;
coinex

ماشین های فرمول یک 2022 ؛ 10 نکته که باید بدانیم

ماشین های فرمول یک 2022 خودروهای بسیار محبوبی هستند که طرفداران زیادی دارند. ما در این مقاله، به بررسی این خودروها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ماشین های فرمول یک 2022 از سری خودروهای بسیاری جذابی هستند که افراد زیادی را به خود جذب کرده‌اند. این خودروها طرفداران مخصوص به خود را دارند و برخی از افراد به آن‌ها علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. اما به‌طورکلی، اغلب افراد از دیدن و تماشای این خودروها هیجان‌زده می‌شوند. ازاین‌رو، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی این خودروها جذاب و بی‌نظیر بپردازیم و آدرنالین خون شما را بالا ببریم. پس اگر به خودروهای فرمول یک علاقه دارید، به این نوشتار دقت کافی بفرمایید.

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که خودروهای فرمول یک به چه معنی هستند. فرمول یک، به نمونه‌ای از خودروها اطلاق می‌شود که به‌صورت تک‌نفره یا به بیانی دیگر، چرخ باز هستند. احتمالاً این ماشین‌ها را در مسابقات اتومبیل‌رانی مشاهده کرده‌اید. چرخ این خودروها از بدنه آن‌ها جدا بوده و در بخش خارجی آن هستند. منظور از کلمه فرمول هم برخی مقررات و قوانینی است که در این مسابقات وضع می‌شود و تمام کسانی که با این اتومبیل‌ها شرکت کرده‌اند، باید این قوانین را رعایت نمایند.

ماشین های فرمول یک 2022

خبری برای علاقه‌مندان به خودروهای فرمول یک؛ انقلابی در این خودروها در سال 2022 در راه است که احتمال دارد همه شما را تا حد زیادی شگفت‌زده کند. این خودروها از همه جوانب، اعم از شکل ظاهری، عملکرد، کارایی و… عالی عمل خواهند کرد. علاوه بر ماشین های فرمول یک 2022 که قابلیت‌های زیادی دارند، شما می‌توانید نگاهی هم به لیست سریع ترین خودروهای 2021 بیندازید. همچنین جدیدترین و بهترین ماشین های چینی 2021 هم رونق زیادی دارند.

ماشین های فرمول یک 2022

اگر هم به دنبال خودروهای خارجی در کشور ایران هستید، می‌توانید سری به لیست بهترین ماشین های چینی در ایران بیندازید و محبوبیت آن‌ها را مشاهده کنید. اگر هم در جست‌وجوی ماشین‌هایی با ساخت داخل کشور هستید، بهتر است بهترین خودروهای ایرانی 1400 را مطالعه و از این اطلاعات به نحوه احسن استفاده نمایید.

بهترین خودروهای 2022 نیز از جدیدترین و سریع‌ترین ماشین‌هایی که در امسال رونمایی می‌شوند، سخن به میان می‌آورد. در ادامه این مقاله، 10 نکته کلیدی که باید برای ماشین‌های جذاب و شگفت‌انگیز 2022 بدانید را ذکر خواهیم کرد. به این نکات توجه ویژه‌ای بفرمایید.

منحصراً برای ارتقا و توسعه مسابقات طراحی شده‌اند

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که درباره اتوموبیل های فرمول 1 فصل 2022 باید بدانید، منحصربه‌فرد و خاص بودن آن‌هاست. این خودروها فقط و فقط برای مسابقات طراحی شده‌اند. بسیاری از این خودروها که قرار بود در سال 2021 عرضه شوند، به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار تأخیر شدند. این خودروها یک اصل اساسی داشتند و آن هم این بود که خود را به مسابقات نزدیک‌تر کنند. این کار، با افزایش قابلیت‌ها و پتانسیل‌های خودروها برای دسترسی به سود و توانایی بیشتر انجام می‌شود.

سؤالی که ممکن است درباره ماشین های فرمول یک 2022 برای شما پیش بیاید، این است در حال حاضر از نزدیک شدن این خودروها به مسابقات جلوگیری می‌کند؟ یکی از مهندسان حرفه‌ای و متخصصی که در این پروژه حضور داشت، اعتقاد دارد که هوای بد و کثیفی که از خودروی در حال حرکت خارج می‌شود، می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های فاجعه‌باری شود. در ادامه، این موضوع را با بررسی آماری برای شما توضیح می‌دهیم.

ماشین های فرمول یک 2022

این تحقیقات نشان می‌دهند که خودروهای فرمول یکی که در حال حاضر وجود دارند، نزدیک به 35 درصد از نیروی کم خود را از دست می‌دهند. این امر زمانی اتفاق می‌افتد که خودرو به‌اندازه طول سه خودرو و پشت یک خودروی پیشرو حرکت کند (تقریباً 20 متر می‌شود؛ این اندازه از دماغه خودروی اول تا دماغه خودروی بعدی اندازه‌گیری شده است). این در حالی است که ممکن است خودروها به یکدیگر نزدیک شوند (نزدیک به 10 متر) و این امر موجب می‌شود که ضرر وارده به 47 درصد برسد.

بیشتر بخوانید: 

بهترین شاسی بلندهای 2021 ؛ لوکس، گرانقیمت و البته مناسب برای آفرود

خوب است بدانید که خودرویی که در سال 2022 تولید می‌شود را تیم حرفه‌ای موتور اسپرت داخلی فرمول یک به همراه همکاری FIA ساخته است. آن‌ها مسئولیت سنگینی بر دوش پدیده آیرودینامیکی که با نام اثر زمین شناخته می‌شود، ایجاد کرده است. سپس این مسئولین باعث شد که این اعداد در 20 متر، به کاهش 4 درصدی دست پیدا کند. از سوی دیگر، در 10 متر هم این رقم نزدیک به 18 درصد افزایش خواهد داشت.

برای اولین‌بار، بال روی چرخ‌ها بوده و روکش هم دارند

نکته دیگری که درباره ماشین های فرمول یک 2022 باید بدانید، بازگشتن روکش‌های خودرو به آن است. لازم به ذکر است که دو مورد از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که به این خودروها بازگشته، شامل بال روی چرخ‌ها و همچنین روکش‌ها می‌شود. این ویژگی‌ها برای آخرین بار در سال 2009 در خودروها مشاهده شد و بعد از آن اثری از آن نبود، تا سال 2022. اضافه کرد روکش کار ساده‌ای است.

ماشین های فرمول یک 2022

فرستادن جریان هوا از طریق چرخ‌ها یکی از راه‌های قوی برای تیم سازنده محسوب می‌شد که درعین‌حال، میزان آشفتگی هوا افزایش پیدا می‌کند. همچنین خوب است بدانید که در سال 2022 تغییرات زیادی برای از بین بردن محدودیت‌هایی که این تیم به‌صورت آیرودینامیکی در اطراف لاستیک‌ها ایجاد کرده بودند، شکل گرفت. موضوعی که تیم موتور اسپرت به دنبال آن بود، اضافه کردن یک وصله فیزیکی از جنس تسمه بوده که بتواند از هدایت عمدی مهندسان به جریان هوای مخرب با استفاده از چرخ‌ها، جلوگیری کند.

اگر هم می‌خواهید بدانید که بال‌های روی چرخ‌ها چه نقشی دارند، به این بخش توجه کنید. این بال‌ها وظیفه دارند که به کنترل لاستیک‌ها جلو کمک کرده و آن را با استفاده از چرخ‌های عقب هدایت کنند. این کار توسط بال‌های جلو انجام می‌گیرد که نقش مهمی هم دارند. این کار به‌گونه‌ای انجام می‌شود که هنگام عبور در هر شرایطی بال‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این بال‌ها در خودروهای 2022 برای همین هدف طراحی شده‌اند؛ البته آن‌ها باید در مسابقات و شرایط متفاوت، انعطاف‌پذیرتر باشند.

لاستیک‌ها این خودروها 18 اینچ هستند

ماشین های فرمول یک 2022 دارای لاستیک‌های متفاوتی از خودروهای قدیمی‌تر هستند. همان طور که گفتیم، لاستیک این خودروها اندازه 18 اینچ بوده و بسیار حاشیه کوچکی دارند. اگر شما هم یکی از طرفداران اتوموبیل های فرمول یک فصل 2022 هستید، احتمالاً برخی از کلیپ‌ها و تصاویری از لاستیک‌های 18 اینچی آن‌ها را مشاهده کرده‌اید. این تصاویر و ویدئوها را خود تیم سازنده و توسعه‌دهنده آن‌ها منتشر کرده‌اند.

ماشین های فرمول یک 2022

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که دلیل استفاده از ساختار و ترکیبات جدید برای کم کردن اندازه این چرخ‌ها به 18 اینچ چیست؟ برای پاسخ به شما باید این‌‌گونه گفت که این کار، برای کاهش دادن میزان داغ شدن لاستیک‌ها هنگام حرکت است. همان طور که می‌دانید، وقتی خودروها با سرعت در حال حرکت هستند، اصطکاک زیادی بین لاستیک‌ها و سطح جاده وجود دارد و همین امر باعث می‌شود که لاستیک‌ها بیش از حد داغ شوند. این امر در مسابقات اتومبیل‌رانی به بیشترین حد خود می‌رسد.

به همین دلیل هم لاستیک این خودروها را به‌اندازه 18 اینچ کرده‌اند تا این میزان داغ شدن را کاهش دهند. این یک امر ضروری در مسابقات محسوب می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از لاستیک‌های 18 اینچی این است که موجب کاهش دادن تغییرات موجود در دیواره جانبی آن‌ها می‌شود. همان طور که می‌دانید، این خودروها هنگام عبور، ممکم است تغییر شکل داده و بی‌استفاده شوند. این ویژگی موجب می‌شود که میزان از بین رفتن دیواره جانبی خودروها کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

زیباترین خودروهای جهان ؛ با شاهکارهای هنری تاریخ اتومبیل سازی دنیا آشنا شوید!

یکی از مهم‌ترین کارهایی که تیم سازنده ماشین های فرمول یک 2022 انجام داده، این بوده که آن‌ها میزان جریان هوا در اطراف لاستیک را اندازه‌گیری کردند؛ سپس آن‌ها تعامل بدنه لاستیک‌ها با این جریان هوا را شبیه‌سازی کردند که موجب می‌شد تا بهتر بتوانند محدودیت‎های آن را کاهش دهند. توجه به این مسئله، دو ویژگی و مزیت اساسی دارد؛ یکی این‌که باعث شده که خودرو طراحی بسیار زیبایی داشته باشد و دیگری هم برای کاهش هزینه‌ها در نظر گرفته شده است؛ چیزی که در عصر حاضر اهمیت زیادی در بین مردم دارد.

ماشین های فرمول یک 2022

طراحی جدیدی در ساخت بال جلو و دماغه خودرو ایجاد شده است

یکی از نکاتی که در خودروهای فرمول یکی که در سال 2022 آن‌ها را مشاهده می‌کنیم، ظاهر جدید بال و دماغه جلویی خودرو است. احتمالاً در فصول اخیر مشاهد کرده‌اید که بال‌های جلویی خودرو ساده‌تر شده‌اند. این در جالی است که در اتوموبیل های فرمول 1 فصل 2022 این موضوع به شکل جدیدتری خود را به نمایش می‌گذارد.

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که فلسفه وجود بال‌ها در خودروهای 2022 چیست؟ این امر به این دلیل است که هنگامی که خودرو در حال حرکت در پشت یک خودروی دیگر است، نیروی گرانش را ثابت نگه دارد. دومین دلیل این موضوع هم این است که چرخ‌های جلویی به‌خوبی کنترل می‎شوند و همچنین این چرخ‌ها بدون کمترین لغزش به حرکت خود ادامه می‌دهند. این دلایل موجب شده که تیم سازنده این خودروها از آن‌ها در سال 2022 استفاده کنند تا کارایی ماشین های فرمول یک 2022 را تا حد زیادی افزایش دهند.

این بدان معنی است که درست مانند خودروهای فعلی که رایج هستند، ماشین‌های 2022 هم مواد آلوده را به بیرون از خودرو ارسال نمی‌کند؛ بلکه دیفوزر که یک پخش‌کننده هواست، آن را بلعیده و از خارج شدن آن جلوگیری می‌کند. یکی از مهندسانی که در تیم سازنده این خودروها حضور دارد، می‌گوید که این خودروهای جدید به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از برونشست آن‌ها جلوگیری شود.

ماشین های فرمول یک 2022

قابلیت جریان هوایی از دهه 70 بازگشته است

شاید برای شما جالب باشد که بسیاری از افراد می‌گویند که خودروهای جدیدی که در سال 2022 عرضه می‌شوند، دارای برخی ویژگی‌ها هوایی هستند که در خودروهای دهه 70 هم تا حدودی وجود داشت. تیم موتور اسپرت که سال خود را از سال 2017 آغاز کرد، نشان داد که مهم‎ترین و اصلی‌ترین هدف آن‌ها، نزدیک‌تر شدن به مسابقات است. آن‌ها این کار را با در نظر گرفتن تأثیر نیروی گرانش زمین بر خودرو در نظر گرفتند.

این مورد در خودروهای فرمول یک در دهه 70 نیز انجام شد و موجب می‌شد که خودروها در حین حرکت، کمترین میزان نیروی گرانش را ایجاد کنند. البته این خودروها در سال 1982 غیرقانونی اعلام شدند و گفته می‌شود که مطمئناً خودروهای 2022 قصد بازگشت به آن وضعیت را ندارند. نکته مهمی که در ماشین های فرمول یک 2022 مشاهده می‌کنیم، این است که این خودروها به‌صورت کاملاً کاربردی طراحی شده‌اند که موجب می‌شود تیم سازنده آن بتواند از نیروی گرانش زمین به بهترین شکل استفاده کند.

دلیل این تغییر کیفیت، تأثیر خوبی است که گرانش زمین بر اثر زمین دارد. این خودروها به‌گونه‌ای زیبا و کارآمد طراحی شده‌اند که می‌توانند نیرویی به زمین فرستاده و موجب افزایش دادن نیروی گرانش شوند. اما هنگامی که برای مثال یک خودروی دیگر نزدیک شده و این رویداد متوقف می‌شود، موجب می‌شود که عملکرد آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند. این امر باعث شده که خودروهای 2022 با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، به مسابقات نزدیک‌تر و امکان برنه شدن آن‌ها نیز بیشتر باشد.

ماشین های فرمول یک 2022

بال عقبی خودرو دارای نوک پیچیده‌ای است

یکی دیگر از نکات مهمی که در اتوموبیل های فرمول 1 فصل 2022 مشاهده می‌کنیم، شکل بال‌های عقبی ماشین است. این بال‌ها نسبتاً زیبا بوده و عملکرد مهمی دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. خوب است بدانید که یک طراح فوق‌العاده حرفه‌ای در این امر نقش داشته و به همین دلیل هم این طراحی تا این حد زیبا به نظر می‌رسد.

همین طور که می‌دانید، بال‌های عقب خودرو می‌تواند جریان هوا را به سمت بالای آن هدایت نماید. علاوه بر این، ماشین های فرمول یک 2022 به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که این جریان هوا را به بیرون فرستاده و هوا کثیف و آلوده را به سمت خودروی پشتی منتقل نکند. علاوه بر این، شکل و جایگاه این بال‌ها به شکلی است که یک جریان هوای چرخشی ایجاد می‌شود. این جریان، با استفاده از انتقال موج چرخ‌های عقب به جریان خروجی از دیفورز انجام می‌گیرد و موجب ایجاد این جریان نامرئی می‌شود.

سپس این جریان با استفاده از ریفورز به سمت بالا منتقل می‌شود و درنتیجه، به خودروی پشت سری خود این امکان را می‌دهد که از هوای پاک و تمیزتر با میزان کمتر آلودگی استفاده نماید. در همین حین، DRS در بال عقبی مانده و تیم سازنده این خودروها اعتقاد دارند که آن‌ها ارتباط نزدیکی با قوانین مسابقات اتومبیل‌رانی دارند.

ماشین های فرمول یک 2022

خودروها از نیروی خودروهای 2021 استفاده می‌کنند

در خودروهای فرمول یکی که در سال 2022 مشاهده می‌کنیم، قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار زیادی وجود دارد. این در حالی است که واحد قدرت این خودروها همچنان بدون تغییر باقی مانده است و قرار است که آن‌ها واحدهای 1.6 لیتری توربو هیبریدی خود را همچنان حفظ کنند. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که این یک موضوع بد است؛ درحالی‌که این‌گونه نبوده و این خودروها در حال حاضر کارآمدترین و پیشرفته‌ترین موتورهای روی کره زمین را دارند. به همین دلیل هم طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

بااین‌حال، برخی تغییرات دیگر در ماشین های فرمول یک 2022 وجود دارد که بیشتر در سیستم سوخت‌رسانی و همچنین برخی از سنسورهای آن وجود دارد. این ویژگی به این خودروها اجازه می‌دهد تا بتواند بهتر از قبل به نظارت بر واحدهای قدرت خود را داشته باشد.

خودروها با سوخت پایداری کار می‌کنند

نکته مهم دیگری که در خودروهای فرمول یک مشاهده می‌کنید، این است که این خودروها با سوخت پایدارتری کار می‌کنند و به همین دلیل محبوبیت خاصی دارد. مقررات فعلی که در مصرف سوخت خودروها وجود دارد، نزدیک به 5.75 درصد از اجزای زیستی را شامل می‌شود. این در حالی است که اتوموبیل های فرمول 1 فصل 2022 در تلاش است تا بتواند سوخت کاملاً پایداری را در آینده مصرف کند. آن‌ها تخمین می‌زنند که نسبت استفاده از اجزای زیستی در این خودروها به 10 درصد خواهد رسید.

ماشین های فرمول یک 2022

تیم سازنده این خودروها اظهار می‌دارند که قرار است در سال 2022 سوخت مصرفی پایدار این خودروها نزدیک به E10 باشد که E به معنای اتانولی است که در سوخت مخلوط شده است. بااین‌حال، اتانول باید به‌عنوان نسل دوم سوخت‌های زیستی باشد و به روشی کاملاً پایدار تولید شود. این بدان معنی است که استفاده از کربن به صفر برسد و اصلاً آن را بکار نبرند. پت سیموندز، مدیر امور فنی فرمول یک می‌گوید که این موضوع، یک قدم موقت به شمار می‌رود که برای محیط‌زیست مناسب است.

در طراحی خودرو ایمنی کاملی وجود دارد

ماشین های فرمول یک 2022 علاوه بر طراحی و شکل بی‌نظیر و جذابی که دارند، از ایمنی بسیار خوبی نیز برخوردار هستند و این امر موجب می‌شود که شرکت‌کنندگان با آسودگی خاطر بیشتری در مسابقات شرکت کنند. خودروای نسل جدید فرمول یک به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که امنیت بسیار خوبی را برای این ورزش به شرکت‌کنندگان ارائه دهند. در حال حاضر، گفته می‌شود که شاسی خودرو نیاز به دریافت 48% انرژی به جلو و همچنین 15% انرژی به عقب خود نیاز دارند.

علاوه بر این، آن‌ها به نیروی بیشتری برای تست‌های فشردگی و تأیید استحکام خودرو نیاز دارند. به‌علاوه، از تصادفات اخیری که رومن گروسژان در گرندپری بحرین در سال 2020 رخ داد هم درس عبرت گرفته شد. این امر موجب شده که طراحی خودرو به‌گونه‌ای باشد که در صورت بروز تصادف، بخش نیرو از شاسی آن جدا شده و باعث می‌شود که مخزن سوخت به‌صورت کاملاً ایمن از بدنه جدا شود.

ماشین های فرمول یک 2022

علاوه بر این، تحقیقات وسیعی که فرمول یک درباره تصادف مرگبار آنتون هوبرت، شرکت‌کننده مسابقات فرمول 2 در اسپانیا در سال 2019 انجام داد، به طراحی این خودرو کمک کرد. بدین ترتیب، بخش دماغه خودرو بلندتر شد و این امر موجب شد که به اتلاف انرژی در تصادف کمک کند. همچنین کناره‌های شاسی قوی‌تر طراحی شدند که باعث شد در برابر تصادفات مقاومت بیشتری داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که اضافه کردن این ویژگی‌ها به ماشین های فرمول یک 2022 موجب برخی مشکلات هم شد که ارزش ایمنی بیشتر را داشت. این پیشرفت‌های امنیتی موجب شد که لاستیک‌های خودرو سنگین‌تر و مستحکم‌تر باشند و به همین دلیل هم وزن خودرو افزایش پیدا کرد. در حال حاضر این خودرو وزنی نزدیک به 790 کیلوگرم دارد که قبل از این موارد، وزن آن تقریباً 752 کیلوگرم بود.

ماشین‌های 2022 نزدیک به 7500 شبیه‌سازی را انجام داده‌اند

درنهایت، آخرین موضوعی که درباره خودروهای فرمول یک سال 2022 باید بدانید، این است که این خودروها بیشتر از 7500 شبیه‌سازی داشته‌اند تا به این مرحله رسیده‌اند. همان طور که مشخص است و هرکسی می‌تواند حدس بزند، این خودرو به‌صورت غیرحرفه‌ای ساخته نشده و برای همه چیز برنامه‌ریزی شده است. تیم موتور اسپرت اعلام کرد که این میزان شبیه‌سازی‌ها نزدیک به نیم پتابایت داده ایجاد کرده که معادل 10 میلیارد عکس فیس‌بوک یا 10 میلیون کمد بایگانی اسناد متنی حجم دارد.

ماشین های فرمول یک 2022

حل این 7500 شبیه‌سازی نزدیک به 16.5 میلیون ساعت طول کشید. به بیانی دیگر، اگر این داده‌ها و شبیه‌سازی‌ها روی یک لپ‌تاپ چهار هسته‌ای اینتل i9 با ویژگی‌ها و قابلیت‌های بالا انجام می‌شدند، تا سال 2492، یعنی 471 سال بعد برای یافتن راه‌حل‌ها زمان می‌خواست.

در این حین، به تیم فرمول یک این اجازه داده شده تا بتواند به‌صورت آزاد روی نسخه فعلی 2022 خود آزمایشاتی انجام دهد. لازم به ذکر است که اکنون بیست و یکمین به‌روزرسانی برای این خودروها در نظر گرفته شده است و بخش مهمی از توسعه و طراحی آن به شمار می‌رود.

تیم سازنده ماشین های فرمول یک 2022 تلاش کرده تا مقررات کامل مسابقات اتومبیل‌رانی را رعایت کند. البته این مقررات به‌گونه‌ای دست‌وپاگیر نیستند که باعث شود نتوان از خلاقیت استفاده کند. این امر موجب شده که این خودروها در عین کارایی بالا و رعایت مقررات، زیبایی منحصربه‌فرد خود را هم داشته باشند.

کلام آخر

ماشین های فرمول یک 2022 از بهترین خودروهای موجود برای مسابقات اتومبیل‌رانی در نظرگرفته می‌شود. این خودروها را یک تیم متشکل از افرا حرفه‌ای و مهندسان متخصص ساخته و طراحی کرده‌اند. همان طور که تاکنون گفتیم، این خودروها قابلیت‌های بسیاری دارند که علاوه بر زیبایی آن به چشم می‌خورد. ما در این مقاله، به بررسی ده نکته مهم درباره این خودروهای جذاب پرداختیم.

مقالات بیشتر در تکراتو:

.

منبع : formula1

نظر شما در خصوص ماشین های فرمول یک 2022 چیست؟ نظرات خود را در کامنت ها با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر