;
coinex

شارژر وایرلس موبایل (بی سیم) ، از رویای نیکولا تسلا تا واقعیت امروز

اولین بار در سال 1880 نیکولا تسلا دانشمند و مخترع بزرگ صربستانی بود که ایده انتقال برق به صورت بی سیم را مطرح کند. در حال حاضر شارژر وایرلس موبایل (بی سیم) طرفداران بسیار پیدا کرده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید.

تسلا با دیدن رعد و برق های عظیمی که در آسمان ایجاد می شد، به این فکر کرد که چگونه این قدرت برق عظیم بدون سیم در آسمان جا به جا می شوند.

او به این می اندیشید که وقتی آن همه قدرت برق عظیم در رعد و برق ها در آسمان، بدون سیم به زمین منتقل می شود، پس حتما می توان برقی که خودش اختراع کرده بود را بدون سیم منتقل کرد.

او برای انجام ایده خود سیم پیچی اختراع کرد که می توانست به وسیله آن برق را به صورت بی سیم به لامپ که در دست خود نگه داشته بود منتقل نماید و لامپ را روشن نماید و به این ترتیب اولین انتقال دهنده برق بی سیم را اختراع نمود .

شارژر وایرلس موبایل (بی سیم)

این سیم پیچ که به تسلا کویل معروف شد، ایده اولیه تمام اختراعات بعدی شد و بسیاری از ایده ها برای اختراع انواع انتقال دهنده های بی سیم جریان برق استفاده نمودند.

تسلا در طول حیات خود اختراعات و ابداعات زیادی داشت و همیشه رویای انتقال بی سیم برق به سراسر دنیا را در سر داشت و برای این منظور تلاش های بسیاری نمود. ثمره تلاش های وی ایده بسیاری از ابداعات و اختراعات دنیای سراسر تکنولوژی امروزی می باشد.

ما هر روزه شاهد اختراعات و ابداعات جدیدی هستیم که در ساده سازی بسیاری از امورات روزانه ما مفید و کارآمد هستند. به این اختراعات که قالبا به دستگاه های موبایلی یا اصطلاحا گوشی های هوشمند متصل می شوند و ارتباط دارند، گجت گفته می شود.

امروزه شارژر های بی سیم موبایل نوعی از گجت های مرتبط با گوشی های موبایل هستند از همان اختراع اولیه تسلا ایده برداری نموده اند و تبدیل به وسایل پر کاربردی در دنیای امروز شده اند .

یکی از مشکلات رایج امروزی برای اکثر افراد، شارژ کردن گوشی موبایل می باشد که اکثر افراد غالبا با این مشکل مواجه هستند.

دردسر های شارژ های معمولی و با سیم کم نیستند، مخصوصا برای افرادی که به مدت طولانی از گوشی خود استفاده می نمایند و یا با آن بازی می کنند.

یا به دنبال شارژر هستیم، یا شارژر ما خراب می شود، یا کابل آن قطع می شود، یا پریز برق پیدا نمی کنیم، یا سوکت شارژر گوشی خراب می شود و دلایل زیاد دیگری که امروزه در مورد شارژ کردن موبایل با آن مواجه هستیم.

در برخی موارد هم ما میخواهیم با گوشی خود کار کنیم ولی چون به شارژر متصل است نمی توانیم به آن دست بزنیم. از مشکلات دیگر شارژر های معمولی این است که اگر یک پریز برق داشته باشیم و یک شارژر، استفاده آن برای سایر افراد امکان پذیر نمی باشد.

البته به لطف پاور بانک هایی که قابلیت نگهداری برق برای مدت طولانی را دارند، شاید بتوانیم گوشی خود را سریع تر شارژ کنیم و این مشکلات تا حدودی کم رنگ تر شود. اما هنوز هم یک مشکل اساسی وجود دارد و آن هم استفاده از کابل برای شارژ گوشی می باشد.

راه حل این همه مشکل برای افرادی که همیشه شارژر کردن گوشی برای آنها یک معضل و چالش می باشد، استفاده از شارژر وایرلس یا شارژر بیسیم موبایل می باشد.

شارژر وایرلس موبایل (بی سیم)
شارژر وایرلس موبایل (بی سیم) / شارژر وایرلس موبایل (بی سیم)

در گوشی های موبایل جدید تکنولوژی به کار رفته است که با استفاده از آن می توان گوشی های خود را با استفاده از تکنولوژی وای فای یا وایرلس شارژ کنیم.

البته گوشی های قدیمی نیز با یک اتصال یک گجت به آنها می توانند قابلیت شارژ بی سیم را نیز داشته باشند.

این گجت ها به تگ شارژر بیسیم معروف هستند و در قسمت پایین دارای یک سوکت هستند که در قسمت پورت شارژر گوشی قرار می گیرد و این قابلیت را به مدل های قدیمی گوشی ها  می دهد تا بتوان بدون سیم نیز آن ها را شارژ نمود.

این تگ ها در دو نوع برای گوشی های اندروید و گوشی های آیفون به بازار عرضه می گردند.

شارژر وایرلس موبایل یا همان شارژر های بی سیم که با تکنولوژی وای فای (WIFI) کار می کنند، تجهیزات بسیار جالبی هستند که این امکان را به شما می دهند تا بتوانید بدون نیاز به سیم یا شارژر های معمولی ، گوشی موبایل خود را با قرار دادن روی این دستگاه یا نزدیک نمودن به آن شارژ نمایید .

شارژر بیسیم موبایل   (Wireless Mobile Charger)به صورتی طراحی شده است تا افراد مختلف بتوانند با نزدیک شدن به این دستگاه گوشی موبایل یا تبلت خود را شارژ نمایند و همزمان هم بتوانند از گوشی موبایل خود استفاده نمایند.

این محصولات دارای تکنولوژی charge Quick یا کوییک شارژ یا همان شارژ سریع می باشند و می توانند در کمتر از یک ساعت گوشی شما را به صورت 100 درصد شارژ نمایند.

به دلیل این که ما در استفاده از شارژرهای وایرلس از پورت تعبیه شده در دستگاه استفاده نمی کنیم عمر پورت افزایش پیدا می کند و مسلما ساده تر از روش شارژ سیمی است اما باید به این نکته توجه کرد که شارژر های وایرلس در نهایت به همان دلیل تکنولوژی بی سیم به قدرت و سرعت شارژر های با سیم نمی رسند.

از آنجایی که امنیت در هنگام شارژ کردن برای موبایل بسیار مهم می باشد و ورود ولتاژ یا جریان اضافی باعث صدمه دیدن باتری یا خود گوشی می گردد ، این محصولات مجهز به فناوری شارژ ایمن یا Multi protect می باشند که از نوسانات برقی و ورود جریان اضافی یا بیشتر از حد ظرفیت، به گوشی جلوگیری می نماید.

در بسیاری از این محصولات یک چراغ یا هاله نوری قرار داده شده است تا علاوه بر مشخص کردن وضعیت خاموش یا روشن بودن شارژر، زیبایی محصول نیز افزایش یابد.

همچنین با توجه به اینکه این محصولات به صورت توکار نصب می شوند ، سطح خارجی آنها یا سطح میز یا محلی که این محصول را در آنجا نصب کرده ایم یکسان و یک سطح خواهد بود.

به همین دلیل این محصولات پس از نصب هیچ مزاحمتی برای کار شما ایجاد نمی کنند و تقریبا همسطح و چسبیده به میز کار شما یا محل نصب هستند.

در تصویر بالاتر محصول شارژر وایرلس توکار فکتور مدل BWC1 را که بر روی میز کار نصب شده است مشاهده می کنید که علاوه بر کارایی، هاله نور سبز رنگ آن زیبایی خاصی به این محصول و محیط کار بخشیده است.

این محصولات دارای ابعاد کوچک و وزن بسیار کم و سبکی هستند که همین امر باعث می شود تا بتوانیم آنها را به سادگی در مکان های مورد نظر خودمان نصب نماییم.

به عنوان مثال وزن محصول نمایش داده شده بالا 210 گرم می باشد و ابعاد قطر آن تنها 100 میلی متر می باشد و طول ارتفاع آن نیز بیش از 33 میلی متر نمی باشد.

در بعضی از این مدل های این محصولات، امکانات دیگری همانند پریز برق و پورت های شبکه و پورت شارژر Usb نیز قرار دارند.

البته در بعضی از مدل ها نیاز است تا گوشی موبایل را بر روی این شارژر ها قرار دهیم تا بتوانیم از شارژر بی سیم آن استفاده نماییم.

در این مدل شما می توانید علاوه بر شارژ همزمان گوشی به صورت بی سیم، گوشی یا وسیله دیگری را به پورت یو اس بی متصل نمایید و همزمان بتوانید دو دستگاه را با هم شارژ نمایید.

البته خوب امکان استفاده از پریز های برق یا پورت شبکه نیز به صورت همزمان با شارژ گوشی فراهم می باشد. در تصویر زیر محصول، شارژر وایرلس و پریز توکار رومیزی ملونی مدل 10026 را مشاهده می کنید که یک محصول چند منظوره می باشد.

این محصول همانطور که قبلا اشاره کردیم علاوه بر قابلیت شارژر بی سیم یا وایرلس موبایل امکانات دیگری همانند پریز برق و سوکت های شبکه و شارژ یو اس بی را دارا می باشد.

شارژر وایرلس موبایل (بی سیم)
شارژر وایرلس موبایل (بی سیم) / شارژر وایرلس موبایل (بی سیم)

البته علاوه بر گوشی هوشمند یا تبلت(Tablet)، این شارژر ها می توانند انواع وسایل دیگر مانند آی پاد(iPod) ، هندز فری(Hands-free)، یا هر نوع وسیله دیگر که ولتاژ شارژ موبایل را دارند، شارژ نمایند.

برخی شارژر های بی سیم موبایل به صورتی نصب می شوند (معمولا زیر میز یا زیر سطح مورد نظر) که حتی می توان آن ها را از دید افراد مخفی کرد و آن را  تبدیل به یک دستگاه جادویی نمود.

همین ویژگی باعث شده است تا محصول در هنگام نصب بسیار جذاب و زیبا در محل نصب شده خود دیده شود و البته در مدل های مخفی که محصول دیده نمی شود و یک حس جادویی به این محصول می دهد .

این مدل شارژر های بی سیم مخفی در زیر میز یا موقعیتی که می خواهیم نصب کنیم قرار می گیرند و هیچ قسمتی از آن ها دیده نمی شود و شما می توانید با قرار دادن گوشی موبایل خود روی میز ، آن را شارژ نمایید .

شارژر وایرلس موبایل (بی سیم)
شارژر وایرلس موبایل (بی سیم) / شارژر وایرلس موبایل (بی سیم)

این محصولات در برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردند. از اصلی ترین و معروف ترین شرکت های تولید کننده این محصولات، شرکت ملونی که در کشور چین فعالیت می نماید و شرکت فکتور که در کشور ایران فعالیت می نمایند.

خوشبختانه در کشورمان این تکنولوژی از مدت ها پیش وجود داشته و شرکت های تولید کننده ایرانی این نوع محصولات را با قابلیت ها و شکل ظاهری متنوع و مختلف به بازار عرضه کرده اند.

شرکت فکتور یکی از شرکت های معتبر ایرانی و ملی، تولید کننده شارژر بی سیم یا همان شارژر وایرلس ، مجموعه متنوعی از این شارژر های بی سیم موبایل را در طرح های مختلف به بازار عرضه نموده است .

این محصولات علاوه بر تنوع در ظاهر و امکان منحصر به فرد خود، قیمت بسیار مناسب و اقتصادی دارند و اکثر افراد با توان مالی مختلف، می توانند این محصول تهیه نموده و استفاده نمایند.

این محصول بی نظیر را می توان برای اماکن عمومی مانند کافی شاپ ها، رستوران ها و هتل ها استفاده نمود و نصب آن در این اماکن می تواند نیاز بسیاری از افراد را به صورت همزمان پوشش دهد و افراد را از دست دردسرهای شارژ های معمولی یا همان با سیم خلاص نمود.

در انتها امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم  شما را با برخی از ویژگی های این محصولات  شگفت انگیز و جالب و بسیار پر کاربرد آشنا کرده باشیم تا بتوانید در صورت تمایل به خرید این محصولات ، با دید بازتر و اطلاعات بیشتر شارژر بی سیم خود را انتخاب نمایید .

فروشگاه اینترنتی کافه یراق یکی از معتبر ترین و با سابقه ترین فروشگاه های شرق تهران به عنوان نماینده رسمی شرکت فکتور ، مجموعه کامل و متنوعی از این شارژر های بی سیم موبایل را با ضمانت و خدمات پس از فروش معتبر با قیمت های بسیار مناسب و اقتصادی عرضه می نماید.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در خصوص این محصولات یا سایر محصولات مشابه همانند پریز های توکار یا پریز های مخفی میتوانید به وب سایت فروشگاه کافه یراق به آدرس https://cafeyaragh.com/  مراجعه نمایید یا با شماره تلفن های 77180234_09120540104 تماس حاصل نمایید. پذیرای کلیه دوستان و مشتریان محترم به صورت حضوری در فروشگاه فیزیکی کافه یراق می باشیم .

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر