;
coinex

iPhone 14 Pro به ناچ نمایشگر مجهز نمی‌شود؛ طراحی جدید در راه است

تقریبا به‌طور قطع می‌توان گفت گوشی‌های رده‌بالاتر از سری آیفون 14، یعنی iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max به ناچ نمایشگر مجهز نمی‌شوند. این سبک طراحی که از آیفون X شروع شد، بالاخره جای خود را به طراحی پانچ می‌دهد.

طراحی پانچ در آیفون 14 Pro به این معنا نیست که این گوشی شبیه به گوشی‌های اندرویدی خواهد بود. همانطور که می‌دانید، گوشی‌های آیفون به سیستم پیشرفته Face ID مجهز هستند و به همین دلیل هم به فضای بیشتری برای سنسور و ماژول نیاز دارند.

سری آیفون‌ 14 رقیب اصلی گوشی‌های سری گلکسی اس 22 در بازار بهترین گوشی‌‌های 2022 هستند و امیدواریم که این‌بار طراحی متفاوتی را ببینیم. در ادامه، طراحی پانچ نمایشگر آیفون 14 پرو را با جزییات بیشتری بررسی می‌کنیم.

طراحی پانچ در iPhone 14 Pro

راس یانگ، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار Display Supply Chain Consultants که سابقه‌ای طولانی در افشای اطلاعات گوشی‌ها دارد، این‌بار جزییاتی از برنامه‌های اپل برای طراحی نمایشگر آیفون 14 پرو را فاش کرده است.

iPhone 14 Pro به ناچ نمایشگر مجهز نمی‌شود؛ طراحی جدید در راه است

تابستان امسال بود که تصویری از یک کانسپت در توییتر منتشر شد و نمایی از پنل نمایشگر را از پشت نشان می‌داد. راس یانگ معتقد است که این تصویر از زاویه‌ای دیگر، درواقع نمای جلویی نمایشگر در مدل‌های آیفون پرو را به نمایش می‌گذارد.

با این اوصاف، نمای جلویی نمایشگر در نسخه‌های پرو به یک برش بیضی شکل و یک حفره دایره‌ای مجهز می‌شود که در قسمت بالا و وسط نمایشگر قرار می‌گیرند. برش بیضی شکل که در سمت چپ برش دایره‌ای قرار دارد، جایگاه نصب دوربین سلفی و دوربین اینفرارد خواهد بود. برش دایره‌ای نیز برای دات پروژکتور در نظر گرفته شده است.

اگر فکر می‌کنید دو مدل برش برای نمای جلویی گوشی، ناخوشایند و بزرگ است، باید بگوییم که حداقل فضای کمتری را نسبت به ناچ اشغال می‌کند. اگر این اخبار صحت داشته باشند، پس شایعه‌های قبلی درباره تکنولوژی فیس آیدی را نقض می‌کنند؛ اخبار قبلی مدعی بودند که اپل در آیفون 14، تکنولوژی فیس آیدی را در زیر نمایشگر قرار می‌‌دهد.

ShrimpApplePro یکی از افشاگرهای معروفی است که برای اولین بار این اخبار را منتشر کرد. او معتقد است که اگر اپل بتواند سیستم Face ID را در زیر نمایشگر قرار دهد، پس می‌تواند همین کار را با دوربین سلفی نیز انجام دهد.

راس یانگ هم معتقد است که طراحی آیفون با دوربین زیر نمایشگر، حداقل تا سال 2024 آماده نمی‌شود. البته این خبر خوشایندی برای هواداران آیفون است؛ مخصوصا در شرایطی که بسیاری از برندهای اندرویدی تلاش کرده‌اند تا دوربین را در زیر نمایشگر قرار دهند، اما تاکنون ناموفق بودند.

گوشی‌های آیفون 2022 در 4 مدل راه‌اندازی می‌شوند؛ آیفون 14 با نمایشگر 6.1 اینچ و آیفون 14 مکس با نمایشگر 6.7 اینچ، نسخه‌های استاندارد خواهند بود. آیفون 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچ و آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچ هم نسخه‌های رده‌بالاتر این سری هستند.

برخی شایعات مدعی هستند که نسخه‌های پرو در آیفون‌های امسال، به جای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، به دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز می‌شوند. این سری از گوشی‌ها همچنین از تراشه قدرتمند A16 Bionic برخوردار خواهند شد.

روز گذشته هم اخباری درباره قیمت آیفون 14 پرو منتشر شده بود و اینطور که به نظر می‌رسد، این گوشی با قیمت بالاتر از حد انتظار عرضه خواهد شد.

هنوز زمان زیادی تا رونمایی گوشی‌های آیفون 14 باقی مانده و این اخبار در ماه‌های آینده قطعا تغییر می‌کنند. در هر حال، هواداران برند اپل بسیار امیدوار هستند که این‌بار شاهد یک طراحی کاملا متفاوت باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طراحی جدید iPhone 14 Pro چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر