;
coinex

رندرهای OPPO Find X5 Pro همراه با جزییاتی از مشخصات گوشی فاش شد

اخبار مربوط به سری پرچمدار اوپو فایند ایکس دوباره سر زبان‌ها افتاده که نشان از رونمایی گوشی در آینده نزدیک دارد. اخیرا رندرهای OPPO Find X5 Pro همراه با مشخصات و قیمت گوشی فاش شده که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

روز گذشته اطلاعاتی درباره اوپو فایند ایکس 5 و دریافت تاییدیه‌های TDRA و GCF منتشر شده بود. امروز هم جزییاتی از مشخصات و رندرهای OPPO Find X5 Pro آشکار شده و تقریبا آنچه باید درباره این گوشی بدانیم را فاش کرده است.

شایعات قبلی درباره اوپو فایند ایکس 5 پرو مدعی بودند که این گوشی از سیستم دوربین فوق‌العاده با تنظیمات برند MariSilicon برخوردار می‌شود. اما جزییاتی که امروز منتشر شده، نشان می‌دهند که این گوشی از قابلیت‌های برند Hasselblad نیز برخوردار می‌شود.

رندرهای OPPO Find X5 Pro

خبرگزاری WinFuture اخیرا رندرهای OPPO Find X5 Pro را منتشر کرده و این گوشی را از زاویه‌های مختلف به نمایش گذاشته است. طراحی جدید رندرهای OPPO Find X5 Pro با رندرها و گزارش‌هایی که پیش از این درباره گوشی شنیده بودیم، کاملا مطابقت دارند.

رندرهای OPPO Find X5 Pro

در این عکس‌ها مشاهده می‌کنید که اوپو فایند ایکس 5 پرو در پنل پشتی خود از یک ماژول دوربین با طراحی کاملا متفاوت برخوردار شده و سه لنز دوربین روی آن قرار دارند.

نمایشگر گوشی هم در لبه‌ها کمی خمیدگی دارد. اینطور که به نظر می‌رسد، دکمه‌های تنظیم صدا در لبه سمت چپ و دکمه پاور در لبه سمت راستی گوشی هستند. پورت USB-C، اسپیکرها و اسلات سیم‌کارت هم در لبه پایینی دیده می‌شوند.

نمایشگر اوپو فایند ایکس 5 پرو

بعد از تماشای رندرهای OPPO Find X5 Pro نوبت به جزییات مشخصات این گوشی می‌رسد. Find X5 Pro احتمالا به نمایشگر 6.7 اینچی مجهز می‌شود که از نوع پنل LTPO 2.0 AMOLED است. این نمایشگر از رزولوشن 2K، نرخ نوسازی 120 هرتز و 10bit HDR پشتیبانی می‌کند. نمایشگر فایند ایکس 5 پرو از پوشش گوریلا گلس وکتوس برخوردار می‌شود و اسکنر اثرانگشت هم داخل نمایشگر قرار می‌گیرد.

رندرهای OPPO Find X5 Pro

سیستم روی تراشه و رم OPPO Find X5 Pro

قدرت این گوشی را یک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 تامین می‌کند که از مودم داخلی 5G بهره می‌برد. این گوشی همچنین از اتصال WiFi 6، بلوتوث 5.2 و NFC نیز برخوردار است. گفته می‌شود که این دستگاه در بازار اروپا تنها در یک نسخه با رم 12 گیگابایتی LPDDR5X و حافظه داخلی 256 گیگابایتی UFS 3.1 به بازار می‌آید. اوپو Find X5 Pro از قابلیت نصب میکرو اس‌دی کارت پشتیبانی نمی‌کند.

مشخصات دوربین اوپو فایند ایکس 5 پرو

مشخصات اوپو فایند ایکس 5 پرو در بخش تنظیمات دوربین بسیار هیجان‌انگیز می‌شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، به نظر می‌رسد که سیستم دوربین در Oppo Find X5 Pro با همکاری Hasselblad ساخته می‌شود. این برند پیش از این تنها با وان پلاس همکاری می‌کرد که البته یکی از برندهای ادغام شده با اوپو است.

اوپو فایند ایکس 5 پرو از دو سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX766 برخوردار می‌شود که به عنوان دوربین اصلی و لنز اولترا واید در این گوشی کار می‌کنند. دوربین اصلی از FOV 80 درجه و دیافراگم f/1.7 برخوردار است؛ اما دریچه دیافراگم در لنز 50 مگاپیکسلی اولترا واید f/2.2 است. هر دو لنز اصلی اولتراواید در این گوشی از OIS (تثبیت اپتیکال تصویر) پشتیبانی می‌کنند.

رندرهای OPPO Find X5 Pro

دوربین سوم در ماژول دوربین را یک لنز 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 تشکیل می‌دهد. این لنز از قابلیت زوم هیبرید 5x و زوم دیجیتال 20x بهره می‌برد.

این گوشی برای قابلیت‌های فوکوس خودکار از لیزر و ToF استفاده نمی‌کند؛ بلکه از سیستم «All Pixel PDAF» بهره می‌گیرد. فایند ایکس 5 پرو همچنین از تکنولوژی پردازش تصویر جدید MariSilicon X Imaging NPU و همچنین اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برخوردار شده است.

سنسور دیگری که روی ماژول دیده می‌شود، احتمالا یک سنسور رنگ است.

اوپو فایند ایکس 5 پرو در پنل جلویی خود به یک سنسور 32 مگاپیکسلی Sony IMX709 مجهز است. این لنز دوربین از دیافراگم F/2.4 و میدان دید 90 درجه بهره می‌برد.

ویژگی‌ها و باتری اوپو فایند ایکس 5 پرو

گفته می‌شود که این گوشی از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعت با قابلیت شارژ 80 وات برخوردار می‌شود. علاوه بر این، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردو غبار هم یکی دیگر از ویژگی‌های رده‌بالای اوپو فایند ایکس 5 است.

این دستگاه از آلومینیوم و شیشه ساخته می‌شود، 218 گرم وزن دارد و ضخامت آن به 8.5 میلی‌متر می‌رسد. همنین گفته می‌شود که برای این گوشی،‌ اسپیکرهای استریو با قابلیت پشتیبانی از Dolby Atmos در نظر گرفته شده است.

گزاش‌ها حاکی از آن هستند که قیمت OPPO Find X5 Pro اصلا ارزان نیست و احتمالا با برچسب قیمتی 1200 یورو کار خود را آغاز می‌کند. این گوشی احتمالا در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رندرهای OPPO Find X5 Pro چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر