;
coinex

مسعود محمد زاده مدیر عامل پونیشا شد

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از استارتاپ پونیشا که در توییتر این شرکت به اشتراک گذاشته شد، مسعود محمدزاده به عنوان مدیر عامل جدید پونیشا معرفی شده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تکراتو همراه باشید.

مسعود محمد زاده یک سال بعد از جذب سرمایه از فیروزه مدیر عامل پونیشا شد و نیما نورمحمدی، هم‌بنیان‌گذار پونیشا از این پس به عنوان رئیس هیات مدیره به کار خود در این شرکت ادامه خواهد داد.

پونیشا پلتفرم اتصال فریلنسرها با بازار کار پروژه‌ای است. بازار کاری که بعد از همه گیری کرونا نه تنها بیشتر مورد توجه کارجویان قرار گرفت بلکه کارفرماها نیز با لمس بهره‌وری قابل توجه در این شیوه کاری، استقبال بیشتری نسبت به آن نشان دادند. عمر پونیشا محدود به روزهای کرونایی و اپیدمی نیست، بلکه این پلتفرم چندین سال است که فریلنسرها را به بازار کار پروژه‌ای متصل کرده و این شیوه از فرهنگ کاری مردن را به جامعه معرفی کرده است.

مسعود محمد زاده، مدیر عامل جدید پونیشا

مسعود محمدزاده، بر اساس آخرین جلسه هیئت‌مدیره این شرکت به عنوان مدیرعامل پونیشا انتخاب شد و البته نیما نورمحمدی هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق پونیشا نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره به کار خود ادامه خواهد داد. این تغییر و تحولات احتمالا سکوی پرشی جدی برای پونیشا خواهد بود.

پونیشا فعالیتش را از یلدای سال 90 آغاز کرد و در اسفند سال 1399 زمانی که جذب سرمایه قابل توجهی انجام داد، 470 هزار کاربر و بر اساس آمارهای رسمی پونیشا، روزانه 100 پروژه جدید داشت. تغییر مدیرعامل این پلتفرم، تازه‌ترین اتفاقی است که پونیشا تجربه کرده و به نظر می‌رسد این ماجرا حاصل بذری است که سال گذشته صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه در پونیشا کاشت. 

مسعود محمد زاده مدیر عامل پونیشا شد

تغییر سبک زندگی و افزایش فریلنسری

مسعود حمیدزاده مدیرعامل جدید پونیشا بر این باور است که این پلتفرم در حال حاضر رهبر بازار بوده و به ۶۰۰ هزار کاربر خود در حال خدمات رسانی است. او همچنین تخمین می‌زند که تعداد کاربران در سال‌های آینده به سه میلیون برسد چراکه بازار از سمت موقعیت‌های شغلی در حال تغییر به کارها و مسئولیت‌های تخصصی و فریلنسری است.

حمیدزاده بعد از انتخاب به عنوان مدیرعامل جدید پونیشا اعلام کرده تغییر مسیر اشتغال به سمت فریلنسری به این معنی است که جنس فعالیت‌های روزانه اشخاص همگن‌تر خواهد شد و روابط کاری بیشتر از جنس تخصص خواهد بود.

او در تشریح این موضوع گفته:

به جای موقعیت شغلی مسئول دفتر یا منشی، یک استارت‌آپ می‌تواند به عنوان کال‌سنتر فعالیت کند، یا مجموعه‌ای مانند پونیشا نیازمندی‌های تایپ، ترجمه، طراحی، برنامه‌ریزی و غیره را به صورت پروژه‌ای انجام دهد.

البته یکی از انتقاداتی که برخی کاربران فضای مجازی نسبت به عملکرد پونیشا دارند دریافت حق عضویت و ثبت پروژه‌ است؛ اما مدیرعامل جدید پونیشا بر این باور است که دریافت این حق عضویت و ثبت پروژه بیشتر از اینکه یک مکانیسم کسب درآمدی برای پونیشا باشد، یک شیوه اهمیت‌سنجی است که به این مجموعه کمک می‌کند تعادل و کیفیت ارائه خدمات را در دو سمت پلتفرم بالا ببرد.

بر اساس توضیحات او، مبالغی که برای ثبت پروژه و عضویت از سوی پونیشا دریافت می‌شود، بیش از هر چیز نشان‌دهنده عزم و تعهد کاربر است. همچنین تجربه نشان داده است بین کسانی که حاضرند این مبلغ را پرداخت کنند و کسانی که حاضر نیستند فاصله زیادی است. کسانی که این مبلغ را پرداخت می‌کنند تعهد بالایی به کار دارند چون وارد قسمتی از معامله شده‌اند.

ورود فیروزه و جهش پونیشا

اسفند سال گذشته، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه با انتشار اطلاعاتی در سامانه کدال رسما اعلام کرد که در استارتاپ پونیشا سرمایه‌گذاری کرده است.

بعد از اعلام این خبر از طرف صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه، استارتاپ پونیشا دهم اسفند سال گذشته با برگزاری یک نشست خبری آنلاین اعلام کرد که عدد دقیق جذب شده در اولین راند جذب سرمایه برای این استارتاپ ۱۸ میلیارد تومان از سه منبع مختلف بوده است.

همچنین «نیما نورمحمدی» هم‌بنیان‌گذار پونیشا در این نشست خبری جزییات این سرمایه‌گذاری و ایده‌هایش برای آینده پونیشا را تشریح کرد. احتمالا در همان روزها بود که ایده همکاری با محمدزاده شکل گرفته است.

نباید این موضوع را فراموش کرد که گروه مالی فیروزه با فضای استارتاپی غریبه نیست و تجربه‌های قبلی‌اش در سرمایه‌گذاری‌های استارتاپی نشان داده که هوشمندانه و بسیار دقیق در این مسیر قدم برمی‌دارد. 

گروه فیروزه سال 1398 در استارتاپ «داستان من» سرمایه‌گذاری کرد و سال‌ها پیش نیز سرمایه‌گذاری در شیپور و البته گروه سرآوا را در کارنامه‌اش دارد.

به نظر شما آیا تغییر مدیر عامل پونیشا، می‌تواند سرآغاز اتفاق‌های جدیدی در این استارتاپ شناخته شده کشورمان باشد؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر