;
coinex

بررسی گلکسی A52 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گوشی گلکسی A52 سامسونگ در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. اگر مایل هستید در مورد مشخصات گلکسی A52 بیشتر بدانید با بررسی مشخصات فنی گوشی A52 سامسونگ با تگراتو همراه باشید.

در چند سال اخیر گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ محبوبیت بسیار فراوانی در میان کاربران به دست آورده‌اند و دلیل آن هم تغییراتی است که سامسونگ در این بخش ایجاد کرده است. به روز شدن طراحی، تنوع محصولات در بازه‌های قیمتی متنوع و البته بازاریابی قوی نقش پررنگی در موفقیت این سری داشته است.

بهترین راه برای توصیف خط تولید سری A سامسونگ استفاده از کلمات متنوع و گسترده است. این سری آن‌قدر تنوع دارد که در آن می‌توان گوشی‌های مقرون به صرفه و شبه پرچمدار را پیدا کرد.

کاملاً مشخص است که این شرکت به شدت مشغول سرمایه‌گذاری در گوشی‌های سری Galaxy A است. در واقع این موبایل‌ها حالا بخش عظیمی از فروش سامسونگ را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه برای اطلاع از جزئیات گلکسی A52 با ما همراه باشید.

گلکسی A52 سامسونگ

سال گذشته گلکسی A51 سامسونگ لقب پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی 2020 را به دست آورد. این موضوع طبیعتاً کار را برای جانشین آن، یعنی A52 بسیار سخت خواهد کرد زیرا لازم است که جانشین شایسته‌ای باشد.

در ادامه گلکسی A52 سامسونگ معرفی شده است. مشخصات فنی گوشی A52 سامسونگ نیز موضوع مورد بحث در این مطلب است. همچنین عملکرد دوربین سامسونگ A52 نیز مورد بررسی قرار گرفته است. با بررسی مشخصات فنی گوشی A52 سامسونگ در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری و کیفیت گلکسی A52 سامسونگ

گلکسی A52 سامسونگ طراحی زیبا و بسیار باکیفتی دارد. این گوشی کاملاً با نسل قبلی خودش متفاوت است و می‌توان به‌عنوان یک گوشی مدرن و به‌روز از آن نام برد.

قابی که برای لنزهای دوربین اصلی در نظر گرفته شده کاملا شبیه به خانواده گلکسی نوت ۲۰ است اما طراحی دیگر قسمت‌های قاب پشتی به‌خصوص ماتی و رنگ مشکی‌ که دارد کاملا شبیه به گلکسی اس ۲۱ است.

دوربین‌های گلکسی A51 اما بیرون زدگی خیلی کمی داشتند و این مورد در این نسل در جهت منفی تغییر کرده و فریم دوربین سامسونگ A52 بیرون زدگی بیشتری دارد. این بیرون زدگی باعث می‌شود هنگام قرار دادن گوشی به روی سطوح صاف مانند میز دستگاه تکان بخورد و همچنین بیشتر در معرض خط و خش باشد.

گلکسی A52 سامسونگ

در گلکسی A52 قاب دستگاه و فریم از پلاستیک ساخته شده‌اند اما طراحی مات قاب پشتی باعث شده تا این گوشی خیلی لوکس‌تر و خوش‌ساخت‌تر از نسل قبلی به چشم بیاید.

به لطف اندازه کوچک‌تر و جمع و جورتر گلکسی A52 از گلکسی A72 خوش‌دست‌تر است و قدرت مانور بیشتری با کار کردن با یک‌دست دارد. ماتی باعث شده تا گوشی اثرانگشتی را که جذب می‌کند را خیلی نشان ندهد.

بیشتر بخوانید:

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40)

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

سمت راست کلیدهای ولوم و پاور را می‌بینیم با طراحی کاملا یکسان. بالای گوشی میکروفون دوم در کنار درگاه سیم‌کارت‌ها قرار دارد و پایین بیشترین جزئیات دشده می‌شود. درگاه تایپ سی، میکروفون اصلی، جک ۳.۵ میلیمتری صدا و در نهایت اسپیکر اصلی گوشی.

این کهکشانی جدید نسبت به نسل قبل سنگین‌تر و ضخیم‌تر شده است و وزن 172 گرمی آن به 189 گرم رسیده است. از نظر ضخامت هم همین موضوع رخ داده و 7.9 میلی‌متر به 8.4 میلی متر افزایش پیدا کرده است. در واقع به بیان ساده از نظر ارگونومی و راحتی در دست گرفتن شاید گلکسی A51 نسل قبل را بتوان محصول بهتری دانست.

در قسمت جلو گوشی، نمایشگر، 84.1 درصد از فضا را به خود اختصاص داده است. سنسور اثر انگشت گوشی در زیر این نمایشگر قرار گرفته و به غیر از حفره‌ای که در قسمت وسط بالای آن برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده، حاشیه‌های کمی در اطراف آن به چشم می‌خورد.

گلکسی A52 سامسونگ

البته در مقایسه با نسل قبل، حاشیه‌های گلکسی A52 سامسونگ کمی بیشتر شده است و این را می‌توان در قسمت بالا و پایین نمایشگر به خوبی مشاهده کرد. در مجموع این گوشی را از نظر ظاهر و طراحی در سطح خوبی قرار دارد.

بررسی صفحه نمایش گلکسی A52 سامسونگ

سامسونگ برای میان‌رده جدید خود یک نمایشگر 6.5 اینچی Super AMOLED  با نسبت ابعاد 20:9 و رزولوشن 1080×2400 پیکسل (با تراکم 407 ppi) در نظر گرفته است. از نظر اندازه و دقت تصویر، نمایشگر گلکسی A52 سامسونگ تفاوتی با نسل قبل خود ندارد.

گلکسی A52 سامسونگ

سامسونگ در نسل جدید بروزرسانی اعمال کرده و نرخ نوسازی نمایشگر را از حالت استاندارد 60 هرتز به 90 هرتز ارتقا داده است. این بروزرسانی باعث اجرای روان‌تر برنامه‌ها و بازی‌ها در گوشی شده و این میزان از تغییر را حتی می‌توان با اسکرول کردن در مروگر و چرخیدن در صفحات منوی گوشی نیز مشاهده کرد.

در بخش تنظیمات نمایشگر و در قسمت Motion Smoothness دو گزینه استاندارد و High در نظر گرفته شده‌اند که با فعال شدن گزینه High، نرخ نوسازی بر روی 90 هرتز تنظیم خواهد شد و طبیعتا در این حالت میزان مصرف باتری نیز بالاتر خواهد رفت. برخلاف گوشی‌های پرچمدار نرخ نوسازی بالاتر در این گوشی حالت تطبیقی (Adaptive) ندارد و تنها در 90 هرتز فیکس می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

نه تنها پنل نمایشگر سریع‌تر شده بلکه درخشان‌تر نیز شده است. سامسونگ می‌گوید که حداکثر روشنایی این موبایل به 800 نیت می‌رسد. به این ترتیب، استفاده از گلکسی A52 در فضاهای باز بسیار راحت بوده و حتی در زیر نور خورشید نیز خوانایی زیادی دارد.

از نظر کیفیت رنگ، دو نمایه Vivid (که به صورت پیش‌فرض روشن است) و Natural وجود دارد. مورد اول به اسلایدر تنظیم نور و رنگ مجهز است و یک اسلایدر به خصوص برای تنظیم نور سفید دارد.

گلکسی A52 سامسونگ

مورد دوم اما، شاخص‌ترین گزینه در گوشی‌های سامسونگ است که در فضای رنگی sRGB از دقت بالایی برخوردار است و در گلکسی آ 52 هم خیلی خوب کار می‌کند. در واقع می‌توانیم آن را از نظر دقت رنگ فوق‌العاده بدانیم.

بررسی دوربین سامسونگ A52

این روزها اکثر گوشی‌های میان رده ترکیب 4 دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان را دارند که در گلکسی A52 هم مشاهده می‌شود. لنز اصلی این گوشی سنسور ۶۴ مگاپیکسلی دارد.

یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دو لنز با سنسورهای ۵ مگاپیکسلی که یکی برای عکس‌های ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق است نیز در این گوشی استفاده شده است. عکس‌هایی که با دوربین سامسونگ A52 در نور روز گرفته می‌شوند رنگ‌های خیلی خوبی دارند و کاملا نزدیک به واقعیت هستند.

گلکسی A52 سامسونگ

دوربین اصلی گلکسی A52  سنسور 64 مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی را دارد. این سنسور اندازه 1/1.7 اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم 0.8 میکرون است.

این سنسور در پس یک لنز 26 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.

دوربین فوق عریض این دستگاه سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.12 میکرون دارد و در پس یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند عکس‌هایی عریض و 123 درجه‌ای را به ثبت برساند.  عکس‌های اولتراواید زاویه دید خوبی دارند و فضای خوبی را پوشش می‌دهند و ثبت رنگ‌ها و جزئیات خوب انجام می‌شود.

دوربین ماکرو سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد و در پس لنزی با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. خوشبختانه این دوربین با وجود این که فوکوس ثابت دارد، اما فاصله‌ی آن کم نیست و حالا به مراتب راحت‌تر می‌توان تصویری با فوکوس مناسب به ثبت رساند. این عکس‌ها جزئیات بسیار خوبی دارند و در مقایسه با رقبا کیفیت بهتری را ارائه می‌کنند.

عکس‌های پرتره به کمک دوربین تشخیص عمق میدان 5 مگاپیکسلی و با دوربین اصلی گرفته می‌شود. این تصاویر قابل قبول هستند اما نکته‌ی عجیبی که وجود دارد این است که در برخی از مواقع تشخیص سوژه از پس‌زمینه با دقت کمی انجام می‌شود.

دوربین سلفی این کهکشانی سنسوری 32 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.8 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد و در پس یک لنز 26 میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

این دوربین از قابلیت Quad Bayer بهره می‌برد، به همین دلیل هم به صورت پیش فرض عکس‌هایی 8 مگاپیسکلی می‌گیرد و همچنین می‌تواند در نهایت کیفیت 4K@30fps به ضبط ویدئو بپردازد. دوربین سامسونگ A52 در کل کیفیت مناسبی دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

بررسی باتری گوشی گلکسی A52 سامسونگ

در ادامه بررسی مشخصات گلکسی A52 ، باری این گوشی را بررسی می‌کنیم. این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است. عملکرد این باتری بسیار مناسب است. در داخل جعبه A52 یک آداپتور 25 واتی دیده می‌شود. با توجه به همین عدد می‌توان متوجه شد که A52 از تکنولوژی شارژ سریع بهره می‌برد.

گلکسی A52 سامسونگ

سامسونگ ادعا کرده است که با استفاده از این آداپتور نیم ساعت زمان نیاز است تا گوشی به مرز 50 درصد شارژ برسد. شارژ 0 تا 100 این گوشی هم حدودا 80 تا 90 دقیقه طول زمان نیاز دارد.

این گوشی به تکنولوژی Power Delivery مجهز شده است که برای استفاده از این قابلیت باید آداپتوری که از Power Delivery پشتیبانی می‌کند را به صورت جداگانه تهیه کرد.

مشخصات گلکسی A52  از نظر نرم‌افزاری

سامسونگ میان‌رده‌های جدیدش را با جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی خود و سیستم‌عامل اندروید به‌فروش می‌رساند؛ گلکسی ای 52 به‌صورت پیش‌فرض از OneUI 3.1 و اندروید ۱۱ بهره می‌برند و باتوجه به وعده‌ی سامسونگ برای ۳ سال پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولاتش، احتمالا کاربران این دو گوشی، اندروید ۱۴ را نیز تجربه خواهند کرد.

یکی از معدود تغییرات OneUI 3.1 درمقایسه‌ با OneUI 3.0 اضافه‌شدن گوگل دیسکاور به صفحه‌ی هوم است؛ بدین‌صورت که اگر در صفحه‌ی اصلی به سمت چپ بروید، بخش دیسکاور گوگل، شامل جدیدترین اخبار و مقالات اینترنتی مطابق با سلیقه‌ی شما نشان داده می‌شود.

برای کسانی که به بازی‌های موبایل علاقه دارند، اپلیکیشن Game Launcher سامسونگ هم به‌روز شده است. حالا می‌توانید در بخش تنظیمات، زمان بازی کردن خود را مخفی کنید تا هیچ‌وقت نبینید که چند ساعت از زندگی خود را بازی کرده‌اید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

گلکسی A52 سامسونگ

به‌لطف بهینه‌سازی رابط این اپلیکیشن اکنون می‌توانید سریع‌تر به بازی‌های خود دسترسی داشته باشید. در نهایت، هنگام اجرای بازی می‌توانید گزینه‌ی Game Booster را از نوار اعلان‌ها انتخاب کنید تا یک سری امکانات جالب به شما نشان داده شود؛ امکاناتی مثل مخفی کردن تماس‌ها و پیغام هنگام بازی و تخمین تعداد ساعاتی که تا پیش از خالی‌شدن باتری می‌توانید بازی کنید.

به جز موارد یادشده تفاوت چشمگیری دیگری بین One UI 3.0 و One UI 3.1 وجود ندارد. همه‌ی امکانات هیجان‌انگیز One UI 3.0 مانند مرکز اعلانات با امکانات جدید، آیکون‌ها و انیمیشن‌های جدید، امکانات جدید صفحه‌ی قفل و صفحه‌ی Always On و تغییرات بخش تنظیمات در One UI 3.1 وجود دارند.

مشخصات گلکسی A52 از نظر سخت‌افزاری

سامسونگ برای GALAXY A52 از پردازنده 8 نانومتری Snapdragon 720G استفاده کرده است. این پردازنده 8 هسته پردازشی دارد که 2 هسته با فرکانس 2.3 گیگاهرتز برای کارهای سنگین و 6 هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز برای انجام کارهای سبک در نظر گرفته شده است.

در کنار پردازنده خوب و قدرتمند GALAXY A52  ، 4/6/8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی هم وجود دارد. پردازنده گلکسی A52 کاملا مناسب یک مدل میان‌ده است و تقریبا همه نیازهای شما را برطرف می‌سازد. گلکسی A52 یک مدل گیمینگ نیست اما به راحتی می‌توانید بازی‌های روز را با کیفیت متوسط یا بالا با آن اجرا کنید و در طول بازی هم با لگ مواجه نشوید.

گلکسی A52 سامسونگ

با این گوشی می‌توانید با خیال راحت و بدون لگ از تمامی برنامه‌های سنگین استفاده کنید. قدرت پردازنده به مقداری است که هنگام بازی حتی به مدت طولانی با لگ‌های شدید و متوالی مواجه نشوید، ضمن اینکه گوشی اصلا داغ نمی‌شود.

بررسی مشخصات اسپیکر گلکسی A52 سامسونگ

بالاخره سامسونگ هم کمی کوتاه آمد و حاضر شد به روی گوشی‌های میانرده خود اسپیکرهایی با توان تولید صدای استریو قرار دهد. از این بابت باید این موضوع را پیشرفتی بسیار خوب نسبت به نسل قبل بدانیم، چرا که صدایی فراگیرتر به گوش شما خواهد رسید و این موضوع تجربه‌ی مشاهده‌ی محتوا و گوش دادن به موسیقی را در جهت مثبت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در گلکسی A52 یک اسپیکر در فریم پایینی گوشی و یک اسپیکر در مرز میان فریم و نمایشگر در بالای نمایشگر قرار دارد. اسپیکر دوم در اصل حکم اسپیکر مکالمه را دارد اما در هنگام تماشای ویدیو یا گوش دادن به موسیقی، به عنوان اسپیکر دوم فعال خواهد شد.

اسپیکرها استریو هستند و صدای رساتر و شفاف‌تری به گوش کاربر می‌رسانند و از دو سمت تلفن همراه به گوش می‌رسند. البته اسپیکر اصلی قدرت بیشتری دارد و هنگام گوش دادن به موسیقی متوجه خواهید شد که صدایی که از اسپیکر اول شنیده می‌شود شاید دو برابر اسپیکر دوم باشد. حجم صدای خروجی گلکسی A52 بسیار مناسب است و در یک فضای نسبتا بزرگ می‌توانید از این مدل به عنوان یک اسپیکر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

بررسی قیمت گلکسی A52 سامسونگ

گلکسی A52 سامسونگ

سامسونگ مدل گلکسی A52 را در چند نسخه مختلف عرضه کرده است، مدل ارزان‌تر 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه اصلی دارد. نسخه دیگری که در بازار ایران بیشتر یافت می‌شود، دارای رم 6 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت است، در این نسخه 108 گیگابایت از حافظه در دسترس شما قرار می‌گیرد و با توجه به رم 6 گیگابایت، بازدهی گوشی بهتر است.

مدل رم 8 گیگابایت با حافظه 128 و 256 گیگابایتی نیز در بازار وجود دارد. البته با کارت حافظه می‌توانید تا یک ترابایت حافظه به گوشی اضافه کنید. قیمت این گوشی با توجه به میزان رم و حافظه متفاوت است اما در بازار ایران با قیمتی تقریبا حدود 11 میلیون تومان موجود است.

اطلاعات کلی گوشی گلکسی A52 سامسونگ

  • طراحی زیبا و مات قاب پشتی و رنگ بندی جذاب
  • پشتیبانی از گواهی IP67
  • نمایشگر بزرگ سوپر امولد با کیفیت خوب
  • نرخ نوسازی 90 هرتزی نمایشگر
  • شارژ دهی خوب باتری
  • اسپیکر استریو رضایت بخش
  • عملکرد خوب دوربین‌ها و پشتیبانی دوربین اصلی از OIS
  • امکان ضبط ویدئو 4K با همه‌ی دوربین‌ها و کیفیت خوب آن

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص گلکسی A52 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    عالیه فقط بعضی وقتا وقتی با تلفن صحبت میکنم یه خورده باکهایی رو تصویر داره به روز رسانیشم کردم ولی درست نشد، غیر از این دیگه هیچ مشکلی نداره

    پاسخ

    من راضیم ، من که تا حالا هنگ نداشتم🤔

    پاسخ

    من مدتی است این گوشی رو خریدم قبل از خریدم کلی تحقیقات کردم بررسی کردم از موبایل فروش ها به این نتیجه رسیدم در خریدش شک نکنم عالیه این گلگسی a52s

    پاسخ

    سلام گوشی A52s که نزدیک ۲ ماه هست خریدم هنگی زیاد داره و کامل باید گوشیو خاموش روشن کنی اونم اگه بتونی در اون حالت هنگی گوشیو خاموش کنی…

    پاسخ

    تو خریدش شک نکنید دوستان.تو میان رده ها پادشاست

    پاسخ

    سلام منA52s 5G دارم خیلی خوبه

    پاسخ

    ولی شیائومی درد نمیخوره اصلا شیائومی آشغاله

    پاسخ

    شیائومی عشق هست .
    من خودم ردمی نوت ۱۰ دارم فوق العاده است .
    تو که استفاده نکردی نظر نده .

    پاسخ

    شیائومی بهتره هم ارزون تر هم قوی تر سامسونگ فقط یه برنده قویمه

    پاسخ