;
coinex

چگونه ریاضی را یاد بگیریم ؟ عبور از هفت خوان رستم با چند تکنیک طلایی

چگونه ریاضی را یاد بگیریم ? میان همه‌ی درس‌های مدرسه، ریاضی داستانی متفاوت و خاص خودش را دارد. این درس مهم از پایه اول ابتدایی تا سال کنکور همراه دانش‌آموز است و معمولا بیشترین چالش را برای محصلان ایجاد می‌کند.

اما واقعیت این است که نمی‌توان از آموزش این درس فرار کرد و آن را نادیده گرفت. پس باید به دنبال بهترین راههای یادگیری ریاضی باشیم تا دانش‌آموز ارتباط راحت‌تری با آن برقرار کند.

“چگونه ریاضی را یاد بگیریم؟”، سوال همیشگی بخش بزرگی از محصلان است که دچار سردرگمی شده‌اند و نیاز شدیدی به راهنمایی دقیق دارند. ریاضی از مباحث و مفاهیم مختلفی تشکیل می‌شود که با بالا رفتن مقطع تحصیلی، پیچیده‌تر می‌شوند. اما، میان این همه سختی و گرفتاری که به نظر می‌رسد ریاضیات برای دانش‌آموز ایجاد می‌کند، چند نکته وجود دارد که محصل را به سلامت از هفت خوان ریاضی عبور می‌دهد. در این مقاله، چند تکنیک طلایی و خیلی ساده مورد بررسی قرار گرفته است تا یکبار برای همیشه دانش‌آموزان با موثرترین راههای یادگیری ریاضی آشنا شوند.

چگونه ریاضی را یاد بگیریم ؟ عبور از هفت خوان رستم با چند تکنیک طلایی

شاه کلید راه‌های یادگیری ریاضی؛ معلم خصوصی

هیچ راهی بهتر از آموزش اصولی برای یادگیری ریاضی نیست. ریاضی درسی با مفاهیم سخت و پیچیده است که باید به خوبی توسط دانش‌آموز درک شود. حفظ سطحی مباحث ریاضی تقریبا غیرممکن است و در صورتی که محصل برای امتحان به این روش متوصل شود، عمق یادگیری او بسیار ناچیز خواهد بود و به سرعت از ذهنش خارج می‌شود. متاسفانه، با همه‌ی اهمیتی که درس ریاضی دارد، معمولا معلم مدرسه زمان کافی در اختیار ندارد تا آموزش را به طور کامل به شاگردان منتقل کند.

اگر بخواهیم فقط یک پاسخ به سوال “چگونه ریاضی را یاد بگیریم؟” بدهیم، باید گفت معلم خصوصی بهترین راه یادگیری این درس است. شما با انتخاب استاد تدریس خصوصی ریاضی یک فرصت ویژه و عالی برای درک درست و اصولی بخش‌های مختلف ریاضیات به دست می‌آورید. البته به یاد داشته باشید که باید از سامانه‌های معتبر و موسسات شناخته‌شده، معلم خصوصی انتخاب کنید. با مراجعه به سایت استادبانک، میتوانید لیست برترین اساتید تدریس خصوصی ریاضی برای همه‌ی پایه‌های تحصیلی را مشاهده کرده و معلم ریاضی موردنظرتان را رزرو نمایید.

چگونه ریاضی را یاد بگیریم؟ کنجکاو باشید و سوال بپرسید!

کنجکاو بودن یک روش غریزی برای یادگیری بیشتر و بهتر هر موضوعی است. ریاضی با گستردگی و تنوع موضوعی بی‌نظیرش، شرایط خوبی را برای کنجکاوی و پیشروی دانش‌آموز به‌وجود می‌آورد. به عنوان دانش‌آموز، نسبت به یادگیری ریاضیات همشه کنجکاو باشید و از سوال پرسیدن نترسید. ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین مشکلات شما می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای طرح سوال و ایجاد ارتباط با معلم و دیگر دانش‌آموزان باشد.

شاید یکی از دغدغه‌های محصل برای سوال پرسیدن و بیان مشکلاتی که دارد، عدم دسترسی دائمی به معلم مدرسه است. اما می‌توان با کمک معلم خصوصی ریاضی، شرایط بسیاری خوبی را برای پرسش و پاسخ دانش‌آموز و معلم به وجودآورد. شرکت در کلاس خصوصی به دانش‌آموز فرصت دوباره‌ای می‌دهد تا با خیالی آسوده چالش‌ها و سوالاتش را با معلم بیان کند. شما می‌توانید با مراجعه به پلتفرم تدریس خصوصی استادبانک به بهترین اساتید تدریس ریاضی به دو صورت آنلاین و حضوری دسترسی داشته باشید. استادبانک، مناسبت‌ترین شرایط را برای ارتباط دائمی، سریع و مطمئن میان معلم و شاگرد فراهم کرده است.

 در کلاس ریاضی متمرکز باشید؛ تمرکز بخش اصلی یادگیری ریاضی

در کلاس ریاضی شرکت کردن به معنای یادگیری درس نیست. بسیاری از دانش‌آموزان، همه‌ی جلسات ریاضی را شرکت می‌کنند و غیبتی ندارند، اما همچنان در یادگیری مشکلات فراوانی دارند. مطمئن باشید یکی از راه‌های یادگیری ریاضی، داشتن تمرکز سر کلاس درس است. طبیعتا، بدون تمرکز نمی‌توان از پس ساده‌ترین کارها برآمد. دانش‌آموز باید سر کلاس ریاضی هوش و حواس جمعی داشته باشد و روی درس متمرکز بماند.

هرچند ریاضی درس سختی است، اما با هوشیاری در زمان آموزش معلم می‌توان بیشتر بخش‌های آن را یاد گرفت. مشاوران تحصیلی همیشه تاکید می‌کنند که بخش اصلی فراگرفتن هر درسی، در طول زمان آموزش اتفاق می‌افتد. این نکته‌ای بسیار مهم است که متاسفانه بخش بزرگی از محصلان از آن غافل هستند. از نظر صرف زمان هم یادگیری درس هنگام برگزاری کلاس، بسیار بهینه‌تر از خواندن آن در خانه است و وقت کمتری از دانش‌آموز می‌گیرد.

چگونه ریاضی را یاد بگیریم ؟ عبور از هفت خوان رستم با چند تکنیک طلایی
چگونه ریاضی را یاد بگیریم ؟ عبور از هفت خوان رستم با چند تکنیک طلایی

درس هر روز را همان روز مطالعه و مرور کنید

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌های یادگیری ریاضی، مرور و خواندن هر مبحث بعد از کلاس درس همان روز است. رعایت همین نکته‌ی ساده، باعث عمیق‌تر شدن یادگیری و درک بهتر مطالب می‌شود. دانش‌آموز باید بعد از ساعت آموزشی مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی، زمان اندکی را برای مرور و خواندن مجدد بگذراد. توصیه می‌شود محصل با استفاده از حل تمرینات و مسائل مختلف، آموخته‌های خود را محک بزند. بنابراین در مسیر کشف پاسخ سوال چگونه ریاضی را یاد بگیریم؟ مرور روزانه‌ی ریاضی را فراموش نکنید و آن را به یک روتین همیشگی تبدیل نمایید.

خلاصه نویسی؛ یک تکنیک برای یادگیری هر درسی

خلاصه‌نویسی یک روش قدیمی و همیشه کارآمد است که تاثیر بسیار خوبی روی یادگیری شما می‌گذارد. فرق نمی‌کند ریاضی می‌خوانید یا ادبیات، خلاصه‌برداری عمق و درک شما را از درس افزایش می‌دهد. بنابراین در زمان خواندن درسنامه، حتما خلاصه‌نویسی کنید و به زبان خودتان مبحث را روی کاغذ شرح دهید، نکات را بنویسید و قسمت‌های مهم‌تر را مشخص کنید. یک نکته‌ی مثبت دیگر تهیه‌ی این یادداشت‌ها، استفاده از آن‌ها در زمان مرور ریاضی و یادآوری مجدد قسمت‌های مختلف کتاب است.

گروهی ریاضی بخوانید و مفاهیم را برای یکدیگر توضیح دهید

شک نداشته باشید که یکی از بهترین راه‌حل‌های سوال چگونه ریاضی را یاد بگیریم؟، گروهی درس خواندن است. به طور کلی، ریاضیات درسی است که نیاز به تبادل اطلاعات و ارائه شیوه‌های حل به یکدیگر دارد. زمانی که مطلبی را برای شخصی دیگر توضیح می‌دهید، به طور ناخودآگاه عمق یادگیری و درک شما از آن مبحث بیشتر می‌شود. در چنین روشی، ایرادات و نقاط ضعف شما هم پیدا می‌شود که می‌توانید با کمک دیگر دوستانتان، آن‌ها را رفع نمایید. البته به یاد داشته باشید که برای گروهی درس خواندن، حداقل باید یک نفر تسلط بیشتری روی مباحث کتاب داشته باشد تا بتواند دیگران را بهتر راهنمایی کند.

منابع کمک آموزشی معتبر؛ یک راه جانبی برای یادگیری بهتر ریاضی

منابع کمک آموزشی، انواع مختلفی دارند و با گسترش اینترنت شکل متنوع‌تری نیز پیدا کرده‌اند. کتاب‌های آموزشی همیشه یکی از راه‌ها یادگیری ریاضی بوده‌اند و تاثیر خوبی روی روند یادگیری دانش‌آموز می‌گذارند. از طرفی دیگر، با گسترش اینترنت و ایجاد سایت‌های آموزشی، مقالات و ویدئو‌ها هم به چرخه‌ی تعلیم و آموزش آنلاین کشور اضافه شدند. برای مثال به شما توصیه می‌کنیم مقاله و فایل‌های ویدئویی جدول ضرب مجله آکادمی اساتید استادبانک را مطالعه بفرمایید. این یک مثال باکیفیت و معتبر از منابع کمک آموزشی برای یادگیری ساده‌تر ریاضی است.

چگونه ریاضی را یاد بگیریم ؟ عبور از هفت خوان رستم با چند تکنیک طلایی
چگونه ریاضی را یاد بگیریم ؟ عبور از هفت خوان رستم با چند تکنیک طلایی

طی کردن همه راه‌های یادگیری ریاضی با انتخاب معلم خصوصی استادبانک

یادگیری ریاضی باید اصولی، دقیق و همراه با پیوستگی باشد تا دانش‌آموز به نتیجه دلخواه خود برسد. در این مطلب، کاربردی‌ترین نکات برای درک بهتر این درس دشوار مورد بررسی قرار گرفت. اما مطمئن‌ترین راه یادگیری ریاضی، کمک گرفتن از معلم خصوصی باکیفیت است. سایت استادبانک، با چندین سال فعالیت در حوزه‌ی آموزش آنلاین و حضوری، برترین اساتید تدریس خصوصی ریاضی را دسترس شما می‌گذارد.

در سامانه‌ی تدریس خصوصی استادبانک، بهترین معلمین ریاضی با قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه، آماده‌ی برگزاری کلاس خصوصی برای دانش‌آموزان هستند. مدرس ریاضی، یک راهنمای قابل اعتماد برای محصل است که همه‌ی جوانب آموزشی را برای او در نظر می‌گیرد. در استادبانک برای ریاضی اول ابتدایی تا کنکور سراسری و حتی ریاضیات دانشگاه، معلم خصوصی و استاد ریاضی پیدا می‌شود.

اگر به دنبال معلم خصوصی ریاضی هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت استادبانک، به نشانی www.ostadbank.com، مدرس مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر برای انتخاب معلم خصوصی یا نحوه برگزاری کلاس به مشاوره نیاز دارید، با شماره ۹۱۰۰۵۳۴۳۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان بخش پشتیبانی استادبانک، به خوبی شما را راهنمایی کنند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر