;
coinex

بهترین فیلم های برد پیت [15 فیلم برتر]

ما در این نوشتار به معرفی بهترین فیلم های برد پیت می‌پردازیم. اگر از طرفداران این بازیگر مشهور هالیوود هستید، تماشای این فیلم‌ها را از دست ندهید.

برد پیت هنرپیشه‌ی آمریکایی و چهره آشنای سینمای هالیوود متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ است. صنعت سینما چنین بازیگران خوش‌سیمایی که در یک دوره‌ی کوتاه مشهور شده و پس از آن به سرعت محو می‌شوند را زیاد به خود دیده، اما برد پیت ماند و استعداد خود را به نمایش گذاشت و برای نقش‌آفرینی‌های استادانه‌اش دو جایزهٔ گلدن گلوب، یک جایزهٔ اسکار و چندین جایزه دیگر به دست آورد.

فیلم‌هایی که برد پیت در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است از لحاظ هنری آثار مطرحی به شمار می‌روند. برای آشنایی با بهترین فیلم های برد پیت در ادامه این نوشتار، همراه تکراتو باشید.

بهترین فیلم های برد پیت

با مرور نقش‌آفرینی های برد پیت در فیلم های گوناگون می‌توان متوجه شد که این بازیگر مشهور فیلم هایش را با وسواس زیادی انتخاب می‌کند و آثار او مورد توجه بسیاری از مخاطبان در دنیا قرار می‌گیرد. دستمزد برد پیت برای ایفای نقش در هر فیلم، متفاوت است اما گفته شده او برای بازی در هر فیلم میانگین ده میلیون دلار دریافت می‌کند.

بهترین فیلم های برد پیت

در آمریکا از برد پیت به عنوان یکی از با نفوذترین و قدرتمندترین افراد در صنعت سرگرمی نام برده شده‌است. زندگی شخصی‌ وی مورد تبلیغات گسترده در دنیا قرار دارد و او سال‌های زیادی است که از سوی رسانه‌های مختلف به عنوان جذاب‌ترین مرد جهان یاد شده است. اکنون به معرفی برخی از بهترین فیلم های برد پیت خواهیم پرداخت.

مورد عجیب بنجامین باتن  (The Curious Case of Benjamin Button)

بهترین فیلم های برد پیت

مورد عجیب بنجامین باتن که از فیلم های عاشقانه برد پیت بوده از داستانی کوتاه به نوشته اسکات فیتزجرالد (Scott Fitzgerald)، الهام گرفته شده است. برد پیت و کیت بلانشت به‌عنوان هنرپیشه‌‌های اصلی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

برد پیت در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن که ژانر درام، عاشقانه و فانتزی دارد به لحاظ جلوه‌های ویژه و گریم توانمندی خود را نشان داد و توانست به‌راحتی جایزه اسکار 2009 را از آن خود کند.

این فیلم داستان زندگی را برعکس روایت می‌کند و شخصیت اصلی آن با نام بنجامین در 80 سالگی به‌دنیا می‌آید و با گذشت زمان به‌جای اینکه پیرشود روز‌به‌روز‌ جوان‌تر می‌شود و در نهایت به نوزادی می‌رسد.

هفت (Seven)

بهترین فیلم های برد پیت

هفت (Seven) در ژانر جنایی یکی از بهترین فیلم های برد پیت به شمار می‌رود. کارگردانی این فیلم برعهده دیوید فینچر قرار داشت. منتقدان و مخاطبان از این فیلم در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه، عملکرد بازیگران و کارگردانی تحسین کردند.

داستان هفت در مورد دیوید میلز که به تازگی انتقالی گرفته و ویلیام سامرست که به‌زودی بازنشسته می‌شود است، آن‌ها کارآگاه‌های جنایی هستند که عمیقاً درگیر پرونده یک قاتل سریالی می‌شوند. قاتلی که قتل‌های خود را با دقت بر طبق هفت گناه کبیره طرح‌ریزی کرده‌است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین فیلم های اکشن 2022

آقا و خانم اسمیت (Mr. & Mis. Smith)

بهترین فیلم های برد پیت
فیلم های عاشقانه برد پیت

آقا و خانم اسمیت که در معرفی فیلم های کمدی برد پیت از آن نام برده می‌شود در سال ۲۰۰۵ اکران شد. این فیلم رمانتیک بسیار جذاب که به‌شدت سرگرم‌کننده هم به نظر می‌رسد در حقیقت فیلمی بود که باعث شد برد پیت با آنجلینا جولی ازدواج کند.

داستان این اثر از فیلم های عاشقانه برد پیت روایت روابط جان و جین اسمیت است که برای رد گم کردن و برای این‌که به‌عنوان مظنون در یک بمب‌گذاری در بوگوتای کلمبیا دستگیر نشوند، به‌شکل مصلحتی با هم ازدواج می‌کنند.

سازمان‌هایی که آن دو را استخدام کرده‌اند دشمن همدیگر هستند، جان و جین نیز از کار یکدیگر خبر ندارند. آن‌ها به‌طور جداگانه مأمور می‌شوند تا یک شاهد را که شدیداً مورد محافظت است به قتل برسانند.

آن دو هم‌زمان و بی‌خبر از یکدیگر دست به عملیات می‌زنند و در نتیجه نقشه‌های یکدیگر را خنثی می‌کنند، اما هر دو پی به هویت یکدیگر می‌برند. هرکدام از آن دو فکر می‌کنند که دیگری برای سرپوش گذاشتن بر اعمال تبهکارانه‌ی خود قصد ازدواج کرده ‌است.

خشم (Fury)

بهترین فیلم های برد پیت

یکی دیگر از بهترین فیلم های برد پیت خشم (Fury) بوده که توسط دیوید آیر ساخته شده است. خشم از بهترین فیلم‌هایی است که درباره جنگ‌های جهانی ساخته شده که به این دلیل ارزش چندین بار تماشاکردن را هم دارد.

داستان این فیلم اینطور بیان می‌شود که گروهبان دان واردی فرماندهی یک تانک شرمن مدل M4 را به عهده دارد. او به همراه خدمه‌ تانکی که فرماندهی آن را برعهده دارد و تانک‌های متعددی که همراهش شده‌اند برای یک ماموریت خطرناک و حساس علیه متفقین راهی خط مقدم دشمن می‌شود. اما نیروهای پشتیبانی خیلی سریع نابود می‌شوند و به همین دلیل گروهبان دان واردی با تانکش که آن را خشم نام‌گذاری کرده در دل جنگ باقی می‌ماند.

قاپ زنی  (Snatch)

بهترین فیلم های برد پیت

فیلم قاپ زنی با ژانر کمدی، اکشن و جنایی در معرفی فیلم های کمدی برد پیت وجود دارد که کارگردانی آن را گای ریچی برعهده داشت. برد پیت در فیلم قاپ زنی نقش یک بوکسور کولی به نام میکی انیل را ایفا می‌کند.

در این فیلم قرار است میکی انیل در یک مسابقه‌ی بوکس زیرزمینی مغلوب حریفش شود. نکته‌ی جالب و دوست داشتنی برد پیت در نقش میکی، لهجه‌ی جذاب ایرلندی او است که تحسین بسیاری از مخاطبان و منتقدان این فیلم را برانگیخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

بهترین انیمیشن های 2022

متفقین (Allied)

بهترین فیلم های برد پیت
فیلم های عاشقانه برد پیت

متفقین به کارگردانی رابرت زمکیس یک فیلم آمریکایی در ژانر رمانتیک و مهیج بوده که نویسنده آن استیون نایت است. این فیلم که از بهترین فیلم های عاشقانه برد پیت است و داستانی در طول جنگ جهانی دوم روایت می‌کند.

ماکس واتان (پیت) و ماریان بوسه‌ژوق (ماریون کوتیار) در نقش زن و شوهر در کازابلانکا برای ترور سفیر آلمان فرستاده می‌شوند. آن‌ها هنگام انجام مأموریت عاشق یکدیگر می‌شوند و درنهایت ازدواج می‌کنند. این امر آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد اما آن‌ها زندگی عاشقانه‌ای در میان آن هیاهو دارند.

جنگ جهانی زد (World War Z)

بهترین فیلم های برد پیت

جنگ جهانی زد از بهترین فیلم های برد پیت براساس رمانی به همین نام ساخته شد و در فروش هم بسیار موفق بود. به اعتقاد بسیاری از مخاطبان و منتقدان این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های اکشن بوده که اکران شده است.

برد پیت در این فیلم در نقش یک مأمور سازمان ملل به نام گری لین بازی می‌کند. در صبح یک روز معمولی در خیابان‌های فیلادلفیا، ناگهان همه شهر بهم ریخته و گروهی از مردم شروع به حمله به دیگران می‌کنند.

خیلی‌زود مشخص می‌شود که افراد حمله‌ور به‌نوعی ویروس کشنده مبتلا شده‌اند که آن‌ها را تبدیل به موجوداتی درنده و خونخوار کرده که تنها هدفشان ویرانی و نابودی انسان‌هاست. در این وضعیت خطرناک، گری در لحظات آخر به همراه خانواده اش با هلیکوپتر موفق می‌شود تا از مهلکه بگریزد.

او به یک کشتی امن در اقیانوس اطلس می‌رود؛ جایی که در آن مطلع می‌شود باید به شغل سابق خود برگشته و به راه‌حلی برای پایان دادن به این شرایط و یافتن درمان اقدام کند. گری درکنار تلاش برای نجات جان مردم عادی، باید از خانواده خود نیز دربرابر حمله زامبی‌ها محافظت کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

بابِل (Babel)

بهترین فیلم های برد پیت

بابل یکی دیگر از بهترین فیلم های برد پیت در ۶ رشته نامزد دریافت اسکار شد، و برای سومین بار پیت را در کرسی نامزدی گلدن گلوب نیز نشاند. داستان بابل به زندگی ریچارد (برد پیت) و سوزان (کیت بلانشت) که یک زوج توریست هستند می‌پردازد.

آن‌ها در غم از دست‌دادن فرزند سوم‌شان هستند که به روستایی در حومه مراکش سفر می‌کنند تا زمان بیشتری را با هم بگذرانند. در مراکش دو پسر با اسلحه پدرشان اتوبوسی را که آن دو از مسافران آن هستند نشانه می‌روند و این کارشان باعث زخمی‌شدن سوزان می‌شود.

جریان رسانه‌ای می‌شود و اینترپل در ماجرا دخالت می‌کند. این فیلم به بیان علت و معلول حوادث کوچک، که مجموع آن یک حادثه بزرگ در سطح جهانی می‌شود، می‌پردازد و تأثیر روابط کوچک را بر حادثه‌ای بزرگ که از درون خالی است روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

درخت زندگی (The Tree of Life)

بهترین فیلم های برد پیت

یکی از نقش آفرینی‌های متمایز و عالی برد پیت بازی در فیلم درخت زندگی است. گرچه پیچیدگی‌های داستانی سبب شد تا این فیلم چندان مورد توجه مردم عادی قرار نگیرد اما به همین دلیل مورد تحسین منتقدین و مخاطبین فیلم قرار گرفته‌است.

این فیلم شاهکاری عمیق و چندلایه است که به زیبایی معنای خلقت را به تصویر می‌کشد. پیت در این فیلم به خوبی روابط پیچیده‌اش با فرزندش را به نمایش می‌گذارد تا درخت زندگی از بهترین فیلم های برد پیت باشد.

داستان فیلم درباره تولد، دوران کودکی و بزرگ شدن پسر بزرگ یک خانواده به نام جک  در تگزاس آمریکا است. برد پیت و همسرش (با بازی جسیکا چستین) دو دیدگاه و رفتار کاملا متفاوت برای تربیت جک دارند و به همین جهت جک دچار پارادوکس شده و به دنبال پاسخ سوال‌هایش درباره معنای حقیقی زندگی است. پیت که در این فیلم نقش پدر خانواده را بازی می‌کند فردی افسرده و خشمگین است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

پست فطرت‌های لعنتی (Inglourious Basterds)

بهترین فیلم های برد پیت

پست فطرت‌های لعنتی اثری با ژانر درام و جنگی به کارگردانی و نویسندگی کوئنتین تارانتینو است. این فیلم که از بهترین فیلم های برد پیت نیز بوده، او را در نقش یک سرجوخهِ‌ی آمریکایی و یهودی به نام آلدو رین را بازی میبینیم.

آلدو رئیس جوخه‌ای به نام حرامزاده‌هاست. انتخاب نام آلدو رین برای شخصیت برد پیت، در واقع ادای احترامی است به آلدو ری، بازیگر و کهنه سرباز جنگ جهانی دوم که در سال ۱۹۹۱ در سن ۶۴ سالگی درگذشت.

رکورد بزرگ (The Big Short‎)

بهترین فیلم های برد پیت

رکورد بزرگ که وظیفه کارگردانی و نویسندگی‌اش را آدام مک‌کی برعهده داشت، یکی از بهترین فیلم های کمدی سینما محسوب می‌شود که براساس کتابی به همین نام اثر مایکل لوئیس ساخته شده که در معرفی فیلم های کمدی برد پیت نیز قطعا به آن اشاره می‌شود.

داستان فیلم رکود بزرگ روایت با دیدی طنز به بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۷ در آمریکا اشاره دارد و داستان معامله‌گرانی به نام شورت را بیان می‌کند که تنها طی دوره کوتاه، موقع بالا رفتن بهای سهام و اوراق قرضه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

عملکرد دو گروه از معامله‌گران در ترقی انفجاری بازار مسکن آمریکا در سال ۲۰۰۰ تأثیر زیادی داشت. این گروه منفور معامله‌گران دراز مدت هستند که بازار را تا بالاترین حد آن سوق می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

تروآ (Troy)

بهترین فیلم های برد پیت

تروآ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ولفگانگ پترسن نیز از بهترین فیلم های برد پیت است. منتقدان این فیلم را به علت صحنه‌های مبارزه‌ای نفس‌گیر، بازی محشر بازیگران و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

داستان این فیلم به روایت پادشاه یونان می‌پردازد، آگاممنون که حرص و طمع زیاد داشته و موفق می‌شود کشورهای مختلف را با یکدیگر متحد کند. آگامننون بیشتر پیروزی‌های خود را مدیون جنگجوی شجاعش آشیل بود؛ اما او رابطه چندان خوبی با آشیل نداشت و به همین دلیل نیز شاه ادیسیوس پیوسته واسطه بین آن‌ها می‌شد.

باشگاه مشت‌زنی (Fight Club)

بهترین فیلم های برد پیت

باشگاه مشت‌زنی از بهترین فیلم های برد پیت یک فیلم درام تاثیرگذار و اقتباسی از کتابی به همین نام اثر چاک پالانیک است. این فیلم به کارگردانی دیوید فینچر بوده که در سال ۱۹۹۹ اکران شد.

برد پیت با بازی بی‌نظیر خود در نقش تایلر دارن در تاریخ سینما ماندگار شد. تایلر معتقد است که برای رهایی از عقده‌های درونی و مشکلات زندگی، بهتر است به مشت ‌زنی و دعوا بپردازیم تا خود را رها کنیم. به همین منظور او در زیر زمین باشگاه مشت‌ زنی خود را تاسیس می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood‎)

بهترین فیلم های برد پیت

این فیلم به کارگردانی کویینتین تارانتینو یکی از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان هالیوود است. همه فیلم‌های او ریشه‌های کمدی دارند اما روزی روزگاری در هالیوود یکی از بهترین فیلم‌های کمدی چند سال اخیر است که با نقش‌آفرینی برد پیت و دی کاپریو جذاب‌تر می‌شود.

داستان این فیلم روایت بازیگری به نام ریک دالتون بوده که حرفه خود را با حضور در آثار تلویزیونی آغاز کرده و عمده شهرت خود را مدیون یک سریال وسترن بوده که از اواخر دهه ۵۰ تا اوایل دهه ۶۰ پخش شده اما حالا وارد دوران سقوط کارنامه هنری‌اش شده و نه‌تنها فرصت‌های کاری به او پشت کرده‌اند بلکه وضعیت مالی جالبی هم ندارد.

در چنین شرایطی دوست صمیمی او کلیف تنها همدم زندگی او لقب می‌گیرد. کلیف در حقیقت بدلکار همیشگی ریک در آثار مختلف بوده و روزگاری در ارتش خدمت کرده است.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

دوازده میمون (Monkeys 12)

بهترین فیلم های برد پیت

این فیلم در ژانر علمی تخیلی به کارگردانی تری گیلیام و وظیفه تهیه‌کنندگی آن برعهده چارلز روون است که برای ساخت آن از فیلمی کوتاه به نام اسکله الهام گرفتند. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی و جلوه‌های بصری بسیار تحسین کردند.

داستان فیلم در سال ۱۹۹۶ جهان به مکانی ناامن برای زندگی بشر تبدیل شده است بیان می‌شود؛ به طوری که بیش از ۵ میلیارد نفر بر اثر یک ویروس کشنده نابود شدند و یک درصد باقی‌مانده از انسان‌ها مجبورند برای در امان ماندن از مرگ در زیر زمین زندگی کنند.

دلیل این وقایع ویروسی بوده که به عقیده دانشمندان توسط یک گروه تروریستی که به نام دوازده میمون منتشر شده است. در سال ۲۰۳۵ دانشمندان برای یافتن راه حلی برای درمان این ویروس، برخی از زندانیان را به زمان گذشته می‌فرستند در این میان یکی از آن زندانیان جیمز کول برای انجام مأموریت در سال ۱۹۹۶ انتخاب می‌شود. او باید به جمع‌آوری اطلاعات درباره ویروس بپردازد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های برد پیت چیست؟ آیا فیلم دیگری از این بازیگر می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بله «هفت سال در تبت»، «قتل جسی جونز» ، «تلما و لوییز» و«با جولبک آشنا شوید» عالی هستند

    پاسخ