;
coinex

نقد انیمیشن افسون (Encanto) ؛ معرفی، داستان و نقد

نقد انیمیشن افسون (Encanto) یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعاتی است که تاکنون مشاهده کرده‌اید. ما در این مقاله از تکراتو، قصد داریم به نقد و بررسی این انیمیشن بپردازیم. تا انتها ما را همراهی کنید.

نقد انیمیشن افسون (Encanto) مهم‌ترین نقدهایی است که در دنیای انیمیشن موردتوجه افراد زیادی قرار گرفته است. این انیمیشن جذاب که در همین زمان کم که از اکران آن می‌گذرد، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و پیش‌بینی می‌شود طرفداران آن در چند ماه آینده بسیار بیشتر از این تعداد هم شود.

زیرا تمام ویژگی‌های لازم برای خوب بودن و جذابیت را دارد. این موضوع سبب شده تا علاوه بر مردم، منتقدان هم به این انیمیشن علاقه‌مند شوند. در ادامه، بیشتر به بررسی این انیمیشن جذاب خواهیم پرداخت.

نقد انیمیشن افسون (Encanto)

انیمیشن افسون یکی از زیباترین انیمیشن‌هایی است که به‌تازگی اکران شده و موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این انیمیشن جذاب و دیدنی که محصول شرکت پرطرفدار دیزنی است، شصتمین انیمیشن این شرکت محسوب می‌شود.

این انیمیشن که در تاریخ 24 نوامبر 2021 (مطابق با 3 آذر 1400) در سینماها اکران شده است، توانسته تا حد زیادی انتظارات مردم و حتی منتقدان را برآورده سازد و جای خود را در بین سایر انیمیشن‌های شرکت دیزنی باز کند.

در این انیمیشن زیبا، بیشتر ساختار سنت و فرهنگ کشور کلمبیا را مشاهده می‌کنیم که با افسانه‌های گوناگون ترکیب شده است. همان‌طور که می‌دانید، شرکت دیزنی بیشتر از همه محصولات و انیمیشن‌های جادویی به بازار عرضه می‌کند.

این جادوها به‌صورت استادانه به کار می‌روند و در عین زیبایی، تا حد زیادی بر مخاطبان خود تأثیر می‌گذارد. احتمالاً به همین دلیل هم است که در همین مدت کم از اکران آن، تا این حد محبوب و موردتوجه افراد گوناگون قرار گرفته است.

نقد انیمیشن افسون (Encanto)
نقد انیمیشن افسون (Encanto)

اگر شما به نقد انیمیشن افسون (Encanto) و این گونه داستان‌ها و انیمیشن‌ها علاقه دارید، می‌توانید مقاله‌های بیشتری در این حوزه مطالعه فرمایید. برای مثال، انیمیشن ماشین ها که گفته می‌شود در سال 2022 اکران می‌شود، یا اولین تریلر زیبای انیمیشن عصریخبندان 6 که محبوبیت زیادی در بین مردم دارد. برای این‌که بیشتر به نقد و بررسی اینیمشن افسون بپردازیم، بهتر است در ابتدا ژانر و داستان آن را بدانید تا بتوانید به نقد درست از آن برسید.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

نقد فیلم کندی من (Candyman)

ژانر Encanto

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، شرکت پرطرفدار دیزنی در ساخت انیمیشن‌هایی که مربوط به جادو و افسون باشد، مهارت بالایی دارد. ازاین‌رو، مهم‌ترین ژانر این انیمیشن را می‌توان تا حد زیادی افسانه‌ای دانست.

این داستان به همراه موضوعات افسانه‌ای و جادویی، مخاطب را به خود مجذوب کرده و موجب می‌شود که شما تا انتها با آن همراه باشید. در این انیمیشن، موضوعات خنده‌دار فراوانی مشاهده می‌کنیم که باعث می‌شود منتقدان در نقد Encanto آن را تا حد زیادی کمدی نیز بدانند.

نقد انیمیشن افسون (Encanto)
ژانر Encanto

این انیمیشن کمدی، بسیار هیجان‌انگیز بوده و باعث انتقال این هیجان به شما نیز می‌شود. علاوه بر این، موزیک‌های زیبا و شادی نیز در آن می‌شنویم که موجب جذابیت بیشتر این انیمیشن شده است.

اکثر منتقدان در نقد و بررسی انیمیشن Encanto موسیقی متن آن را مورد تحسین قرار دادند. شاید به دلیل همه موارد ذکر شده، این انیمیشن یکی از بهترین انیمیشن‌های سال شناخته شده و موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. برای اینکه بهتر با نقد انیمیشن افسون (Encanto) آشنا شوید، بهتر است در ابتدا داستان آن را بدانید.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

داستان انیمیشن افسون (Encanto)

اگر بخواهیم داستان این انیمیشن را به‌صورت کلی ارائه دهیم، بدین شکل است که در آن یک خانواده را مشاهده می‌کنیم که دارای استعدادهای خاص و فرا انسانی هستند.

کل داستان حول محور این خانواده و استعدادهای جادویی آن‌ها می‌گذرند. از سوی دیگر، تنها یک عضو در این خانواده است که هیچ قدرت جادویی خاصی ندارد و نمی‌تواند هیچ یک از کارهایی که سایر اعضای خانواده انجام می‌دهند را به کار گیرد. نام این دختر در داستان، میرابل بوده است که در ادامه بیشتر با وی آشنا خواهیم شد.

بحث از قدرت‌های جادویی خانواده میرابل شد. هر یک از آن‌ها توانایی‌های جادویی مخصوص به خود را دارند. برای مثال، یکی از آن‌ها می‌تواند چهره خود را تغییر داده و به هر چه که خود تمایل داشته باشد، تغییر شکل دهد.

استعداد دیگری مشاهده می‌کنیم که یکی از اعضای این خانواده می‌تواند زخم افراد را التیام بخشد. برخی دیگر، می‌توانند با حیوانات ارتباط برقرار کنند و بسیاری قدرت‌های دیگری دارند که موجب تمایز آن‌ها از سایر افراد معمولی می‌شود.

این در حالی است که میرابل هنوز استعداد خاصی در خود مشاهده نکرده یا آن را کشف نکرده است. همین امر موجب شده است که میرابل در بین اعضای خانواده خود، بسیار منحصربه‎فرد و خاص به نظر برسد.

در نقد انیمیشن افسون (Encanto) مشاهده می‌کنیم که خانواده میرابل در تلاش هستند تا ناراحتی وی از نداشتن استعداد جادویی را کاهش دهند. اما میرابل در بین خانواده خود احساس غریبی دارد.

نقد انیمیشن افسون (Encanto)
داستان انیمیشن افسون (Encanto)

در همین حین که میرابل در حال یافتن استعداد خود است، اتفاق عجیب و جادویی برای خانواده او روی می‌دهد که موجب می‌شود تمام استعدادهای جادویی آن‌ها از بین برود.

در این حین، میرابل این توانایی را دارد که خانواده خود را از این شرایط عجیب، نجات دهد. با این اتفاقات و موقعیت‎‎هایی که در همین باره روی می‌دهد، وقایع بامزه و خنده‌داری مشاهده می‌کنیم. همچنین در بررسی انیمیشن Encanto مشاهده می‌کنیم که اتفاقات هیجان‌انگیزی در آن روی می‌دهد که موجب افزایش جذابیت آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

آیا داشتن استعدادهای ماورا طبیعی خوب است یا بد؟

بعد از رویداد این اتفاق عجیب، میرابل که به دنبال نجات خانواده خود است، عموی خود (ردی از برونو) که گم شده بود را پیدا می‌کند. این شخص که قدرت پیش‌گویی آینده را داشت، از قبل این اتفاق را پیش‌بینی کرده بود.

در این انیمیشن، مشاهده می‌کنیم که اعضای خانواده میرابل تعصب شدیدی روی قدرت‌های ماورا طبیعی خود داشتند که موجب شده بود تا غرور زیادی نیز داشته باشند. البته بعد از این‌که این اتفاقات را مشاهده کردند، فهمیدند که این توانایی‌های عجیب می‌تواند موجب بدبختی و غم و غصه آن‌ها نیز شود.

در این بخش از نقد انیمیشن افسون (Encanto) ذهن افراد درگیر می‎شود که آیا داشتن استعدادهای غیرطبیعی خوب است یا بد؟ در اوایل فیلم، به نظر می‌رسد که داشتن این استعدادها بسیار خوب بوده و چندان بد به نظر نمی‌رسند.

در نقد و بررسی انیمیشن Encanto مشاهده می‌کنیم که در ابتدا داشتن استعدادهای فرازمینی موجب ایجاد روحیه در اعضای خانواده شده و اصلاً جنبه منفی در آن مشاهده نمی‌کنیم. البته لازم به ذکر است که اصلی‌ترین موضوع داستان و هدف آن، نجات دادن همین استعدادهای منحصربه‌فرد است.

نقد انیمیشن افسون (Encanto)
آیا داشتن استعدادهای ماورا طبیعی خوب است یا بد؟

به همین دلیل هم بسیاری از منتقدان می‌گویند که اگر کسی در بررسی انیمیشن Encanto بگوید که داشتن استعدادهای فرازمینی و خارق‌العاده جنبه منفی دارد، حرف درستی نیست و توجیه ناخوشایندی از این انیمیشن ارائه کرده است.

این موضوع، درواقع نوعی تناقض است که انیمیشن نه آن را حل کرده و نه آن را رد کرده است. مخصوصاً این‌که اشاره کوچکی نیز در این فیلم مشاهده می‌کنیم که به احیا کردن این استعدادها می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

سازندگان انیمیشن افسون

حالا برای این‌که بهتر با نقد افسون آشنا شوید، بهتر است با سازندگان اصلی آن نیز آشنا شوید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، این انیمیشن را سه نفر با همکاری یکدیگر کارگردانی کرده‌اند.

علاوه بر این، همین سه نفر هم داستان آن را نگاشته‌اند. جرد بوش (Jared Bush)، بایرون هاوارد (Byron Haeard) و همچنین کریس کاسترو اسمیت (Charise Castro Smith) از عوامل اصلی انیمیشن Encanto محسوب می‌شوند. علاوه بر این، از راهنمایی دو نویسنده دیگر نیز استفاده شده و این داستان را تکمیل کرده‌اند.

در نقد انیمیشن افسون (Encanto) گفته می‌شود که جیسون هند (Jason Hand) به همراه نانسی کروشه (Nancy Kruse) کسانی بودند که در نویسندگی این داستان کمک کرده‌‌‌‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد که عوامل زیادی برای هر جزء این فیلم تلاش کرده‌اند. همچنین این انیمیشن به تهیه‌کنندگی ناتان کورتیس (Nathan Curtin) به همراه جنیفر لی (Jennifer Lee) ساخته شده است.

نقد انیمیشن افسون (Encanto)
سازندگان انیمیشن افسون

شاید برای شما جالب باشد که بدانید انیمیشن Encanto در همان استودیویی ساخته شده که موآنا (Moana) و زوتوپیا (Zootopia) نیز ساخته شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از انیمیشن‌های محبوب در این استودیو ساخته شده و موجب محبوبیت بسیاری از آن‌ها نیز شده است.

موسیقی متن

همان‌طور که تاکنون در نقد و بررسی انیمیشن افسون مشاهده کردید و گفته شد، این انیمیشن موسیقی متن بی‌نظیر به کار گرفته شده است. تقریباً همه منتقدان در بررسی انیمیشن Enacanto اظهار داشتند که یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های مثبت این انیمیشن سرگرم‌کننده، موسیقی متن آن بوده است. حتی از زمان اکران اولین تریلر رسمی آن نیز بسیاری از افراد جذب موسیقی شنیدنی افسون شدند.

نقد انیمیشن افسون (Encanto)
موسیقی متن

موسیقی این انیمیشن جذاب را لین مانوئل میراندا (Lin-Manuel Miranda) طراحی کرده است که زیبایی زیادی به آن اضافه کرده است. علاوه بر این، در نقد Encanto گفته می‌شود که موسیقی متن آن به‌قدری جذاب و بی‌نظیر طراحی شده است که هرکسی را به خود جذب می‌کند. همچنین میراندا این موسیقی گوش‌نواز را مخصوص افسون ساخته است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad)

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

صداپیشگان انیمیشن افسون

در نقد انیمیشن افسون (Encanto) مشاهده می‌کنیم که بسیاری از منتقدان، صداپیشگان و گویندگان این انیمیشن را مورد تحسین قرار داده‌اند. این صداپیشگان به‌قدری حرفه‌ای عمل کرده‌اند که مخاطب اصلاً حس صداپیشگی نخواهد داشت.

این امر موجب شده است که شما بتوانید بهتر از قبل با انیمیشن ارتباط برقرار کنید و اصلاً احساس نکنید که این فیلم را سایر افراد صداپیشگی می‌کنند. بدین ترتیب، شما احساس می‌کنید که خود شخصیت‌ها در حال صحبت کردن هستند.

در نقد Encanto مشاهده می‌کنیم که صداپیشگان بسیار باتجربه‌ای در این انیمیشن هنرنمایی کرده‌اند که اصلاً احساس خستگی به مخاطبان انتقال نمی‌دهند. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، این فیلم بیشتر ریشه در فرهنگ و سنت‌های کلمبیایی دارد.

ازاین‎رو، صداپیشگانی که در آن ایفای نقش کرده‌اند نیز عمدتاً اهل همین کشور بوده و کلمبیایی هستند. یکی از اصلی‌ترین کسانی که در انیمیشن افسون صداپیشگی کرده است، استفانی بیتریز معرفی می‌شود.

اسامی صداپیشگان انیمیشن

بسیاری از افراد، استفانی بیتریز را از صداپیشگی در فیلم بروکلین ناین ناین می‌شناسند. وی در این فیلم، نقش رزا را صداپیشگی کرده است که به‌خوبی از عهده آن برآمده است. علاوه بر این، بیتریز در انیمیشن Encanto نقش میرابل مادریگال را صداپیشگی کرده است.

وی در این کار هم به‌خوبی انجام داده و مهارت خود را به همگان نمایان کرده است. همان‌طور که می‌دانید، میرابل در این انیمیشن، نقش دختری احساسی را دارد که نسبت به سایر اعضای خانواده خود کمی عجیب‌وغریب است. البته وی قهرمان داستان نیز شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

نقد انیمیشن افسون (Encanto)
اسامی صداپیشگان انیمیشن

منتقدان در نقد انیمیشن افسون (Encanto) تقریباً از همه صداپیشگان این انیمیشن نقد مثبتی کرده‌اند و آن‌ها را مورد تحسین قرار داده‌اند. سایر صداپیشگانی که در افسون هنرنمایی کرده است، شامل کسانی مثل ماریا سیسیلیا بوترو، جان لگوئیزامو، دایان گوئررو، جسیکا دارو بسیاری دیگر می‌شود.

علاوه بر این، آنجی سپدا به همراه ویلمر والدرما نیز در این انیمیشن صداپیشگی کرده‌اند. با نقد و بررسی انیمیشن افسون متوجه می‌شویم که الن تودیک نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است.

اگر یک آشنایی قبلی با آلن تونیک داشته باشید، احتمالاً می‌دانید که این هنرمند اغلب اوقات در نقش‌های مبهم صداپیشگی می‌کند. علاوه بر این، وی بیشتر در نقش شخصیت‌های دیزنی به هنرمندی می‌پردازد.

در نقد انیمیشن افسون گفته شده که تودیک در این انیمیشن جذاب دیزنی، به‌جای شخصیت دوست‌داشتنی پیکو سخن می‌گوید. وی این شخصیت به زیبایی به مخاطب نشان می‌دهد و موجب می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال The Wheel of Time

نقد فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

نظر منتقدان درباره انیمیشن افسون (Encanto)

همان‌طور که تاکنون درباره نقد و بررسی انیمیشن افسون مطالعه کردید، متوجه شدید که این انیمیشن تا چه حد عالی عمل کرده است. تمام ویژگی‌های مثبت این فیلم موجب شده است که نظر اکثر منتقدان درباره آن بسیار مثبت باشد.

حتی قبل از این‌که اکران شود هم بسیاری از افراد نظرات بسیار خوبی برای نقد انیمیشن افسون (Encanto) ارائه کردند. اکثر منتقدان در نقد انیمیشن افسون آن را به‌خاطر سبک انیمیشنی زیبای آن، تحسین کردند و جایگاه ویژه‌ای در بین مخاطبان دارد.

نقد انیمیشن افسون (Encanto)
نظر منتقدان درباره انیمیشن افسون (Encanto)

خوب است بدانید که وب‌سایت راتن تومیتوز از بین 69 نقدی که برای بررسی انیمیشن Encanto ارائه شده، 93 درصد رأی مثبت بوده است. پس می‌توان گفت که افسون نمره بسیار خوبی از منتقدان سایت راتن تومیتوز دریافت کرده است.

منتقدان اعتقاد دارند که افسون، یکی از بهترین انیمیشن‌هایی شناخته می‌شود که توسط شرکت پرقدرت دیزنی روانه بازار شده است. در ادامه، نظر برخی از مهم‌ترین و مشهورترین منتقدان درباره این انیمیشن را مطالعه خواهیم کرد.

اگر تمایل به دیدن یک انیمیشن دیگر دارید، می‌توانید نقد انیمیشن خانواده آدامز را مشاهده نمایید. در ادامه، نظر برخی از منتقدان درباره نقد و بررسی انیمیشن Encanto را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family)

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) 

مایا فلیپس، مجله نیویورک‌تایمز

یکی از منتقدانی که به نقد انیمیشن افسون پرداخته، مایا فیلیپس (Maya Phillips) است. او اعتقاد دارد که دو استودیویی که برای فیلم‌های دیزنی مورداستفاده قرار می‌گیرد، موجب جذابیت روزافزون آن شده است.

جزئیات کیفی و ریزی که در این فیلم مشاهده می‌کنیم، موجب می‌شود تا مورد تحسین بسیاری از منتقدان، مخصوصاً این منتقد برجسته قرار بگیرد. وی باور دارد که در این فیلم، ترکیب خلاقانه‌ای از بافت‌های رنگارنگ به همراه جزئیات دقیق است که موجب می‌شود خواننده را مجذوب خود نگه دارد.

مایا فلیپس، نویسنده موفق نیویورک‌تایمز در نقد انیمیشن افسون (Encanto) گفته است که انتخاب منطقه و نوع سبک کلمبیایی انیمیشن، باعث شده تا فرد بیشتر حس راحتی با آن داشته و بهتر بتواند ارتباط برقرار کند. علاوه بر این، به همین دلیل هم این منتقد اعلام می‌کند که در این انیمیشن، احترام زیادی به سبک و سنت کلمبیایی و فرهنگ آن‌ها نشان می‌دهد.

نقد انیمیشن افسون (Encanto)
مایا فلیپس، مجله نیویورک‌تایمز

نکته مهم دیگری که این فلیپس در بررسی انیمیشن Encanto به آن اشاره دارد، توجه به تبعیض نژادی در این انیمیشن است. زیرا در آن مشاهده می‌کنیم که این خانواده اصلی، همه نوع رنگ پوستی دارد و برخی از آن‌ها دارای پوست تیره و برخی روشن هستند.

همچنین بافت موی هر یک از آن‌ها تقریباً متفاوت است و بعضی از آن‌ها فرفری و بعضی از آن‌ها صاف هستند. این موضوع، قصد داشته تنوع نژادی و رنگ پوست و مواد متفاوت را به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جاودانگان (Eternals)

نقد فیلم 7 زندانی (Prisoners 7)

کارولین سید، مجله AV کلاب

یکی دیگر از منتقدانی که درباره نقد انیمیشن افسون نظرات مثبتی ارائه داده است، کارولین سید (Caroline Siede) است. این منتقد که به‎‌عنوان نویسنده در مجله AV کلاب مشغول ه کار است، در نقد و بررسی انیمیشن افسون گفته که این فیلم را می‌توان به‌نوعی قهرمان فیلم‌های کلاسیک دیزنی نام برد.

او اعتقاد دارد که بعد از انیمیشن‌‌هایی از سفیدبرفی و هفت‌کوتوله گرفته تا رایا و آخرین اژدها، افسون را می‌توان یکی از پرقدرت‌ترین انیمیشن‌های تاریخ دیزنی به‌حساب آورد.

وی در نقد انیمیشن افسون (Encanto) اظهار دارد که این انیمیشن که شصتمین فیلم شرکت دیزنی محسوب می‌شود، حرکت جسورانه‌ای برای نمایش خود ارائه داده است. همان‌طور که شما به یاد دارید و کارولین سید نیز بیان می‌کند، شخصیت‌های اصلی در اکثر انیمیشن‌های دیزنی پدر مادر و خانواده‌ای در قید حیات نداشتند.

اما در انیمیشن افسون مشاهده می‌کنیم که میرابل نه‌تنها پرد و مادر دارد، بلکه بسیاری از فامیل‌های نزدیک او را نیز مشاهده می‌کنیم. او در نقد افسون بیان می‌کند که دیدن یک قهرمان به همراه فامیل‌های خود بسیار هیجان‌انگیز است.

نقد انیمیشن افسون (Encanto)
کارولین سید، مجله AV کلاب

از نظر کارولین سید در نقد Encanto این‌که میرابل هیچ توانایی ماورا طبیعی خاصی ندارد، موجب شده تا با سایر افراد متمایز باشد. در اکثر مواقع، قهرمانان دیزنی قدرت‌ها، استعدادها و مهارت‌های خاصی دارند که باعث پیروزی آن‌ها می‌شود.

این ویژگی‌ها باعث تمایز یافتن این افراد با سایر افراد معمولی فیلم می‌شود. این در حالی است که در نقد انیمیشن افسون مشاهده می‌کنیم که قهرمان داستان، یعنی میرابل، هیچ قدرت ماورا طبیعی و فرا انسانی ندارد و همین امر هم موجب تمایز و همچنین پیروزی او شده است.

علاوه بر این، منتقد مجله AV Club معتقد است که میرابل در نقد انیمیشن افسون شباهت زیادی به «السا» دارد. زیرا این دو شخصیت به‌جای این‌که به دنبال ماجراجویی و یافتن خود باشند، به دنبال یافتن تاریخ خانواده خود است.

وی در نقد و بررسی انیمیشن Encanto بیان می‌کند که بزرگ‌ترین نوآوری که در آن مشاهده کرده‌ایم، این بوده که ماجراجویی‌های آن بیشتر در محیط خانه بوده و هرگز از خانه خارج نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) 

نقد فیلم شکارچیان روح افترلایف (Ghostbusters: Afterlife)

اسکات مندلسون

نقد انیمیشن افسون (Encanto) توسط اسکات مندلسون (Scott Mendelson) نیز انجام شده است. این منتقد در نقد و بررسی انیمیشن Encanto اظهار می‌کند که صداپیشگان این فیلم بسیار عالی عمل کرده‌اند. مندلسون در نقد افسون می‌گوید که برخی از موسیقی‌هایی که در آن می‌شنویم، کیفیت مناسب را نداشته و اغلب جنبه تکرار دارند.

مندلسون در نقد و بررسی انیمیشن افسون معتقد است که در این فیلم، نه‌تنها با شخصیت‌ها، بلکه با داستان آن نیز کاملاً آشنا خواهیم شد. زیرا داستان آن بسیار منحصربه‌فرد است.

نقد انیمیشن افسون (Encanto)
اسکات مندلسون

در نقد انیمیشن افسون (Encanto)

مندلسون درباره نقد و بررسی انیمیشن Encanto این‌گونه نوشت که این انیمیشن، تا حد زیادی آزادی داشته که موجب زیبایی آن شده است. از سوی دیگر، می‌توان این آزادی را از طرفی نقطه عطف داستان دانست و از طرفی هم می‌توان آن را حقه‌ای برای بیان روایت داستان به شمار آورد.

سخن نهایی

نقد انیمیشن افسون (Encanto) یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین موضوعاتی است که در دنیای شرکت قدرتمند دیزنی وجود دارد. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز در نقد افسون مشاهده کردید، این انیمیشن را می‌توان به‌عنوان شصتمین انیمیشن شرکت دیزنی به شمار آورد.

نکات بسیاری وجود دارد که موجب شده تا منتقدان در نقد افسون نظرات خوبی داشته باشند. ما در این مقاله، به نقد انیمیشن افسون پرداختیم و تمام نکات لازم درباره نقد افسون را برای شما عزیزان ذکر کردیم.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnbc.com

نظر شما در خصوص نقد انیمیشن افسون (Encanto) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    مقاله ی خوبی بود استفاده کردیم. همونطور که نویسنده این مقاله و خانم وصاله لطیفی هم گفته بودن این انیمیشن جذابیت های زیادی داره و اثرگذاری زیادی از طریق زیبایی شناختی و البته پیچش های داستانی فانتزی و (دیزنی طور) بر روی مخاطب می ذاره

    پاسخ

    سلام خدمت همه دوستان
    زمانی که قصد داشتم این انیمیشن رو ببینم
    با توجه به اینکه فهمیدم دیزنی این انیمیشن رو ساخته انتظار بسیار بالاتری ازش داشتم ولی واقعا بعضی چیزها داخل انیمیشن بیهوده بود مثلا بعضی از شخصیت ها رو نزدیک ۱۰ دقیقه معرفی می کنه که واقعا برای شخص بزرگسال زیاد جذاب نیست ممکنه یه کودک خوشش بیاد اما بزرگسال نه و اینکه سیر داستانیش می تونست یکم پیپیده تر و جذاب تر باشه که اینطور نبود

    چند وقت پیش که رایا و آخرین اژدها رو دیدم تا چند هفته حالم عالی بود اصلا فکر نمی کردم یه شرکت غیر از دیزنی و پیکسار بتونه چنین انیمیشنی درست کنه ولی انیمیشن افسون واقعا یه سر و گردن پایین تر از رایا هست بیشتر یه انیمیشن زیر ۱۵ سال هست تا بزرگسال

    با سپاس

    پاسخ

    چه چرت و پرت و سلیقه مزخرفی!
    انیمیشن رایا با کاراکترهای فراموش شدنی و اون مثلا پیام آموزشیش، افتضاح ترین چیزی بود که دیزنی تونست بهش فکر کنه! یعنی چی باید یاد بگیری به کسی اعتماد کنی که صدبار اعتمادتو شکسته و چندین بار از پشت بهت خنجر زده؟ یک احمق نادون به اسم سیسو که راحت و سریع حتی به موش های خیابونی هم اعتماد میکنه رو مثلا عاقل نشون دادن، جدا از این که اصلا به عنوان یه شخصیت اژدها مزخرف بود و حتی اگر بخواین بهونه کنین اژدهای آسیایی نه اروپایی! اژدهایان داخل انیمه های ژاپنی هم با دیدن این آشغال احساس شرم میکنن. با اون مثلا رستگار کردن آدم بده با درست کرده چیزی که ساعت ها پیش میتونست درست کنه بدون مسخره بازی و دقیقه آخر که ممکنه خودشم زنده نمونه! خسته نباشی، حتی هیتلر هم صددرصد اون جواهر رو برای نجات جون خودش درست میکرد.
    انیمیشن Encanto بر خلاف رایا، کاملا مفهوم خوبی داشت، با کاراکترهای به یاد ماندنی، همه فرصت درخشیدن داشتن(برعکس کاراکترهای دوم کوکو که مردم اسمشون هم نمیدونن) با گرافیک فوق العاده و توماری پر از داستان و احساسات، بدون اون آدم بده های سورپرایزی که دیزنی تازگیا بهش عادت کرده بود و توی این انیمیشن دیزنی واقعا از پیکسار هم جلو زد.

    پاسخ