;
coinex

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

تکراتو قصد دارد در ادامه به بررسی و مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 سامسونگ بپردازد. این دو گوشی قدرتمند ویژگی‌های ممتازی دارند که با مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A51 می‌توان بیشتر به آن پی برد.

برای اینکه بتوانید یک گوشی هوشمند و مناسب با قابلیت‌های بالا انتخاب کنید، مقایسه می‌تواند به شما کمک کند. در مقایسه‌های گوشی‌های هوشمند، عملکرد، توانایی و قابلیت‌های گوشی باید مورد توجه قرار گیرد.

تکراتو در ادامه به بررسی و مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A51 پرداخته است. این دو گوشی هر دو پرقدرت هستند و اجزای تشکیل دهنده آنها بسیار حرفه‌ای است. بعد از مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 انتخاب با شماست. شما می‌توانید براساس نیاز و استفاده خود مدل مناسبی را انتخاب کنید؛ پس با ما همراه باشید.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51

با مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 می‌توان به توانایی و برتری هر کدام از این دو گوشی پی برد. این مقایسه به شما کمک می‌کند تا از بین این دو گوشی مدل مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی A51 از قاب پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند. این قاب طراحی براقی داشته و به روی آن خطوطی مورب و انتزاعی دیده می‌شود. این خطوط باعث می‌شوند این میان رده زیر نور جلوه‌ی بسیار جذابی داشته باشد.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51

این قاب مطابق انتظار ما فقط از دوربین در بالا سمت چپ و لوگوی خود سامسونگ در پایین میزبانی می‌کند و با انحنای کمی به فریم کناری متصل شده تا هنگام در دست گرفتن حس مطمئن‌تری داشته باشد.

از نظر ارگونومی گلکسی A51 با وزنی ۱۷۲ گرمی و ۷.۹ میلی متری وضعیت مناسبی دارد و شما راحت‌تر با یک دست می‌توانید آن را کنترل کنید.

در مقابل باید گفت که طراحی پوکو ایکس ۳ نیز زیبا است و یکی از خاص‌ترین طراحی‌های بازار را دارد. پوکو x3 پرو از نظر وزن و ابعاد یک گوشی سنگین وزن و البته ضخیم است که این وزن کاملاً خودش را در کار کردن نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 2022 که منتظرشانیم

جنس قاب پشتی از پلاستیک است و فریم دستگاه هم مانند پوکو X3 پلاستیکی است. در بخش طراحی قاب پشتی هم تفاوتی بین دو گوشی دیده نمی‌شود. یک نوار براق در وسط داریم که نوارهایی پررنگ‌تر و البته مات دو طرفش قرار دارند.

قابی که برای لنزهای اصلی در نظر گرفته شده قابی است که لنزهای دوربین را به‌صورت ماتریس دو در دو چیده شده‌اند و فلش دستگاه هم در تکمیل این چیدمان موثر بوده.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51

بیرون‌زدگی قاب لنزهای دوربین اصلی زیاد است و باز هم چون اندازه قاب بزرگ است و وسط قاب پشتی قرار گرفته اثر نامطلوبی روی قرار گرفتن گوشی روی سطح صاف ندارد. هر دو مدل گوشی از نظر طراحی بسیار زیبا هستند.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A51 از نظر صفحه نمایش

در ادامه مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A51 ، به بررسی صفحه نمایش می‌پردازیم. اگر به‌دنبال گوشی با صفحه نمایش بزرگ می‌گردید بدانید این دو گوشی از صفحه نمایشی بزرگ برخوردار هستند و برای کسانی که صفحه نمایش بزرگ دوست دارند بسیار مناسبند.

گلکسی A51 نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۵ اینچ دارد که رزولوشن آن FHD+ و تراکم پیکسلی آن ۴۰۵ است و از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نسبت ۲۰ به ۹ دارد و نرخ نوسازی آن هم ۶۰ هرتز است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

پنل سوپر امولد این گوشی رنگ‌ها را زنده‌تر و شاداب‌تر به نمایش درمی‌آورد و به علاوه عمق رنگ مشکی در این صفحه نمایش بینهایت است اما نرخ نوسازی آن ۶۰ هرتزی است.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51

برای پوکو X3 پرو از گوریلاگلس ۶ استفاده شده است. این گوشی یک صفحه نمایش با پنل IPS و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد که اندازه آن ۶.۶۷ اینچ است و رزولوشن آن نیز فول‌اچ‌دی است.

صفحه‌نمایش رنگ‌ها را خیلی خوب نشان می‌دهد و کاملاً رنگ‌ها در آن پویا و زنده نمایش داده می‌شوند و از مشاهده محتوا در این صفحه‌نمایش کاملاً راضی خواهید بود.

صفحه‌نمایش پوکو ایکس ۳ پرو رنگ سفید را خیلی بهتر و تمیزتر از پوکو ایکس ۳ نمایش می‌دهد. مشخصاً مهم‌ترین ویژگی صفحه‌نمایش این گوشی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن است که آن را در سطح گوشی‌های رده‌بالا قرار داده است و کمک می‌کند در بازی‌کردن و اسکرول کردن حسی بسیار متفاوت و روان را از صفحه‌نمایش دریافت کنید.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 از نظر دوربین

دوربین نیز یکی از اجزای بسیار مهم یک گوشی هوشمند و همچنین می‌توان گفت ملاک انتخاب آن است. بنابراین در ادامه مقایسه پوکو POCO X3 Pro با سامسونگ A51 به بررسی دوربین می‌پردازیم.

دوربین اصلی گلکسی A51 سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل Sony IMX582 Exmor RS دارد. این سنسور با اندازه‌ی 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخوداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51

دوربین فوق عریض A51 سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌هایی ۱۲۳ درجه‌ای به ثبت برساند. دوربین سلفی، ماکرو و پرتره به ترتیب 32، 5 و 5 مگاپیکسلی هستند و عملکرد خوبی دارند.

در قاب پشتی پوکو X3 پرو ۴ لنز برای دوربین اصلی می‌بینیم. لنز اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد. لنز دوم یک لنز اولتراواید است با سنسور ۸ مگاپیکسلی و دو لنز داریم با سنسورهای ۲ مگاپیکسلی که یکی برای گرفتن عکس‌های ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

با بهترین گوشی های شیائومی 2022 آشنا شوید

دوربین سلفی هم در Poco X3 Pro سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دارد. در کل عکس‌هایی که پوکو ایکس ۳ پرو می‌گیرد کیفیت بسیار خوبی دارند.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 از نظر باتری

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 را با بررسی باتری ادامه می‌دهیم. برای Poco X3 Pro از یک باتری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده شده که ظرفیت خوبی به‌حساب می‌آید. درضمن اینکه از شارژ سریع ۳۳ واتی هم پشتیبانی می‌کند و آداپتوری که داخل جعبه است هم از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51
مقایسه پوکو ایکس تری پرو با گلکسی آ51 سامسونگ

سامسونگ برای A51 یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر در نظر گرفته است. در استفاده روزمره ممکن است گاهی اوقات A51 یک روز کامل هم نتواند شارژ دهی کند. برای نماینده کره‌ای‌ها شارژ سریع ۱۵ واتی در نظر گرفته شده است. به لطف این فناوری A51 می‌تواند در مدت ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه به شارژ کامل برسد.

در مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 اگر باتری برای شما هم است پس باید بسیار دقت کنید تا بتوانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

مقایسه پوکو POCO X3 Pro با سامسونگ A51 از نظر نرم افزار

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی برای پابجی (PUBG Mobile)

به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51
مقایسه پوکو ایکس تری پرو با گلکسی آ51 سامسونگ

سیستم‌عامل پوکو X3 پرو اندروید نسخه ۱۱ است که روی این اندروید رابط کاربری می یو آی نسخه ۱۲ نصب شده است.

البته رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui نیز حالا به بلوغ رسیده و می‌تواند عملکرد خوب و پایداری را به شما ارائه دهد. به علاوه این رابط کاربری نیز ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث می‌شود انتخاب بین این دو رابط کاربری را به سلیقه‌ی شخصی شما واگذار کنیم.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A51 از نظر سخت افزار

سخت‌افزار یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که در مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 باید مورد توجه قرار گیرد.

گلکسی A51 از تراشه‌ی ۱۰ نانومتری خود شرکت سامسونگ یعنی اگزینوس 9611 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Coretx-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز را در برمی‌گیرد و برای پردازش‌های گرافیکی به پردازنده Mali-G72 مجهز شده است.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51
مقایسه پوکو ایکس تری پرو با گلکسی آ51 سامسونگ

گلکسی A51 می‌تواند برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های روزمره را با سرعت مناسبی اجرا کند اما این گفته در مورد بازی‌ها صدق نمی‌کند و این کهکشانی در اجرای بازی‌های جدید مثل کال آف دیوتی توانایی خیلی زیادی ندارد و قطعا در طول بازی با افت فریم مواجه خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو (POCO) که طرفداران بسیاری دارد

در پوکو ایکس ۳ پرو از چیپ ساخت کوآلکام استفاده شده اما نکته این است که روی پوکو ایکس ۳ پرو به‌عنوان اولین گوشی هوشمند دنیا می‌بینیم که از اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده شده است.

این چیپست در حقیقت نسخه بهبود داده شده از یک چیپ پرچم‌دار به نام اسنپدراگون ۸۵۵ است که در زمان خودش حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و روی پرچم‌داران به کار گرفته می‌شود. با توجه به سیاست سال‌های اخیر کوآلکام اسنپدراگون ۸۶۰ همان ۸۵۵ است با تغییراتی در جهت بهبود و به‌روز شدن.

به ‌هر حال این چیپست کار خود را با پوکو ایکس ۳ پرو شروع کرد.

با سخت‌افزاری که روی پوکو X3 پرو می‌بینیم انتظار زیادی از آن داریم و این گوشی نیز به خوبی این انتظارات را برآورده می‌کند. بازی‌‌های مانند کال آو دیوتی موبایل با کیفیت خیلی بالا روی پوکو ایکس 3 پرو اجرا می‌شود و کاملا هم نرم و روان و بدون لگ است و کمک می‌کند به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی که بتوانید از بازی روی این محصول لذت ببرید.

مقایسه پوکو POCO X3 Pro با سامسونگ A51 از نظر کیفیت صدا

برای پوکو X3 پرو از دو اسپیکر استفاده شده که یکی در بخش پایینی و دیگری در بالای گوشی است. صدای اسپیکر خیلی بلند است و کیفیت خوبی را در اختیار قرار می‌دهد و جزئیات صدا را به‌خوبی می‌توان شنید.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51
مقایسه پوکو ایکس تری پرو با گلکسی آ51 سامسونگ

سامسونگ A51 اسپیکر مونو دارد و خبری از صدای استریو و فراگیر نیست. این اسپیکر به نسبت اسپیکرهای استریو بلندی کمتری دارد و صدایی تکی به گوش می‌رسد.

در این مطلب به بررسی و مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 پرداختیم. در مورد اجزای مختلف هر کدام نیز توضیحاتی ارائه شد. اکنون انتخاب با شماست؛ شما می‌توانید با توجه به نیاز و استفاده‌ای که از گوشی خود دارید مدل مناسبی را انتخاب کنید و خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 چیست؟ لطفا نظرات خود درباره مقایسه پوکو POCO X3 Pro با سامسونگ A51 در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (18 نظر)

    سلام دوستان من دوتا گوشی شیائومی داشتم مشکل این گوشیا اینکه بعد از مدتی افت دوربین دارن

    پاسخ

    عزیزان تو که پول نداری سامسونگ بخری نگو شیائومی بهتره شیائومی مفت نمی ارزه سنگین که هست داغ که میکنه بعد از یک سال شیائومی هنگ میکنه لطفا بگو پول سامسونگ ندارم چرت پرت نگو خواهشن

    پاسخ

    سامسونگ و اپل سالیانه میلیون ها دلار صرف تحقیق و اختراع تکنولوژی جدید می کنند که این مورد برای شیائومی تقریبا صفر است
    شیائومی با فروش اطلاعات کاربران به شرکت های تبلیغاتی درآمد کسب می کند
    بعضی از مدل های شیائومی دارای تبلیغ هستند
    گوشی های سامسونگ میانگین طول عمر بیشتر از شیائومی دارند
    مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری و آپدیت اندروید برای سامسونگ و اپل بیشتر از شیائومی است
    شیائومی می تواند با دزدیدن تکنولوژی (مانند دیگر شرکت های چینی) و کسب درآمد از طریق فروش اطلاعات کاربران گوشی های ارزان تری تولید کند و سامسونگ هر چقدر تلاش کند نمی تواند قیمت گوشی هایش را تا سطح شیائومی پایین بیاورد

    پاسخ

    تموم شد؟ حالا بگو چقدر از سامسونگ گرفتی تا این چرت و پرتا رو بنویسی برامون 🙂

    پاسخ

    الان اونم میاد همین حرفتو برعکس به خودت میگه😂 ولش کن بزار پول بده سامسونگ بخره 3 ساعت فول شارژ میشه لامصب خیلی سریعه😂😂

    پاسخ

    آره تو راس میگی،😂 سامسونگ دستت باشه باعث افتخارته، چه از نظر برند، چه از نظر اصل بودن، آدم خجالت میڪشه پوڪو دست بگیره🤣

    پاسخ

    جان شما چرا چرند میگی. من موندم که کی گوشی داده دست شما.یکم خجالت بکش
    یچی بهت میگم آویزه گوشت کن. بیشتر فکر کن. کمتر حرف بزن 😂بنده خدا. آدم خجالت میکشه پوکو دست بگیره دیگه چه سیقیه. خوب آخه همچین افرادی که حالا یکیش شما هستین بنده خدا. شما عقلتون تو چشماتونه. شمای که سامسونگ به دست گرفتین باید خجالت بکشید. وقتی دو چیز که مثل هم وهم قیمت هستن. و هیچ فرقی باهم ندارن دیگه این چه آدم ***** که بره دوبرابر پولشو بده. یکیش الان مثل این بنده خدای که داره شرور میگه😐😐😐عمو جان الکی نیا نظر نده.. هرکسو سلیقش لطفن دیگه بدون فکر الکی نظر ندین و دیگه تکرار نشه.

    شیائومی فن حقیر
    جنس چینی از اول معلومه چیه

    پوکو میلیارد ، هیچ، این مدل از سامسونگ رو میزنه اصلا شک ندارم، سامسونگ تو ایران فقط داره نون برندش رو میخوره ، اصلا به هیچ عنوان قابل مقایسه با شیائومی نیست

    پاسخ

    سلام و درود بابت این اطلاع رسانی از گوشی های پوکو و سامسونگ . من 11ماهی هست پوکو x3pro گرفتم با رم 8حافظه 256 واقعا عالیه تنها عیبی داره کمی داغ می‌کنه اونم در اجرایی بازی های سنگین . در کل عالیه بهتر از نوع a51سامسونگ هست قطعاً

    پاسخ

    بله درست میگی من a51 دارم با هزار گوشی پوڪو موڪو عوض نمیڪنم تازه ڪالاف دیوتی و پابجی و خیلی بازیهاے سنگین روش نصبه ولی هزار ماشاالله آخ نمیگه، نه هنگی داره نه باڱ نه داغ ڪردن، تا حالا دو آپدیت اندرویدے گرفته اندروید 13 هم و دریافت میڪنه، دوربینشم واقعا بینظیره، تقریبا قیمتشم یڪونیم یا دوبرابر پوڪو شماشت😂

    پاسخ

    پوکو ارزش خرید بیشتری داره
    اصلا A51 قابل مقایسه با پوکو نیست

    پاسخ

    به نظر من فقط پوکو

    پاسخ

    پوکو یه چیز دیگه است تا باهاش کارنکنی نمی فهمی چیه

    پاسخ

    شیائومی ک بهتر بود
    تو هرچی ک میگف برتری داشت

    پاسخ

    اصلا قابل مقایسه نیست
    معلومه پوکو بهتره
    من از لحاظ تجربه میگم نه کاغذ
    پول به سامسونگ ندییییبین

    پاسخ

    جنس فقط اصلی ( کره و ژاپن و آلمان و آمریکا )

    پاسخ

    اره جنس فقط اصل ,اشکال نداره پردازندش حلب باشه,باتریش 3 ساعته فول شارژ بشه,قیمتشم نجومی باشه فقط اصل باشه👌

    پاسخ