;
coinex

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) ؛ زندگینامه، تصاویر و بهترین فیلم‌ها

در این مطلب زندگینامه تیموتی شالامی بررسی شده است. تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) یک بازیگر آمریکایی است که با بازی در چند تبلیغ تلویزیونی کار خود را شروع کرد. تصاویر تیموتی شالامی نیز در ادامه آمده است.

Timothée Chalamet که کار خود را با تبلیغات تلویزیون شروع کرد اکنون به شهرت فراوان رسیده و مشغول بازی کردن در فیلم‌های بسیاری است. وی یکی از جوانان امریکایی اسـت کـه در سریال های زیادی بازی کرده و توانسته معروف شود. وی حتی در ایران هم طرفداران بسیاری دارد.

در ادامه در مورد زندگینامه تیموتی شالامی صحبت می‌کنیم تا با این بازیگر خوش چهره و معروف بیشتر آشنا شویم. عکس های تیموتی شالامی را نیز می‌توانید در این مطلب ببینید. تصاویر تیموتی شالامی در دنیای اینترنت نیز موجودند.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

تیموتی شالامی با موهای ژولیده، نگاه بسیار عمیق، استایل منحصر به‌فرد و بازیگری فوق‌العاده جذابش یکی از پرطرفدارترین و پرآوازه‌ترین بازیگران هالیوود در سال‌های اخیر است.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

تیموتی شالامه یا شالامی بازیگر آمریکایی صحنه و سینما اسـت کـه با بازی در نقش الیو پرلمن در فیلم درام بـه کارگردانی لوکا گوادانینو «مرا با نامت صدا کن» بـه صنعت سرگرمی هجوم آورد.

وی نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای «مرا با نامت صدا کن» است. او برای بازی در این فیلم نامزد بهترین نقش مکمل درام در گلدن گلاب و همچنین بهترین نقش مکمل در اسکار در سال 2017  شد؛ در حالی که فقط 22 سال داشت و سومین بازیگری بود که در این سن نامزد دریافت این جایزه بزرگ می‌شد. افراد بسیاری طرفدار بهترین فیلم های تیموتی شالامی هستند.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

این بازیگر جوان آمریکایی با بازی در نقش‌های مختلف همیشه خود را به چالش می‌کشد و در هر ژانری تحسین منتقدان و طرفداران خود را از آن خود می‌کند. در ادامه زندگینامه تیموتی شالامی را بیشتر بررسی می‌کنیم تا درباره زندگی شخصی این بازیگر توانمند و حقایق کمتر شنیده شده و همچنین عکس های تیموتی شالامی اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

بیشتر بخوانید:

زندگینامه تاتیانا مازلانی (Tatiana Maslany)

بیوگرافی هانا ودینگهام (Hannah Waddingham)

بیوگرافی تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

تیموتی شالامی در تاریخ 27 دسامبر 1995 (6 دی ماه 1374) در منهتن، نیویورک در خانواده نیکول فلندر دلال املاک و رقصنده سابق برادوی، و مارک شالامی، سردبیر یونیسف متولد شد. او یک خواهر بزرگتر به نام پائولین دارد که بازیگری فرانسوی است و در پاریس زندگی می‌کند. تیموتی شالامی شهروندی دوگانه آمریکا و فرانسه را دارد. تیموتی 1.78متر قد دارد و وزنش بین 59 تا 61 کیلوگرم متغیر است.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

تیموتی شالامه از طرف پدرش نیمه فرانسوی و از طرف مادرش نیمه آمریکایی یهودی است. وی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی کاملا مسلط است. تیموتی شالامه همیشه از جنبه فرانسوی خودش لذت می‌برد. حتی یک بار گفته بود که گاهی به زبان فرانسوی خواب می‌بیند.

رادمن فلندر، عموی مادری او فیلم ساز، امی لیپمن، عمه او تهیه کننده و نویسنده تلویزیونی و فیلمنامه نویس فقید، هارولد فلندر پدربزرگ مادری تیموتی شالامی بود. با بررسی زندگی نامه تیموتی شالامی و پی بردن به چنین خانواده هنرمندی، درخشش این بازیگر در فیلم‌هایش زیاد هم دور از تصور یا موضوعی عجیب نیست. استعدادش کاملا ذاتی است و هنر از کودکی بخشی جدانشدنی از زندگی‌ وی بوده است.

تیموتی زمانی که در دبیرستان هنرهای لاگاردیا ثبت نام کرد در آنجا با معلمی آشنا شد که او را مجاب کرد بازیگری را دنبال کند و با جدیت به سراغ این حرفه برود. تیموتی پس از این مشاوره به اجرای تئاترهای مختلف پرداخت و مدتی بعد نیز سر از سریال‌های تلویزیونی درآورد و همبازی کلیر دانس در سریال هوملند شد.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

دانس بعدها به شالامی توصیه کرد که به دانشگاه کلمبیا برود اما وی پس از یکسال تصمیم گرفت حرفه بازیگری را در دانشگاه نیویورک پیگیری کند.

شالامی در هالیوود مورد توجه اغلب فیلمسازها قرار گرفت و علی رغم اینکه سن و سال او بسیار کم بود، توانست نقش‌های مهمی بدست آورد از جمله بازی در فیلم «بین ستاره‌ای» کریستوفر نولان که فروش بسیار خوبی در سراسر جهان داشت. اما نقطه عطف بازی شالامه حضور در فیلم «مرا با نامت صدا کن» بود که توانست برای بازی در آن نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شود.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

تیموتی شالامی اعتراف کرده‌است که در کودکی آرزویش بازیگری نبوده، بلکه رویایش فوتبالیست شدن بوده است. او تابستان‌های کودکی خود را در روستایی در فرانسه می‌گذراند و در آنجا به مربیگری کودکانی که در آنجا زندگی می‌کردند، می پرداخت. او فقط 13 سال داشت و از کودکان 6 تا 10 ساله مراقبت می‌کرد. وی طرفدار سرسخت باشگاه سنت اتین در لیگ فرانسه است.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی اما مکی (Emma Mackey)

بیوگرافی هانده ارچل (Hande Erçel)

بررسی فیلم های تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

تیموتی شالامی یک بازیگر نوظهور و با استعداد است که از محبوبیت و شهرت خوبی برخوردار است. او یکی از بهترین بازیگران نسل خود محسوب می‌شود. همچنین فیلم‌های تیموتی شالامی، جز بهترین فیلم‌ها به شمار می‌روند.

در ادمه بیوگرافی تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) به بررسی فیلم‌هایی می‌پردازیم که این بازیگر تاکنون در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

به عنوان یک کودک بازیگر او در چندین تبلیغ و دو فیلم کوتاه ترسناک حضور داشت و سپس با حضور در نقش یک قربانی قتل در سریال پلیسی نظم و قانون (2009) در تلویزیون آغاز بکار کرد. در همان سال 2009 او نقشی کوتاه در فیلمی تلویزیونی که برای شبکه سی بی اس ساخته شده بود حضور داشت.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

در سال 2011 او در تئاترهای خارج از برادوی آغاز بکار کرد. در سال 2012 او با حضور در سریال‌های Royal Pains و میهن که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، بازی کرد.

در 2014 او در نقش تام کوپر، پسر متیو مک کاناهی در فیلم میان ستاره‌ای به کارگردانی کریستوفر نولان بازی کرد. وی سال 2015 در فیلم «یک و دو» در نقش زک بازی کرد. این فیلم در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

در 2015 در فیلم «عاشق کوپرها باش» در کنار دایان کیتون و جان گودمن ایفای نقش کرد که تحسین چندی از منتقدین را در پی داشت. او همچنین در فیلم سینمایی «خانم استیونس» (2016) بازی کرد و مورد تحسین قرار گرفت و استیون هولدن منتقد نیویورک تایمز او را با جیمز دین مقایسه کرد.

در 2017 در فیلم لوکا گوادانینو به اسم مرا با نامت صدا کن که از روی رمانی به همین نام نوشته آندره آسیمان است، همراه با (آرمی همر) نقش آفرینی کرد. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد که بازی شالامی تحسین منتقدان را در پی داشت.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

وی در سال 2017 در فیلم «شب‌های داغ تابستانی» ظاهر شد و در پایان سال 2017 در فیلم لیدی برد به کارگردانی گرتا گرویگدر کنار سیرشا رونان ایفای نقش کرد.

در سال 2018 نیز شالامی در فیلم پسر زیبا بازی کرد. تیموتی نقش یک فرد معتاد به مواد مخدر را بازی کرد و حین آماده شدن برای فیلم، در نهایت 18 پوند وزن کم کرد. در ابتدا قرار بود حدود 15 پوند وزن کم کند، اما پس از مدتی بدنش با رژیم غذایی جدید خود سازگار شد و به کاهش وزن ادامه داد. او برای بازی در این نقش در هفتاد و ششمین مراسم گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

در سال 2019، شالامی به ترتیب نقش هنری پنجم و تئودور «لوری» لارنس را در درام‌های دوره‌ای پادشاه و زنان کوچک ایفا کرد. در سال 2021 نقش پل آتریدس را در فیلم تل‌ ماسه ایفا کرد.

تیموتی در فیلم‌های زیادی بازی کرده اما بهترین فیلم های تیموتی شالامی عبارتند از مرا با نام خودت صدا بزن، پسر زیبا، لیدی برد، تل ماسه، شب‌های داغ تابستان، زنان کوچک و پادشاه.

عکس های تیموتی شالامی در تعدادی از فیلم‌هایی که بازی کرده است در ادامه آمده است. برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.

 

 

مطلبی که خواندید بیوگرافی تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) بازیگر جوان و جذاب آمریکایی فرانسوی بود. این بازیگر با وجود سن کمی که دارد توانسته موفقیت‎‌های بسیاری به دست آورد و نامزد دریافت جوایز مهمی شود. تصاویر تیموتی شالامی این بازیگر خوش چهره را نیز مشاهده کردید.

بهترین فیلم های تیموتی شالامی نیز مورد بحث قرار گرفتند. اگر به این بازیگر علاقه مند هستید می‌توانید فیلم‌های وی را مشاهده کنید و از تماشای آنها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بیوگرافی تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) چیست؟ لطفا نظرات خود را در مورد این بازیگر با تکراتو و سایر کاربران در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تیموتی بهترینه:)

    پاسخ