;
coinex

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ [آموزش تصویری علت وصل نشدن شبکه]

بسیاری از کاربرانی که از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنند، برای اتصال گوشی خود به اینترنت دچار مشکل می‌شوند؛ اگر شما هم از این کاربران هستید برای حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ خود با تکراتو همراه باشید.

گوشی‌های هوشمند به جزئی جدا‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند و حتی بیشتر هر زمان دیگری در زندگی ما اهمیت دارند، زیرا برای ارتباط با دنیا به طور مرتب به آن‌ها وابسته هستیم. تصور کنید اگر اینترنت موبایل شما ناگهان غیر فعال یا از کار بیافتد می‌تواند به یک مشکل بزرگ منجر شود، زیرا بیشتر ما از اینترنت گوشی برای کار در خانه و یا ارتباط با دوستان و خانواده استفاده می‌کنیم.

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران و دارندگان گوشی‌های موبایل سامسونگ در طول استفاده از دستگاه خود، با آن برخورد کرده‌اند، مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی است. در صورت بروز این اتفاق شما قادر نیستید به وای فای یا اینترنت شبکه متصل شوید و از یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین امکانات دستگاه خود بی بهره خواهید بود.

برای رفع این مشکل بهتر است تنظیمات اینترنت سامسونگ را بررسی کرد و در ادامه برای رفع مشکل اتصال اینترنت در گوشی سامسونگ اقدام کرد. لازم به ذکر است که علت وصل نشدن اینترنت گوشی های سامسونگ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که نیاز به بررسی دارد. تکراتو در این مطلب قصد دارد آموزش رفع مشکل اینترنت سامسونگ را ارائه کند.

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ

برای حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ و بررسی علت وصل نشدن اینترنت گوشی های سامسونگ باید بررسی‌های سخت افزاری و نرم افزاری انجام شود. گاهی به هم ریختگی در تنظیمات دستگاه نیز می‌تواند به وصل نشدن اینترنت منجر شود و گاهی اختلالات پیچیده‌تری چون آسیب دیدگی قطعات داخلی نیز ممکن است اتفاق افتد.

بنابراین رفع مشکل اتصال اینترنت در گوشی سامسونگ ، پیش از انجام هر امر، نیازمند عیب یابی دقیق و با دقت است. در ادامه این موضوع بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به طور کلی علت وصل نشدن اینترنت گوشی های سامسونگ می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

به هم ریختگی تنظیمات گوشی موبایل: یکی از اصلی‌ترین دلایل وصل نشدن اینترنت گوشی به هم ریختگی تنظیمات اینترنت دستگاه است. از این رو بهتر است به هنگام مواجهه با چنین مشکلی، در اولین قدم این تنظیمات را مورد بررسی قرار داد.

مشکلات مربوط به اپراتور: از دیگر دلایلی که ممکن است به وصل نشدن اینترنت گوشی منجر شود، مشکلات مربوط به اپراتور است. رفع این مشکلات در اختیار کاربر نیست و لازم است توسط شرکت ارائه دهنده ی سرویس مورد بررسی قرار بگیرد و مرتفع شود.

محدودیت استفاده از داده: یکی از امکانات خوب و مفید که در بسیاری از گوشی‌های موبایل تعریف شده است، امکان قرار دادن سقف دیتای مورد استفاده توسط کاربر است.

گاهی ممکن است دلیل وصل نشدن اینترنت گوشی موبایل رسیدن دیتای مورد استفاده در حد سقف مورد نظر باشد. از این رو گوشی موبایل به صورت خودکار، کاربر را از دسترسی به اینترنت، منع می‌کند.

عدم به روز رسانی مرورگر گوشی: گاهی ممکن است گوشی شما به اینترنت متصل باشد اما شما امکان بهره مندی از امکانات و سرویس‌های آن را نداشته باشید. یکی از دلایل پیش پا افتاده چنین اختلالی عدم به روز رسانی مرورگر گوشی موبایل است. لذا توصیه می‌شود همواره این مسئله را مورد توجه قرار دهید.

فعال بودن برخی برنامه‌ها از قبیل آنتی ویروس: از دیگر دلایلی که ممکن است به صورت موقت به وصل نشدن اینترنت گوشی منجر شود، فعال بودن برخی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هاست. به طور مثال تنظیمات برخی از آنتی ویروس‌ها ممکن است دسترسی به اینترنت را با اختلال روبرو کند.

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ

مشکلات سخت افزاری: چنانچه مشکلات نرم افزاری، عدم به روز رسانی سیستم عامل، مشکلات اپراتور و سایر موارد مذکور در وصل نشدن اینترنت گوشی موبایل دخیل نباشند، لازم است مشکل را از نظر سخت افزاری مورد بررسی قرار داد و به صورت تخصصی دستگاه را در این زمینه عیب یابی کرد.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

حل مشکل ناسازگاری شیائومی 

خارج کردن و قرار دادن مجدد سیم کارت

در صورتی که شما از اینترنت سیم کارت خود استفاده می‌کنید این روش می‌تواند کارساز باشد. در بسیاری از مواقع دیده شده که اختلال و باگ‌های آنتن دهی گوشی با خارج کردن سیم کارت و نصب مجدد آن در گوشی برطرف می‌شود. این اتفاق به ویژه در گوشی‌هایی که قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند بسیار رخ می‌دهد.

بنابراین توصیه می‌شود سیم کارت گوشی خود را از آن خارج کنید و سپس آن را دوباره در شیار قرار دهید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، شاید گوشی شما به طور خودکار ریستارت شود. حال قابلیت موبایل دیتا را در آن فعال کنید. به احتمال زیاد مشکل اینترنت سیم کارت در موبایل شما رفع خواهد شد.

انجام تنظیم APN به‌صورت دستی

برای حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ می‌توان تنظیمات اینترنت سامسونگ را در نظر گرفت. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد تنظیمات APN به صورت دستی است.

تنظیمات APN شما پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار اندرویدی ممکن است از حالت عادی خارج شود و اگر یک تنظیم مجدد استاندارد مشکل را برطرف نکرد ممکن است لازم باشد آدرس APN خود را به‌صورت دستی وارد کنید.

برای این کار ابتدا به لیست APN خود بروید، سپس روی گوشه سمت راست‌بالای نماد + ضربه بزنید. سپس تمام جزئیات APN را برای شبکه خود وارد کنید که می‌توانید در وب‌سایت رسمی شرکت مخابراتی پیدا کنید بعد از آن تنظیمات APN جدید خود را ذخیره کنید، سپس آن را از لیست APN در دستگاه خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت

دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva)

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ

Settings > Connections > Mobile Network > Access Point Names

اپراتور ایرانسل:

  • Irancell-GPRS :Name
  • mtnirancell :APN

اپراتور همراه اول:

  • MCI-Internet :Name
  • mcinet :APN

اپراتور رایتل:

  • RighTel :Name

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ

البته این نکته را قبل از هرچیز باید به یاد داشته باشید که اکثرا دلیل اصلی قطعی و بروز مشکل اتصال به اینترنت گوشی، مربوط به ایجاد قطعی در اپراتور سرویس دهنده اینترنت بوده و ارتباطی به تنظیمات گوشی ندارد.

پس قبل از هر اقدامی، ابتدا از طریق منابع و افراد دیگری که مشترک اپراتور مورد نظر شما هستند در رابطه با اتصال یا عدم اتصال اینترنت، اطمینان حاصل کنید. چراکه ممکن است مشکل اینترنت سراسری باشد و دستکاری در تنظیمات، باعث شود که پس از ایجاد ارتباط، گوشی شما به اینترنت متصل نشود.

چک کردن داده‌های تلفن همراه

در ادامه مبحث آموزش رفع مشکل اینترنت سامسونگ و تنظیمات اینترنت سامسونگ چک کردن داده‌های تلفن همراه ضروری است. ابتدا باید از روشن بودن داده‌های تلفن همراه خود، اطمینان حاصل کنید. برای این منظور می‌توان از نوار نوتیفیکشن‌ها و هم از طریق تنظیمات گوشی، اقدام کرد.

وارد تنظیمات گوشی شوید، در قسمت Wreless and Network مطمئن شوید که گزینه Mobile Data روشن باشد. اگر داد‌ های تلفن همراه روشن است اما همچنان اینترنت وصل نیست، از همان قسمت، وارد تنظیمات داده‌های تلفن همراه شده و مطمئن شوید که اپراتور شبکه یا Network Operator را صحیح انتخاب کرده باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM)

آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot)

چک کردن محدودیت استفاده از داده

برای حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ ، چک کردن محدودیت استفاده از داده نیز ضروری است و می‌تواند در رفع مشکل اتصال اینترنت در گوشی سامسونگ کارساز باشد.

یکی از امکانات کاربردی که تلفن‌های همراه سامسونگ و اندرویدی دارند، توانایی تنظیم یک سقف برای حداکثر میزان استفاده از داده‌های تلفن همراه و اینترنت سیم کارت است. این قابلیت سبب می‌شود تا پس از رسیدن به سقف مورد نظر، علاوه بر نمایش اخطار، ارتباط اینترنت نیز قطع شود تا از مصرف بی رویه اینترنت جلوگیری شود.

ممکن است همین مورد دلیلی برای ایجاد مشکل اتصال به اینترنت گوشی باشد. برای رفع این مشکل و برداشتن محدودیت می‌توان از قسمت تنظیمات اینترنت سامسونگ اقدام کرد.

به مسیر تنظیمات گوشی رفته و در گزینه Data Usage یا استفاده از داده تلفن همراه را انتخاب کنید. در این قسمت تیک مربوط به محدودیت استفاده از داده (Limit mobile data usage) را بردارید تا محدودیت استفاده از داده‌ها خاموش شود. همچنین می‌توانید با ایجاد تغییر، حداکثر سقف مصرف را بیشتر کنید تا دیرتر اخطار قطع مصرف نمایش داده شود.

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ

بررسی فعال نبودن حالت پرواز (Airplane Mode)

مورد بعدی که در ادامه آموزش رفع مشکل اینترنت سامسونگ باید به آن اشاره کرد، اطمینان از فعال نبودن حالت پرواز (Airplane Mode) است. بارها دیده شده که برخی کاربران گوشی خود را در حالت پرواز (Airplane Mode) قرار داده‌اند و این مسئله را فراموش کرده‌اند.

آنها تصور می‌کنند که اینترنت گوشی از کار افتاده است، در حالی که فعال بودن حالت پرواز از برقراری اتصال اینترنت جلوگیری می‌کند. بنابراین حتما یک مرتبه قابلیت پرواز گوشی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که این حالت در گوشی سامسونگ شما فعال نباشد.

آپدیت سیستم عامل

آپدیت کردن یا آپدیت نکردن سیستم عامل گوشی برای مدت زمان طولانی می‌تواند باگ‌هایی در آن به وجود آورد که شاید برخی از آن ها مربوط به اتصال اینترنت باشند. این مشکل به دو صورت ممکن است پدیدار شود.

حالت اول مربوط به زمانی می‌شود که شما به تازگی سیستم عامل گوشی خودتان را آپدیت کرده باشید و بعد از نصب آپدیت باگ‌های اتصال وای فای و موبایل دیتا در دستگاه پدیدار شوند.

در اینگونه مواقع احتمال دارد آپدیت جدیدی که برای سیستم عامل موبایل منتشر شده است دارای باگ ریزی باشد که در گوشی شما اختلال ایجاد کرده است. عموما اینگونه باگ‌ها خیلی سریع توسط شرکت‌های سازنده و با انتشار آپدیت‌های جزئی جدید رفع می‌شوند، بنابراین سعی کنید سریعا هر آپدیتی که برای سیستم عامل گوشی شما در دسترس قرار می‌گیرد را دانلود و نصب کنید.

برای این منظور به مسیر Settings > About Phone > Software Update بروید و در صورتی که آپدیتی برای سیستم عامل گوشی منتشر شده، آن را دانلود و نصب کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord)

آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect)

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ

فعال بودن برخی برنامه‌ها از قبیل آنتی‌ویروس

در مورد حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ باید گفت که فعال بودن برخی برنامه‌ها یا آنتی ویروس می‌تواند باعث وصل نشدن اینترنت گوشی شود. به طور مثال تنظیمات برخی از آنتی‌ویروس گوشی‌ها ممکن است دسترسی به اینترنت را با اختلال روبرو کند. بنابراین برای رفع مشکل اتصال اینترنت در گوشی سامسونگ باید این مورد را مورد توجه قرار داد.

 اطمینان از آنتن دهی مناسب گوشی

اگر در آنتن دهی گوشی اختلالی به وجود آمده باشد و آنتن سیم کارت ضعیف باشد احتمال اینکه در دسترسی به اینترنت هم مشکل به وجود آید، بالاست. بنابراین اگر اینترنت سیم کارت استفاده می‌کنید حتما مطمئن شوید که قدرت آنتن دهی سیم کارت در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد.

ری استارت کردن گوشی

برای حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ راه بعدی ری استارت کردن گوشی است. ریستارت کردن گوشی‌های هوشمند یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌های موجود برای رفع انواع مشکلات احتمالی است که در آن‌ها به وجود می‌آید. زمانی که یک گوشی را ری استارت می‌کنید، دستگاه با تنظیمات رفرش شده اجرا خواهد شد و بدین ترتیب اگر باگ موقتی در آن به وجود آمده باشد رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر کارگزاری آگاه

آموزش کار با اسنپ چت

تنظیم مجدد کارخانه

از دیگر تنظیمات اینترنت سامسونگ که برای حل مشکل عدم اتصال به اینترنت ضروری است، تنظیم مجدد کارخانه است. قبل از تنظیم مجدد کارخانه ، مطمئن شوید که از کلیه اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید زیرا تنظیم مجدد باعث حذف همه داده‌ها و اطلاعات شما خواهد شد.

در ادامه به بخش تنظیمات گوشی سامسونگ خود بروید. سپس گزینه تهیه نسخه پشتیبان و تنظیم مجدد را انتخاب کرده و روی تنظیم مجدد داده‌های کارخانه کلیک کنید.

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ

بررسی علت وصل نشدن گوشی سامسونگ به وای فای

در مورد حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ در صورتی که گوشی شما به وای فای متصل نمی‌شود می‌توانید راه کارهای زیر را بررسی کنید.

  • گوشی خود را ری استارت کنید و بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر.
  • بررسی کنید که آیا Wi-Fi روی دستگاه‌های دیگر کار می‌کند، اگر مشکل برای دستگاه‌های دیگر هم وجود داشته باشد، مشکل از مودم است.
  • مودم را خاموش و روشن کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.
  • تنظیمات مودم را به ۲.۴ گیگاهرتز تغییر دهید، ممکن است مشکل حل شود.

همچنین سوئیچ  Wi-Fi هوشمند ممکن است علت مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به وای فای باشد. تمایل دستگاه به سوئیچ شبکه برای اتصال به بهترین جایگزین ممکن است باعث اختلال در شبکه شود. این گزینه را از طریق مسیر Settings >Wi-Fi > Advanced > Disable غیرفعال کنید. اگر هیچ کدام از موارد ذکر شده مشکل شما برای روشن نشدن وای فای گوشی سامسونگ نبود ، احتمال بروز اختلالات نرم افزاری قوی‌تر است.

بیشتر بخوانید:

10 ترفند برای حذف برنامه هایی که پاک نمی شوند

رفع مشکل نصب نشدن توئیتر و نحوه حل مشکلات کاربران ایرانی توئیتر

حذف شبکه در تنظیمات وای فای

در بعضی موارد وجود یک اختلال کوچک می‌تواند باعث عدم حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ شود. به همین خاطر در ابتدا ساده‌ترین روش پیشنهادی برای حل این مشکل، حذف شبکه و ساخت اتصال جدید است. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات Wi-Fi بروید
  • روی شبکه نگه دارید
  • گزینه ی Forget را انتخاب کنید.
  • یک اتصال جدید تنظیم کنید.

به صورت کلی برای حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ می‌توان موارد زیر را نیز در نظر گرفت:

  • گوشی خود را یکبار بطور کامل خاموش کرده و مجددا روشن کنید. (Restart)
  • از طریق آموزش تنظیمات اینترنت 4G روی گوشی خود یک APN جدید بسازید.
  • با اپراتور سیم‌کارت خود تماس گرفته و از آنها بخواهید تنظیمات اینترنت را برای گوشی شما ارسال کرده و طریقه نصب آن را به شما آموزش دهند.
  • از روشن بودن گزینه اینترنت همراه (Mobile Data) مطمئن شوید.
  • وارد تنظیمات گوشی شده و در بخش Data Usage مطمئن شوید به اشتباه محدودیتی برای میزان استفاده از اینترنت تعیین نکرده باشید.
  • حالت پرواز گلکسی خود را فعال کرده و بعد از چند ثانیه آن را غیر فعال کنید.

در این مطلب تنظیمات اینترنت سامسونگ مورد بررسی قرار گرفت زیرا بسیاری از کاربران سامسونگ با مشکل عدم اتصال به اینترنت رو به رو هستند و به دنبال راه حل و آموزش رفع مشکل اینترنت سامسونگ هستند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام من گوشی سامسونگ آسی s مامانم رو وقتی میخوایم چیزی جستجو کنیم میاره /مشکلی در ورود به سیستم حساب شما به وجود آمده/ هر کاری کردم نشد کلا هیچ برنامه ای رو بالا نمیاره چیکار کنم . علامت اینترنت هم بالاش میاره

    پاسخ

    درود،خدا قوت
    من تمام تنظیمات apn گوشی گلکسی a50 خودمو انجام میدم ولی وقتی ثبت رو میزنم هیچی ذخیره نشده و نام نقطه دستیابی که تنظیم کردم مشاهده نمیشه.لطفا راهنمایی بفرمایید، سپاسگزارم

    پاسخ

    خیلیییی عالی بود ممنونم
    مشکل من حل شد

    پاسخ