;
coinex

بررسی تجربه کاربری تپسی ؛ تجربه کاربری و قابلیت‌های جدید تپسی

بررسی تجربه کاربری تپسی به عنوان یک اپلیکیشن شناخته شده در حوزه حمل و نقل، می‌تواند دید درستی به کاربران برای انتخاب اپ مناسب حمل و نقل بدهد. در این نوشته به بررسی نقاط ضعف و قدرت تپسی خواهیم پرداخت و در ادامه نظر کاربران این اپ را مرور می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

با بررسی تجربه کاربری تپسی متوجه نکات مثبت فراوان این اپ محبوب می‌شویم. تپسی یکی از سامانه های محبوب و شناخته شده حمل و نقل آنلاین است. مدت‌ها است که کاربران زیادی از این اپ برای سفر‌های درون‌شهری خود استفاده می‌کنند.

تپسی نیز مانند بسیاری دیگر از اپ‌های خدمات‌رسانی از ابتدا تاکنون چالش هایی را پشت سر گذاشته است و سعی داشته تا در ارائه خدمات به کاربران خود بهتر عمل کند.

بررسی تجربه کاربری تپسی و نظرات کاربران به طور کلی مثبت بوده است، البته در بررسی تجربه کاربری تپسی و نظرات کاربران در فضای مجازی با نظرات منفی نیز درباره این اپ مواجه می‌شویم.

اما این سامانه با تغییراتی که در ساختار خود به وجود آورده است به نظرات منفی نیز توجه کرده و سعی در رفع نقایص خود داشته است. در ادامه تجربه کاربری تپسی را با جزییات بررسی کرده‌ایم.

بررسی تجربه کاربری تپسی

اولین نسخه تپسی در سال 1395  به بهره برداری رسید. پایه گذاران تپسی میلاد منشی پور، هومن دمیر چی و حمید بهمنی هستند که به همراه تیم ده نفره‌ای از متخصصان برنامه ریزی، تپسی را طراحی کردند. تپسی اکنون هشت سرویس خدماتی دارد و در دوازده شهر کشور در دسترس است.

شهر هایی که تپسی در آن‌ها خدمات رسانی می‌ کند:

تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز، کرج، اهواز، ارومیه، رشت، قم، یزد، کرمان، بندر، انزلی، لاهیجان، ساری، بابل، قائم، شهر، آمل.

خدمات تپسی:

بررسی تجربه کاربری تپسی

تپسی علاوه بر خدمات کلاسیک خود که همان درخواست خودرو است امکانات دیگری هم دارد.

توان یاب: که یکی از امکانات بسیار خوب تپسی است. در این امکلن مسافر می تواند مشکلات حرکتی خود را به راننده اطلاع دهد. رانندگانی که این سفر ها را قبول می کنند حق کمسیون را نمی‌پردازند.

اگر مسافر کم شنوا یا ناشنوا باشد نیز می‌تواند موضوع را به راننده اطلاع دهد.

همچنین اگر راننده ناشنوا باشد می‌تواند از گزینه ناشنوا هستم در پروفایل رانندگان استفاده کند و ناشنوا بودن خود را به مسافر اطلاع دهد که در این صورت تماس تلفنی با راننده نیز از دسترس خارج خواهد شد.

همچنین اپلیکیشن تپسی برای افراد نابینا نیز قابل استفاده است.

امکان استفاده از تپسی با تماس تلفنی:

اگر اینتر نت ندارید یا دارای گوشی هوشمند نیستید با شماره گیری ( 16 30 ) می‌توانید درخواست خودرو کنید.

تپسی پیک: با انتخاب این خدمات می‌توانید مرسوله خود را برای ارسال به تپسی بسپارید.

تپسی لاین: یک انتخاب جالب برای اقتصادی‌تر شدن سفر شماست. در این انتخاب مسیر مشترک دو مسافر در نظر گرفته می‌شود و هزینه سفر بین دو مسافر که مسیر مشترک دارند نصف می‌شود.

تپسی همیار: در این انتخاب می‌توانید خرید یا خدمات دیگر را از سفیر خود درخواست کنید.

از تپسی چگونه استفاده کنیم؟

بررسی تجربه کاربری تپسی

اگر عبارت تپسی را در گوگل جست و جو کنید سایت تپسی در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید لینک اپ را در خود سایت تپسی پیدا کنید. لینک برنامه هم در ابتدای صفحه و هم در انتهای صفحه وجود دارد. همچنین تپسی در بیشتر مارکت‌ها مثل کافه بازار و  مای کت برای کاربران قابل دسترس است.

اگر از IOS استفاده می‌کنید می‌توانید از بهترین جایگزین اپ استور برای دانلود اپ تپسی استفاده کنید استفاده کنید. 

نصب تپسی: بعد از این که تپسی را دانلود کردید برنامه از شما می‌خواهد تا به آن دسترسی‌هایی بدهید که به شرح زیر است:

  • دسترسی به موثعیت مکانی
  • ذسترسی به اینترنت
  • دسترسی به کنترل ویبره دستگاه
  • دسترسی خواندن و نوشتن حافظه
  • دسترسی به حساب های کاربری دستگاه

بعد از اینکه اجازه دسترسی به این موارد را به تپسی دادید صفحه‌ای برای شما به نمایش در می‌آید که اصطلاحا به آن صفحه اسپلش می‌گویند و بعد از آن هم صفحه معرفی برنامه برای شما نمایش داده می‌شود. بعد از آن باید در برنامه ثبت نام کنید و اطلاعات زیر را در اختیار تپسی قرار دهید:

  • شماره تلفن همراه
  • ایمیل
  • نام و نام خانوادگی
  • کد معرفی ( اختیاری )

بعد از اینکه ثبت نام شما تمام شد کد پنج رقمیی برایتان ارسال می شود با وارد کردن آن برنامه برای شما باز می‌شود. شما می‌توانید مبدا و مقصد خودر را روی نقشه مشخص کنید و گزینه های تایید مبدا و تایید مقصد را بزنید تا برنامه هزینه سفر را محاسبه کند.

بعد از محاسبه هزینه سفر گزینه درخواست سرویس کلاسیک برای شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله گزینه ی انصراف هم دارید که می‌توانید کل درخواست را لغو کنید. بعد از پیدا شدن راننده پیام ( راننده در حال آمدن به سوی شماست ) برایتان نمایش داده می‌شود و مشخصات راننده و ماشین را برایتان نمایش می‌دهد.

ساختار تپسی:

در سال 98 تپسی در معماری نرم افزار خود و همچنین در طراحی لوگو تغییراتی به وجود آورد. در کل در بین کاربران این اپ، تپسی یکی از اپلیکیشن هایی است که می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد و مخاطب را دچار اشتباه نمی‌کند. یکی از موارد مهمی که در هر اپ خدمات رسانی باید رعایت شود، همین سادگی در ساختار و معماری اپلیکیشن است.

دو سال پیش در لوگوی تپسی نیز تغییرات بزرگی به وجود آمد. تپسی رنگ برند وو لوگوی خود را به نارنجی تغییر داد و لوگویی بسیار مینیمال طراحی کرد که البته همین مسئله بسیار مینیمال بودنش مورد انتقاد برخی قرار گرفت.

نظرات کاربران تپسی:

نظرات کاربران، یکی از مهم ترین معیارها برای سنجش یک اپ خدمات رسانی است. ما در بررسی تپسی نظرات کاربران را جست و جو کردیم. هنگام جست و جوی نظرات کاربران متوجه شدیم که به طور کلی تپسی با اقبال و رضایت عموم مردم روبه‌رو بوده است. چند نمونه از نظرات کاربران را می‌خوانیم:

  • کاربری در توییتر خود گفته:

یه قابلیت جدید تو تپسی اضافه شده که لوکیشن های معمولی رو در جایی که هستی با باز کردن برنامه پیشنهاد میده، و کافیه فقط تایید رو بزنی و خبری از زوم و پین نیست. شاید خیلی ها بگن دوست ندارن دیتا شون دست شرکت هه باشه، ولی دیتایی که استفاده ازش باعث بهبود تجربه کاربری میشه واقعا مجازه.

  • کاربر دیگری از رضایت خود گفته:

من چند ماهه دارم از تپسی استفاده می‌کنم به شدت تجربه کاربری بهتری داره. در مسیر‌هایی که عمدتا میرم قیمت پایین تری داره. تپسی لاین رو هم که تازه مشتریش شدم.

  • کاربر دیگری در توییتی که نوشته دلایل رضایت خود را از تپسی این گونه عنوان کرده:
  1. تپسی تجربه کاربری بهتری داره
  2. هوشمندانه عمل می‌کند که برای من بسیار مهمه
  3. سوپر اپ نشدنش حس بهتری بهم میده
  4. درگاه و سامانه پرداخت راحت تری دارد
  • کاربر دیگری از توجه تپسی به افراد کم توان اظهار رضایت کرده است:

نگاه زنده و انسانی تیم تپسی به توسعه تجربه کاربری در کسب و کارش علی الخصوص در مورد کاربران کم توان و توان یاب، جای تبریک و تشکر دارد.

نتیجه بررسی تجربه کاربری تپسی:

در بررسی تجربه کاربری تپسی، کاربران به این نتیجه رسیده‌اند، که تپسی از جمله اپلیکیشن‌های مورد اعتمادی است که برای حمل و نقل می‌توان از آن استفاده کرد.

به خصوص در نظر گرفتن افراد کم‌توان و معلول برای خدمات رسانی نشان می‌دهد که تپسی نگاهی هوشمندانه و در عین حال انسانی به خدمات رسانی داشته است.

بررسی تجربه کاربری تپسی و در نظر گرفتن نظرات کاربران در فضای مجازی از جمله دلایل اثبات محبوب بودن تپسی در بین مردم است. تپسی ازجمله اپلیکیشن‌هایی است که در بررسی تجربه کاربری موفق بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی تجربه کاربری تپسی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر