;
coinex

معرفی فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 ؛ از بی رویا تا خائن کشی

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 در ادامه معرفی شده‌اند. امسال نیز قرار است فیلم‌هایی جذاب به نمایش گذاشته شود. اگر علاقه مند به آشنایی با این فیلم‌ها هستید، در ادامه با تکراتو همراه باشید.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.  در ادامه لیست کامل فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 معرفی شده‌اند. با ما همراه باشید.

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

همانطور که کمی قبل اشاره کردیم، چهلمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار می‌شود . هیأت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر متشکل از «بهروز افخمی»، «اسماعیل بنی‌اردلان»، «پوران درخشنده»، «حسین زندباف»، «مجید شاه‌حسینی»، «اسفندیار شهیدی» و «محمدحسین نیرومند» که کار بازبینی آثار متقاضی حضور در جشنواره را از دهم آذر آغاز کرده بودند پنجم دی به کار خود پایان دادند. در ادامه فهرست کامل فیلم های جشنواره فجر 1400 معرفی شده‌اند.

بدون قرار قبلی

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: بهروز شعیبی
  • بازیگران: پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، صابر ابر، الهام کردا

بهروز شعیبی حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر را با فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» تجربه می‌کند. این فیلم که صابر ابر و مصطفی زمانی از بازیگران اصلی آن هستند، در ژانر اجتماعی و خانوادگی تولید شده است.

بهروز شعیبی این‌بار به سراغ اقتباس رفته و یکی از داستان‌های مصطفی مستور را برای اقتباس انتخاب کرده است. این فیلم داستان دختری بنام یاسمن است که سال‌ها در خارج از کشور زندگی کرده و حالا بعد از مرگ پدرش به ایران برگشته و از میراثی که پدر برایش به یادگار گذاشته تعجب می‌کند. بدون قرار قبلی از فیلم های جشنواره فجر 1400 است.

خائن‌کشی

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: مسعود کیمیایی
  • بازیگران: پولاد کیمیایی، امیر آقایی، سارا بهرامی، مهران مدیری

خائن‌کشی مسعود کیمیایی فیلمی پُربازیگر است که قرار است داستان چند رفیق که قصد زدن یک بانک برای کمک به دولت دکتر مصدق را دارند، تعریف کند. فیلم‌های کیمیایی در سال‌های اخیر کیفیت آثار سال‌های جوانی او را ندارند و فیلم‌هایی شلخته و شعاری هستند که حوصله تماشاگر را به هنگام تماشا سر می‌برند. اما با توجه به هوش و سینماشناسی کیمیایی هنوز می‌توان امید داشت که بالاخره فیلم خوب دوران کهن‌سالی‌اش را بسازد.

ملاقات خصوصی

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: اُمید شمس
  • بازیگران: پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رویا تیموریان

ملاقات خصوصی خط داستانی به شدت کنجکاوی‌برانگیزی دارد. فیلم داستانی عاشقانه را روایت می‌کند که بهمن ارک که به همراه برادرش فیلم موفق پوست را ساخته یکی از نویسندگان آن است.

فیلم داستان دختری به‌نام پروانه است که در خانواده‌ای فقیر زندگی می‌کند، پدرش زندانی و برادرش تحت تعقیب است. فرهاد هم‌بندی پدرش که بابت کارهای پدرش با پروانه در ارتباط است عاشق او می‌شود چرا که پروانه شبیه خواهر مرحوم اوست. فرهاد از پروانه می‌خواهد با شناسنامه خواهرش به ملاقات او در زندان برود. داستان فیلم به شدت کنجکاوی برانگیز است و می‌تواند یکی از موفق‌ترین فیلم‌های جشنواره امسال باشد. ملاقات خصوصی از آن فیلم‌هایی است که از الان می‌توان منتظر تماشای آن بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 1400

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

نگهبان شب

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: رضا میرکریمی
  • بازیگران: محسن کیایی، ویشکا آسایش، تورج الوند

میرکریمی را با ساختن آثاری با مضامین دینی و انسانی می‌شناسیم. آثاری که امر قدسی در آن اولویت دارد. نگهبان شب در بی‌خبری مطلق ساخته شد. خبر کنجکاوی‌برانگیز اولیه آن حضور نوید محمدزاده در فیلم بود که بعد از ابتلای او به کرونا محسن کیایی جایگزینش شد. داستانی هم از فیلم برون نیامده تا بشود درباره آن حدس‌هایی زد. می‌ماند فقط یک اُمید که فیلم کیفیت آثار درخشان میرکریمی را داشته باشد.

برف آخر

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: امیرحسین عسگری
  • بازیگران: امین حیایی، لادن مستوفی، مجید صالحی

فیلم سینمایی «برف آخر» ساخته امیرحسین عسگری از فیلم های جشنواره فجر 1400 به روزمرگی‌های یک دامپزشک می‌پردازد. امین حیایی، لادن مستوفی و مجید صالحی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. «برف آخر» هم در کنار سایر فیلم‌های سینمایی توانست به بخش مسابقات چهلمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند.

از داستان فیلم و حتی تیم بازیگران آن نمی‌توان چیز زیادی متوجه شد. نکته مهم درباره این فیلم سرمایه‌گذاری احسان علیخانی است که پیش از این در فیلم دوم وحید جلیلوند بدون تاریخ، بدون امضاء هم سرمایه‌گذاری کرده بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

بهترین فیلم های لیلا حاتمی

بی‌رویا

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: آرین وزیر دفتری
  • بازیگران: طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌رودی

از دیگر فیلم های جشنواره فجر 1400 می‌توان بی‌رویا را نام برد. این فیلم داستان زنی به‌نام رویا است که با دیدن یک دختر دچار تحول می‌شود. هومن سیدی یکی از تهیه‌کنندگان بی‌رویا است و باید دید آیا حضور او به عنوان تهیه‌کننده باعث شده تجربه اول وزیر دفتری شبیه کارهای سیدی شود یا خیر. حضور طناز طباطبایی و صابر ابر که هر دو بازیگران گزیده کار و محبوبی هستند می‌تواند به جذابیت بی‌رویا بی‌افزاید.

بی‌مادر

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: سیدمرتضی فاطمی
  • بازیگران: امیرآقایی، پژمان جمشیدی، میترا حجار

بی‌مادر یکی از کم سر و صداترین فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر است. فیلمی که فقط می‌توان به گروه بازیگران آن که بعضی‌هایشان جزء گروه بازیگران سریال آقازاده بودند اشاره کرد. تهیه کننده فیلم هم محمدحسین مصباح است که پیش از این دو فیلم موفق پوست و یدو را تهیه کرده، باید منتظر ماند و دید کیفیت نهایی یکی از کم سر و صداترین فیلم های جشنواره فجر 1400 چگونه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

بهترین فیلم های نوید محمدزاده

نمور

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: داوود بیدل
  • بازیگران: محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن‌پور، بهاره کیان افشار

نمور داستانی ملودرام دارد که کیفیت نهایی آن بستگی به این دارد که کارگردان چگونه آن را پرداخت کند. فعلاً کنجکاوی‌برانگیزترین موضوع فیلم، بازی محمدرضا علیمردانی در یک نقش جدی است. نقشی که می‌تواند برای او یک سکوی پرتاب برای موفقیت بیشتر در عرصه بازیگری باشد.

بیرو

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: مرتضی علی‌عباس میرزایی
  • بازیگران: حسین بیرانوند، مهران نائل

علی عباس میرزایی اکنون سراغ یکی از تجربه‌نشده‌ترین ژانرها در سینمای ایران یعنی بیوگرافی ورزشی رفته است. فیلمی درباره علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی که قرار است زندگی سخت و مشقت‌بارش دست‌مایه فیلم تازه علی‌عباس میرزایی شود. فیلمی جذاب که با توجه به داستان و فضای متفاوتش می‌تواند از فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 امسال باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بهروز وثوقی

بهترین فیلم ‌های جانی دپ

2888

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری
  • بازیگران: حمیدرضا پگاه، حامد کمیلی، امین حیایی، هادی حجازی‌فر

2888 یکی از فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 است. این فیلم از آثار جنگی سینمای ایران به شمار می‌رود. کیوان علیمحمدی، یکی از کارگردان‌های این فیلم سینمایی، در سال ۱۳۹۹ و طی مصاحبه‌ای اعلام کرد نام پیشین این فیلم سوباشی بود اما سپس به ۲۸۸۸ تغییر پیدا کرد. علیمحمدی همچنین خاطرنشان کرد که فیلم ۲۸۸۸ درباره کل دوران جنگ ایران و عراق است. به بیان دیگر این فیلم «از روز اول تا روز آخر جنگ را دربرمی‌گیرد». این کارگردان همچنین فیلم جدید خود را واجد «یک فضای جنگی متفاوت» خوانده است.

دِرب

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: سید هادی محقق
  • بازیگران: سیدهادی محقق، محمدظاهر اقبالی

ممیرو، فیلم قبلی سیدهادی محقق یکی از دردناک‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر سینمای ایران بود که توجه همه را جلب کرد. او در دومین فیلمش سراغ یک داستان ساده رفته، داستان مامور برقی که فرار است برق یک خانه دورافتاده را وصل کند.

با توجه به فیلم اول محقق و تهیه‌کنندگی مجید برزگر به نظر می‌رسد دِرب بیشتر فیلم اتمسفر و حال و هوا باشد تا داستان. اگر محقق توانسته باشد همان تجربه حسی ویرانگر ممیرو را در این فیلم هم به تماشاگر منتقل کند باید گفت دِرب یکی از اثرگذارترین فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رضا عطاران

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

موقعیت مهدی (باکری)

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: هادی حجازی‌فر
  • بازیگران: هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی

حجازی‌فر بازیگر بسیار خوبی است. او در زمینه فیلم‌نامه نویسی هم با آتابای طبع‌آزمایی کرد که چندان موفق نبود. حالا اولین فیلمش را درباره شهید باکری کارگردانی کرده است. فیلم سختی که در ابتدا قرار بود یک مینی‌سریال پنج قسمتی باشد، حالا تبدیل به یک فیلم‌ سینمایی شده است.

حضور ابراهیم امینی به عنوان یک نویسنده توانمند در کنار هادی حجازی‌فر این اُمید را ایجاد می‌کند که موقعیت مهدی فیلم کلیشه‌ای از کار درنیاید. اگر حجازی‌فر بتواند فیلم اولش را با موفقیت بسازد، می‌توان اُمیدوار بود که کارگردان بزرگی به سینمای ایران اضافه شود.

دسته دختران

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: منیر قیدی
  • بازیگران: نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، هدی زین‌العابدین

فیلم جدید منیر قیدی هم داستانی درباره مقاومت زنان در سال‌های ابتدایی جنگ دارد. حضور یک نویسنده توانا مانند ابراهیم امینی در تیم نویسندگان باعث می‌شود به آینده دسته دختران و موفقیتش در فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 امیدوار باشیم. در جشنواره فجر امسال که نام‌های چندان مهمی در آن حضور ندارند، می‌توان پیش‌بینی کرد که دسته دختران از فیلم‌های موفق و متفاوت جشنواره خواهد بود.

شهرک

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: علی حضرتی
  • بازیگران: ساعد سهیلی، مهتاب ثروتی، شاهرخ فروتنیان

شهرک داستان جوانی بنام نوید فلاحتی است که عاشق بازیگری است و حالا در آستانه موفقیت و بازی در فیلم یک کارگردان بزرگ قرار گرفته است. حضرتی پیش از این نشان داده بود به تهیه فیلم‌های اجتماعی علاقه دارد. باید دید آیا شهرک هم یک درام اجتماعی است یا مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است.

صورت فلکی

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: حسین دارابی
  • بازیگران: مریلا زارعی، بهروز شعیبی

این فیلم که از فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 است داستان یک زوج را که در آستانه سفری به آلمان هستند و پروازشان لغو می‌شود را بازگو می‌کند. در ادامه زن به تدریج متوجه می‌شود همسرش در کاری مربوط به فعالیت هسته‌ای کشور مشغول است. به همین خاطر تلاش می‌کند تا شوهرش را از ادامه آن کار منصرف کند و وقتی با مخالفت شوهرش روبه‌رو می‌شود خودش اقدام می‌کند.

ضد

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: امیرعباس ربیعی
  • بازیگران: لیلا زارع، مهدی نصرتی، نادر سلیمانی

کارگردان این فیلم امیرعباس ربیعی است که پیش از این لباس شخصی را با داستانی به شدت سیاسی و فضاسازی مناسب ساخته بود. وی این بار هم سراغ داستانی درباره آن دوره تاریخی رفته است. داستان ضد هم درباره یکی از حوادث ملتهب انقلاب اسلامی است که باید دید آیا ربیعی توانسته فیلم متفاوتی درباره آن حادثه ملتهب بسازد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال جزیره

بازیگران سریال برف بی صدا می بارد

علفزار

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: کاظم دانش
  • بازیگران: پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی

علفزار دومین تجربه بهرام رادان در حوزه تهیه‌کنندگی بعد از فیلم جوان‌پسند گربه سیاه است. داستان علفزار هم مانند گربه سیاه مضمونی اجتماعی دارد و قصه یک بازپرس را روایت می‌کند که سال‌ها پیش همراه دختری معتاد بوده و بعد از ترک به زندگی خود مشغول است، که آن دختر معتاد بعد از سال‌ها نزد او برمی‌گردد و تقاضایی را مطرح می‌کند. علفزار از فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 است.

«علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و بازی پژمان جمشیدی و سارا بهرامی، داستان یکی از پرونده‌های قضایی چند سال اخیر است که همه داستان آن در یک دادگاه می‌گذرد.

شادروان

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: حسین نمازی
  • بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی

دومین تجربه حسین نمازی ملودرامی طنازانه است درباره مرگ ناگهانی یک پدر که با مرگش پسر خانواده را در یک موقعیت سخت اقتصادی قرار می‌دهد. تیم بازیگران فیلم جذاب است و خلاصه داستان آن هم نوید یک فیلم متفاوت را می‌دهد. باید منتظر ماند و دید آیا شادروان می‌تواند از موفق‌ترین فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 باشد یا نه.

شب طلایی

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: یوسف حاتمی‌کیا
  • بازیگران: حسن معجونی، مریم سعادت، یکتا ناصر

پسر ابراهیم حاتمی‌کیا، برخلاف پدر سراغ داستانی شهری با تیم بازیگرانی متفاوت رفته است. البته شب طلایی حاتمی‌کیا را باید فیلم یک آقازاده هم دانست. این آقازاده بودن زمانی پررنگ می‌شود که نام حاتمی‌کیا به عنوان تهیه‌کننده در تیتراژ اولین فیلم پسرش به چشم می‌خورد. به هرحال آقازادگی عوارضی دارد که ممکن است تاثیرش را بر روی کیفیت نهایی یک فیلم سینمایی نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی جهان

بهترین فیلم های ترسناک جهان

لایه‌های دروغ

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: رامین سهراب
  • بازیگران: رامین سهراب، جسیکا وولف، نادر فلاح

لایه‌های دروغ فیلمی است محصول مشترک ایران و فنلاند که به بخش مسابقه سینمای ایران راه یافته است. سینمای ایران در زمینه ساخت محصولات مشترک بین‌المللی تجربه موفقی نداشته و همیشه در این زمینه ناکام بوده است. باید دید فیلم رامین سهراب که در ژانر اکشن ساخته شده آیا می‌تواند به اثری موفق تبدیل شود یا خیر.

ماهان

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: حمید شاه‌حاتمی
  • بازیگران: میررضا نظری، نگار جوکار، همایون ارشادی

ماهان یکی از فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 و یکی از کم سر و صداترین و عجیب‌ترین فیلم‌های جشنواره امسال است؛ فیلمی که نه کارگردان نامداری دارد، نه داستان شوق برانگیزی و نه تیم بازیگری مشهوری. فقط با توجه به سابقه تهیه‌کننده کار می‌توان حدس زد فیلمی ملودرام باشد.

«ماهان» روایت زندگی یک بازیگر تئاتر است که پس از مدت‌ها می‌تواند نقش اصلی یک نمایش را روی صحنه ایفا کند، اما بیماری سرطان مسیر زندگی او را دستخوش تغییرات جدی می‌کند.

مرد بازنده

فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400

  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور

مرد بازنده از فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 است. مهدویان که با ولع و شوق سیری‌ناپذیری فیلم می‌سازد امسال با یک فیلم معمایی به جشنواره فیلم فجر پاگذاشته و از همین الان فیلمش مورد توجه قرار گرفته است.

این فیلم داستان دو خطی‌اش که به مفاسد اقتصادی ربط دارد کنجکاوی‌ها را برانگیخته و تیم بازیگرانش که همه بر استعدادشان مهر تایید زده‌اند همگی نشان‌دهنده این است که قرار است با فیلمی متفاوت طرف باشیم.

در این مطلب به بررسی و معرفی فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 پرداختیم. اگر مایل هستید با لیست این فیلم‌ها بیشتر و بهتر آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر