله اینکه چگونه بازی های ناسازگار را روی گوشی شیائومی نصب کنیم ؟ پس با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


حل مشکل ناسازگاری شیائومی

قطعاً در جریان هستید که اکوسیستم اندروید، محدود به گوشی نیست و امروزه انواع دستگاه‌ها از جمله گجت‌های هوشمند و تلویزیون‌های مختلف با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کنند. مشکل ناسازگاری شیائومی و پیام خطای ذکر شده، وقتی نمایش داده می‌شود که پلی استور تصور می‌کند اپلیکیشنی که قصد دانلود آن را دارید، با دستگاه شما سازگار نیست.

حل مشکل ناسازگاری شیائومی
حل مشکل ناسازگاری شیائومی

خوشبختانه این پیام خطا به این معنا نیست که دستگاه شما مشکل دارد؛ بلکه یعنی توسعه‌دهنده اپلیکیشن مورد نظر، آن را برای دستگاه شما طراحی نکرده یا امکان دانلود آن برای بعضی از مناطق وجود ندارد. در عین حال، راهکارهایی برای حل مشکل ناسازگاری برنامه ها در‌ گوشی شیائومی وجود دارد که در ادامه مطلب به بررسی آنها می‌پردازیم.

پس برای پیدا کردن پاسخ این سوال مهم که چگونه ناسازگاری شیائومی را برطرف کنیم ؟ با ما همراه باشید و راهکارهای زیر را امتحان کنید.

راهکار اول: به روزرسانی نسخه اندروید/MIUI

اولین راهکار برای حل مشکل ناسازگاری شیائومی به روزرسانی سیستم‌عامل است. ممکن است دلیل مشاهده پیام خطای your device isn’t compatible with this version حین دانلود اپلیکیشن‌ها، این باشد که جدیدترین نسخه اندروید را نصب نکرده‌اید.

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

این احتمال وجود دارد که قدیمی بودن نسخه سیستم‌عامل، باعث بروز این مشکل شده باشد و به روزرسانی سیستم‌عامل، به رفع ناسازگاری برنامه در شیائومی کمک کند.

راهکار دوم: بررسی سازگاری اپلیکیشن

پیش از تلاش برای نصب یا به روزرسانی یک اپلیکیشن و پیدا کردن پاسخ این سوال که چگونه ناسازگاری را برداریم ، اول مطمئن شوید که اپلیکیشن مورد نظر با گوشی شما سازگاری دارد.

وارد گوگل پلی استور شده و اپلیکیشنی را که قرار است نصب یا به روزرسانی کنید، جستجو کنید.

توضیحات اپلیکیشن را بررسی کرده و اطلاعات مربوط به سازگاری آن را که توسط توسعه‌دهنده ارایه شده، مطالعه کنید.

مطمئن شوید که اپلیکیشن مورد نظر، با نسخه اندروید و مدل گوشی شما سازگاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید

حل مشکل گوشی شیائومی

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی

راهکار سوم: حذف آپدیت

راهکار بعدی برای رفع مشکل باز نشدن برنامه ها در شیائومی ، حذف آپدیت‌های اپلیکیشن گوگل پلی است. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد مسیر Settings> Apps شوید.

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

حالا وارد Manage Apps شده و گزینه Google Play Store را پیدا کنید.

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

روی گزینه Uninstall updates ضربه زده و سپس با ضربه زدن روی OK آن را تأیید کنید.

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

راهکار چهارم: پاکسازی داده‌ها و کش گوگل پلی

یکی دیگر از راهکارهای رفع مشکل ناسازگاری برنامه ها در شیائومی ، پاکسازی کش و داده‌های اپلیکیشن‌های گوگل پلی و سرویس‌هایی گوگل پلی است. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد مسیر Settings> Apps شوید.

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

روی Manage Apps ضربه بزنید و Google Play Service را انتخاب کنید.

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

حالا گزینه‌های Storage> Clear data> Clear cache> OK را انتخاب کنید.

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

در این مرحله، وارد مسیر Clear data> manage space> CLEAR ALL DATA شوید.

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

در نهایت برای تأیید، روی OK کلیک کنید.

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

همین روش را برای اپلیکیشن گوگل پلی استور تکرار کنید.

بعد از آن، دستگاه را ری استارت کرده و با آی‌دی گوگل خودتان لاگین کنید.

بیشتر بخوانید

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

راهکار پنجم: پاکسازی داده‌ها و کش اپلیکیشن مورد نظر

علاوه بر پاکسازی کش و داده‌های گوگل پلی، پاکسازی کش و داده‌های اپلیکیشن مورد نظر هم می‌تواند به حل مشکل ناسازگاری شیائومی که در اثر استفاده از تنظیمات نامناسب یا فایل‌های خراب ایجاد شده، کمک کند. برای استفاده از این راهکار، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد تنظیمات دستگاه شده و قسمت Apps یا Applications را پیدا کنید.

اپلیکیشنی را که مشکل ناسازگاری دارد، در فهرست اپلیکیشن‌های نصب شده پیدا کنید.

روی اپلیکیشن مورد نظر ضربه زده و گزینه Storage یا Storage & Cache را انتخاب کنید.

برای پاکسازی داده‌ها و کش اپلیکیشن مورد نظر، از گزینه Clear Cache یا Clear Data استفاده کنید.

دقت داشته باشید که ممکن است پاکسازی داده‌های اپلیکیشن، باعث حذف داده‌ها یا تنظیمات آن شود. پس با دقت از این گزینه استفاده کنید.

راهکار ششم: به روزرسانی اپلیکیشن

یکی دیگر از روش‌های حل مشکل ناسازگاری شیائومی با یک اپلیکیشن خاص، نصب جدیدترین نسخه از آن اپلیکیشن است:

اپلیکیشن پلی استور را روی دستگاه باز کنید.

روی آیکن منو (سه خط افقی) در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.

My apps & games یا گزینه مشابه را پیدا کنید.

در تب Installed، اپلیکیشنی را که مشکل ناسازگاری دارد، پیدا کنید.

اگر برای اپلیکیشن مورد نظر آپدیتی وجود دارد، روی دکمه Update آن ضربه بزنید تا جدیدترین نسخه را نصب کنید.

بیشتر بخوانید

افزایش سرعت گوشی شیائومی

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

راهکار هفتم: تماس با توسعه‌دهنده اپلیکیشن

اگر راهکارهای قبلی به حل مشکل ناسازگاری شیائومی کمکی نکردند، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با توسعه‌دهنده اپلیکیشن مورد نظر تماس بگیرید.

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:

وارد صفحه اپلیکیشن مورد نظر در گوگل پلی استور شوید.

صفحه را اسکرول کنید تا گزینه Developer را پیدا کنید و بعد برای تماس مستقیم با توسعه‌دهنده، گزینه Visit website یا Email را انتخاب کنید.

می‌توانید مشکل ایجاد شده را با توسعه‌دهنده در میان بگذارید تا به شما توضیح دهد که چگونه مشکل ناسازگار بودن برنامه با گوشی شیائومی را حل کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب با همه روش‌های حل مشکل ناسازگاری شیائومی با بعضی از اپلیکیشن‌ها آشنا شدید. همانطور که اشاره شد، اگر هیچ کدام از این روش‌ها برای شما مؤثر نبودند، آخرین راهکار برقراری تماس با تیم توسعه‌دهنده اپلیکیشن و راهنمایی گرفتن از آنها است. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفاً تجربیات و توصیه‌های خودتان را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات پرتکرار

چگونه برنامه ناسازگار را نصب کنیم؟

راهکارهایی مثل به روزرسانی نسخه سیستم‌عامل، حذف آپدیت‌ها، پاکسازی داده‌ها و کش می‌توانند به حل مشکل ناسازگاری شیائومی کمک کنند.

حل مشکل unknown resources در گوشی شیائومی با چه روشی ممکن است؟

برای حل مشکل unknown resources در گوشی شیائومی، اول وارد Settings شده، سپس گزینه Additional settings و بعد Privacy را انتخاب کنید. حالا گزینه Unknown sources را پیدا کرده و فعال کنید.

آیا شیائومی با گوگل پلی سازگار است؟

بله، گوشی‌های شیائومی در خارج از چین با همه قابلیت‌های گوگل از جمله پلی استور سازگاری دارند. برای دسترسی به این سرویس‌ها، کافیست به حساب گوگل خودتان لاگین کنید.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره حل مشکل ناسازگاری شیائومی چیست؟ به نظر شما کدام راهکار مؤثرتر است؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    سلام آقا روی هایپر او اس این مشکل رو دارم همین مراحل رو میرم یکسری برنامه ها اوکی میشن یکسری نه ممنونم جواب بدین

    پاسخ

    سلام برای من بخش تکمیل خود کار روشن نیست چی کار کنم ممنون میشم بگید

    پاسخ

    من وقتی دارم بازی میکنم بعد میام بیرون یه کار کوچیکه انجام بدم دوباره میرم تو بازی دوباره از اول بازی بالا میاد باید چی کار کنم از ادامه بیاد

    پاسخ

    .سلام وقتی که از گوگل پلی میخوام یه بازی رو دانلود کنم نیکه ناسازگار و با برنامه نویس تماس بگیرم بگیرم درحالی که از سایت های دیگه راحت دانلود میشه اگه میشه بگید مشکل چیه گوشی من ردمی نوت ۹

    پاسخ

    اره برای منم اینجوری شده
    گوشی من نوت ۹ پرو مدل ۲۰۲۲ هست و می‌خوام آپدیت سیزن ۱۰ جدید کالاف که نیمار و مسی رو آورده می‌خوام از مایکت دانلود کنم میگه ناسازگار و برای گوشی های شیائومی در دسترس نیست

    پاسخ

    نوت 8 شیائومی ۲۰۲۱ گزینه dual appsنداره؟!
    از کجا پیداش کنم

    پاسخ

    سلام نزدیک دوماه هست باطری موبالم عوض کردم مشکلاتی روی گوشیم پیش امده از موقعی که وایفای روشن می کنم در حین کار کردن ریست اندروید می شود به مدت 10 ثانیه تا موقعی که وایفای خاموش نکنم این مشکل همچنا برقرار است با دیتای موبایل مشکلی ندارد گوشیم ریست هارد کردم و پکیج مورد نظر از خود گوشی دانلود کردم مشکل همچنان هست مشکل از کجا هست البته ناگفته نماند موقعی که ریست هارد کردم وایفای کار کردم مشکلی بنظرم نداشت تا موقعی که گوکل سرویس بروزرسانی میشه این اتفاق می افته بنظرم اگه راهنماییم کنید ممنون میشم مدل redmi note 4x mtk miui 10.2.1 mbfmixm

    پاسخ

    گوشی من می تی 10 پرو هست داخل بازی کلاف وقتی سوار ماشین میشم از بازی کاملا خارج میشه 🙄 الان عصبی شدم ازش حافظه گوشیم هم 47 درصدش خالی هست اگه راه کاری میدونید بگید

    پاسخ