;
coinex

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر آفلاین و آنلاین

اگر به بازی‌های استراتژیک کامپیوتر آفلاین و آنلاین علاقه دارید این مطلب را از دست ندهید زیرا تکراتو به بررسی بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر  پرداخته است. پس برای بررسی بهترین بازی های جنگی استراتژیک برای PC با ما همراه باشید.

بازی‌‌های استراتژیک کامپیوتر همواره در صدر محبوبت‌ترین بازی‌های کامپیوتری قرار داشته‌اند. هر چند در عصر حاضر تکنولوژی پیشرفت فراوانی داشته و ابزارهای مختلفی برای انجام بازی‌های استراتژیک ایجاد شده است اما همچنان کامپیوتر در صدر محبوب‌ترین ابزار برای انجام بازی‌‌های استراتژی آفلاین قرار دارد.

سبک استراتژیک از جمله سبک‌های بازی است که بسیار محبوب است. بهترین بازی های استراتژیک آفلاین کامپیوتر و همچنین آنلاین در ژانرهای مختلف جنگی، فانتزی، تخیلی، مدرن و قرون وسطی ارائه می‌شوند و محدود به دسته‌ی خاصی از بازی‌ها نیستند. در ادامه با بهترین بازی های کامپیوتری استراتژیک دفاعی بیشتر آشنا خواهید شد.

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر آفلاین و آنلاین

در ادامه بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر آفلاین و آنلاین ارائه شده‌اند. در ابتدا بهترین بازی های کامپیوتری استراتژیک آنلاین معرفی می‌شوند و در ادامه بهترین بازی های استراتژیک آفلاین کامپیوتر معرفی خواهند شد.

Dota 2

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: ۲۰۱۳

بازی Dota 2 یکی از عناوین بسیار مشهور در سبک MOBA و بهترین بازی های کامپیوتری استراتژیک آنلاین به شمار می‌رود. این بازی در سال ۲۰۱۳ توسط Valve برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد. معنی واژه Dota در عنوان بازی، عبارت Defense of the Ancients قلمداد می‌شود.

سناریو بازی دوتا ۲ به این‌گونه است که شما باید در هر دست، پایگاه تیم مقابل را از بین ببرید. دو تیم پنج نفره وجود دارد که هر نفر یک کاراکتر به نام “Hero” (قهرمان) انتخاب می‌کند.

هر هیرو استایل خاص و قدرت‌های منحصر به فرد خود را دارد. شما در طول بازی با هیروها باید از Base (پایگاه) خود دفاع کنید و اجازه ندهید که به تصرف تیم حریف دربیاید. همچنین باید به پایگاه دشمن هجوم ببرید. این بازی یکی از بهترین بازی های جنگی استراتژیک برای PC است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های 2022

Sid Meier’s Civilization VI

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: ۲۰۱۶

بازی Civilization VI هم اثری دیگر در سبک نوبتی و تاکتیکی به شمار می‌رود. در این بازی همان‌طور که از اسم آن معلوم است، باید تمدن خود را رشد دهید. تقریبا از دوران اولیه بشر شروع می‌شود تا به تکنولوژی روز دست بیابید.

بازی به مثال سفری است که از اول تا آخر همراه تمدن خود هستید و از پیشرفت‌کردن در آن لذت می‌برید. اگر تا به امروز سراغ هیچ‌کدام از سری بازی ‌های استراتژیک pc Civilization هم نرفته باشید، نسخه ششم می‌تواند یک شروع عالی باشد. این بازی از بهترین بازی های کامپیوتری استراتژیک دفاعی است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های استراتژیک 2021

Total War: Warhammer 2

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: ۲۰۱۷

سری بازی‌های Total War همیشه جای خاصی در قلب گیمرها داشتند. توتا وار به راستی از بهترین بازی های جنگی استراتژیک برای PC است که نیاز به فکر دارد و اگر با سیاست نباشید در این بازی‌ها خیلی موفق نخواهید شد.

در نسخه Warhammer به جای مروری بر تاریخ انسان‌ها و قرار گرفتن در نبردهای ناپلئون یا رم، شما در یک دنیای جادویی هستید. باید به خوبی از دیپلماسی، قدرت فکر و البته تجهیزات خود استفاده کنید تا در نبردها پیروز شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های PS4 در سال 2021

Company of Heroes 2

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: ۲۰۱۳

بازی Company of Heroes روایتی استراتژیک از جنگ جهانی دوم است. بازیکنان در این بازی باید با تصاحب بخش‌های استراتژیک منابع، پایگاه خود را بنا کنند و با ساخت واحدهای جنگی طرف مقابل را شکست دهند.

بازی Company of Heroes با استقبال خوب مخاطبین و منتقدان روبه‌رو شد و توانست چندین جایزه بهترین بازی استراتژی سال را هم کسب کند. این بازی که در دسته بهترین بازی های کامپیوتری استراتژیک دفاعی قرار دارد بسیار جذاب است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های سرگرم کننده اندرویدی 2021

Halo Wars 2

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: ۲۰۱۷

بازی Halo Wars 2 محصول مشترک دو استودیو 343 Industries و Creative Assembly است که به وقایع 20 سال بعد از سری اول این بازی می‌پردازد. این بازی که در دنیای خیالی سری Halo جریان دارد روایتی از اعضای Spirit of Fire، یک سفینه United Nations Space Command، است که در محلی به نام Ark با نیروهای Banished برخورد می‌کنند.

جزئیات گرافیکی خیره‌کننده، گیم‌پلی روان و بهینه‌سازی بسیار مناسب بازی برای کنسول Xbox One از جمله دلایلی بودند که باعث استقبال منتقدین از بازی Halo Wars 2 و مخصوصا نسخه کنسول آن شدند.

بیشتر بخوانید: تاریخ انتشار بازی Halo Infinite + تریلر و سیستم پیشنهادی

Crusader Kings III

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: 2020

بازی Crusader Kings III چند ماه پیش به‌عنوان دنباله‌ای بر سری با همین نام عرضه و با استقبال خوب کاربران و منتقدین روبه‌رو شد. این بازی برای زمانی نزدیک به 5 سال در دست توسعه بود و با فروش یک میلیون نسخه‌ای خود طی یک ماه، موفقیت تجاری بزرگی برای شرکت Paradox Interactive ثبت کرد. این بازی همچنین نامزد دریافت جایزه بخش بهترین بازی استراتژی/شبیه‌سازی مراسم The Game Awards 2020 بود.

بیشتر بخوانید: تاریخ انتشار Battlefield 2042 مشخص شد

Starcraft 2

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: ۲۰۱۰

استودیو بلیزارد پرچم‌دار سبک بازی‌های استراتژیک است. به طوری که بازی استارکرافت ۲ بعد از گذشت تقریبا ۱۰ سال، هنوز از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر در دنیاست و تعداد زیادی پلیر دارد.

بازی از فرمول اعتیادآوری بهره می‌برد که به طرز عجیبی در آن گرفتار خواهید شد و نمی‌توانید از آن دست بکشید. بازی استراتژیکی Starcraft 2 در کنار بخشی آنلاین و رقابتی فوق‌العاده‌ای که دارد از بخش داستانی خوبی هم برخوردار است و از بهترین بازی های کامپیوتری استراتژیک دفاعی است.

بیشتر بخوانید: تاریخ انتشار بازی فیفا 22 ؛ تریلر، گیم پلی و هر آنچه باید از FIFA 22 بدانیم

Warcraft 3

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: ۲۰۰۲

بازی Warcraft III: Reign of Chaos یکی از بهترین بازی‌های استراتژی Real Time است که در سال 2002 توسط شرکت Blizzard عرضه شد. داستان این بازی در دنیای خیالی وارکرفت جریان داشته و چهار گروه Human، Orcs، Undead Scourge و Night Elves در آن قابل بازی هستند. هر گروه ساختمان‌ها و واحدهای مخصوص خود را داشته و تا سه دوره قابل ارتقا است.

بیشتر بخوانید: دانلود بازی Darkfire Heroes 

Total War: Three Kingdoms

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: ۲۰۱۹

طی چند سال پس از انتشار بازی Total War: Shogun 2، استودیو Creative Assembly نتوانسته بود موفقیت این نسخه را بار دیگر تکرار کند؛ تا اینکه بازی Total War: Three Kingdoms در سال 2019 منتشر شد.

این بازی به عنوان سیزدهمین نسخه از مجموعه Total War توانست بار دیگر در زمانی که بازی‌های استراتژی کم کم به فراموشی سپرده می‌شدند موفقیت بی‌نظیری را برای استودیو رقم بزند. این بازی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر است که بسیار جذاب است.

بیشتر بخوانید: دانلود بازی Resident Evil Village کامپیوتر / ویندوز

Desperados III

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: 2020

بازی Desperados III یک اثر تاکتیک هم‌زمان (Real Time Tactics) است که سال گذشته برای پلتفرم‌های PC، Xbox One و PlayStation 4 منتشر شد. این بازی به‌عنوان پیش‌درآمدی بر بازی Desperados: Wanted Dead or Alive ساخته شده و به ریشه‌های داستان John Cooper می‌پردازد.

عرضه بازی Desperados III با استقبال منتقدین همراه شد؛ گرافیک مناسب، مکانیک‌های سبک مخفی‌کاری و موسیقی متن بازی باعث شدند تا این بازی به یکی از بهترین بازی های استراتژیک سبک تاکتیک هم‌زمان وسترن تبدیل شود. تا اینجا بهترین بازی های کامپیوتری استراتژیک آنلاین معرفی شدند. در ادامه به بررسی بهترین بازی های استراتژیک آفلاین کامپیوتر می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Total War Rome نسخه ریمستر

Neptune’s Pride

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: 2013

بازی استراتژیک آفلاین کامپیوتر  Neptune’s Pride در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت بازی‌سازی آیرون هِلمِت در بازار ارائه شد. در بازی Neptune’s Pride شما باید برای به دست آوردن کهکشان با رقبایتان مبارزه کنید.

بازی Neptune’s Pride قوانینی ساده‌ای دارد و اگر اولین بار است که بازی‌‌های استراتژی را انتخاب می‌کنید پیشنهاد مناسبی است. شما در بازی Neptune’s Pride باید با افزایش تعداد ستاره‌هایی که دارید سفینه فضایی بسازید و خود را برای تصاحب کهکشان آماده کنید. هر چه قدر میزان ستاره‌هایی که دریافت می‌کنید بیشتر شوند سفینه‌هایی بیشتر برای شما ساخته می‌شوند و قدرت شما افزایش پیدا می‌کند.

شما با ساخت سفینه فضایی اولیه می‌توانید ستاره‌های بیشتری را از طریق جنگ با رقبایتان به دست آورید. از نظر سبک بازی استراتژیک، بازی Neptune’s Pride  در دسته‌ی بازی‌های استراتژیک آفلاین نوبتی طبقه‌بندی می‌شود که برای پیروزی در بازی Neptune’s Pride نیاز به استراتژی دقیقی دارید.

در واقع شما در طی بازی با سایر کاربران صحبت می‌کنید و باید بتوانید باسیاستی که اتخاذ می‌کنید آن‌ها را وادار کنید تا با شما کنار بیایند در غیر این صورت جنگ شروع می‌شود. با توجه به نوع و سبک، بازی Neptune’s Pride یکی از بهترین بازی های استراتژیک آفلاین کامپیوتر به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: آموزش بازی فری فایر

Cities: Skylines

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: 2015

برای تجربه یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر که به دور از جنگ و خونریزی دنبال می‌شود،‌ بازی Cities: Skylines انتخاب خوبی است. اساس این بازی بر شهرسازی و اصول پرپیچ‌وخم آن شکل گرفته است.

تمامی جزئیات برای ساخت و طراحی یک شهر ایده‌آل و مدرن در نظر گرفته شده است. سیستم حمل‌ونقل شهری،‌ برنامه‌ریزی اسکان شهروندان،‌ افزایش رضایت شهروندی، ساخت‌ اصولی ساختمان‌های تجاری و مسکونی در نواحی شهر و اجرای سیاست‌های مالیاتی صحیح، این موارد فقط بخش کوچکی از المان‌های خلاقانه این شاهکار است.

بیشتر بخوانید: بازی Apex Legends Mobile

Command & Conquer

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: ۲۰۱۹

پیشینه سری بازی‌های Command & Conquer به سال 1995 بازمی‌گردد. برای اثبات موفقیت‌های این مجموعه،‌ کافیست که به نسخه بازسازی‌شده آن یعنی Command and Conquer Remastered Collection اشاره کرد.

عنوانی که از دیدگاه VG247 با نمره عجیب 100 از 100 توانست بار دیگر نگاه‌ها را به خود جلب کند. گیمرهای طرفدار ژانر استراتژیک باید با نام Command & Conquer: Red Alert به خوبی آشنا باشند. این عنوان آنقدر محبوب بود که خود به یک سری زیرمجموعه از مجموعه Command & Conquer تبدیل شد.

بازی Command & Conquer: Generals نیز یکی دیگر از شاخه‌های پرمیوه از این درخت قدرتمند استراتژیک شد. همانند دیگر ساخته‌های این مجموعه، ژنرال نیز مورد ستایش قرار گرفت و دنباله ساخت خوبی را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون 2020 

Stronghold

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: 2002

یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر آفلاین بازی Stronghold است. این بازی‌ها که معمولا در ایران به نام «بازی قلعه» و یا «بازی جنگ‌های صلیبی» معروف بود،‌ اولین بار در سال 2001 برای رایانه‌های شخصی منتظر شد.

اساس بازی بر روی گسترش قلمرو و فعالیت‌های جنگاوری است، اما در کنار آن نیم‌نگاهی به ساختار حکومتی و سیستم کنترل منابع داشته است. موفقیت‌های بازی آنچنان بالا بود که تا به امروز 7 نسخه دیگر از آن منتشر شد و نظرات مثبت کاربران را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: دانلود بازی Returnal اندروید ، آیفون و کامپیوتر 

XCOM 2

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: 2016

بازی Xcom 2 دومین نسخه از سری ریبوت XCOM است که در سال 2016 به عنوان ادامه‌ای بر بازی XCOM: Enemy Unknown منتشر شد. گیم‌پلی این بازی ترکیبی از سبک Turn-Based Combat با المان‌های استراتژی‌ست. بازی با استفاده از موتور Unreal Engine 3.5 ساخته شده و سطح گرافیکی مناسبی دارد. البته این بخش گیم‌پلی بازی بود که نظر منتقدان را به خود جلب کرد.

به‌صورت کلی، نقدها درباره بازی Xcom 2 متنوع‌ هستند اما اغلب منتقدین به اضافه شدن تنوع دشمنان و سربازان و راه‌های جدید برای انجام مأموریت‌ها چراغ سبز نشان دادند.

سیستم جدید به‌کار رفته در این بازی نسبت به نسخه قبلی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و روند پیشرفت بازی را سریع‌تر کرده است و باعث شده از بهترین بازی های کامپیوتری استراتژیک دفاعی باشد.

بیشتر بخوانید: دانلود بازی مختار ثقفی برای اندروید ،‌ آیفون و کامپیوتر 

Warhammer 40,000: Dawn of War

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: 2009

یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر بازی Warhammer 40,000: Dawn of War II است که براساس دنیای تخیلی Warhammer 40,000 ساخته شده و دنباله بازی به همین نام است.

این سری در سبک Real Time Strategy و Role Playing ساخته شده و ریتم سریع گیم‌پلی از ویژگی‌های بارز و تحسین شده‌ی آن است. همچنین در این نسخه مکانیک‌های مربوط به ساخت پایگاه کاملا حذف شدند که البته نقش پررنگی در افزایش سرعت بازی داشته است.

در مجموع بازی Warhammer 40,000: Dawn of War II یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر آفلاین محسوب می‌شود که با ترکیب دو ژانر استراتژی همزمان و نقش‌آفرینی در زمان خودش سبک متفاوتی از بازی‌های استراتژی را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: بازی فار کرای 6

Age Of Empires

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: 2005

سری بازی «عصر پادشاهان» را باید همانند تاجی بر سر پادشاهی ژانر استراتژیک دانست زیرا از بهترین بازی های استراتژیک آفلاین کامپیوتر است. سازندگان قدم اول ساخت بازی را محکم برداشتند و نسخه دوم در بهترین حالت ممکن منتشر شد. همزمان با ساخت‌وساز شهر، تمدن بازی Age Of Empires قابل پیشرفت است.

در تمامی مراحل بازی باید به کنترل منابع و غنائم توجه ویژه‌ای داشت. در این میان نقش حمله دشمنان و کشورگشایی را باید زیر نظر داشت. شاید در نگاه اول بگویید که این المان‌ها در بسیاری از بازی‌های دیگر مشاهده شده است، ولی خب هنر سازندگان در به‌کارگیری استانداردهای گیم‌پلی یک بازی استراتژیک است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های 2021

Civilization

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: 2005

این مجموعه بازی توانست تا انقلابی عظیم در عرضه بازی‌های استراتژیک نوبتی به پا کند. نام Civilization به زیبایی هرچه تمام‌تر درخور گیم پلی و حال و هوای بازی است. از طراحی المان‌ها تا موسیقی بازی، همگی مطابق تمدن درحال ساخت شماست.

در این بازی که بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر آفلاین است، پیش از هر نوبت باید فکر کنید و هوشمندانه‌ترین تصمیمات را اتخاذ کنید. هر انتخاب شما در سرنوشت بازی نقشی اساسی دارد و شیوه تفکر استراتژیک از ارکان سری Civilization است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ایکس باکس وان 2021

Endless Legend

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: 2014

بازی آفلاین استراتژیک کامپیوتر  Endless Legend در سال ۲۰۱۴ توسط استودیوی بازی‌سازی امپلیتود برای کامیپوترهای شخصی دارای سیستم‌عامل مک و ویندوز ارائه شد. بازی استراتژیک کامپیوتر  Endless Legend از نظر سبک در دسته بازی‌های استراتژی نوبتی قرار می‌گیرد که در اصلاح به آن‌ها ۴x می‌گویند.

گرافیک و جلوه‌های بصری بازی Endless Legend در سطح بالایی قرار دارند. در بازی Endless Legend شما در نقش حاکم قرار دارید و باید جهانی به نام Auriga تحت حکم‌فرمایی و سلطه خود در بیاورید.

در این راه شما به کمک نیاز دارید که در بازی هشت نژاد وجود دارند شما می‌توانید بر اساس استراتژی که در نظر دارید یکی از این نژادها را به عنوان کمک خود در رسیدن به هدف استفاده کنید. استراتژی پیشروی در بازی Endless Legend نیز به دست خود شما است شما بین جنگ و راه‌های سیاسی برای پیشرفت مختار هستید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های اندرویدی 2021

Anno 1800

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  • سال انتشار: ۲۰۱۹

بازی Anno 1800 نشان داد که یوبی سافت در ساخت بازی‌های استراتژیک آفلاین کامپیوتر نیز موفق عمل می‌کند. این بازی هفتمین نسخه از سری بازی‌های آنو است که در جریان انقلاب صنعتی و  در قرن 19 میلادی اتفاق می‌افتد. تحولات تمدن اروپا و پیشرفت تکنولوژی در آن برهه تاریخی، از زیباترین لحظات در بازی Anno 1800 است.

شما در این بین باید در نقش یک رهبر دانا با قدرت تصمیم‌گیری بالا ظاهر شوید. در واقع تصمیمات شما در تمامی وقایع سیاسی، اقتصادی و حتی رویدادهای تاریخی بازی نقش اساسی دارند.

در این مطلب بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر آفلاین و آنلاین مورد بررسی قرار گرفتند. هر کدام از این بازی‌های ویژگی‌های خاص خود را دارند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از بازی‌های استراتژیک آنلاین یا آفلاین را انتخاب کنید و از بازی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    هر جا میری اسم total war ۰ دیده میشه…شاهکارن واقعا

    پاسخ