;
coinex

معرفی انوع تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات فضای مجازی

تبلیغات فضای مجازی یا تبلیغات دیجیتالی عبارتی است که این روزها بیشتر می‌شنوید. اگر درزمینۀ بازاریابی و تبلیغات جست‌وجو کرده باشید، مطمئناً با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده‌اید.

بسیاری از مشاغل، از مشاغل بزرگ گرفته تا کسب‌و‌کارهای کوچک، به فضای مجازی وابسته‌اند. شما می‌توانید نیازهای مخاطب را فقط با اتصال به اینترنت از طریق یک گوشی هوشمند برآورده کنید. این محیط، علاوه بر دسترسی آسان، بسیار جذاب است. بنابراین، شما می‌توانید وظایف خود را 24ساعته، بدون هیچ محدودیتی انجام دهید.

ابزارهای تبلیغات دیجیتال دارای تنوع گسترده‌ای هستند؛ از‌این‌رو راه‌های زیادی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات وجود دارد. تبلیغات در فضای مجازی که به دیجیتال مارکتینگ معروف است، وسیله‌ای مدرن است که بهره‌وری بالایی دارد. همۀ صاحبان مشاغل به دنبال راهی اقتصادی با بیشترین فروش هستند. ما به شما کمک می‌کنیم تا این روش کارآمد و در‌عین‌حال سازنده را برای کسب‌و‌کار خود بیابید.

تبلیغات دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی روشی جدید و سازنده برای معرفی محصولات و خدمات است. به عبارت دیگر، تمام محتوای آنلاین برای فروش یا معرفی محصولات و خدمات را تبلیغات دیجیتال می‌نامند.

بدون محدودیت جغرافیایی

در کسب‌و‌کارهای سنتی، صاحبان کسب‌و‌کار معمولاً می‌توانند تنها قسمت خاصی از یک منطقه را پوشش دهند، در‌حالی‌که در تبلیغات دیجیتال، هیچ مرز جغرافیایی‌ای وجود ندارد.

کاربران به تبلیغات توجه می‌کنند و موظف به تماشای همۀ تبلیغات نیستند

یکی دیگر از مزایای تبلیغات دیجیتال، تمرکز کاربران است. تبلیغات تلویزیونی عموماً برای مخاطب جذاب نیست؛ زیرا چنین تبلیغاتی جریان برنامه‌های موردعلاقه‌ی مردم، مانند یک سریال تلویزیونی یا یک رویداد ورزشی را مختل می‌کند. بنابراین، مردم بر روی تبلیغات متمرکز نیستند. اگرچه ممکن است تبلیغات را تماشا کنند، اما در فضای مجازی، کاربران به دنبال تبلیغات هستند و گاهی‌اوقات این افراد از روی کنجکاوی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درمورد محصولات یا خدمات هستند. به همین دلیل، تبلیغات باعث جذب مخاطب می‌شود.

مطالب مرتبط: همه چیز درباره ویدیو مارکتینگ

پیام‌های چند‌رسانه‌ای مؤثرتر هستند

تصاویر، ویدئوها، موسیقی و… در جذب و جلب رضایت مخاطب مؤثرتر هستند.

این فضا در حال رشد است

رشد کاربران آنلاین قابل توجه است. این فضا در حال گسترش است و روزانه افراد بیشتری به این فضا می‌پیوندند.

انواع روش‌های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی که اغلب به‌عنوان تبلیغات بنری نیز شناخته می‌شود، نوعی از تبلیغات است که از بیلبوردهای دیجیتالی کوچک یا بنرهایی تشکیل شده است که در اطراف پست‌های وبلاگ، صفحات جست‌وجوی کلمات کلیدی، وب‌سایت‌ها و… قرار می‌گیرد. تبلیغات نمایشی می‌تواند تصاویر متحرک هم باشد. این نوع تبلیغات معمولاً به‌شکل بنرهای افقی در بالای صفحه یا به‌عنوان یک بنر عمودی در حاشیۀ یک صفحه قرار می‌گیرند.

تبلیغات نمایشی برای بیان یک داستان بصری سریع و در‌عین‌حال نشان‌دادن هویت برند، عالی است. در این نوع تبلیغات، برای بیان داستان از متن کمتری استفاده می‌شود و این تصاویر هستند که پیام تبلیغاتی را به مخاطب می‌رسانند و برای محصولات بهداشتی و سلامتی که نیازی به سلب مسئولیت در آگهی ندارند، ایدئال است.

تبلیغات ویدئویی

ویدئو مارکتینگ به‌معنای استفاده از ویدئوها برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی درمورد محصول یا خدمات شماست. این نوع تبلیغات به افزایش تعامل در کانال‌های دیجیتال و اجتماعی شما کمک می‌کند، به مخاطبان شما آموزش می‌دهد و به شما کمک می‌کند با یک رسانۀ جدید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. تبلیغات ویدئویی از محبوب‌ترین نوع تبلیغات در محیط بازاریابی دیجیتال امروزی است و منطقی است که چرا تبلیغات ویدئویی چشم‌نواز، سرگرم‌کننده و مخصوص بیان داستان‌های پیچیده‌ای هستند که یک تبلیغ نمایشی به‌سادگی نمی‌تواند انجام دهد.

تبلیغات ویدئویی
تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی درون‌جریانی و تبلیغات ویدئویی خارج از جریان، اصلی‌ترین راه‌هایی هستند که تبلیغ‌کنندگان از تبلیغات ویدئویی استفاده می‌کنند. ویدئوی درون‌جریانی شامل قراردادن تبلیغات ویدئویی در میان، قبل از پخش یا پس از پخش در ویدئویی است که مصرف‌کننده در حال تماشای آن است. خود آگهی مربوط به محتوایی خواهد بود که مصرف‌کننده در حال تماشای آن است. یک تبلیغ ویدئویی خارج از جریان، نوعی تبلیغ ویدئویی است که در یک مقاله یا پست وبلاگ ادغام می‌شود.

شاید این سؤال را بپرسید که چرا باید از ویدئومارکتینگ استفاده کنید؟ بهتر است بدانید با دسترسی به شبکه‌های سریع‌تر، کسب‌‌وکارها از ویدئوهای بیشتری برای تعامل با مشتریان خود استفاده می‌کنند. بسیاری از کسب‌و‌کارها که احتمالاً رقبای شما نیز هستند، از ویدئوها برای کمک به جلب ارزش مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

به این دلایل باید از ویدئوها در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید:

  • تا بیشتر در فیدهای اجتماعی قابل مشاهده بمانید؛
  • تا در معرض تعامل بیشتر قرار بگیرید؛
  • تا درک محصول خود را افزایش دهید؛
  • تا بیشتر متمایز شوید؛
  • تا راه شخصی‌تری برای تعامل با مخاطبان خود ارائه دهید؛
  • چون ابزار فروش قدرتمندی هستند؛
  • تا رتبه‌ی بالاتری در جست‌وجو کسب کنید؛
  • چون محبوبیت در بین پلتفرم‌ها در حال افزایش است.

از ویدئو مارکتینگ لذت ببرید و با تعامل بهتر، نتایج بهتری در کسب‌و‌کار خود به دست بیاورید.

تبلیغات موبایل

تبلیغات موبایلی به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یک معیار جدید هستند؛ زیرا افراد بیشتری نسبت به قبل، محتوای آنلاین را از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. تبلیغات موبایلی ساده هستند. این نوع تبلیغات برای استفاده در موبایل، بهینه‌‌سازی شده‌اند. تبلیغات موبایلی بسیار گسترده هستند و می‌توانند شامل ویدئو، اپلیکیشن، نمایش، جست‌وجو یا تبلیغات اجتماعی باشند. برای اکثر برندها، تبلیغات موبایلی مبتنی بر ویدئو در رسانه‌های اجتماعی، مکانی عالی برای شروع است. برندهای سلامت و تندرستی قطعاً می‌توانند از این نوع تبلیغات در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام بهره‌مند شوند.

تبلیغات بومی ‌(تبلیغات Native)

این شکل از تبلیغات، محتوای تبلیغاتیِ ساده‌ای است که در یک محتوا ادغام می‌شود. درواقع، این نوع تبلیغات «غیرمخرب» در نظر گرفته می‌شوند و معمولاً به‌شکل محتوای حمایت‌شده ارائه می‌شوند. این تبلیغات با سبک و جریان محتوایی که در آن ظاهر می‌شود مطابقت دارد، بدون اینکه مزاحم باشد. برای مثال، تبلیغات پاپ‌آپ و ویدئوهای پخش خودکار، مخرب در نظر گرفته می‌شوند و اغلب می‌توانند تأثیر منفی بر پایگاه مشتریان بالقوۀ افراد داشته باشند. از سوی دیگر، تبلیغات native به‌گونه‌ای در محتوا نمایش داده می‌شوند که مخل نبوده و برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر باشند. آن‌ها می‌توانند در قالب پست‌های وبلاگ، فیلم، عکس و… انجام شوند.

وقتی صحبت از تبلیغات سالم به میان می‌آید، سرمایه‌گذاری در یک پلتفرم قابل اعتماد که بتواند با استفاده از شش دسته تبلیغاتی که بیان می‌کنیم، با تبلیغات هدفمند برنامه‌ریزی‌شده مقابله کند، اهمیت دارد. برای تبلیغات Native مؤثر، صباویژن بزرگ‌ترین آژانس تبلیغات آنلاین کشور همراه شماست.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی شامل PPC (Pay Per Click) و CPC (Cost Per Click) است که هردو در عمل، کاربرد یکسانی دارند. PPC یا همان پرداخت به ازای کلیک، یک مدل تبلیغات اینترنتی است که برای هدایت ترافیک به وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود و در آن، تبلیغ‌کننده هنگام کلیک روی تبلیغ به ناشر پول پرداخت می‌کند، حتی درصورتی‌که سایت شما به‌طور موقت بسته باشد و کاربر موفق به بازدید از وب‌سایت شما نشود. این نوع تبلیغات برای هر بودجه‌ای مناسب است و باعث صرفه‌جویی در هزینۀ تبلیغات می‌شود؛ چراکه شما به ازای نمایش تبلیغ، هزینه پرداخت نمی‌کنید، بلکه به ازای تعداد افرادی که روی تبلیغ شما کلیک کرده‌اند، هزینه پرداخت می‌کنید.

هزینه به ازای هر کلیک CPC نام دارد. این هزینه با توجه به رقابت موجود روی کلمۀ کلیدی موردنظر و همچنین میزان نوسانات جست‌وجو در آن کلمۀ خاص تغییر می‌کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام اجرای کمپین CPC فاکتورهای زیادی همچون فهرست کلمات کلیدی، صفحات فرود و هر عنصری را که در کمپین تبلیغاتی مؤثر هستند بهینه‌سازی کنید، تا بهترین نتایج را از گوگل دریافت کنید. همان‌طور که گفته شد، فقط با سرمایه‌گذاری و مزایده نمی‌توان در این سیستم تبلیغ به موفقیت رسید؛ چراکه اولویت گوگل، کیفیت نتایج جست‌وجو است. برای موفقیت در تبلیغات CPC باید در کنار مزایدۀ عالی، نیازهای کاربران جست‌وجوکننده را به بهترین شکل پاسخ دهید.

تبلیغات ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد

وقتی کاربران از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، معمولاً درصد بسیار کمی از تبدیل موردنظر شما را تکمیل می‌کنند. این می‌تواند به دلایل مختلفی ازجمله مشتریانی که می‌خواهند قبل از انجام یک خرید، تحقیقات بیشتری انجام دهند گرفته تا عدم یافتن محصول خاص موردنظر کاربر، باشد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر