;
coinex

تسلا رسما کار خود را در بازار خودروی ترکیه آغاز کرد

کمپانی بزرگ خودروسازی تسلا وارد یک بازار جدید شد. خودروهای الکتریکی محبوب این کمپانی در دسترس مشتریان ترکیه‌ قرار می‌گیرند و بدین ترتیب، فعالیت تسلا در یک بازار اروپایی دیگر نیز آغاز می‌شود.

این کمپانی آمریکایی در سال گذشته بیش از 900 هزار خودرو را در بازارهای مختلف در سراسر جهان عرضه کرد. این تعداد باعث رشد 87 درصدی نسبت به فروش سال 2020 شد. در حال حاضر، آمریکا و چین، بزرگ‌ترین بازارهای خودروهای الکتریکی تسلا هستند و حالا، یک بازار دیگر با پتانسیل بالا به جمع مشتریان این شرکت اضافه شده است.

حضور تسلا در بازار ترکیه

پیش از این انتظار می‌رفت که فعالیت تسلا در بازار ترکیه با افزایش سرمایه 50 میلیون لیر (3.6 میلیون دلار) همراه شود. این کمپانی آمریکایی، کمال گچر را به عنوان مدیر کل خود منصوب کرده است.

تسلا رسما کار خود را در بازار خودروی ترکیه آغاز کرد

این کمپانی خودروساز همچنین در حال توسعه شبکه ایستگاه‌های سوپرشارژر در ترکیه است. شبکه توسعه سوپرشارژرها از بالکان تا بلغارستان را پوشش می‌دهد. نواحی دیگر مثل صربستان، رومانی و کشورهای دیگر نیز تحت پوشش شبکه هستند. در حال حاضر مشخص نیست که چه تعداد خودروی الکتریکی برای بازار ترکیه در نظر گرفته شده است.

امیر تونچیورک، مشاور سابق InsideEVs Turkey و هم‌بنیانگذار E-Garaj هم مدیریت امور اجرایی تسلا در ترکیه را به‌عهده دارد. در سال 2021، نزدیک به 4000 خودروی الکتریکی در ترکیه به فروش رسید. شاید این رقم چندان قابل توجه نباشد؛ اما نسبت به فروش 1600 خودرو در سال 2020، نشان از پتانسیل خوب و استقبال بازار دارد.

در حال حاضر نزدیک به 7000 تا 8000 خودروی الکتریکی برای مصارف عمومی در ترکیه استفاده می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که با ورود تسلا، این رقم رشد چشم‌گیری پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ورود تسلا در بازار ترکیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر