;
coinex

Oppo Find X5 و Oppo Find X5 Pro با شارژ سریع 80 واتی عرضه می‌شوند

شرکت اوپو به عنوان یکی از سازنگان نامی گوشی‌های هوشمند در ماه‌های آینده از مدل‌های جدید گوشی‌های خود، یعنی مدل‌های Oppo Find X5 Pro ، اوپو فاید ایکس 5 و اوپو فایند ایکس 5 لایت رونمایی خواهد کرد.

Oppo Find X5 و Oppo Find X5 Pro از پرچمدارانی هستند که شرکت اوپو قصد دارد در سال 2022 با قابلیت شارژ 80 واتی به بازار عرضه کند. نسخه سومی از این پرچمدارها نیز با نام X5 Lite وجود دارد که نسخه بین‌المللی Reno7 بوده و در مشخصات، اشاره‌ای به گواهی 3C برای شارژ آن نشده است.

 ارتقا شارژرهای Oppo Find X5 و Oppo Find X5 Pro

با توجه به مشخصاتی که از این دو پرچمدار وجود دارد، هر دو مدل Oppo Find X5 پرو و X5 از قابلیت شارژ سریع 80 واتی مجهز به PPS با شارژر 5-11 ولتی و حداکثر 7.3 آمپر برخوردار هستند.

ارتقا شارژرهای Oppo Find X5 و Oppo Find X5 پرو

مدل X5 Pro شرکت اوپو توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپری انرژی خود را تامین کرده و طبق این مشخصات شایعات مبتنی بر شارژ 125 واتی تکذیب می‌شوند. احتمال می‌رود برای نسخه عادی این پرچمدار نیز از همین باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شود.

برای مقایسه اگر مدل‌های قدیمی‌تر Find X3 و X3 Pro را در نظر بگیریم، می‌بینیم این دو نسخه توسط شارژ 65 واتی باتری‌های 4500 میلی‌آمپری خود را شارژ می‌کردند.

در تصاویر منتشر شده عکسی از مدل ایکس 5 پرو وجود دارد که نشان‌دهنده استفاده این گوشی از تراشه NPU است. در این عکس که با دوربین Hasselbald گرفته شده، برچسب Powered by MariSilicon روی Oppo Find X5 مشاهده می‌شود.

این تراشه توسط شرکت اوپو برای پرچمدارانش توسعه یافته که در یک فرایند پردازش 6 نانومتری تولید می‌شود. تراشه NPU قابلیت پشتیبانی از تصاویر RAW 20 بیتی را دارد و قادر است تا 18 TOPS(int8) را ارائه دهد.

استفاده از اسنپدراگون 8 نسل یک در Oppo Find X5 پرو به صورت رسمی توسط شرکت اوپو و مدیاتک تایید شده است. با این حال نسخه معمولی فایند ایکس 5 از پردازنده Dimensity 9000 بهره خواهد برد.

Oppo Find X5 و Oppo Find X5 پرو با شارژ 80 واتی منتشر می‌شوند

البته مشخصاتی مثل استفاده از نمایشگر 6.78 اینچی آمولد 120 هرتزی وجود دارند که همچنان توسط هیچ مرجع رسمی تایید یا تکذیب نشده‌اند.

از دیگر شایعه‌های پیرامون پرچمداران اوپو می‌توان به استفاده از نمایشگر +1440P در نسخه Oppo Find X5 Pro و نمایشگر +1080p برای نسخه معمولی اشاره کرد.

به نظر می‌رسد که دوربین بازطراحی شده از یک سنسور 50 مگاپیکسلی ساخته سونی با نام IMX766 بهره می‌برد. علاوه بر آن دو سنسور دیگر نیز با مشخصات 50 مگاپیکسل لنز عریض از سنسور مشابه و 13 مگاپیکسل لنز سامسونگ تله فوتو 2X با نام S5K3M5 آن را همراهی خواهند کرد.

شما در مورد عرضه Oppo Find X5 Pro چه فکری می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر