;
coinex

نقد فیلم ماتریکس 4 (The Matrix Resurrections) ؛ معرفی چهارمین فیلم از مجموعه جذاب ماتریکس

نقد فیلم ماتریکس 4 یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعاتی است که در دنیای فیلم اهمیت زیادی دارد. برای بررسی و نقد این فیلم، با تکراتو همراه باشید.

نقد فیلم ماتریکس 4 (The Matrix) در حال حاضر، به یکی از ترندترین نقدها تبدیل شده که افراد زیادی به سمت آن هجوم آورده‌اند. این فیلم، از دیرباز تاکنون طرفداران زیادی داشته است و بعد از این‌ که ماتریکس 4 در سال 2021 اکران شد، این قسمت هم جزو فیلم‌های پرطرفدار به‌حساب می‌آید.

ما در این مقاله، قصد داریم به نقد و بررسی فیلم زیبا بپردازیم و تمام جوانب آن را با جزئیات کامل بررسی کنیم. ازاین‌رو، اگر به این حوزه علاقه دارید، تا انتها ما را همراهی کنید. لازم به ذکر است که فیلم ماتریکس که اخیراً منتشر شده است، به‌عنوان چهارمین فیلم این مجموعه شناخته می‌شود که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند. فیلم‌های قبلی ماتریکس نیز طرفداران مخصوص به خود را داشتند که بعد از انتشار ماتریکس 4، بدون هیچ شک و شبهه‌ای آن را تماشا خواهند کرد.

نقد فیلم ماتریکس 4 (The Matrix Resurrections)

همان طور که گفته شد، این فیلم چهارمین فیلم از مجموعه ماتریکس است. اولین فیلم این مجموعه که در ذهن اکثر افراد ماندگار شده است، در سال 1999 اکران شد و با سیل عظیمی از طرفداران روبرو شد.

بعد از آن، فیلم بعدی این مجموعه در سال 2003 با نام The Matrix Reloaded به اکران عمومی درآمد. فیلم بعدی، یعنی ماتریکس 3 هم در همین سال با عنوان The Matrix Revolutions وارد سینماها شد. در ادامه، تمام این فیلم‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کیانو ریوز، بازیگر نقش اصلی فیلم The Matrix بوده که بسیاری از افراد به او اعتقاد دارند که یکی از دلایل موفقیت این فیلم، وجود این بازیگر حرفه‌ای است. خوب است بدانید که مجموعه ماتریکس ژانر علمی تخیلی و اکشن دارد.

علاوه بر این، سکانس‌های اغلب این فیلم نیز اکشن هستند که به جذابیت آن افزوده‌اند. داستان این فیلم، در یک دنیای خیالی رخ می‌دهد که موجب می‌شود مخاطب تا حد زیادی با آن ارتباط برقرار کند. در ادامه، برای نقد و بررسی فیلم The Matrix به توضیحاتی درباره موضوعات فیلم‌های قبلی این مجموعه می‌پردازیم.

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)
نقد فیلم ماتریکس 4

طبق گفته عوامل فیلم، این فیلم در تاریخ 24 دسامبر 2022 (مطابق با 3 دی‌ماه 1400) اکران خواهد شد. از سوی دیگر، برخی افراد هم کلاً آن را ندیده بودند که آن‌ها نیز تصمیم به تماشای این فیلم سینمایی گرفتند. بااین‌حال، این افراد هم نسبتاً از این فیلم راضی بودند و به‌طورکلی می‌توان این‌گونه گفت که این فیلم به‌خوبی عمل کرده است. در ادامه، به نقد و بررسی فیلم ماتریکس خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

مجموعه ماتریکس

همان طور که پیش‌ از این نیز گفتیم، فیلم ماتریکس در واقع یکی از قسمت‌های یک مجموعه است که سه قسمت از آن اکران شده است و تاکنون توانسته طرفداران بسیار زیادی به خود جذب کند. اگر شما نیز به این فیلم علاقه دارید، تا انتها همراه ما باشید.

بیشتر منتقدان در نقد فیلم ماتریکس 4 (The Matrix Resurrections) اعتقاد دارند که این فیلم اغلب به‌صورت ایده‌های مذهبی، فلسفی و یا معنوی بوده که این ایده‌ها را در موضوعات خاصی ارائه می‌دهد. در این فیلم، شما با موعودگرایی و عشق نیز آشنا خواهید شد. نام فیلم‌های مجموعه ماتریکس را مشاهده فرمایید.

داستان فیلم The Matrix

برای بررسی فیلم The Matrix خوب است در ابتدا داستان اولین فیلم این مجموعه را بدانید. در این فیلم، مشاهده می‌کنیم که بشریت در این آینده دور و بدون هیچ‎‎گونه آگاهی زندگی می‌کند. آن‌ها در یک دنیای مجازی به‌عنوان ماتریکس گیر کرده‌اند. این جهان توسط ماشین‌های هوشمند طراحی و ساخته شده است و از بدن انسان به‌عنوان منبع انرژی استفاده می‌شود.

در نقد فیلم ماتریکس 4 مشاهده می‌کنیم که این ماشین‌ها کاری می‌کنند که هنگام استفاده از بدن انسان، حواس آن‌ها پرت شود و متوجه این موضوع مهم نشوند. در همین حین، یک برنامه‌نویس باهوش به نام نئو از موضوع واقعی باخبر شده و حقیقت را می‌فهمد. بدین ترتیب، وی تلاش می‌کند تا به کمک کسانی که از ماتریکس فرار کرده‌اند، شورشی علیه این ماشین‌ها راه انداخته و برای از پا در آوردن آن‌ها تلاش کنند.

این فیلم را می‌توان نمونه بسیار خوبی از مدل‌ها سایبرپانک به شمار آورد. همان طور که می‌دانید، این مدل یکی از ژانرهای اصلی علمی تخیلی است. ماتریکس به کارگردانی خواهران واچوفسکی، به یکی از بهترین فیلم‌های زمان خود تبدیل شد و بسیاری از منتقدان، نقد‌های بسیار مثبت و خوبی برای آن ارائه دادند. خوب است بدانید که این فیلم جذاب، در همان سال‌های اکران خود، توانسته بیش از 465.3 میلیون دلار فروش داشته باشد. این امر نشان‌دهنده موفقیت زیاد این فیلم است.

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)
نقد فیلم ماتریکس 4

همچنین بسیاری از منتقدان در نقد ماتریکس اعتقاد دارند که این فیلم از نظر جلوه‌های ویژه و سکانس‌های خلاقانه و اکشن، بسیار عالی عمل کرده است. لازم به ذکر است که ماتریکس تاکنون توانسته 4 جایزه اسکار را از آن خود کند. این فیلم، در قسمت‌های بهترین تدوین، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین صداگذاری و تدوین صدا، بسیار عالی عمل کرده و نظر منتقدان را در این حوزه‌ها به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

معرفی سریال The Wheel of Time

The Matrix (1999)

برای نقد فیلم ماتریکس خوب است در ابتدا با اولین فیلم این مجموعه آشنا شوید. این فیلم که در تاریخ 31 مارس 1999 (مطابق با 11 فروردین سال 1378) ساخته شد، موفق شد تا جای خود را در بین تمام فیلم‌های آن زمان باز کند. از مهم‌ترین بازیگران این فیلم، می‌توان به کیانو ریوز، کری‌ان ماس، لارنس فیشبرن و … اشاره کرد.

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)
نقد فیلم ماتریکس 4

علاوه بر این، لازم به ذکر است که این فیلم توانست امتیاز 8.7 را در وب‌سایت IMDB بگیرد. همچنین وب‌سایت راتن تومیتوز نیز امتیاز 88 درصد را این فیلم زیبا داد. وب‌سایت متاکریتیک هم در نهایت امتیاز 73 درصد را برای فیلم جذاب و دیدنی ماتریکس در نظر گرفت.

The Matrix Reloaded

خوب است برای نقد فیلم ماتریکس (The Matrix) با دومین فیلم این مجموعه نیز آشنا شوید. این فیلم از مجموع ماتریکس که در تاریخ 15 می سال 2003 (مطابق با 25 اردیبهشت سال 1382) منتشر شد، توانست امتیازهای خوبی از منتقدان کسب کند. برای مثال، امتیاز این فیلم در وب‌سایت IMDB نزدیک به 7.2 بود. درحالی‌که منتقدان در نقد و بررسی فیلم ماتریکس در وب‌سایت راتن تومیتوز، امتیاز 73 درصد و در وب‌سایت متاکریتیک هم امتیاز 62 درصد را کسب کرد.

کارگردان و همچنین بازیگران اصلی این فیلم، همان عوامل فیلم قبلی بودند و تغییر چندانی در عوامل آن مشاهده نشد. میزان فروش The Matrix Reloaded نیز نزدیک به 739.4 میلیون دلار بود. این موضوع نشان داد که این فیلم حتی از فیلم قبلی این مجموعه نیز محبوب‌تر بود.

لازم به ذکر است داستان این فیلم، مدت شش ماه بعد از فیلم اول آن روی می‌دهد. داستان این فیلم هم بسیار جذاب است و بسیاری از منتقدان در نقد فیلم ماتریکس به آن عکس‌العمل مثبتی نشان دادند.

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)
نقد فیلم ماتریکس 4

این فیلم، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های آن دوره شناخته شد و این امر، موفقیت زیاد آن را به نمایش می‌گذارد. ماتریکس 2 دومین قسمت فیلم The Matrix در جشنواره فیلم کن در سال 2003 به اکران درآمد ولی جزو فیلم‌های این جشنواره نبوده است.

The Matrix Revolutions

به‌جز موارد ذکرشده، در ادامه به سراغ سومین فیلم این مجموعه می‌رویم. این فیلم هم در تاریخ 5 نوامبر سال 2003 (مطابق با 14 آبان سال 1382) به روی پرده‌های سینما رفت. این فیلم همچنان به کارگردانی خواهران واچوفسکی و بازیگری کیانو ریوز به همراه لارنس فیشبرن و کری‌ان ماس، ساخته و اکران شد. The Matrix Revolutions توانست بیشتر از 427.3 میلیون دلار فروش داشته باشد که این میزان بسیار بالایی است.

این فیلم، اولین فیلمی محسوب می‌شود که به‌صورت لایو اکشن بوده و هم‌زمان در سینماهای معمولی و همچنین IMAX ارائه شده است. شایان‌ذکر است که مردم و حتی منتقدان در نقد The Matrix از این فیلم به‌‌اندازه فیلم‌های قبلی این مجموعه استقبال نکردند. در داستان این بخش، مشاهده کردیم که نئو به‌عنوان آخرین امید بشریت برای بقا در نظر گرفته می‌شود. ازاین‌رو، او باید صلحی بین انسان‌ها و ماشین‌ها ایجاد نماید.

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)
نقد فیلم ماتریکس 4

همان طور که پیش‌ازاین نیز در نقد فیلم ماتریکس گفتیم، بسیاری از منتقدان نظر خوبی درباره این فیلم نداشتند. تنها امتیازی که وب‌سایت IMDB به این فیلم ارائه کرد، 6.7 بود که این امتیاز متوسطی در نظر گرفته می‌شود. از سوی دیگر، وب‌سایت راتن تومیتوز در نقد و بررسی فیلم The Matrix امتیاز 35 درصد را به آن داد. علاوه بر این، سایت متاکریتیک هم امتیاز 47 درصد را به نقد ماتریکس داد که این موضوع نشان می‌دهد که اغلب افراد از دیدن این فیلم لذت چندانی نبردند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم 7 زندانی (Prisoners 7)

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)

فیلم The Matrix 4

درنهایت، با فیلم آخر این مجموعه در نقد فیلم ماتریکس 4 آشنا خواهید شد. بازیگران اصلی این فیلم، کسانی مانند کیانو ریوز، کری‌ان ماس به همراه جیدا پینکت اسمیت هستند که نقش مهمی در موفقیت این فیلم دارند.

علاوه بر این، کارگردان این فیلم هم تنها لانا واچوفسکی بوده و قرار بوده که این فیلم در تاریخ 22 دسامبر سال 2021 (مطابق با یکم دی‌ماه 1400) به روی پرده‌های سینما رود. در بررسی فیلم The Matrix مشاهده کردیم که خواهران واچوفسکی اعلام کردند که این قسمت، آخرین فیلم این مجموعه بود.

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)
نقد فیلم ماتریکس 4

در سال 2017، ساخت فیلم The Matrix به‌صورت کاملاً رسمی اعلام شد و در نهایت در سال 2020 نیز استارت فیلم‌برداری آن زده شد. درنهایت، در 22 دسامبر هم به‌صورت رسمی منتشر شده است. اگر به این قسمت از این مجموعه علاقه دارید، می‌توانید به دانلود فیلم ماتریکس 4 رجوع کنید. همچنین اولین تیزر رسمی مارتیکس 4 نیز قابل‌ مشاهده است. در ادامه، بیشتر با این فیلم جذاب آشنا خواهید شد.

ژانر فیلم ماتریکس

همان طور که تاکنون متوجه شدید، فیلم The Matrix ژانری علمی تخیلی دارد که توانسته بسیاری از افراد را به خود جذب کند. در نقد The Matrix مشاهده کردیم که این فیلم ساختار بسیار پیچیده‌‌ای دارد و ذهن مخاطب را تا حد زیادی با خود درگیر می‌کند. محتوای سنگین این فیلم، موجب شده که هرکسی نتواند آن را به‌راحتی هضم کند. ازاین‌رو، ماتریکس نیازمند دقت و تمرکز بالایی است.

علاوه بر این، همان طور که در نقد فیلم ماتریکس 4 گفته شد، این فیلم تا حد زیادی ژانر سایبرپانک دارد. این بدان معنی است که داستان فیلم به موضوعات آینده و مشکلات مربوط به آن می‌پردازد.

به‌علاوه، شما می‌توانید در نقد و بررسی فیلم The Matrix با بخش عظیمی از ایده‌های مذهبی و فلسفی روبرو باشید. لازم به ذکر است ساخت این فیلم را شرکت وارنر بر عهده دارد و اولین‌بار، در سانفرانسیسکو منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست

نقد انیمیشن افسون (Encanto)

داستان فیلم ماتریکس

یکی از نکات جالب‌توجهی که درباره نقد و بررسی فیلم ماتریکس وجود دارد، این است که لازم نیست حتماً شما فیلم‌های قبلی این مجموعه را مشاهده کرده باشید تا بتوانید این قسمت را نیز متوجه شوید.

کیانو ریوز که از اصلی‌‎ترین بازیگران این فیلم است، اعلام کرده که در داستان این فیلم همچنان شاعر عشقی قوی میان نئو و ترینیتی هستیم. داستان این فیلم، موضوعاتی 20 سال بعد از ماتریکس قبلی را نمایش می‌گذارد. در اینجا، نئو (با هنرمندی کیانو ریوز)، به نام قبلی خوب، یعنی توماس ای اندرسون در شهر سانفرانسیسکو برمی‌گردد.

در این فیلم، مشاهده می‌کنیم که نئو به روانپزشک مراجعه کرده و از وی قرص‌هایی به رنگ آبی دریافت می‌کند. این قرص‌ها، برای برگرداندن نئو به زندگی عادی و روزمره خود است. ترینیتی و نئو هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند و همچنین ترینیتی نیز ازدواج کرده و خانواده‌ای برای خود دارد. بااین‌حال، مورفیوس پیشنهاد می‌کند که او قرص‌های قرمز رنگ را استفاده کند. این قرص‌ها برای اطلاع از حقیقت ماتریکس استفاده می‎‌شوند.

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)
نقد فیلم ماتریکس 4

منتقدان در نقد فیلم ماتریکس 4 اعتقاد دارند که این فیلم را نمی‌توان بیشتر از این توضیح داد. زیرا موجب می‌شود که داستان فیلم لو برود و درنتیجه، جذابیت آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. برای اطلاع از نقد و بررسی فیلم The Matrix خوب است با بازیگران این فیلم نیز آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم شکارچیان روح افترلایف (Ghostbusters: Afterlife)

نقد فیلم آخرین دوئل (The Last Duel) 

تحلیل فیلم The Matrix Resurrections

ما در این فیلم مشاهده می‌کنیم که بعد از این‌که آلیس خرگوش سفید را دنبال می‌کند، به سالن کم‌نوری وارد می‌شود که در بالا و پایین آن راه‌هایی وجود دارد، اما همه آن‌ها قفل هستند. همین طور که در سالن قدم می‌زند، به راه خروج خود نیز فکر می‌کند. ممکن است شما به‌عنوان یک مخاطب نیز این سؤال را از خود بپرسید. زیرا به طور مداوم، این فیلم شما را سرگرم کرد و همچنین احتمال دارد ناامید هم شوید.

در فیلم The Matrix Resurrections یک‌بار دیگر با کیانو ریوز در نقش نئو روبرو می‌شویم. اگرچه هر قسمت این مجموعه به‌صورت جداگانه اکران شد، اما پیوستگی به‌وضوح در آن به چشم می‌خورد. در این فیلم، مشاهده می‌کنیم که سایرین به تجارت آواتارهای انسانی مشغول هستند. ماشین‌هایی که در این فیلم هستند، از بدن انسان برای تأمین انرژی خود استفاده می‌کنند. فیلم رستاخیز که توسط لانا واچوفسکی به‌تنهایی کارگردانی شده است، بعد از پخش تیتراژ کدهای سبزی را به مخاطبان معرفی می‌کند.

برای نقد فیلم ماتریکس (The Matrix) خوب است بدانید که در ابتدای فیلم، مشاهده می‌کنیم که زنی با موهای کوتاه با مردان عبوسی که کت‌وشلوار و لباس‌های رنگی پوشیده‌اند، مبارزه می‌کند. این چیدمان موجب شده که از همان آغاز فیلم، خود را با صحنه‎‎های خشنی آماده کنیم. بااین‌حال، دو شخص دیگر نیز به همراه ما این صحنه‌های اکشن را تماشا می‌کنند؛ مردی که هدست دارد (توبی اونومر) که پیش از این‌که باگز (جسیکا هنویک) وارد صحنه شود، وقایع فیلم را مانند یک گزارش ورزشی تجزیه‌وتحلیل می‌کرد.

تحلیل ساختاری فیلم

در ادامه فیلم، ما بیشتر در حال تماشای یک ویدئوی عاشقانه و ادای احترام به مجموعه ماتریکس هستیم. گلوله‌های فراوانی که تیراندازی می‌شود، ما را به سمت جوانی‌های نئو می‌کشاند. نکته جالبی که درباره این فیلم وجود دارد، این است که شما نیازی ندارید که تمام وقایع و حوادث فیلم‌های قبلی این مجموعه را مشاهده کرده باشید؛ زیرا در طول فیلم به‌راحتی با آن آشنا می‌شوید. این موضوع، به کسانی که فیلم‌های پیشین ماتریکس را ندیده‌اند هم کمک شایانی می‌کند.

یک‌بار دیگر نیز اندرسون برای نقش خود به‌عنوان یک طراح بازی‌های ویدئویی، کدنویسی می‌کند. از قبل، حق انتخاب ظاهری خود را داشت که می‌توانست از وضعیت خود ناآگاه بماند یا حقیقت دردناکی که در وجود خود است را بپذیرد. در همین حین، او با دو فرد مرموز به نام مأمور اسمیت و مورفئوس نیز آشنا می‌شود. در ادامه، بیشتر با نقد فیلم ماتریکس (The Matrix) آشنا خواهیم شد.

بعد از این‌که سومین فیلم این مجموعه منتشر شد تاکنون، تغییرات زیادی در بازیگران آن ایجاد شده است. متأسفانه عدم حضور هوگو ویوینگ و لارنس فیشبرن در قسمت چهارم فیلم، موجب ناراحتی بسیار شده است. زیرا این افراد جذابیت و تا حد زیادی حس خوب و شوخ‌طبعی را به فیلم اضافه می‌کردند که در نبود آن‌ها، این دو عنصر از بین رفت. در عوض، جاناتان گروف دوست‌داشتنی به‌خوبی نقش خود را باری یک فرد حیله‌گر بازی می‌کند.

بازیگران فیلم The Matrix

همان طور که پیش‌ازاین نیز در بررسی فیلم The Matrix بیان کردیم، در این فیلم بازیگران بسیار حرفه‌ای و فوق‌العاده‌ای بازی می‌کنند. این بازیگران از زمان اکران اولین فیلم این مجموعه در سال 1999 هم با این فیلم همراه بودند.

ازاین‌رو، توانسته‌اند تا به طور کامل با آن ارتباط برقرار کنند و مخاطب هم آن‌ها را با نقش‌های آن‌ها به‌خاطر می‌آورند. برای مثال، در نقد The Matrix مشاهده کردیم که کیانو ریوز در تمام فیلم‌های این مجموعه حضور دارد و این امر باعث شده که مخاطبان علاقه بیشتری به آن داشته باشند.

به‌جز این بازیگر، نیل پاتریک هریس هم در این فیلم مشاهده می‌شود که نقش تحلیل‌گر را در این فیلم ایفا می‌کند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این نقش کاملاً غیرضروری بوده و بیشتر به‌صورت تک‌بعدی ارائه شده است.

علاوه بر این، نقد دیگری که در نقد فیلم ماتریکس (The Matrix) موردبحث است، تغییرات ظاهری بازیگران از آخرین فیلم تاکنون است. برای مثال، کمی چین‌وچروک در صورت کیانو ریوز اضافه و موهای وی هم جوگندمی شده است. به‌جز این، تغییرات دیگری به چشم نمی‌خورد. بازیگران در این فیلم، با این‌که از مکان‌های سختی عبور می‌کنند، هنوز هم لباس‌هایی با نخ‌ها نازک می‌پوشند.

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)

کیانو ریوز در نقش نئو

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شخصیت‌هایی که در نقد ماتریکس با آن روبرو می‌شویم، شخصیت جذاب و دوست‌داشتنی نئو است. این شخصیت را کیانو ریوز به زیبایی به تصویر کشیده است و حتی بسیاری از افراد این فیلم را به دلیل همین بازیگر فوق‌العاده تماشا می‌کنند. کیانو ریوز، در تاریخ 2 سپتامبر سال 1964 (مطابق با 11 شهریور سال 1343) در بیروت متولد شد. وی در بیروت به دنیا آمده است، اما در تورنتور در کانادا بزرگ شده است.

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)

برای نقد و بررسی فیلم ماتریکس خوب است بدانید که ریوز اولین کار حرفه‌ای سینمایی خود را از فیلم ورزشی و درام Youngblood آغاز کرد. از سوی دیگر، مهم‎ترین اثر او که موجب شعرت بیش از اندازه او شد، فیلم جذاب و کمدی Bill & Ted’s Excellent Adventure بود که در سال 1989 اکران شد.

بعد از این فیلم، وی در فیلم‌هایی مانند My Own Private Adventure در سال 1991، فیلم Point Break در همان سال و فیلم اکشن Speed که رد تاریخ 1994 اکران شد، بازی کرد و بیشتر از قبل شناخته شد.

در نقد و بررسی فیلم The Matrix این‌گونه گفته می‌شود که این فیلم، یکی از موفق‌ترین آثار کیانو ریوز بود که افراد زیادی به آن علاقه داشتند. همان طور که گفته شد، این بازیگر به‌صورت مداوم برای این فیلم بزازی کرده است و به زیبایی نقش نئو را به مخاطبان نشان می‌دهد. علاوه بر این، شایان‌ذکر است که کیانو ریوز در فیلم‌های دیگری نیز نقش‌آفرینی کرده و موجب شهرت روزافزون وی شده است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family)

کری‌ان ماس در نقش ترینیتی

یکی دیگر از بازیگران مشهوری که نقش مهمی در نقد فیلم ماتریکس دارد، کری‌ان ماس بوده که از همان اولین فیلم لین مجموعه نیز با آن همراه شده است. این بازیگر کانادایی، در تاریخ 21 آگوست سال 1967 (مطابق با 30 مرداد سال 1346) متولد شد. وی در همان آغاز کار خود، نقش‌های کوچکی داشت تا این‌که در فیلم جذاب ماتریکس به شهرت خوبی رسید.

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)

علاوه بر این، در بررسی فیلم The Matrix مشاهده می‌کنیم که این بازیگر تاکنون در فیلم‌هایی مانند Memento، Red Planet و همچنین فیلم عاشقانه Chocolate نقش‌آفرینی کرده است. تمام فیلم‌های مذکور در سال 2000 اکران شده‌اند. علاوه بر این، در فیلم‌های Fido و بسیاری فیلم‌های دیگر هم شاهد این بازیگر هستیم.

لارنس فیشبرن در نقش مورفیس

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)

یکی دیگر از بازیگران مهمی که در نقد و برسی فیلم ماتریکس با آن روبرو هستیم، بازیگر حرفه‌ای و جذاب لارنس فیشبرن بوده که نقش مورفیس را به زیبایی هرچه بیشتر اجرا می‌کند. این فرد، علاوه بر بازیگری، کار فیلم‌نامه‌نویسی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی را نیز انجام می‌دهد. وی در تاریخ 30 ژوئیه سال 1961 (مطابق با 8 مرداد 1340) دیده به جهان گشود. وی در فیلم‌های بسیاری بازی کرده است، اما با مجموعه فیلم‌های جان ویک به طور رسمی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) 

نقد فیلم جاودانگان (Eternals)

هوگو ویوینگ در نقش مأمور اسمیت

یکی دیگر از بازیگرانی که در نقد و بررسی فیلم The matrix با آن روبرو می‌شویم، هوگو ویوینگ بوده که طرفداران بسیار زیادی دارد. این بازیگر انگلیسی در تاریخ 4 آوریل سال 1960 (مطابق با 15 فروردین 1339) در نیجریه متولد شد. وی در استرالیا بزرگ شد و توانسته تاکنون نزدیک به 6 جایزه از هنرهای آکادمی اروپا دریافت کند. این بازیگر هم توانسته تاکنون بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. مت رد نقد ماتریکس با این بازیگر تا حدودی آشنا شدیم.

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix)

کلام آخر

نقد فیلم ماتریکس (The Matrix) یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که ما در این مقاله به بررسی آن پرداختیم. همان طور که پیش‌ازاین در نقد فیلم ماتریکس بیان کردیم، این فیلم، چهارمین و آخرین فیلم این مجموعه است که طرفداران زیادی دارد. در نقد ماتریکس اطلاعات کافی درباره این زمینه کسب کردید. ما در این مقاله به بررسی فیلم The Matrix پرداختیم و مهم‌ترین موضوعات به آن را ذکر کردیم.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: rottentomatoes.com

نظر شما در خصوص نقد فیلم ماتریکس 4 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر