;
coinex

بسته شدن بی‌ خبر درگاه‌‌ های پرداخت کسب‌ و‌ کار‌ ها توسط شرکت شاپرک

شرکت شاپرک در خصوص بسته شدن بی‌ خبر درگاه‌‌ های پرداخت کسب‌ و‌ کار‌ ها گفت و گوی کوتاهی با تکراتو داشته است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

روال کاری شرکت شاپرک برای دارندگان پرداخت به این صورت است که اگر دارندهی درگاه در طول شش ماه هیچ تراکنشی نداشته باشد، آن درگاه مسدود خواهد شد.

پرداخت یاران از این روال کاری آگاهی دارند و با اصل این قانون مشکلی ندارند. اما آنچه بیان می‌کنند این است که اجرای این قانون نباید بدپن اطلاع کسب و کار ها صورت بگیرد.

بسته شدن بی‌خبر درگاه‌‌های پرداخت کسب‌و‌کار‌ها

غیر فعال کردن درگاه‌های پرداختی که در طول ۶ ماه هیچ تراکنشی روی آن‌ها صورت نگیرد، یکی از روال‌های کاری شاپرک است از همین رو شرکت‌های PSP به پذیرندگان خود اعلام می‌کنند که درگاه‌های پرداخت باید تراکنش صورت گیرد در غیر اینصورت غیرفعال می‌شود اما فعالان پرداخت‌یاری می‌گویند آنان مخالف انجام شدن روال‌های کاری شاپرک نیستند بلکه نسبت به اینکه تمامی این اقدامات بدون اطلاع قبلی آنان صورت می‌گیرد معترض هستند.

مسدود شدن درگاه‌ پرداخت باید با اطلاع قبلی انجام شود

بسته شدن بی‌خبر درگاه‌‌های پرداخت کسب‌و‌کار‌ها توسط شرکت شاپرک

همان طور که مشخص است شرکت های PSP پرداخت‌یاران را از قوانین تراکنش با خبر می‌کنند اما مشکلی که وجود دارد این است که شاپرک بدون اطلاع قبلی درگاه ها را مسدود می‌کند و این از نظر کسب و کار های سنتی با پلمب کردن کسب و کارشان هیچ تفاوتی ندارد. در همین راستا مهدی پرج، مدیر توسعه کسب‌وکار زرین پال، به خبرگزاری‌ها می‌گوید:

«اعتراض ما به این نیست که چرا این قوانین اجرا می‌شود. ما بارها درخواست کرده‌ایم که پیش از اجرای چنین قوانینی ما را مطلع کنند؛ از این قوانین زیاد وجود دارد که اجرا هم نمی‌شود.

سوال اصلی ما این است که چرا شاپرک قبل از چنین اقداماتی به بازیگرانی که خودش آنها را به رسمیت شناخته و به آنها مجوز داده اطلاع نمی‌دهد؟»

همچنین احمدرضا منصوری مدیرعامل پرداخت‌یاری پی‌پینگ در گفت‌وگو با خبرگزاری ها اعلام کرده است:

برخی از کسب و کار ها به دلیل ماهیت فصلی که دارند ممکن است شش ماه تراکنش نداشته باشند، یا اینکه کسب و کار آفلاینی وجود داشته باشد که ارائه خدمات آنلاینش کم است. نباید درگاه های پرداختی را به این دلایل مسدود کرد. او در ادامه افزود:

«بخشی از مشکلات ما به این دلیل است که ما به بستن درگاه پرداخت به چشم بستن یک کسب وکار نگاه نمی‌کنیم. ما احساس نمی‌کنیم که اگر تعلیق کرده یا درگاهی را ببندیم، یک کسب‌وکار تعطیل می‌شود.

در صورتی که در کسب‌وکارهای سنتی یک فرایند جدی برای تعطیلی کسب‌وکار وجود دارد و باید یکسری نامه‌نگاری‌ها انجام شود اما غیرفعال کردن یا بستن درگاه پرداخت یک کسب‌وکار آنلاین به سادگی اتفاق می‌افتد.»

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بسته شدن بی‌ خبر درگاه‌‌ های پرداخت کسب‌و‌کار‌ ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر