;
coinex

بهترین تلویزیون های سامسونگ [فروردین 1403] ؛ معرفی و راهنمای خرید

سامسونگ یکی از پیشروترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده مدل بالاترین تلویزیون ها است. اگر به دنبال خرید یکی از بهترین تلویزیون های سامسونگ هستید و نمی‌دانید کدام مورد مناسب شماست، در این راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ با ما همراه باشید تا با بررسی و معرفی گزینه‌های موجود، انتخابی آگاهانه داشته باشید.

تلوزیون‌های سامسونگ از نظر ساخت، کیفیت تصویر و سایر ویژگی‌ها، جزء مدل بالاترین تلویزیون ها در بازار به شمار می‌روند. اما باید به خاطر داشته باشید که بهترین مدل تلویزیون سامسونگ برای شما لزوماً گران‌ترین مدل در خط تولید این شرکت نیست، چراکه گزینه‌های زیادی برای انتخاب با ویژگی‌های مختلف وجود دارند.

سامسونگ یک برند همه‌کاره است، از این جهت که برخی از بهترین تلوزیون‌های OLED مانند تلوزیون S90C که یکی از بهترین تلویزیون های سامسونگ 2024 است، و یا تلوزیون‌های QLED مانند Q80C سامسونگ، و مینی LEDها (Neo QLED) مانند QN90C را روانه‌ی بازار می‌کند و گزینه‌های مختلف و متنوعی دارد. اگر نمی‌دانید کدام مدل برای شما مناسب است، راهنمای خرید بهترین تلویزیون های سامسونگ را از دست ندهید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


لیست بهترین تلویزیون های سامسونگ در سال 2024

در ابتدای قسمت، لیست بهترین تلویزیون های سامسونگ 2024 را می‌آوریم و سپس، به معرفی هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

  1. سامسونگ S90C
  2. سامسونگ S95C
  3. سامسونگ CU8000
  4. سامسونگ Q80C
  5. سامسونگ QN900C
  6. سامسونگ QN90C
  7. سامسونگ QN85C

هرکدام از تلویزیون‌های فوق در این راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. سعی کنید در ابتدا اولویت‌های و بودجه‌ی خود را مشخص کرده و سپس با بررسی موارد زیر، بهترین تلویزیون سامسونگ مناسب خود را انتخاب کنید.

1) سامسونگ S90C

بهترین تلویزیون های سامسونگ
بهترین تلویزیون های سامسونگ
  • اندازه صفحه: 55، 65، 77 و 83 اینچ
  • رزولوشن: 4K OLED
  • نوع پنل: QD-OLED
  • تلوزیون هوشمند: Tizen
  • اچ‌دی‌آر: HDR10, HDR10+, HLG
  • مزایا: تصویر بسیار روشن و غنی از کنتراست، پشتیبانی عالی از بازی‌ها، قیمت عالی برای یک QD-OLED
  • معایب: از دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند، S95C و LG G3 روشنتر هستند، S95C صدای بهتری دارد

اگر بخواهیم همه‌ی جوانب را در نظر بگیریم، باید بگوییم S90C برای اکثر مردم با سلیقه‌ها و نیازهای مختلف، بهترین مدل تلویزیون سامسونگ است. این تلوزیون طیف وسیعی از گزینه‌های اتصال و پشتیبانی از گیمینگ را ارائه می‌دهد و تمام پورت‌های HDMI آن از رزولوشن 4K و نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه همچنین دارای پردازنده Neural Quantum 4K سامسونگ است که از 20 شبکه عصبی برای معرفی چندین اصلاح مبتنی بر هوش‌مصنوعی در نحوه برخورد تلوزیون با منابع ورودی استفاده می‌کند. از جمله ارتقاء بهتر محتوای HD و SD نسبت به وضوح 4K اصلی این تلوزیون.

کیفیت تصویر این دستگاه به طرز خیره کننده‌ای بالا و روشن است و تصاویری با کنتراست بالا را به شما ارائه می‌دهد. ممکن است S90C تجربه‌ی کیفیت QD-OLED 2023 را که با سامسونگ S95C به دست می‌آورید، به شما ندهد؛ اما همچنان سطح بالاتری از روشنایی و عمق رنگ را نسبت به سایر OLEDها با همان قیمت ارائه می‌کند. گفتنی است که این تلویزیون بزرگ سامسونگ تقریبا از هر موقعیتی نیز قابل مشاهده است.

از نظر طراحی، سامسونگ S90C به خصوص در لبه‌هایش دارای یک پنل فوق‌العاده نازک است. در وسط کمی ضخامت بیشتری دارد چراکه پورت‌های اتصال خارجی و باکس پردازش در آن‌جا قرار گرفته‌اند. کسانی که نمی‌خواهند از کابل استفاده کنند، ممکن است یک باکس پردازش خارجی بخواهند، اما این طراحی یکی از دلایل اصلی قیمت مناسب S90C و انتخاب آن به عنوان بهترین تلویزیون سامسونگ از نظر ما است.

سامسونگ S90C نسبت به سایر QD-OLEDها قیمت بسیار خوبی دارد. قیمت S90C خیلی بیشتر از LG C3 نیست، اما روشنایی بیشتر و کیفیت صوتی بهتر، ارزش این تفاوت هزینه مختصر را دارد. در مقایسه با جدیدترین مدل تلویزیون سامسونگ یعنی S95C روشنایی کمتری دارد، اما S90C تا حدودی نسبت به تلوزیون‌های گرانتر هم‌خانواده‌ی خود ثبات و تعادل بیشتری را ارائه می‌کند و همه‌ی این موارد این تلوزیون را در صدر لیست راهنمای خرید بهترین تلویزیون های سامسونگ قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت های هوشمند 2024

راهنمای خرید بهترین کیس گیمینگ

2) سامسونگ S95C

بهترین تلویزیون های سامسونگ

  • اندازه صفحه: 55، 65، 77 اینچ
  • رزولوشن: 4K
  • نوع پنل: Quantum Dot OLED TV
  • تلوزیون هوشمند: Tizen
  • اچ‌دی‌آر: HDR10, HDR10+, HLG
  • مزایا: روشنایی فوق‌العاده، تصاویر پر رنگ، کنتراست شگفت‌انگیز، پشتیبانی عالی از گیمینگ
  • معایب: از دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند، برخی از تنظیمات اولیه باید تغییر کنند

سامسونگ S95C تصویر فوق‌العاده روشنی را ارائه می‌دهد. به همین دلیل، اگر به دنبال یک گزینه OLED درجه یک هستید، این مدل یکی از بهترین تلویزیون های سامسونگ برای شما خواهد بود. این تلوزیون تقریبا از هر نظر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. براق و فوق‌العاده باریک است که آن را به انتخاب خوبی برای نصب روی دیوار تبدیل می‌کند. کیفیت صدای جدیدترین مدل تلویزیون سامسونگ یعنی S95C نیز نسبت به نسل قبلی خود به‌طور قابل توجهی بهبود یافته است. بااین‌حال، بیشترین چیزی که در مورد سامسونگ S95C نظر را به خود جلب می‌کند، تصویر فوق‌العاده روشن آن است. این مدل 40 درصد روشنایی بیشتری نسبت به S95B ارائه می‌دهد و اگر به دنبال جدیدترین تلویزیون سامسونگ هستید که تصاویر فوق‌العاده روشنی را به نمایش بگذارد، S95C بهترین تلویزیون سامسونگ برای شما است.

روشنایی بالای این تلویزیون در رساندن تصاویر HDR به سطح جدید از درام و واقع‌گرایی، باز کردن سطوح جدیدی از حجم رنگ و وضوح حتی در مناطق رنگی روشن تصاویر به شدت تاثیر گذار بوده، و مشابه آن را قبلاً در تلویزیون‌های OLED دیگر مشاهده نکرده‌ایم. سامسونگ S95C با توجه به تصویر فوق‌العاده، زوایای دید عالی، وضوح بالا و عملکرد بسیارخوب در ارتقاء تصاویر، بهترین تلویزیون سامسونگ برای عاشقان فیلم است. بااین‌حال، این تلویزیون به‌دلیل پشتیبانی گسترده 4K/120HZ و زمان پاسخگویی بسیار سریع 9.2 میلی‌ثانیه‌ای، برای گیمرها نیز از بهترین تلویزیون های سامسونگ محسوب می‌شود.

3) سامسونگ CU8000

بهترین تلویزیون های سامسونگ

  • اندازه صفحه: 43، 50، 55، 65، 75، 85 اینچ
  • رزولوشن: 4K
  • نوع پنل: LED
  • تلوزیون هوشمند: Tizen
  • اچ‌دی‌آر: HDR10, HDR10+, HLG
  • مزایا: تصاویر خوش‌رنگ، ویژگی‌های خوبی نسبت به قیمتش دارد، طراحی نازک که حس داشتن یک محصول برتر را به شما می‌دهد
  • معایب: مشکلات یکنواختی رنگ مشکی، صدای کم، کنتراست معمولی

CU8000، مقرون‌به‌صرفه‌ترین محصول در این راهنمای خرید بهترین تلویزیون های سامسونگ است. اگرچه که تصویر آن بهترین نیست و بعضی از ویژگی‌های مختص به گیمینگ را ندارد، با این‌حال بازهم نکات مثبت زیادی نظیر رنگ‌های زنده، مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی، پلت‌فرم تلویزیون هوشمند بصری و طراحی جذابی دارد که حس داشتن یک محصول برتر را به خریدار القا می‌کند و همه‌ی این‌ها در کنار قیمت بسیار رقابتی‌اش، CU8000 را به یکی از بهترین تلویزیون های سامسونگ در سال 2024 بدل می‌کند.

CU8000 با سایز 85 اینچ، بزرگترین تلویزیون سامسونگ برای مصارف خانگی محسوب می‌شود. از نظر تصویر باید بگوییم که فراز و نشیب خودش را دارد. در طول صحنه‌های روشن‌تر، با سطوح خوبی از روشنایی و رنگ‌های تند روبرو می‌شویم که از آنچه انتظار داریم برتر است. متاسفانه، به‌ دلیل نور بک لایت Edge-lit، از مشکل یکنواختی رنگ مشکی برخوردار است. به این معنی که رنگ‌های تیره را در سراسر صفحه‌نمایش به‌طور یکنواخت نمایش می‌دهد و سطوح کنتراست آن کم است. البته این مورد در صفحه‌نمایش بزرگتر 75 اینچی که ما آن را آزمایش کردیم قابل توجه بود و ممکن است در مدل‌های کوچکتر مانند 43 و 50 اینچی اینگونه نباشد، اما احتمال آن کم است.

عملکرد گیمینگ CU8000 خوب است. در طول صحنه‌های گرافیکی سنگین، CU8000 نبردهای سریع در بازی Battlefield V را به خوبی اداره می‌کند؛ چراکه جابجایی سریع بین اهداف به اندازه کافی راحت صورت می‌گیرد. CU8000 برخی از ویژگی‌هایی که آن را تبدیل به بهترین گزینه برای گیمینگ کند را ندارد. ویژگی‌هایی نظیر نرخ به‌روزرسانی 120Hz و پشتیبانی از VPR. بااین‌حال، تاخیر ورودی 10 میلی‌ثانیه‌ای و گیم‌هاب مفید با گزینه‌های بازی ابری Xbox و Nvidia به این معنی است که با این قیمت، قابلیت‌های زیادی برای بازی دارد و از مدل بالاترین تلویزیون ها به شمار می‌رود.

در کنار مزایای این تلویزیون، محدودیت‌هایی نیز وجود دارد، علاوه‌بر مشکلات تصویر که پیش‌تر به آن پرداختیم، صدای این تلویزیون نیز ضعیف و کم است و ممکن است برای تجربه‌ی بهتر نیاز به ساندبار داشته باشد. بااین‌حال، مزایای متعدد این تلویزیون با قیمت تقریباً 500 دلاری مدل 55 اینچش، به این معنی است که تلویزیون بزرگ سامسونگ CU8000، مقرون‌به‌صرفه‌ترین انتخاب در میان بهترین تلویزیون های سامسونگ 2024 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون های انکر 2024

بهترین هدفون های سامسونگ 2024

4) سامسونگ Q80C

بهترین تلویزیون های سامسونگ

  • اندازه صفحه: 50، 55، 65، 75 و 85 اینچ
  • رزولوشن: 4K
  • نوع پنل: QLED
  • تلوزیون هوشمند: Tizen
  • اچ‌دی‌آر: HDR10, HDR10+, HLG
  • مزایا: تصاویر HDR خوش‌رنگ و روشن، کنترل نورپردازی عالی و شگفت‌انگیز، قیمت مناسب
  • معایب: از دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند، زوایای تماشا محدود است، محدودیت‌های جزئی بک‌لایت

سامسونگ Q80C ممکن است فاقد فناوری‌ کلیدی صفحه‌نمایش باشد. اگر به طور خاص بخواهیم اشاره کنیم، نور پس‌زمینه mini-LED به اندازه سایر گزینه‌های این فهرست پیشرفته نیست. اما در بازه‌ی قیمتی جالبی، در میان بهترین مدل تلویزیون سامسونگ و مدل‌های مقرون‌به‌صرفه قرار می‌گیرد و آن را به جدیدترین مدل تلویزیون سامسونگ میان‌رده بدل می‌کند.

طراحی این محصول محکم اما ساده است و تقریبا مورد هیجان‌انگیزی در طراحی مشاهده نمی‌شود. بااین‌حال، اتصالات این تلویزیون ارزش این محصول را بالا می‌برد چراکه 4 پورت HDMI دارد که تقریباٌ تمام ویژگی‌های کنسول‌های جدید و کامپیوترهای گیمینگ، از جمله، نرخ نوسازی متغیر 4K 120 هرتزی و تغییر حالت خودکار با تاخیر کم را پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها، Q80C را به عنوان یک گزینه‌ی گیمینگ در میان بهترین تلویزیون های سامسونگ 2024 قرار می‌دهند.

رنگ‌های Quantum Dot سامسونگ Q80C و کنترل نور بسیارخوب، آن را به یک گزینه‌ی عالی با حداکثر کیفیت تصویر در میان تلوزیون‌های میان‌رده 2024 بدل می‌کند. تحت کنترل عالی موتور تصویری 4K پردازشگر کوانتوم عصبی سامسونگ، Q80C تصاویری عالی ارائه می‌دهد. البته از نظر کنتراست، این محصول رنگ، وضوح و روشنایی ضعیف‌تری نسبت به بهترین تلویزیون های سامسونگ دارد.

5) سامسونگ QN900C

بهترین تلویزیون های سامسونگ

  • اندازه صفحه: 65، 75 و 85 اینچ
  • رزولوشن: 8K
  • نوع پنل: Neo QLED / Mini LED
  • تلوزیون هوشمند: Tizen
  • اچ‌دی‌آر: HDR10, HDR10+, HLG
  • مزایا: ارتقاء عالی تصاویر به 8K، روشنایی و کنتراست فوق‌العاده، عمق رنگ عالی، عملکرد بسیارخوب در مشاهده خارج از محور
  • معایب: در مقایسه با پرچمداران 4K سامسونگ گران‌تر است، از دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند و هنوز برخی ایرادات جزئی دارد

QN900C بزرگترین سایز تلویزیون سامسونگ را ارائه می‌دهد و بهترین تلویزیون سامسونگ از نظر mini-LED است. سامسونگ QN900C با یکی از پنل‌های جدیدتر mini-LED این کمپانی، سرگرمی‌های خانگی را به سطح جدید ارتقا‌ء می‌دهد. نورپردازی mini-LED در QN900C از LEDهایی 40 بار کوچک‌تر از آن‌هایی که در تلویزیون‌های LED سامسونگ یافت می‌شوند، استفاده کرده است. این بدان معنی‌ است که هزاران LED بیشتر در همان فضای نمایشگر سابق قرار می‌گیرند. این ویژگی پتانسیل ارائه تصاویر روشن‌تر و همچنین کنترل موثرتر نور محلی را ممکن می‌سازد. همچنین یک جعبه‌ی خارجی تمام اتصالات مورد نیاز شما را تامین می‌کند، حتی اگر یک گیمر حرفه‌ای باشید.

همانطور که ممکن است از بهترین تلویزیون 8K در این راهنمای خرید بهترین تلویزیون های سامسونگ انتظار داشته باشید، کیفیت تصویر در این‌جا به طرز چشمگیری خوب است. به ویژه به این دلیل 8K واقعا تفاوت‌ها را رقم می‌زند. این موضوع به ویژه در مورد محتوایی که واقعا 8K است صدق می‌کند. اما در ارتقاء تصاویر به 8K نیز این تلویزیون با منابع 4K با کیفیت بالا، تصاویر متراکم‌تر و غنی‌تری را ارائه می‌کند.

نکته جالب در مورد QN900C این است که در حالت خاموش نیز خیره‌کننده به نظر می‌آید. این موضوع به لطف فریم دور صفحه‌نمایش که از نظر ظریف بودن انگار وجود ندارد، روکش فلزی براق پنل‌های جانبی و طوری که پنل پشتی آن به اندازه صفحه نمایش صاف و بدون اضافه کاری است، به دست می‌آید. طراحی مینیمالیستی این محصول نیز توسط یک باکس اتصال خارجی که با یک کابل به تلویزیون متصل می‌شود، تکمیل می‌گردد.

سامسونگ QN900C ارزان نیست. اما کیفیت تصویر خیره کننده، رنگ و روشنایی عالی، صدای فوق‌العاده و رنگ مشکی محشری را ارائه می‌دهد. اگر پول ملاک شما نیست و می‌توانید با منابع باکیفیت (عمدتاً 4K) آن را تغذیه کنید، QN900C مطمئناً از مدل بالاترین تلویزیون های رقبا بهتر است. به همین دلیل است که اگر به دنبال صفحه‌نمایش mini-LED هستید که رزولوشن 8K را به همراه داشته باشد، تلویزیون بزرگ سامسونگ QN900C بهترین مدل تلویزیون سامسونگ مناسب شماست.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون های شیائومی 2024

بهترین گجت های 2024

6) سامسونگ QN90C

بهترین تلویزیون های سامسونگ

  • اندازه صفحه: 43، 50، 55، 65، 75 و 85 اینچ
  • رزولوشن: 4K
  • نوع پنل: Neo QLED / Mini LED
  • تلوزیون هوشمند: Tizen
  • اچ‌دی‌آر: HDR10, HDR10+, HLG
  • مزایا: روشنایی بالا، صفحه‌نمایش ضد تابش نور، ویژگی‌های گیمینگ عالی
  • معایب: بک‌لایت مقداری هاله دارد، رابط‌کاربری تلویزیون هوشمند پیچیده است، در مقایسه با رقبا گران‌تر است

سامسونگ QN90C جدیدترین مدل تلویزیون سامسونگ در سری Neo QLED محسوب می‌شود. اگر به دنبال یک پنل mini-LED 4K هستید که روشنایی بالا و عملکرد ویدیویی چشمگیری را ارائه ‌دهد، این محصول از بهترین تلویزیون های سامسونگ 2024 برای شماست. صفحه‌نمایش ضدتابش، QN90C را به گزینه‌ای عالی برای تماشای برنامه‌های ورزشی که در طول روز پخش می‌شوند، بدل می‌کند. این تلویزیون با 4 پورت HDMI 2.1 با نرخ‌به‌روزرسانی 4k 120Hz، پشتیبانی گسترده‌ای از گیمینگ انجام می‌دهد و یکی از بهترین تلویزیون های سامسونگ برای بازی‌های کنسولی و یا مبتنی بر فضای ابری است.

سامسونگ QN90C حداکثر روشنایی را با تیره‌گی‌های عمیق به همراه سایه‌های دارای جزئیات ارائه می‌دهد و تنها بک‌لایتش مقداری هاله دارد. مدل 67 اینچ تحت آزمایش ما حداکثر روشنایی HDR قابل توجهی را ارائه داد، و توانستیم حداکثر روشنایی 1787 نیت را بر روی حالت تصویر فیلم اندازه‌گیری کنیم.

QN90C دارای طراحی باریک و پایه‌ی شش ضلعی محکم است. این تلویزیون ظاهر بصری جذابی دارد و حالت Ambient آن، یعنی حالتی که برای نمایش آثار هنری و عکس‌ها در حالت کم مصرف به کار می‌رود، دوست داشتنی است. همچنین حداکثر تا اندازه‌ی 85 اینچ عرضه می‌شود که بزرگترین سایز تلویزیون سامسونگ در این راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ است.

سامسونگ QN90C گران است، اما قیمتش نسبت به مدل بالاترین تلویزیون سامسونگ یعنی QN95C کمتر است. علاوه‌براین، تا زمانی که یک فیلم‌بین خیلی حرفه‌ای نباشید، تفاوت چشم‌گیری بین این دو محصول پیدا نمی‌کنید. جایگزین‌های mini-LED ارزان‌قیمت‌تری از برندهای دیگر مانند TCL و Hisense وجود دارد که می‌توانید با قیمت پایین‌تر پیدا کنید، اما وقتی صحبت از ویژگی‌ها و کمال در طراحی به میان می‌آید، نمی‌توانند با QN90C رقابتی داشته باشند. در مجموع باید بگوییم که QN90C بهترین مدل تلویزیون سامسونگ با پنل mini-LED 4K است.

7) سامسونگ QN85C

بهترین تلویزیون های سامسونگ

  • اندازه صفحه: 55، 65، 75 و 85 اینچ
  • رزولوشن: 4K
  • نوع پنل: Neo QLED / Mini LED
  • تلوزیون هوشمند: Tizen
  • اچ‌دی‌آر: HDR10, HDR10+, HLG
  • مزایا: کنتراست عالی، چهار ورودی HDMI 2.1 عملکرد و ویژگی‌های گیمینگ عالی
  • معایب: بک‌لایت مقداری هاله دارد، میران روشنایی متوسط، در مقایسه با رقبای مقرون‌به‌صرفه گران‌تر است

مدل پایه‌ی سری Neo QLED سامسونگ، یعنی QN85C، مزایای بک‌لایت mini-LED را به یک تلویزیون ارزان‌تر به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل، این تلویزیون انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تر ما از میان بهترین تلویزیون های سامسونگ با پنل mini-LED است.

به طور کلی، سامسونگ QN85C عملکرد تصویری قدرتمندی را ارائه می‌دهد اما حداکثر روشنایی متوسطی دارد که در این قیمت مورد انتظار است. بااین‌حال، رنگ‌های مشکی عمیق هستند و سایه‌های دقیقی وجود دارند و فقط نور پس‌زمینه مقداری هاله دارد. در حالی که روشنایی قوی‌ای ندارد و فاقد صفحه‌نمایش ضدانعکاسی است که در مدل بالاترین تلویزیون ها در این سری استفاده شده است، به لطف چهار ورودی HDMI 2.1 که از نرخ به‌روزرسانی 4K 120Hz پشتیبانی می‌کنند و همچنین عملکرد خوبی که در حین پخش فیلم‌ها دارد، QN85C به یک گزینه مناسب گیمینگ و تماشای فیلم در این راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ بدل شده است.

ممکن است نیاز باشد با این تلویزیون از یک سیستم صوتی و یا ساندبار دیگر بهره ببرید. و درحالی که QN85C با هر ساندباری کار می‌کند، ویژگی Q-Symphony این تلویزیون به شما امکان می‌دهد تا سیستم اسپیکر Dolby Atmos تعبیه شده در این تلویزیون را با ساندبار انتخابی سامسونگ ترکیب کنید تا تجربه Atmos پیشرفته‌تری داشته باشید.

QN85C قیمت کمتری نسبت به سایر مدل‌های mini-LED این شرکت دارد، در حالی که بسیاری از ویژگی‌های مشابه را ارائه می‌دهد. اگر مایلید به خارج از سامسونگ نگاه کنید، رقابت سختی بین mini-LEDهای مقرون‌به‌صرفه وجود دارد. به طور کلی اگر به دنبال یک تلویزیون مقرون‌به‌صرفه mini-LED هستید، طراحی جذاب QN85C در کنار مجموعه‌ای قوی از ویژگی‌ها، آن را به یکی بهترین تلویزیون های سامسونگ مناسب شما تبدیل می‌کند.

سوالات متداول

هنگام خرید تلویزیون سامسونگ چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

پیدا کردن بهترین مدل تلویزیون سامسونگ از میان مدل‌های متعدد کار آسانی نیست. اما قبل از اینکه به مشخصات دقیق هر مدل بپردازید، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

اولین مورد بودجه است. برای خرید بهترین یا جدیدترین تلویزیون سامسونگ مناسب خودتان، بهتر است یک بازه‌ی قیمتی تعریف کنید و سپس گزینه‌ها را بررسی کنید تا همان ابتدا علاقه‌مند به تلویزیونی نشوید که بسیار گران‌تر از بودجه‌ی شماست.

مورد بعدی اندازه‌ی تلویزیون است. همیشه خرید بزرگترین سایز تلویزیون سامسونگ وسوسه کننده است. بااین‌حال، به دنبال گزینه‌ای بروید که مناسب خانه‌ و یا محل استفاده‌ی شماست و فاصله‌ی خود با تلویزیون و سایر موارد را برای انتخاب یکی از بهترین تلویزیون های سامسونگ مدنظر قرار دهید.

نکته بعدی نوع پنل تلویزیون است. در راهنمای خرید بهترین تلویزیون های سامسونگ که بالاتر به آن پرداختیم، تلویزیون‌ها با انواع پنل‌های مختلف را معرفی کردیم. بررسی کنید که چه پنلی (برای مثال LED یا QLED و قابلیت‌های HDR) جواب‌گوی نیاز‌های شماست.

در نهایت، اگر مایل به خرید نوار صوتی هستید، نیازی نیست کیفیت صدای تلوزیون را مد نظر قرار دهید. در غیر این‌صورت، اگر می‌خواهید یک سیستم همه‌جانبه داشته باشید، تلویزیونی را در نظر بگیرید که صدای عالی و همچنین تصویری فوق‌العاده ارائه می‌دهد، مانند سامسونگ QN900B Neo QLED 8K.

آیا QLED بهتر از OLED است؟

QLED از بک‌لایت‌های LED برای روشن کردن صفحه‌نمایش استفاده می‌کند، اما پیکسل‌های OLED به صورت جداگانه روشن می‌شوند. این بدان معناست که OLED معمولاً بازتولید سیاه و خاکستری بسیار بهتری نسبت به QLED ارائه می‌دهد، اما QLED به طور قابل توجهی روشن‌تر است. تا همین اواخر، سامسونگ به‌جای OLED به فناوری LED پایبند بود، بنابراین در حالی که شرکت‌هایی مانند ال‌جی محصولات خود را با نمایشگرهای OLED با کارایی بالا می‌ساختند، سامسونگ در عوض بر روی LED‌های نقطه‌ای کوانتومی (QD-LED) روشن‌تر، پاسخ‌گوتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر تمرکز می‌کرد. سامسونگ همچنین چند تلویزیون mini-LED بسیار چشمگیر را به بازار آورده است و آخرین پرچمدارانش QD-OLED هستند. این بدان معناست که آن‌ها کنتراست باورنکردنی تلویزیون‌های OLED را در کنار روشنایی QD-LEDها ارائه می‌دهند، که برای بسیاری از خریداران به این معنی است که بهترین‌ وجه هر دو فناوری را دریافت می‌کنند.

اگر بودجه محدودی برای خرید دارید، QLED قطعا روشنایی بیشتری نسبت به OLED در اختیار شما قرار می‌دهد. اما اگر از طرفداران فیلم‌های قدیمی هستید و می‌خواهید آن‌ها را همانطور که کارگردان و فیلمبردار مد نظر دارند ببینید، OLED بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید:

انتخاب شما از میان بهترین تلویزیون های سامسونگ در سال 2024 کدام است؟ چه گزینه‌های دیگری از برندهای دیگر را پیشنهاد می‌دهید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر