;
coinex

ساعت و لحظه سال تحویل 1401 چه زمانی است؟

نوروز 1401 مبارک! سال 1400 در حال پایان است و کم کم به سال 1401 نزدیک می‌شویم. اما سال تحویل 1401 چه ساعتی است؟ آیا ساعت دقیق سال تحویل 1401 را می‌دانید؟ برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

سال 1400 با تمام خوشی‌ها و ناخوشی‌ها رو به پایان است و لحظه تحویل سال 1401 و نوروز زیبا نزدیک است. اینکه یک سال به سن ما اضافه می‌شود یا یک سال از عمر ما کم خواهد شد اهمیتی ندارد مهم این است که توانسته باشیم از تمام لحظات سال 1400 به خوبی استفاده کنیم.

لحظه تحویل سال 1401 در واقع با جشن نوروز باستانی ایرانیان همراه است. اولین روز از سال خورشیدی ایرانیان که همان یک فروردین ماه است، آغاز عید نوروز است که با روز سال تحویل 1401 و لحظه سال تحویل 1401 همراه است.

همه ما می‌دانیم که نوروز از جشن‌های قدیمی دوران ایران باستان است که هم اکنون نیز برای ما مهم است و آن را جشن می‌گیریم. اگر نمی‌دانید که سال تحویل در 1401 چه ساعتی است، در ادامه با ما همراه باشید تا با هم به ساعت دقیق سال تحویل 1401 پی ببریم.

سال تحویل 1401

تاریخ دقیق تحویل سال 1401 از هم اکنون مشخص شده است. جشن و دعا در لحظه تحویل سال 1401 را فراموش نکنید و از خدا بخواهید تا در سال نو همه چیز برای شما عالی باشد.

البته جشن و عید نوروز و سال نو برای همه بسیار لذت بخش است و شادی و خوشحالی به همراه دارد زیرا نوروز یک جشن قدیمی و کهن ست که برای ما با ارزش است.

همه ساله این عید به روش و شیوه زیبایی در ایران برگزار می‌شود و از عید نوروز به عنوان نماد پیوند دهنده افراد و اقوام ایرانی و ملت ایران یاد می‌شود. مورد مهم بعدی عنوان رسمی نوروز است که با نام «روز بین‌المللی نوروز» به عنوان میراث فرهنگی و معنوی بشر در یونسکو به ثبت جهانی رسیده ‌است.

البته باید گفت که تاریخ دقیق تحویل سال 1401 و عید نوروز تقریبا برای همه مهم است زیرا زرتشتیان و بهاییان نیز به آن اهمیت می‌دهند و این روز یکی از روزهای مقدس و اعیاد مذهبی زرتشتیان و بهاییان به‌شمار می‌رود.

اگرچه عید نوروز و سال نو در ابتدا و پیش از این اندکی ساده برگزار می‌شده است اما به مرور مردم به این عید رنگ و بوی تازه‌ای دادند و موارد دیگری به آن اضافه کردند و آن را به شیوه‌ای پرشکوه‌تر نسبت به گذشته برپا می‌کنند.

سال تحویل 1401 چه ساعتی است؟

لحظه تحویل سال 1401 به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است. تاریخ دقیق تحویل سال 1401 روز یکشنبه 29 اسفند 1400 است. ساعت دقیق سال تحویل 1401 نیز اعلام شده است.

ساعت 19 و 3 دقیقه و 26 ثانیه لحظه تحویل سال 1401 است که برابر با تاریخ 8 ماه شعبان ۱۴۴۳ هجری قمری و همچنین تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۲ میلادی است. از بعد از این ساعت سال نو آغاز می‌شود و وارد سال 1401 خواهیم شد.

سال تحویل 1401

دعای تحویل سال 1401

دعای سال تحویل همیشه هنگام تحویل سال نو خوانده می‌شود. دلیل خواندن این دعا این است که همه سال جدید را با حالی خوب و دلی خوش شروع کنند.

یا مقلب القلوب و الابصار (ای تغییر دهنده دلها و دیده‌ها)

یا مدبر الیل و النهار (ای تدبیرگر شب و روز)

یا محول الحول و الاحوال (ای گرداننده سال‌ها و حالت‌ها)

حول حالنا تا احسن الحال (حال ما را به نیکوترین حال دگرگون کن)

سال تحویل 1401

در دعای تحویل سال 1401 حول به معنای سال است و احوال هم به معنی طبیعت و تحول وضعیت انسان است. از این دعا می‌توان نتیجه گرفت که خداوند بزرگ می‌تواد دگرگون کننده و تحول بخش طبیعت مرتبط به مخلوقاتش باشد و این تحول لازمه زندگی و حیات موجودات در مسیر رشد و کمال است. از طریق این دعای زیبا از خداوند بزرگ می‌خواهیم تحول ظاهری و باطنی ما را با بالندگی و شکوفایی همسو و هم جهت کند.

نماد یا حیوان سال 1401

حتما همه شما شنیده‌اید که هر سال را با یک حیوان نام گذاری می‌کنند و با توجه به خصوصیات حیوان آن سال، خصوصیات و طالع بینی متولدین آن سال‌ها نیز مشخص می‌شود.

بسیاری از مردم به نام حیوان سالی که در آن به دنیا آمده‌اند اهمیت می‌دهند و برای گرفتن فال و طالع بینی نیز از آن استفاده می‌کنند و برایشن مهم است. اگر این موضوع برای شما هم مهم است و مایل هستید که بدانید سال 1401 چه سالی است باید گفت که سال 1401 سال ببر است.

زمان سال تحویل 1401

ببر حیوانی است که همیشه دوست دارد رهبر و پیشرو باشد. ببر به سردمداری علاقه‌ای بسیار دارد اما به عنوان یک طغیان‌گر ناراضی شناخته می‌شود. ببر نماد بی‌باکی و دلیری و نترس بودن است و کاملا در عشق و زندگی روزمره خود شتاب زده عمل می‌کند.

هدف ببر بیشتر مجراجویی است و مسئولت کارهای خود را متاسفانه نمی‌پذیرد. ببر عاشق رهبری و فرمانروایی است و اصلا مطیع نیست و خود را از همه برتر می‌داند. شجاعت، جنگجویی و بی‌باک و نترس بودن از خصوصیات بارز متولدین سال ببر است.

بعضی از آداب سال نو

عید نوروز و سال نو که برابر با تحویل سال است برای ما ایرانیان با آدابی همراه است. علاوه بر دید و بازدید و رفتن به دیدن بزرگترها سفره هفت سین نیز نقش مهمی دارد. سفره هفت سین که قبل از تحویل سال و حتی چند روز زودتر برپا می‌شود در واقع نوعی استقبال از بهار و سال نو است.

سال تحویل 1401
زمان سال تحویل 1401

سفره هفت سین حداقل شامل سنجد، سیب، سبزه، سمنو، سیر، سرکه و سماق است. سنجد نماد سنجیده انجام دادن کارهاست؛ سیب نماد تندرستی و سلامتی است؛ سبزه، نماد شادی و سر‌زندگی است؛ سمنو، نماد خیر و برکت است؛ سیر نماد سلامت و تندرستی است؛ سرکه نماد جاودانگی و سماق نماد صبر و بردباری است.

عیدی دادن و شادباش نیز از دیگر آداب سال نو است که معمولا بزرگتره به کوچکترها عیدی می‌دهند. در این مطلب به بررسی روز سال تحویل پرداختیم. سال تحویل  برابر با عید نوروز این عید باستنی است که همه ساله در ایران برگزار می‌شود و بسیار باشکوه است. مردم سعی دارند این عید را هر ساله باشکوه‌تر برگزار کنند تا به این شیوه خوب‌ها و شادی‌ها بیشر وارد زندگی آن‌ها شود. سال نو 1401 بر شما مبارک!

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی سوالات مرتبط با نوروز 1401 پاسخ دهیم.

سال تحویل در 1401 چه روزی است؟

تاریخ دقیق تحویل سال 1401 روز یکشنبه 29 اسفند 1400 است. زمان دقیق سال تحویل نیز در مقاله ذکر شده است

حیوان سال 1401 چیست؟

حیوان سال 1401 ببر است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص سال نو 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بیشترازانکه درباره ببرتوضیح دهیددورکردن مردم ازاعتقاداتی که ۱۵قرن بردل وجانش مسلط هست داشتیددرجان ودل این ملت عشق به علی حسین بیش ازمحمدوکوروش ووو وهر شخصیت دیگری میباشداین ملت بعدازخداوندعشق به حسین ابوالفضل وعلی بیش از خا نواده خوددارندوازسال ۷۳ اکبرکوسه قصدجداکردن این ملت ازاین عشق داشت,تمام افراد را باچشم دیدم ازخارج فراخواندتامردم راازعشق به حسین ع دورکننداماقادرنشدبیش ازحدتصور هزینه کردندتامردم ازدین وازعشق به حسین دورکننداماقادرنسدندونخواهندشد برایتان متا سفم مادرسفرهای خارجی امریکا باخودقران میبریم ودرنیویورک اززیرقران ردمیشویم چه امثال شمابخواهندچه نخواهندوهزاران میلیاردهزینه کنیدوقتی چراغ روشن شد صلوات میفرستیم ,,سفزه هفت سبن مااینگونه هست ::،سیرسمنوسبزه سنحدسماق سرکه سکه,دیوان حافظ قران شاهنامه کوزه شمع پروانه نان گندم ماهی اجیل گل شیرینی سیب سنبل تخم مرغ ببرسال ببرنارنج اینه ومیباشدخوشت بیاد نیاد تبلیغاتتان میبینیم میخندیم اماعمل نمیکنیم ,,افتاد

    پاسخ