;
coinex

نامزدهای جشنواره فجر 1400 اعلام شدند

نامزدهای جشنواره فجر 1400 معرفی شدند. در بین نامزد‌ها، نام فیلم‌‌های نگهبان شب و خائن کشی به چشم می‌خورد. برای اطلاع از جزئیات، ادامه مطلب را از دست ندهید.

جشنواره فجر یک جشنواره سینمایی در ایران است که از سال ۱۳۶۱ در میانه بهمن هر سال در تهران برگزار می‌شود. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

در واقع، این جشنواره جایگزینی برای جشنواره بین‌المللی فیلم تهران بود که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ جمهوری اسلامی ایران، با حمایت دفتر مخصوص فرح پهلوی در ایران برگزار می‌شد و در آن فیلم‌های برگزیده سینمای ایران در کنار آثار سینمای بین‌المللی رقابت می‌کردند.

حال پس از مرور تاریخچه این جشنواره، در ادامه قصد داریم نامزدهای چهلمین جشنواره فجر را معرفی کنیم. همراه ما باشید.

نامزدهای جشنواره فجر 1400

هیات داوران سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از بازبینی 22 فیلم سینمایی، نامزدهای خود را  اعلام کردند. «مسعود جعفری‌جوزانی»، «مجید انتظامی»، «شهاب حسینی»، «محمدعلی باشه‌آهنگر»، «محمد داوودی»، «مهدی سجاده‌چی» و «پژمان لشکری‌پور» داوران بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره فیلم فجر هستند.

در این لیست، فیلم خائن‌کشی با 6 نامزدی و فیلم نگهبان شب با 9 نامزدی حضور دارند. در پست زیر می‌توانید نامزدهای چهلمین جشنواره فجر مشاهده کنید.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by فیگار | Figar (@figar_ir)

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره نامزدهای جشنواره فجر 1400 چیست؟ به نظر شما کدام یک از فیلم‌ها سیمرغ را به خانه می‌برند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر