;
coinex

ویژگی جدید iOS 15.4 چهره کاربر را با ماسک هم تشخیص می‌دهد

نسخه بتا iOS 15.4 با یک ویژگی جدید منتشر شد. با این ویژگی، نیازی نیست که کاربر برای باز کردن قفل گوشی حتما ماسک خود را از صورت بردارد.

iOS 15.4 با یک بهینه‌سازی در تکنولوژی تشخیص چهره Face ID همراه شده که می‌تواند چهره کاربر را حتی با ماسک هم شناسایی کند. این ویژگی در حال حاضر برای مدل‌های جدیدتر آیفون و آیپد در دسترس است و اپل هنوز هیچ جزییاتی درباره این ویژگی منتشر نکرده است.

با اینحال به نظر می‌رسد که فقط کاربران آیفون 12 و مدل‌های جدیدتر از این ویژگی برخوردار می‌شوند.

تشخیص چهره با ماسک در iOS 15.4

اپل توضیح داده است که این قابلیت برخی مشخصه‌های منحصربه‌فرد در اطراف ناحیه چشم کاربر را شناسایی می‌کند تا بتواند چهره او را در هنگام استفاده از ماسک شناسایی کند. اینطور که به نظر می‌رسد، این ویژگی چیزی فراتر از قابلیت اسکن Face ID است که در مدل‌های قبلی شاهد آن بودیم.

ویژگی جدید iOS 15.4 چهره کاربر را با ماسک هم تشخیص می‌دهد

خبر بد این است که ویژگی تشخیص چهره با ماسک در نسخه بتا iOS 15.4 تنها در گوشی‌های آیفون 12 مینی، آیفون 12،‌ آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس، آیفون 13 مینی، آیفون 13،‌ آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس در دسترس است.

آیپدهای مدل 2018 به قبل از این ویژگی جدید برخوردار نیستند.

اگر کاربر گوشی‌های آیفون X، آیفون XS یا آیفون 11 هستید،‌ راهکار دیگری برای باز کردن قفل گوشی با ماسک دارید. اپل از یک سال قبل، قابلیت باز کردن قفل آیفون با استفاده از اپل واچ را راه‌اندازی کرده است. البته در این روش حتما باید اپل واچ داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ویژگی جدید iOS 15.4 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر