;
coinex

ویزای تحصیلی آمریکا 2022 ؛ شرایط و هزینه‌ها

اخذ ویزا از جمله مهمترین مراحل برای ورود به کشورهای خارجی است. تمامی کسانی که قصد ورود به کشور دیگری دارند، باید ابتدا نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند. آمریکا یکی از مهمترین مقاصد بسیاری از افراد برای ادامه زندگی است. در این مقاله، شرایط اخذ ویزای آمریکا 2022 را بررسی می‌کنیم.

یکی از انواع مختلف ویزاهای غیرمهاجرتی، ویزای تحصیلی آمریکا 2022 است. هر شخصی که بخواهد موقتاً یا دائماً در کشور آمریکا سکونت داشته باشد، باید ویزای آنجا را دریافت کند. حال یکی از راه های پیش پای شما برای اخذ ویزا، ویزای تحصیلی آمریکا 2022 است. در ادامه این نوشتار به نحوه گرفتن ویزا تحصیلی آمریکا در سال 2022 می‌پردازیم.

شرکت مسافربری همسفر با اعتبار و سابقه‌ای طولانی، تلاش می‌کند تا بهترین امکانات را برای مسافران خود فراهم کند. این شرکت مسافربری روزانه شمار زیادی از مسافران را به مقاصد خود در شهرهای دور و نزدیک می‌رساند و تجربه‌ای لذت‌بخش را برای آنها فراهم می‌کند. همسفر در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک نمایندگی دارد تا امکانات خود را به راختی در دسترس مشتریان خود قرار دهد.

ویزای تحصیلی آمریکا 2022

به طور دقیق تر کسانی که در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی آمریکا پذیرش تحصیلی گرفته‌اند، باید ابتدا ویزای تحصیلی بگیرند. شاید فکر کنید که برای ورود به آمریکا و ادامه تحصیل در آنجا، اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مقصد کافی باشد اما این طور نیست.

متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور می‌بایست علاوه بر اپلای و پذیرش، باید نظر مصاحبه‌کننده را جلب کنند و بهتر است پیش از آنکه به فکر رزرو بلیط و تهیه مقدمات سفر خود باشید، ابتدا جهت ویزای مربوطه اقدام نمائید. در این نوشتار به شرایط اخذ ویزای دانشجویی آمریکا 2022 خواهیم پرداخت.

ویزای تحصیلی آمریکا 2022 ؛ شرایط و هزینه‌ها

انواع ویزای تحصیلی کدام است؟

ویزای تحصیلی آمریکا 2022 به دو دسته تقسیم می‌شود: ویزای F و ویزای M. پیش از نحوه گرفتن ویزا تحصیلی آمریکا در سال 2022 شما باید بدانید که به کدام نوع ویزا نیاز دارید. برای اینکه بدانید در کدام یک از این دو دسته قرار دارید، باید به رشته تحصیلی و محل تحصیل خود رجوع کنید. در زیر راهنمایی برای شما آمده که کمک مفیدی به شما خواهد کرد:

  • ویزای F : دانشگاه یا کالج، دبیرستان، مدرسه ابتدائی خصوصی، مدرسه علوم دینی، هنرستان، دیگر موسسات دانشگاهی از جمله برنامه های آموزش زبان
  • ویزای M : فنی حرفه ای یا دیگر موسسات غیر آکادمیک به جز آموزش زبان

تفاوت ویزاهای مختلف در چیست؟

در این قسمت از مطلب با ویزاهای مختلفی نظیر ویزای اف و ویزای ام و تفاوت  این دو با ویزای بازدید و تبادل خواهیم پرداخت. دو ویزای F و M برای ادامه تحصیل در آمریکا ضروری هستند. در واقع دانشجویان و دانش آموزانی که موفق به اخذ پذیرش شده‌اند قادر به استفاده از ویزای نوع (B) یا برنامه معافیت ویزا نیستند.

البته تنها در یک صورت می‌توان از ویزاهای مذکور استفاده کرد و آن هنگامی است که متقاضی بخواهد در طول سفر توریستی خود مطالعه‌ای تفریحی نیز داشته باشد.

اما برنامه معافیت ویزا چیست؟ VWP یا برنامه معافیت بدون ویزا از جمله برنامه هایدولت فدرال آمریکا است که طی آن به شهروندان برخی از ملیت‌های خاص امکان گردشگری، تجارت و حین ترانزیت را به مدت 3 ماه می‌دهد و در این پلن نیازی به اخذ مجدد ویزا نیست.

ویزای تحصیلی آمریکا 2022 ؛ شرایط و هزینه‌ها

متقاضیانی که قصد سفر و مطالعه دارند می‌توانند از طریق ویزای B یا توریستی اقدام نمایند. متقاضیان در این نوع ویزا می‌توانند در دوره‌های آموزشی کوتاه شرکت نمایند و همزمان به تفریح خود نیز بپردازند. لازم به ذکر است که در این نوع ویزا هیچگونه مدرک و یا گواهینامه‌ای در دوره‌های مذکور برای فرد صادر نمی‌شود.

اما اگر قصد شرکت در دوره‌های بلندمدت را دارید قادر به استفاده از مزایای این ویزا نخواهید بود. برای این منظور باید از همان ویزای تحصیلی استفاده کرد. مثلا دانشجویی که می‌خواهد در دوره آموزش از راه دور شرکت کند باید در بخش‌های حضوری را با اخذ ویزای F یا M بگذراند.

در کنار ویزاهای مطروحه، ویزای تبادل یا J نیز وجود دارد که طی آن ایالات متحده آمریکا به محققان، دانشمندان، اساتید و بازدیدکنندگان امکان تبادل نظر و افکار و تخصص می‌دهد. افراد برای اخذ ویزای تبادل باید از سطح زبان انگلیسی قابل قبولی برخوردار باشند. همچنین یکی دیگر از شرایط اخذ ویزای دانشجویی آمریکا 2022 این است که از موسسات آموزشی یا دانشگاه ها و یا دولت دعوتنامه داشته باشید.

کسانی که موفق به دریافت ویزای J شده‌ باشند باید ظرف 30 روز آمریکا را به مقصد کشور خود ترک کنند. بنابراین با اخذ این ویزا هم نمی‌توان در آمریکا تحصیل کرد.

نحوه گرفتن ویزا تحصیلی آمریکا در سال 2022

اولین گام در نحوه گرفتن ویزا تحصیلی آمریکا در سال 2022 این است که حداقل 6 ماه و حداکثر 12 ماه پیش از آنکه شروع به فعالیت تحصیلی کنید، در یکی از دوره‌های آموزشی سازمان SEVP شرکت کرده باشید. (باید قبول شوید.) پس از پذیرش در این سازمان باید هزینه‌های مورد نیاز برای ثبت اطلاعات تحصیلی و ملاقات را بپردازید.

حال باید اپلیکیشن یا درخواست‌نامه خود را با دو قطعه عکس در سفارت مدنظر خود ارائه و هزینه‌های مربوطه را بپردازید. در آخرین گام باید زمان مصاحبه را معین کنید.

چگونه از مراکز تائید شده SEVP پذیرش بگیریم؟

در وهله اول باید برای دریافت پذیرش درخواست خود را به یکی از مراکز آموزشی مبادله‌ای (SEVP) ارسال نمائید. مراکز تحصیلی مختلف در ایالات متحده آمریکا، شرایط اخذ ویزای دانشجویی آمریکا 2022 متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. در واقع پذیرش شما منوط به نوع مرکز و مقطع تحصیلی شما است. در این زمینه می توانید به سایت مرکز آموزشی مراجعه نمائید.

پس از طی این مرحله و اخذ پذیرش، باید در سیستم اطلاعات دانشجو و بازدیدکننده مبادله ای (SEVP) ثبت نام کنید و هزینه مربوط به SEVIS FEE را بپردازید. پس از این مرحله مرکز آموزشی که درخواست خود را به آن ارسال کرده اید، فرم I-20 را به شما می دهد. پس از دریافت این فرم و ثبت نام در سیستم SEVIS قادر به انتخاب ویزای تحصیلی F یا M خواهید بود.

برای تحقق هدف مذکور می بایست به یکی از سفارت‌ها یا کنسولگری‌های آمریکا رجوع کنید. (طبعا در یکی از کشورهای همسایه) مدنظر داشته باشید که فرم I-20 را در زمان مصاحبه به افسر کنسولگری بدهید. اگر متاهل هستید و می‌خواهید همسر و فرزندانتان را نیز با خود به آمریکا ببرید، باید آنها نیز در سامانه SEVIS ثبت‌نام کنند اما نیازی به پرداخت هزینه این سیستم برای ایشان نیست.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی آمریکا 2022

برای اینکه ویزای تحصیلی آمریکا 2022 را دریافت کنید باید مراحل بسیاری را طی کنید. در ادامه به بررسی مراحل مختلف و چگونگی انجام این مسئله می‌پردازیم. تمامی موارد زیر، روال معمول سفارت‌ها و کنسولگری‌های آمریکا است ولی باید برای احتیاط بیشتر دقیقا به سفارت موردنظرتان مراجعه کنید. در نحوه گرفتن ویزا تحصیلی آمریکا در سال 2022 با ما باشید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا 2022

ابتدا باید درخواست آنلاین خود جهت اخذ ویزای غیرمهاجرتی را کامل کنید. فرم تائیدیه درخواست خود را پرینت بگیرید و در روز مصاحبه به همراه خود داشته باشید. وقتی که فرم DS-160 را پر می‌کنید، همزمان عکس خود را نیز آپلود نمائید.

در مرحله بعدی باید وقت مصاحبه را معین کنید. مصاحبه برای اکثر موارد جز برخی شرایط استثنائی ضروری است و حتما باید انجام شود. افسر کنسولگری ممکن است از تک تک متقاضیان درخواست مصاحبه داشته باشد. معمولا افرادی که سن آنها زیر 13 سال است، مصاحبه برایشان ضروری نیست اما افراد 14 سال و به بالا تا 79 سال انجام مصاحبه واجب است. همچنین اگر بالای 80 سال سن دارید، نیازی به انجام مصاحبه نیست.

ویزای تحصیلی آمریکا 2022 ؛ شرایط و هزینه‌ها

برای ویزای تحصیلی کدام سفارت را انتخاب کنیم؟

برای انجام مراحل تکمیلی ویزای تحصیلی باید به سفارت یا کنسولگری آمریکا در محل زندگی‌تان مراجعه کنید و از افسر کنسولی وقت ملاقات بگیرید. البته می توان در کشوری جز محل سکونت متقاضی نسبت به انجام مراحل اقدام کرد اما باید در نظر داشته باشید که شرایط اخذ ویزای دانشجویی آمریکا 2022 سخت‌تر خواهد شد. از این جهت اوضاع پیچیده‌تر می شود که ممکن است زمان موردانتظار برای مصاحبه تغییر کند.

همچنین ایرانیان باید توجه داشته باشند که برای درخواست وقت ملاقات و مراجعه به سفارت یا کنسولگری باید به کشورهای همسایه مراجعه کنند زیرا در کشور ما سفارت یا کنسولگری‌های آمریکا وجود ندارد. همچنین بهتر است بدانید که متقاضیان ایرانی ویزای تحصیلی آمریکا 2022 برای انجام مراحل اداری خود، سفارت های آمریکا در آنکارا، ابوظبی و اسلام آباد را برمی‌گزینند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آمریکا 2022

دانشجویان جدیدالورود برای دریافت ویزا باید 4 ماه صبر کنند و ویزای ایشان قبل از آغاز دوره تحصیلی صادر می‌گردد. همچنین نمی‌توانید تا یکماه قبل از شروع دوره وارد ایالات متحده آمریکا شوید.

ویزای دانشجویانی که در حال تحصیل هستند مادامی که در مرکز آموزشی SEVP مشغول به تحصیل باشند، هر زمان که درخواست کنند صادر می‌شود. در واقع این دسته از دانشجویان می‌توانند پیش از شروع کلاس‌ها و در هر زمانی وارد کلاس‌ها شوند.

هزینه ویزای تحصیلی آمریکا 2022

برای اخذ ویزای تحصیلی هزینه‌های مختلفی باید پرداخت شود. این هزینه‌ها شامل هزینه اپلای و پذیرش، هزینه SEVIS FEE، هزینه ترجمه مدارک و هزینه صدور ویزای تحصیلی می‌شود. هزینه اپلای و پذیرش در دانشگاه های مختلف متفاوت است. البته این نکته را نیز نباید فراموش کنیم این هزینه در برخی از موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها رایگان است. در برخی دیگر از موسسات هم باید هزینه‌ها را به صورت آنلاین واریز نمائید.

هزینه SEVIS FEE برای ویزای F1 و M1 350 دلار و برای ویزای فرصت مطالعاتی J1 چیزی حدود 220 دلار خواهد بود. در نهایت برای اینکه ویزای تحصیلی شما صادر شود باید حدود 160 دلار پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای F و M آمریکا

قبل از اینکه به مصاحبه بروید، نیاز است تا مدارک و مستندات خود را آماده نمائید. برای این کار باید ابتدا پاسپورت معتبر خود را که حداقل اعتبار آن شش ماه بیشتر از مدت اقامتتان در آمریکا است، تهیه کنید. پس از آن می‌بایست فرم درخواست ویزای غیرمهاجرتی خود را که تائید شده مهیا نمائید.

عکس خود را آپلود کنید و اگر موفق به بارگذاری تصویر خود در سایت نشدید، عکس را در فرمت مناسب چاپ کنید و به همراه داشته باشید. در مراحل بعدی باید گواهی صلاحیت وضعیت دانشجویان غیرمهاجر را بگیرید. تمامی دانشجویان باید در سیستم SEVIS FEE ثبت نام کنند و فرزندان و والدین فرم درخواست ویزا را به صورت جداگانه دریافت دارند.

همچنین افسر کنسولی پس از مراحل بالا با متقاضیان مصاحبه خواهد کرد و بنابر تشخیص خود ممکن است مدارک بیشتری بخواهد. از جمله مدارکی که ممکن است اضافه بر سازمان از شما اخذ شود می توان به کارنامه تحصیلی، دیپلم، درجه و گواهی از مدارس محل تحصیل و نیز نمرات استاندارد شده مورد نیاز برای آمریکا باشد. همچنین انگیزه شما از ترک ایالات متحده پس از پایان تحصیل و اینکه چطور می‌توانید هزینه‌های تحصیل و زندگی و سفر خود را بپردازید از سوالات مهم است.

ویزای تحصیلی آمریکا 2022 ؛ شرایط و هزینه‌ها

شرکت در مصاحبه ویزای تحصیلی چگونه است؟

افسر کنسولی می‌خواهد بداند که آیا متقاضیان ویزای تحصیلی، صلاحیت لازم برای تحصیل و زندگی دارند یا خیر! شما باید برای اخذ ویزای تحصیلی بتوانید افسر کنسولی را در این باره قانع کنید. در ملاقات خود با مصاحبه‌کننده باید توانایی‌ها و شایستگی‌های خود را به افسر مربوطه نشان دهید.

در پروسه انجام مصاحبه افسر کنسولگری اثر انگشت شما را به صورت دیجیتالی دریافت می‌کند و پس از اتمام مصاحبه و سنجیدن تمامی شرایط اخذ ویزای دانشجویی آمریکا 2022 به شما اعلام می‌کند که آیا پرونده‌تان نیاز به بررسی بیشتر دارد یا خیر؟ بعد از تائید شدن ویزای شما بسته به اینکه تبعه کدام کشور هستید، هزینه‌های ویزا دریافت می‌شود و بعد از آن ویزا به شما تحویل داده خواهد شد.

اینکه برای شما ویزای تحصیلی صادر شود نمی‌تواند تضمین کننده این باشد که حتما و قطعا وارد ایالات متحده خواهید شد. این مدارک تنها امکان رفتن شما را به مناطق مرزی و فرودگاه ها میسر می‌سازد و آنجا باید مدارک شما مورد تائید مقصد قرار بگیرد.

مسئولان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا قادر به رد و تائید شما هستند. مسئول CBP بعد از اینکه پاسپورت شما را بررسی می‌کند درباره ورود شما تصمیم می‌گیرد. اگر شرایط مهیا باشد و مشکلی وجود نداشته باشد، مهر پذیرش شما را خواهد زد و با درخواست ورودتان به آمریکا موافقت می‌کند.

با ویزای تحصیلی آمریکا چه مدت می توان اقامت داشت؟

اگر از دانشجویانی هستید که دارنده ویزای نوع F می‌باشید، پس از اینکه دوره های آموزشی‌تان به پایان برسد، دو ماه فرصت دارید تا خاک آمریکا را ترک کنید. اگر قصد تمدید ویزای خود را دارید باید از طریق وبسایت خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) اقدام نمایند.

اگر در مدت مجاز از آمریکا خارج نشوید، شرایط شما منجر به شرایط خارج از وضعیت خواهد شد. قوانین ایالات متحده عنوان می کند که اگر دچار شرایط خارج از وضعیت شوید ویزای شما به صورت خودکار باطل می‌شود. البته ضمانت اجرای چنین کاری ابطال این است که فرد خاطی نمی‌تواند با همان ویزاهای باطل شده مجددا وارد آمریکا شوند. عدم ترک آمریکا در مدت مقرر همچنین باعث می‌شود که در آینده اگر بخواهید مجددا مصاحبه دهید، نمره منفی برایتان ثبت شده باشد.

چگونه ویزای تحصیلی آمریکا را به ویزای مهاجرتی تبدیل کنیم؟

باید مدنظر داشته باشید که ویزای تحصیلی آمریکا 2022 جدای از ویزای مهاجرتی است و این دو یکی نیستند. به معنی دیگر نمی‌توانید از همان ابتدا با ویزای تحصیلی نسبت به ویزای مهاجرتی اقدام کنید. اگر پس از ورود به ایالات متحده با یکی از شهروندان آمریکایی ازدواج کنید و یا از یکی از کارفرمایان آمریکایی دعوتنامه دریافت کنید، می‌توانید به فکر اقامت دائم باشید.

نتیجتا اگر هنگام تحصیل در این کشور برنامه کاری و زندگی‌تان تغییر یابد قادر خواهید بود وضعیت ناپایدار خود را باثبات کنید.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. از جذابیت‌های مهمی که بازارگاه و پایانه‌ها اینکه برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید

نظر شما در خصوص ویزای تحصیلی آمریکا 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر