;
coinex

راهنمای سفر زمینی به کشورهای همسایه ایران

راهنمای سفر زمینی به کشورهای همسایه ایران ؛ جدای از این که یک سفر خوب می تواند تا مدت ها امید و سرزندگی را به ما هدیه بدهد و روز های تکراری مان را  از هیجان پر کند، از دیگر مزیت های آن می شود به کسب تجربه های فوق العاده اشاره کرد.

سفر به کشوری دیگر، در حقیقت آشنا شدن با فرهنگی غنی و نوع جدیدی از زندگی است. درک تفاوت ها وشباهت های مان در مقایسه با مردمی از یک سرزمین دیگر،  قطعا تجربه ای دلپذیر و دوست داشتنی خواهد بود. با این حال خوب می دانیم که مسافرت های خارجی هزینه های زیادی را در بر می گیرد. اما امروز در ادامه این مطلب درباره مقصد های خارجی در نزدیکی کشور مان صحبت می کنیم که تنها با خرید بلیط اتوبوس تخفیف دار و از مسیر زمینی می توانید راهی آن شوید.

راهنمای سفر زمینی به کشورهای همسایه ایران

کشور ایران به دلیل وسعت زیاد و موقعیت خاص خود در آسیا با کشور های بسیاری مرز زمینی دارد، از جمله این کشور ها می توان به : ترکیه، ارمنستان، ، آذربایجان، ترکمنستان، عراق، پاکستان و افغانستان .. اشاره کرد. مسافرت به این کشور ها سفر به فرهنگی آشنا و دوست داشتنی است در ادامه نحوه رفتن و هزینه سفر زمینی به هر یک از این مکان ها را برای شما بازگو خواهیم کرد.

راهنمای سفر زمینی به کشورهای همسایه ایران
راهنمای سفر زمینی به کشورهای همسایه ایران

سفر زمینی به ترکیه (استانبول- انکارا- وان)

سفر به ترکیه، سفر به کشوری دو قاره ای و فوق العاده زیباست، از راه های سفر به این کشور، می توان به مسافرت از طریق مرز های زمینی اشاره کرد. برای رسیدن به ترکیه از طریق مرز های زمینی می توانید سفر خود را از تبریز به ترکیه آغاز کنید و یا با خرید بلیط اتوبوس استانبول از پایتخت به سمت ترکیه حرکت نمائید. در هر حالت ورود به ترکیه از طریق سه مرز متفاوت امکان پذیر است. مسیر اول از طریق مرز بازرگان می باشد که بهترین مسیر رسیدن به ترکیه است. زیرا مسیر آسفالته آن رفت و آمد راحتی را برایتان فراهم می کند. در این مسیر از تهران به سمت تبریز حرکت می کنید و از طریق مرز بازرگان که در 290 کیلومتری تبریز است وارد کشور ترکیه می شوید. در راه های دیگر شما می توانید از شهر تبریز خود را به شهر خوی برسانید و از مرز رازی در 70 کیلومتری شهر خوی وارد کشور ترکیه بشوید. همچنین برای رفتن به ترکیه از مسیر زمینی انتخاب دیگری دارید و آن مرز سرو  در 60 کیلومتری شهر ارومیه است.

اگر در روزهایی خلوت مرز سفر می کنید باید بگویم برای خروج از مرز و انجام کار های قانونی آن تنها یک ساعت زمان نیاز دارید، در سفر به ترکیه نیازی به ویزا نیست و به همراه داشتن پاسپورتی با حداقل6 ماه اعتبار کفایت می کند. اگر از مرز بازرگان وارد کشور ترکیه شوید اولین شهر پیش روی شما شهر”دغو بایزد” خواهد بود که در فاصله 45 کیلومتری این مرز قرار دارد. جالب است بدانید مرز بازرگان نزدیک ترین مرز به شهر استانبول است البته علاوه بر مسیر ذکر شده می توانید سفر خود را از شهر وان ترکیه آغاز کنید. بهترین و نزدیک ترین مرز به وان مرز رازی می باشد. شما در سفر به وان علاوه به گردش در این شهر می توانید با ون های مخصوص به سمت آنکارا رفته و بعد از گشت وگذار در شهر زیبای انکارا با قطارهای موجود به استانبول مسافرت کنید.

سفر زمینی به ارمنستان (ایروان)

از دیگر کشورهای همسایه ایران که می توانیم به آن سفر کنیم، کشور ارمنستان است. کشوری با طبیعتی بکر و مراسم مذهبی و اعیاد خاص که هر سال تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می کند. سفر به ارمنستان از آن سفر هایی است که می توانیم به صورت زمینی نیز انجام دهیم. شهر زیبای ایروان می تواند یکی از قشنگ ترین مقصد های ما در سفر به این کشور باشد اما چگونه و از کدام مرز؟

برای سفر به ارمنستان شما می توانید بلیط اتوبوس تهران ایروان خود را تهیه نمائید و سفر شیرین خود را به این کشور آغاز نمائید. همچنین دو ترمینال بیهقی ( آرژانتین) پایانه غرب( آزادی) اتوبوس های این مسیر را پوشش دهی می کنند.

در سفر به ارمنستان از تهران شما ابتدا از پایتخت تا تبریز 600 کیلومتر را طی خواهید کرد و از تبریز تا جلفا را 130 کیلومتر و در مسیر بعدی از جلفا تا سیه رود را  در 60 کیلومتر طی می کنید.  پس از طی کردن این مسیر ها از شهر سیه رود تا مرز نوردوز تنها 20 کیلومتر فاصله خواهید داشت.

در مر حله آخر شما از مرز نوردوز وارد خاک ارمنستان می شوید؛ از این مرز تا شهر ایروان حدودا 380 کیلومتر فاصله دارید. لازم است درباره  کشور ارمنستان بدانید که واحد پول این کشور “درام” است. هر هزار تومان ما تقریبا 15 دارم  ارمنی است.

در ضمن اگر مایل هستید سفر خود را با خودروی شخصی به ارمنستان طی کنید باید بدانید قیمت بنزین در این کشور بسیار گران تر از قیمت بنزین در ایران است.

سفر زمینی به افغانستان

شاید اگر جنگ داخلی در افغانستان وجود نداشت سفر گردشگری به این کشور برای دیدن از مسجد کمبود مزار شریف، خانه مولانا در بلخ و طبیعت زیبای پنجشیر انتخاب بدی نبود. با این حال سفر به این کشور در حال حاضر از طریق مسیر های زمینی با اتوبوس امکان پذیر است. برای این منظور کافی است تا خود را به تایباد در خراسان رضوی برسانید و پس از آن با وسیله نقلیه عمومی( تاکسی- اتوبوس) به سمت مرز دوغارون حرکت نمائید. از مرز دوغارون افغانستان تا هرات تنها 120 کیلومتر فاصله وجود دارد. شما از هرات تا دیگر شهرهای افغانستان می توانید از هواپیما، قطار و دیگر وسایل حمل نقل موجود استفاده نمائید.

سفر زمینی به آذربایجان

سفر به آذربایجان و شهر مدرن باکو از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی است. سفری ارزان و مقرون به صرفه که به صورت زمینی نیز امکان پذیر می باشد. برای سفر به باکو لازم است تا اول ویزای این کشور را تهیه نمائید. علاوه بر ویزا داشتن پاسپورتی با 6 ماه اعتبار از  دیگر مدارک مورد نیاز سفر به باکو است. مسافرت با اتوبوس به آذربایجان معمولا از تهران آغاز می شود و شما می توانید بلیط خود را ترمینال غرب و یا بیهقی تهران تهیه نمائید. در سفر به باکو از تهران ابتدا از پایتخت به سمت آستارا حرکت می کنید. مسافت حدودی این مسیر 498 کیلومتر می باشد. از آستارا تا باکو نیز  316 کیلومتر در راه هستید. به عبارتی با تمام معطلی ها و کارهای اداری در مرز شما پس از 14 ساعت از تهران به باکو خواهید رسید.

علاوه بر سفر با اتوبوس شما می توانید به آستارا بروید و از آنجا بلیط قطار استارا به باکو را تهیه نمائید، حرکت قطار استارا باکو معمولا شب است که همین نکته باعث می شود از دیدن مناظر زیبا مسیر محروم شوید.

سفر با اتوبوس به ترکمنستان

سفر به ترکمنستان از آن سفرهای عجیبی خواهد بود که هرگز فراموش نمی کنید. کشوری پر از رنگ و عشق و قانون های عجیب برای گردشگران سراسر دنیا! اگر قصد مسافرت به ترکمنستان را دارید بیش از هرچیزی باید حواستان به قوانین سفر به این کشور باشد تا گردشی شیرین را تجربه کنید. ( مثلا بیخیال حمل دارو های مختلف حتی دارو های سرماخوردگی به این کشور بشوید) برای رفتن به ترکمنستان باید ابتدا از سمت خراسان به مرز باجگیران حرکت کنید. مرز  باجگیران در شهر درگز راحت ترین و نزدیک ترین مرز برای ورود به این کشور است. سفر به کشور ترکمنستان مسافرت به کشوری مدرن نیست و برعکس سیاحتی خاص برای افرادی است که علاقه مند هستند مردمی ساده با فرهنگی غنی و آدابی متفاوت را از نزدیک ببیند. در این مسافرت شما نیازی به ویزا ندارید و به همراه داشتن پاسپورتی دارای حداقل 6 ماه اعتبار کفایت می کند.

راهنمای سفر زمینی به کشورهای همسایه ایران

سفر زمینی به عراق

سفر به کشور عراق معمولا به قصد زیارت عتبات انجام می گیرد. این در حالی است که علاوه بر زیارت در جنوب عراق، شهر های شمالی عراق چون اربیل می توانند گزینه مناسبی برای گردشگری باشند. طی کردن این مسیر از طریق  زمینی راه ها و مرز های متعددی ممکن است.

شما می توانید از هر جای ایران به جنوب کشور و اهواز سفر کرده و با وسایل نقلیه عمومی (تاکسی- اتوبوس) از مرز شملچه( 176کیلومتر) و چذابه(120کیلومتر) وارد کشور عراق شوید. مرز خسروی و مهران در استان ایلام نیز از دیگر مسیر های زمینی میان ایران و عراق می باشد. علاوه بر مرز های گفته شده می توان از سمت آذربایجان غربی نیز وارد مرز های شمالی کشور عراق بشوید. لازم به ذکر است برای سفر به این کشور به ویزا نیاز ندارید و داشتن پاسپورتی با اعتبار 6 ماه کفایت می کند.

سفر زمینی به پاکستان (کراچی- لاهور- اسلام آباد)

سفر به کشور پاکستان برای گردشگری قطعا انتخابی عجیب است. با این حال شکم گردی در کراچی، تماشای منظره های طبیعی خرید لباس های سنتی و آشنایی با فرهنگ متفاوت مردمی ساده می تواند علاقه خاص افرادی خاص باشد، از طرفی بسیاری از افرادی که قصد دارند ویزای کانادا را دریافت کنند، ناچار به سفر پاکستان هستند.  برای رفتن به پاکستان می توانید از مرز زمینی زاهدان امکان سفر خود را آغاز کنید. برای طی کردن این مسیر زمینی باید راهی زاهدان شوید و در قدم بعدی با استفاده از تاکسی های مرزی یا هرگونه وسیله نقلیه خود را به مرز میرجاوه برسانید. از میرجاوه تا اولین شهر پاکستان یعنی تفتان تنها 500 مترفاصله وجود دارد. شما می توانید از تفتان به شهر کویته در پاکستان بروید. اگر قصدتان از سفر به پاکستان رسیدن به اسلام آباد و عشق آباد است؛ می توانید مسیر کویته تا اسلام آباد را با هواپیما طی کنید.

در این مطلب سعی بر آن بود تا اطلاعاتی کلی و جامع درباره نحو سفرزمینی به کشور های همسایه و مرز های موجود برای هر یک ارائه شود. سپاس که تا اینجا مقاله همراه ما بودید امیداویم که اطلاعات کابردی و مفیدی را در اختیار شما گذاشته باشیم.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر