;
coinex

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی [آموزش تصویری]

یکی از مشکلات شایع در گوشی پوکو M3 شیائومی، مشکل اتصال به اینترنت است که تکراتو قصد دارد به حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 بپردازد. آموزش رفع مشکل اینترنت Poco M3 در ادامه آمده است.

به گفته بسیاری از کاربران گوشی پوکو M3 شیائومی دچار مشکل اتصال به اینترنت می‌شود و کاربران نمی‌توانند به راحتی به اینترنت متصل شده و از آن استفاده کنند. اما این مشکل قابل حل است و آموزش رفع مشکل اینترنت Poco M3 در ادامه آمده است.

حل مشکل دیتا در گوشی پوکو ام 3 شیائومی به راحتی امکن پذیر است. اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید می‌توانید به راحتی به حل مشکل وصل نشدن اینترنت پوکو M3 شیائومی بپردازید. پس با تکراتو همراه باشید تا در مورد حل مشکل دیتا در گوشی پوکو ام 3 شیائومی شما را راهنمایی کند.

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3

برای حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 راهکارهایی وجود دارد که در ادامه آموزش رفع مشکل اینترنت Poco M3 آمده است. شما می‌توانید از طریق این راهکارها به حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 خود بپردازید.

البته لازم به ذکر است که تمامی این گوشی‌ها با مشکل اینترنت رو به رو نیستند اما در صورتی که گوشی شما با مشکل اینترنت رو به روشده است راهکارهای زیر کارساز خواهند بود و می‌توانند به حل مشکل دیتا در گوشی پوکو ام 3 شیائومی بپردازند.

در اکثر موارد مشکل عدم اتصال گوشی پوکو M3 به اینترنت یک مشکل در تنظیمات گوشی است. که در ادامه نحوه حل این مشکل آمده است. لازم به ذکر است که اگر شما مدل دیگری از گوشی‌های شیائومی را دارید و با این مشکل رو به رو هستید باز هم می‌توانید از این راهکارها استفاده کنید و حل مشکل وصل نشدن اینترنت پوکو M3 شیائومی بپردازید.

گوشی‌های شیائومی تنظیماتی دارند که به ما این امکان را می‌دهند تا از حداکثر توان و کارایی این گوشی‌ها استفاده کنیم ولی بعضی از این تنظیمات سبب اختلال در اینترنت خط موبایل می‌شوند. با انجام مراحل زیر، مشکل گوشی شیائومی شما در اتصال به اینترنت حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

بهترین گوشی‌های شیائومی 2022

تنظیمات APN گوشی پوکو  M3

در این روش اولین کاری که باید برای حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی انجام داد، ورود به بخش تنظیمات رابط کاربری MIUI گوشی پوکو M3 است. سپس وارد تنظیمات سیم‌‌کارت و دیتای موبایل شوید. در این بخش، از فعال بودن دیتای موبایل مطمئن شوید. سپس به بخش تنظیمات سیم‌کارت بروید؛ در حالت پیش فرض، نام اپراتور دیده می‌شود.

وارد گزینه‌ی Access Point Names یا همان APN شوید. روی گزینه‌ی new APN ضربه بزنید و در گزینه‌ی SPN را به IMSI تغییر دهید. در پایان روی آیکون + ضربه بزنید تا APN جدید ساخته شود و پس از بازگشت به پنجره‌ی قبلی، این APN را انتخاب کنید.

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3

حالا اگر به پنجره‌ی تنظیمات سیم‌کارت بازگردید، امکان دسترسی به شبکه‌ی مورد نظر وجود دارد و اگر انگشت خود را روی آن نگه دارید، چندین گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد. گوشی را روی بالاترین سرعت قرار دیتای موبایل قرار دهید.

اگر گوشی شما می‌تواند به ۵G وصل شود آن را روی گزینه‌ی ۵G و اگر می‌تواند به ۴G وصل شود آن را روی گزینه‌ی ۴G قرار دهید. در صورتی که مثلا منطقه‌ی شما تحت پوشش ۵G نباشد، گوشی به صورت اتوماتیک به تنظیمات ۴G بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی برای پابجی (PUBG Mobile)

بهترین گوشی های هواوی 2021

فعال کردن رومینگ برای حل مشکل اینترنت پوکو  M3

برای حل مشکل اینترنت گوشی پوکو  M3می‌توان رومینگ را فعال کرد. به بخش تنظیمات سیم کارت و دیتای موبایل بروید و گزینه‌ی data roaming را فعال کنید. گاهی اوقات با این کار، مشکل اتصال گوشی شیائومی به اینترنت موبایل حل می‌شود. این گزینه، تا زمانی که در کشور خود هستید، هزینه‌ای اضافی برای شما نخواهد داشت.

خاموش کردن محدودیت مصرف دیتای موبایل

یکی از دلیلی که می‌تواند مانع استفاده از اینترنت موبایل در گوشی پوکو  M3شود، روشن بودن گزینه‌ی محدودیت مصرف دیتای موبایل است. این گزینه به این منظور طراحی شده تا مانع از مصرف بیش از حد اینترنت موبایل بدون اطلاع شما شود. برای غیر فعال کردن این گزینه یا افزایش محدودیت مصرف داده‌های موبایل، مطابق زیر عمل کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس به تنظیمات سیمکارت و شبکه‌های موبایل بروید
  • روی گزینه‌ی Set data plan ضربه بزنید
  • گزینه‌ی Data Plan را انتخاب کنید

در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، می‌توان حداکثر مصرف دیتای موبایل را تعیین کرد و انتخاب کرد که پس از پایان بسته‌ی اینترنت شما، چه اتفاقی بیفتد.

بررسی تنظیمات پورت و پروکسی گوشی پوکو  M3

برای حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی عامل مهمی که باید تغییر کند، Poroxy و Port گوشی هستند. در صورتی که هر یک از این دو فعال باشد ممکن است اتصال به اینترنت برایتان نمایش داده نشود و یا اینترنت عملکرد بسیار کندی داشته باشد. زمانی که پروکسی دستگاه وصل باشد به یک سرور وصل می شوید و اطلاعات از سمت اینترنت گرفته شده و از این پس شما می توانید به نت متصل شوید.

برای برای حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی، ابتدا از منو کاربری وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس گزینه SIM cars & mobile networks را که در تصویر ذیل مشخص شده است را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ایرانی 1400

بهترین گوشی های نوکیا 2021

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3

اینک در قسمت بالا، جایگاه دو سیم کارت را که با خطوط قرمز مشخص شده را مشاهده کنید. هم اکنون شما باید سیم کارتی که از اینترنت و دیتای آن استفاده می‌کنید را انتخاب کنید.

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3

هم اکنون با از بخش مشخص شده در تصویر ذیل، وارد Access Point Names شوید.

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3

از بخش General، شبکه‌ای که بصورت پیش فرض انتخاب شده است را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای انتخاب، باید گزینه فلش مشخص شده را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات شبکه مربوطه شوید.

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3

در این مرحله، باید هر عبارتی را که در قسمت Proxy و Port مشاهده می‌کنید را بصورت کامل خالی و حذف کنید تا همانند تصویر ذیل در قسمت زیرین دو بخش ذکر شده، عبارت Not Set نمایش داده شود.

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3

هم اکنون از قسمت پایین، گزینه More را انتخاب کرده و سپس تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنید. هم اکنون مشکل اینترنت شما برطرف شده است و بدون نیاز به ریستارت کردن گوشی، می توانید از مرورگر گوشی، بدون هر گونه مشکلی استفاده کنید. این روش برای حل مشکل وصل نشدن اینترنت پوکو M3 شیائومی می‌تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2021

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

حل مشکل گوشی شیائومی در اتصال به وای فای

گوشی پوکو  M3ممکن است در اتصال به وای فای نیز دچار مشکل شود. در ادامه در مورد این مشکلات و راه حل مشکل اینترنت گوشی پوکو  M3صحبت شده است. اگر سرعت وا فای بسیار کند است می‌توانید کارهای زیر را امتحان کنید:

1- حالت extreme traffic را فعال کنید

برای فعال کردن این حالت می‌توانید به تنظیمات گوشی بروید و سپس وارد بخش وای فای شوید و اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا از فعال بودن گزینه‌ی Wi-Fi Assistant مطمئن شوید
  • سپس گزینه‌ی Traffic mode را انتخاب کنید
  • این گزینه را فعال کنید و آن را روی حالت Extreme قرار دهید.

با این کار، سرعت وایفای صرف فرایندهای پس زمینه مثل آپدیت‌ها یا مصرف اینترنت توسط اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود و تمامی پهنای باند صرف کاری می‌شود که در حال حاضر با گوشی خود انجام می‌دهید.

2- حالت battery saver را غیرفعال کنید

با اینکه ممکن است زمانی که شارژ باتری شما رو به اتمام است و نیاز دارید که گوشی شما روشن باشد، گزینه‌ی battery saver مفید باشد اما در شرایط عادی، آن را خاموش کنید تا سرعت انتقال داده‌ها از طریق وای فای با حداکثر خودش انجام شود. برای این کار به بخش تنظیمات بروید و گزینه‌ی battery and performance را انتخاب کنید. سپس، در صورت فعال بودن حالت battery saver، آن را غیر فعال کنید.

در صورتی که با انجام این کارها وصل شدن به شبکه‌ی وای فای امکان‌پذیر نیست، تنظیمات وای فای و شبکه را ریست کنید. گاهی اوقات ممکن است تنظیمات وای فای و شبکه‌ی گوشی به گونه‌ای تغییر کرده باشد که وصل شدن به آن امکان‌پذیر نباشد. در این حالت، با ریست کردن تنظیمات به حالت اول مطابق با مراحل زیر، این مشکل حل می‌شود:

  • وارد تنظیمات گوشی خود شوید
  • به بخش Connection and Share بروید
  • گزینه‌ی بازیابی تنظیمات کارخانه یا recover factory settings را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

بهترین گوشی های وان پلاس

روش‌هایی دیگر برای حل مشکل اینترنت گوشی پوکو  M3

  • ری‌استارت کردن گوشی

گاهی اوقات یک ری‌استارت کردن ساده سبب می‌شود که حل مشکل اینترنت گوشی پوکو  M3به راحتی انجام شود.

  • آپدیت کردن گوشی

بررسی کنید که تنظیمات آپدیت اتوماتیک گوشی شما فعال است یا خیر. بهتر است این گزینه فعال باشد تا مشکلات اینچنینی پیش نیاید زیرا یکی از دلایل وصل نشدن گوشی شیائومی به اینترنت می‌تواند آپدیت نبودن آن باشد. پس با آپدیت کردن گوشی می‌توان به حل مشکل وصل نشدن اینترنت پوکو M3 شیائومی کمک کرد.

  • تعویض جای سیم کارت

برای حل مشکل وصل نشدن اینترنت پوکو M3 شیائومی می‌توان جای سیم کارت را تعویض کرد. یکی از عواملی که شاید برای بسیاری از کاربران منطقی نباشد تعویض جای سیم کارت است. کافی است جای آنها را عوض کرده تا گوشی شما به اینترنت اتصال پیدا کند. (اتصال به اینترنت از طریق دیتا)

در این مطلب به بررسی و حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی پرداختیم. اگر گوشی هوشمند شما هم هنگام اتصال به اینترنت دچار مشکل می‌شود و نمی‌توانید از آن استفاده کنید استفاده از راهکارهای بالا می‌تواند به شما کمک کند تا به حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی خود بپردازید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام ممنون از راهنمایی موثر و قشنگتون برای من بعد از دور با جابجایی سیم کارت ها حل شد

    پاسخ