;
coinex

عید کجا بریم مسافرت ؟ بهترین مقاصد سفر در عید نوروز

تعطیلات نوروز در واقع بهترین موقعیت و زمان برای افرادی است که می‌خواهند به سفر بروند و چیزهای تازه‌ای را تجربه‌ کنند، اما گاهی اوقات ممکن است این سوال در ذهن افراد ایجاد شود که عید کجا بریم مسافرت و بهترین مقاصد گردشگری در عید نوروز کجاست؟

به طور معمول در ایران، مقصدهای گردشگری زیادی وجود دارد که می‌توانید به راحتی از هر کدام آن‌ها که خواستید، بازدید کرده و یک سفر عالی را تجربه کنید. در اکثر مواقع به دلیل بالا بودن تعداد این مقاصد، گردشگران دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند دقیقا کجا را برای سفر انتخاب کنند. به همین علت نیز ما قصد داریم در ادامه مطلب شما را با چند نمونه از بهترین مقاصد سفر در عید نوروز آشنا کنیم. پس اگر می‌خواهید جوابی برای سوال « عید نوروز 1402 کجا بریم مسافرت » را پیدا کنید، این مقاله را از دست ندهید.

شرکت آسیا سفر دارای پرسنل حرفه‌ای و باتجربه است و در بسیاری از شهرهای ایران شعبه دارد. تعدد شعبه‌ها باعث شده تا دسترسی به آسیاسفر در ترمینال‌های سراسر کشور آسان باشد. این شرکت یکی از معتبرترین شرکت‌هاست که با اعتماد کامل می‌توانید در سفرهای نوروزی از خدمات آن بهره‌مند شوید.

عید کجا بریم مسافرت ؟

همان طور که گفته شد تعداد مقاصد گردشگری در ایران بسیار زیاد است و گردشگران برای این که سفری عالی و به یادماندنی داشته باشند، باید قبل از هر چیزی پاسخ سوال عید کجا بریم مسافرت را به دست بیاورند و سپس شهرهایی که مد نظرشان است را مشخص کنند.

بعد از آن نیز لازم است یک برنامه‌ریزی مناسب برای سفرشان طراحی کنند تا از لحظاتی که در اختیار دارند، بهترین استفاده ممکن را ببرند. بنابراین اگر می‌خواهید با چند نمونه از بهترین مقاصد سفر در عید نوروز 1402 و بهار آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

بهترین مقاصد سفر در عید نوروز
تهران – عید کجا بریم مسافرت ؟
  • تهران

تهران یکی از بهترین شهرهایی است که می‌توانید هنگام عید نوروز به دیدن آن بروید و در آن جا به گشت و گذار بپردازید. آب و هوای شهر تهران در بهار بسیار دلپذیر است و شما می‌توانید در آن جا صبح تا شب به تفریح بپردازید.

از جمله مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری مهم در تهران می‌توان برج آزادی، روستای وردیج، برج میلاد، بازار بزرگ، موزه‌های تاریخی مختلف، دربند و درکه، پارک‌ها و باغ وحش‌های بزرگ، شهربازی، مساجد تاریخی و… را نام برد.

در واقع اگر زمانی این سوال برای‌تان به وجود آمد که عید کجا بریم مسافرت و چه شهری بهترین انتخاب برای سفر نوروزی است؟ بهتر است شهر زیبای تهران را در اولویت برای بازدید قرار دهید زیرا این شهر از هر لحاظی برای گردشگری بی‌نظیر است و قطعا از انتخاب خود پشیمان نمی‌شوید.

نکته دیگر اینکه تهران در زمان عید نوروز بسیار خلوت می‌شود و فرصتی مناسب برای بازدید از موزه‌های تاریخی و سایر جاهای دیدنی تهران فراهم می‌شود.

  • کرمانشاه

استان کرمانشاه نیز جزو شهرهای پر جاذبه‌ای است که می‌توانید در بهار به دیدن آن بروید و در آن جا لحظات به یاد ماندنی را تجربه کنید. این استان آب و هوای مطلوبی دارد و بسیار سرسبز است.  در این شهر زیبا نزدیک به 4000 جاذبه تاریخی مهم وجود دارد که گردشگران می‌توانند به راحتی از تمام آن‌ها بازدید به عمل آورند.

طاقبستان، غار قوری قلعه، پارک کوستان، سراب نیلوفر، پارک شرقی، تکیه معاون الملک، تخت جمشید، سراب قنبر، پارک شیرین، تالاب هشیلان، غار وزمه، روستای ناو تنگ منصوری و آتشکده میل میله گه جزو بهترین جاذبه‌هایی هستند که می‌توانید در استان کرمانشاه مشاهده کنید و از تماشای آن‌‌ها لذت ببرید.

بهترین مقاصد گردشگری در عید نوروز
اصفهان
  • اصفهان

یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر در عید نوروز 1402 که هر ساله افراد زیادی نیز به آن جا می‌روند، شهر پر رمز و راز اصفهان است. این شهر در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارد اما در فصل بهار، این زیبایی چندین برابر می‌شود و طبیعت موجود چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

در اصفهان آثار تاریخی معروف زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها قدمتی چند هزار ساله دارند و بسیار با ارزش هستند. از جمله مهم ترین مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های شهر اصفهان می‌توان سی و سه پل، هشت بهشت، مسجد شیخ لطف الله، رکیب خانه، عالی قاپو، عمارت چهل ستون، عمارت توحید و مسجد جامع را نام برد.

  • شیراز

شیراز نیز جزو بهترین مقاصد گردشگری در عید نوروز است که در دل خود مکان‌های مهمی همچون آرامگاه سعدی، حمام باغ نشاط، ارگ کریم خان، آرامگاه حافظ، خانه صالحی، آرامگاه خواجوی کرمانی، باغ جهان‌‌نما، باغ دلگشا، باغ ارم، چاه مرتاض علی، باغ تخت، باغ هفت تن، باغ چهل‌ تن، باغ عفیف‌ آباد و باغ نارنجستان قوام را جای داده است.

در واقع تعداد مکان‌های گردشگری که در این شهر بزرگ وجود دارد، آن قدر زیاد است که می‌توانید در روز از چند مورد آن‌ها بازدید نمایید و لذت ببرید. روزانه افراد گردشگر زیادی از سراسر جهان به شهر شیراز سفر می‌کنند و در آن جا از مکان‌های فوق العاده جذابی بازدید به عمل می‌آورند. پس اگر شما هم به فکر این هستید که عید کجا بریم مسافرت تا بیشتر خوش بگذرد، بهتر است از سفر به شهر شیراز غافل نشوید.

لرستان - عید نوروز کجا بریم
لرستان – عید کجا بریم مسافرت ؟
  • لرستان

استان لرستان با قدمتی کهن، آب و هوایی معتدل، طبیعتی بکر و نایاب، جنگل‌های انبوه، مردمانی مهمان نواز و خونگرم، به عنوان یک مقصد گردشگری فوق العاده شناخته شده است و سالانه به خصوص در ایام عید، گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

در این شهر جذاب می‌توانید از جاذبه‌های مهمی همچون آبشار نوژیان، قلعه فلک الافلاک، مناره آجری، گرداب، غار کلماکره، دریاچه کیو، بوستان فدک، آبشار بیشه، باغ پرندگان، پل شاپوری، دریاچه گهر و گردشگاه چغاسرخه بازدید نمایید و لذت ببرید.

  • سقز

اگر به فکر این موضوع هستید که عید نوروز 1402 کجا بریم؟ بهتر است بدانید سقز بهترین انتخاب و مقصد گردشگری است زیرا این شهر طبیعت بسیار عالی دارد و آب و هوای آن نیز بسیار دلچسب و مطلوب است.

با سفر به شهرستان سقز می‌توانید از کاروانسرای تاجوانچی، آبشارهای کوچک و بزرگ، سد شهید کاظمی، پیست اسکی، پارک کوثر، غار کرفتو، مسجد شیخ حسن مولانا، روستای تاریخی ترجان، حمام حاج صالح، کوه‌های سر به فلک کشیده، دریاچه‌های فصلی و دائمی مختلف و… نیز دیدن نمایید.

عید کجا بریم مسافرت ؟

  • نیشابور

یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری در بهار که طرفداران زیادی هم دارد، شهر نیشابور است. این شهر شهرت جهانی دانی دارد زیرا در آن جا بزرگان و مشاهیر زیادی متولد شده‌اند و زندگی‌ کرده‌اند. شهر نیشابور مکان‌های دیدنی بسیار زیادی دارد و از جمله مهم ترین این مکان‌ها می‌توان آرامگاه خیام نیشابوری، دهکده چوبی، مسجد جامع، آرامگاه عطار، قلعه لک لک آشیان و آرامگاه کمال الملک را می‌توان نام برد.

بازار سرپوش نیشابور نیز جزو مکان‌های مهمی است که می‌توانید در آن جا ساعت‌ها به گشت و گذار بپردازید و سوغاتی‌های مختلفی را نیز برای دوستان و خانواده‌تان خریداری نمایید. در بازار سرپوش چیزهای مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید در آن جا انواع صنایع دستی و سوغاتی‌های خوشمزه را خریداری نمایید.

  • مهاباد

اگر برای رفتن به مسافرت در تعطیلات نوروز جای خاصی مد نظرتان نیست و به فکر این موضوع هستید که عید کجا بریم؟ بهتر است حتما سری به شهر جذاب مهاباد در استان آذربایجان غربی بزنید. این شهر زیبا و تماشایی تاریخچه بسیار غنی دارد و جاذبه‌های زیادی را نیز در دل خود جای داده است.

در واقع با سفر به شهر مهاباد می‌توانید به راحتی از حمام میرزا رسول، غار سهولان، پارک ملت مهاباد، آرامگاه بداق سلطان، تالاب کانی برازان، گور دخمه فخریگاه، موزه سرای استاد هیمن و مسجد جامع سرخ دیدن نمایید و لحظات خوشی را در کنار خانواده تجربه کنید.

آرادان - عید کجا بریم مسافرت ؟
آرادان – عید کجا بریم مسافرت ؟
  • آرادان

ممکن است شما هم مانند خیلی از افراد این سوال برای‌تان به وجود آمده باشد که عید کجا بریم مسافرت ؟ از این رو لازم است حتما با شهر آرادان آشنا شوید. آرادان یکی از شهرستان‌های زیبای سمنان است که در همه فصول سال، آب و هوایی مطلوب دارد. با سفر به این شهر دیدنی می‌توانید با آداب و رسوم مردم مهمان‌نواز گرمسار آشنا شوید و از جاذبه‌های گردشگری زیادی نیز بازدید به عمل آورید.

روستای هدف، مسجد جامع گرمسار، امامزاده شاه نظر، دشت پرندگان مهاجر، آب انبار بزرگ گرمسار، تپه‌های تاریخی، خانقاه و حمام قدیمی، جزو مهم ترین مکان‌های دیدنی شهر آرادان هستند که روزانه گردشگران زیادی از آن‌ها بازدید می‌نمایند.

  • میناب

یکی دیگر از محبوب ترین و بهترین مقاصد گردشگری در عید نوروز و تعطیلات، شهرستان زیبا و پر جمعیت میناب است. این شهر خوش آب و هوا دارای جاذبه‌های تاریخی زیادی است که از جمله مهم ترین این جاذبه‌ها می‌توان قلعه هزاره را نام برد. این قلعه از دوره هخامنشیان تا دوره قاجار به عنوان مرکز حکومت محلی شناخته شده است و در نزدیکی آن یک خندق نیز وجود دارد.

یکی دیگر از قلعه‌هایی که می‌توانید در شهر میناب مشاهده کنید، قلعه شاداب است. این قلعه تاریخی در 68 کیاومتری جنوب ‌غربی شهرستان میناب واقع شده است و روزانه افراد زیادی برای بازدید از آن، راهی میناب می‌شوند.

از جمله دیگر مکان‌های گردشگری میناب می‌توان قلعه گرازو، حوض سنگی، قلعه گوربند، آب‌ انبار شیرین و فرهاد، معبد عشاق، امامزاده شاه مرعش، آرامگاه حضرت شاه ابوالفضل مرادی، قنات آب شهر و امامزاده حسن مجتبی را نام برد.

پاوه - عید کجا بریم مسافرت ؟
پاوه – عید کجا بریم مسافرت ؟
  • پاوه

پاوه نیز یکی از شهرهای سرسبز شمالی کرمانشاه است که آب و هوایی نسبتا سرد و معتدل دارد. این شهر جزو بهترین مقاصد گردشگری در بهار است و شما می‌توانید با رفتن به آن جا، یک سفر فوق العاده عالی و به یادماندنی را تجربه کنید. شهر پاوه قدمتی بیش از 3000 سال دارد و به عنوان یک شهر تاریخی، جاذبه‌های بی‌نظیری را در دل خود جای داده است.

از جمله مهم ترین و جذاب ترین جاذبه‌های گردشگری شهر پاوه می‌توان به روستای شمشیر، روستای هجیج، روستای خانقاه، جاده هجیج ـ اورامانات، منطقه گردشگری دالانی، آبشار شیلما، آبشار نودشه و دشت لاله‌های واژگون اشاره کرد.

  • رامسر

مسلما تاکنون برای یک بار هم که شده، نام شهر رامسر را شنیده‌اید. این شهر جزو زیباترین شهرهای ایران است و به همین علت نیز لقب عروس شهرهای ایران را از آن خود کرده است. در شهر تماشایی رامسر می‌توانید از جنگل‌های سرسبز، دریاچه‌ها، آبشارها و روستاهای تاریخی زیادی که هر کدام جذابیت خاصی دارند، بازدید نمایید.

این شهر جزو بهترین مقاصد سفر در عید نوروز است و می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان‌تان در آن جا لحظات خوشی را سپری کنید. با سفر به شهر رامسر می‌توانید از بزرگ ترین تله کابین ایران نیز دیدن نمایید. این تله کابین از بالای جنگل‌های انبوه و سرسبز استان مازندران عبور می‌کند و شما می‌توانید از بالا به تماشای این شهر رویایی بپردازید و لذت ببرید.

چابهار - عید کجا بریم مسافرت ؟
چابهار – عید کجا بریم مسافرت ؟
  • چابهار

یکی دیگر از بهترین شهرها برای گردشگری در فصل بهار، چابهار است. این شهر دارای مکان‌های دیدنی طبیعی و تاریخی زیادی است که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. کوه‌‌های مینیاتوری در این شهر جزو خاص ترین و عجیب ترین کوه‌های ایران به شمار می‌روند و زیبایی بی‌نظیری دارند.

برخی از افراد این کوه‌ها را با نام کوه‌های مریخی می‌شناسند زیرا ساختار آن‌ها بسیار ویژه است و در هر شهری نمی‌توان مانند آن‌ها را پیدا کرد. علاوه‌بر کوه‌های مینیاتوری در شهر چابهار می‌توانید از روستای درک، تالاب لیپار، قلعه پیروز گت و غارهای بان مسیتی نیز دیدن نمایید.

  • سرعین

عید نوروز 1402 کجا بریم؟ به طور معمول این سوال در ایام تعطیلات نوروز و فصل بهار، ذهن خیلی از گردشگران را به خود مشغول می‌کند و اکثر افراد به دنبال این هستند تا یک شهر مناسب را انتخاب کنند و به آن جا سفر کنند. بنابر این اگر شما هم می‌خواهید در عید نوروز به سفر بروید و از جاذبه‌های گردشگری جدیدی بازدید نمایید، بهتر است سری به شهر سرعین بزنید.

سرعین یکی از معروف ترین و محبوب ترین شهرهای استان اردبیل است که زیبایی منحصر به فردی دارد. این شهر دارای طبیعتی فوق العاده است و شما می‌توانید با رفتن به آن جا از نزدیک، مناظر طبیعی را مشاهده کنید. در شهر زیبای سرعین می‌توانید از روستای آلوارس، چشمه‌های آب گرم معدنی، جنگل فندقلو، دریاچه نئو و آبشارهای مختلف زیادی بازدید نمایید و با تماشای آن‌ها حیرت زده شوید.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

وب‌سایت پایانه‌ها در جشنواره وب و موبایل ایران سال 96، برنده بهترین وب‌سایت از نگاه مردم شده و در سال 99 نیز کاندید بهترین سایت شده است. پایانه‌ها و بازارگاه امسال هم در جشنواره وب و موبایل ایران حضور دارند و روند رای‌گیری مردمی آغاز شده است. شما هم می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت جشنواره، به این وب‌سایت رای بدهید و نظر خود را به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

مسلما با خواندن این مقاله پاسخ سوال عید کجا بریم مسافرت را به دست می‌آورید و می‌توانید راحت‌تر برای سفرتان برنامه ریزی کنید. بنابر این بهتر است نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشید و چند نمونه از بهترین شهرها را برای سفر و تفریح انتخاب کنید. به طور معمول افرادی که با شهرهای مختلف آشنایی کافی دارند و جاذبه‌های مختلف را نیز می‌شناسند، می‌توانند لحظات به یادماندنی و عالی‌تری را تجربه کنند و در طول سفر هم دچار سردرگمی یا مشکل نشوند.

نظر شما در خصوص بهترین مقاصد سفر در عید نوروز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر