;
coinex

تفاوت روف گاردن با پنت هاوس چیست؟

تفاوت ‌های اصلی پنت هاوس و روف گاردن به قدری زیاد هستند که نمی‌توان گفت این دو عبارت شباهتی به هم دارند. درواقع می‌توان گفت که روف گاردن، امکانی است که در پنت‌هاوس نیز از آن بهره می‌برند. در ادامه این مقاله، به بررسی تفاوت روف گاردن و پنت هاوس می‌پردازیم.

یکی از تفاوت‌های اصلی روف گاردن و پنت‌هاوس این است که اجرای بام سبز روی بام ساختمان‌ها و واحدهای معمولی نیز امکان‌پذیر است و حتما نیاز نیست که برای طراحی و اجرای روف گاردن ، پنت هاوس داشته باشید. اما دقیقا چه چیزهایی این دو مورد را از یکدیگر متمایز می‌کند؟ در این مقاله، فرق روف گاردن با پنت هاوس را بررسی می‌کنیم.

تفاوت روف گاردن با پنت هاوس

برای آشنایی با تفاوت‌های روف گاردن و پنت هاوس، بهترین کار این است که قبل از هرچیز با مفهوم روف گاردن و پنت هاوس به‌صورت مجزا آشنا شویم و هرکدام را از زاویه‌ای مخصوص ببینیم. این مقاله به شما کمک می‌کند با اجرای روف گاردن که می‌تواند بخش کوچکی از یک پنت هاوس باشد، آشنا شوید.

فهرست مطالبی که در نوشتار فرق روف گاردن با پنت هاوس به آن‌ها پرداخته شده است:

  • تعریف روف گاردن
  • تعریف پنت هاوس
  • تفاوت روف گاردن و پنت هاوس
  • تفاوت میزان هزینه روف گاردن و پنت هاوس
  • نکات قابل توجه در اجرای روف گاردن ها

تعریف روف گاردن

تفاوت روف گاردن با پنت هاوس

روف گاردن درواقع به ساخت بام سبز و فضای سبز در بام ساختمان‌ها گفته می‌شود. اجرای گرین وال هم مثل ایجاد فضای سبز در تراس، جزء طراحی فضای سبز داخلی دسته‌بندی می‌شود. روف گاردن را می‌توان ترکیب المان کوچکی از طبیعت با معماری آپارتمان‌ها و خانه‌های شهری تعریف کرد. روف گاردن یک واحد مجزا محسوب نمی‌شود. با اجرای گرین وال هم می‌توانید محیط آرامش‌بخش سبز را به محیط داخلی خانه ببرید.

روف گاردن‌های متمرکز یکی از انواع روف گاردن‌ها هستند که نسبتا هزینه بالایی دارند. در این سیستم، گیاهان متنوع و حتی درختان نیز قابل کاشت هستند. البته نکته مهم قبل از پیاده سازی روف گاردن متمرکز، توجه به مقاومت ساختمان است.

برای اجرای بام سبز حتما و قطعا باید مجوز داشته باشید و مقاومت ساختمان را بررسی کنید. ضمن اینکه اگر از ابتدای ساخت آپارتمان به فکر اجرای روف گاردن هستید، بهتر است از سازه‌های مناسب برای افزایش مقاومت ساختمان استفاده کنید.

روف گاردن‌ها شامل مجموعه‌ای از آبنما، گیاهان سبز، مبلمان باغی، محصولات کشاورزی، سایبان، باربیکیو و دیگر امکانات می‌شوند. در ادامه پس از شرح تعریف پنت هاوس، به بررسی تفاوت روف گاردن و پنت هاوس خواهیم پرداخت.

تعریف پنت هاوس

تفاوت روف گاردن با پنت هاوس

پنت هاوس در حقیت یک آپارتمان یا واحدی است که در بالاترین طبقه یک ساختمان، هتل یا برج قرار دارد. پنت هاوس‌ها معمولاً با ویژگی‌های لوکس از سایر آپارتمان‌‌ها متمایز می‌شوند. پنت هاوس به شکل ویژه و اختصاصی ساخته می‌شود و دارای امکاناتی مثل استخر، جکوزی و تراس روباز و بزرگ است. اجرای گرین وال در پنت‌هاوس هم می‌تواند علاوه بر افزایش بهای ساختمان، جلوه متفاوتی به طراحی داخلی ببخشد.

از جمله برخی از امکانات پنت‌هاوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روف گاردن
  • سونا
  • جکوزی
  • آسانسور نفربر
  • آسانسور حمل ماشین به درون واحد
  • آشپزخانه
  • زمین ورزشی
  • باغچه
  • مبدل برق
  • سیستم ضد حریق

اصطلاح پنت هاوس در ابتدا به یک خانه کوچک‌تر و مجزا اشاره می‌کند که بر روی پشت بام یک ساختمان آپارتمانی ساخته شده است. از نظر معماری به طور خاص به سازه‌ای بر روی سقف یک ساختمان اطلاق می‌شود که از دیوارهای بیرونی آن عقب افتاده است. این سازه‌ها الزاما تمام بخش جلویی سقف را اشغال نمی‌کنند و معمولا به گونه‌ای تجهیز می‌شوند که شامل وسایل، تزئینات و طراحی‌های فوق‌العاده لوکس باشند.

اشخاصی که در این طبقه زندگی می‌کنند، می‌توانند از امکانات لوکس و رفاهی استفاده نمایند. این طبقه چشم انداز زیبا و فوق العاده‌ای دارد. پنت‌هاوس برای افرادی که به آرامش روحی نیاز دارند، انتخاب ایده آلی است. اجرای روف گاردن به خودی خود برای ایجاد آرامش و راحتی کافی است. حال تصور کنید که در پنت‌هاوس زندگی می‌کنید که روف گاردن تنها یکی از امکانات آن باشد.

البته زندگی در پنت‌هاوس می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. برای مثال، اگر آسانسور شخصی برای واحد پنت‌هاوس در نظر گرفته نشود، ساکنین آن معمولا باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانند تا به طبقه خود برسند.

تفاوت های اصلی پنت هاوس و روف گاردن

تفاوت روف گاردن با پنت هاوس

اگر از آن دسته افرادی هستید که به زندگی در منزلی با منظره عالی علاقه دارید، زندگی در طبقه آخر یک ساختمان بهترین حالت است. این مورد شما را مجاب می‌کند که به جست و جوی گزینه‌های متعدد برای این منظور باشید. در بین گزینه‌های زیادی که امروزه در پیش رو داریم، انتخاب برای شما سخت خواهد شد. بنابراین بهتر است بیشتر در این مورد تحقیق کنید و با تمامی گزینه‌های پیش رو بیشتر آشنا شوید.

اجرای بام سبز و پنت هاوس یا تراس گاردن و اجرای گرین وال در دهه‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ هم از بعد زیست محیطی، هم ایجاد فضای آرام و پر طراوت و هم ایجاد فضایی لوکس. شناخت تمامی موارد، از جمله تعریف واحد پنت‌هاوس، طراحی روف گاردن و هزینه‌های مرتبط با هر کدام از آن‌ها، به شما کمک خواهد کرد تا آسان‌تر در اینباره تصمیم‌گیری نمایید.

قدم به قدم با شناخت تفاوت ‌های اصلی پنت هاوس و روف گاردن و مواردی که در قیمت آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود، می‌توانید بهترین انتخاب را داشه باشید. تعریف مدرن پنت هاوس، اشاره به واحدهای مختلف ساخته شده بر روی بام دارد. واحدهایی که امکان برخورداری از تراس سبز یا بالکن در ابعاد بالا را دارند؛ صرف نظر از طبقه‌ای که در آن قرار گرفته‌اند.

برخی از آپارتمان‌ها، ممکن است تراس یا ویژگی دیگری داشته باشند که آن‌ها را متمایز می‌کند. بنابراین توسعه دهندگان از آن به عنوان یک نقطه بازاریابی استفاده می‌کنند تا بتوانند هزینه بیشتری در هر متر مربع دریافت کنند. برای مثال طبقه پنت هاوس ممکن است ترکیبی از ارتفاع بیشتر سقف، فضای بیرونی خصوصی و دکوراسیون داخلی زیباتر، مثل اجرای گرین وال باشد. در برخی موارد، چندین پنت هاوس در یک طبقه وجود دارند، یا یک پنت هاوس ممکن است چندین طبقه (دوبلکس) را اشغال کند.

هنگام خرید پنت‌هاوس، فضا و ملکی شخصی خواهید داشت که چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد. ضمن اینکه امکانات فوق‌العاده پنت هاوس از جمله، استخر، تراس روباز، آشپزخانه‌ای کوچک و یا باربیکیو، روف گاردن، پنجره‌های بزرگ، فضای بیرونی خصوصی و… در اختیار شما خواهد بود.

تفاوت روف گاردن با پنت هاوس

اما با اجرای بام سبز یا اجرای گرین وال در واقع ارزش ملک خود را بالا می‌برید و همچنین تاثیر مثبتی بر محیط زیست می‌گذارید. امکانات پنت هاوس در روف گاردن قابلیت اجرایی ندارند. شاید فقط بخش کوچکی را بتوانید فراهم کنید. اما این نیز باعث تشابه مفهوم و کاربرد مشترک کلمات روف گاردن و پنت‌هاوس در ازای یکدیگر نمی‌شود. اگر ملک شما خصوصی باشد و بر روی آن بام سبز اجرا کنید، ارزش ملک چندین برابر خواهد شد و این خود سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

تفاوت اصلی روف گاردن در آپارتمان با پنت هاوس این است که با اجرای بام سبز در آپارتمان، دیگر از حریم خصوصی خارج شده و متعلق به کلیه ساکنین آپارتمان خواهد بود و حالتی مشاع خواهد داشت. به این معنا که تمامی افراد ساختمان می‌توانند از روف گاردن استفاده کنند.

روف گاردن در آپارتمان از واحد مجزا برخوردار نیست و عملا مکانی برای زندگی روزانه به شمار نمی‌آید. تنها فضایی برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت ساکنین است. اگر روف گاردن در ملک شخصی ساخته شود، به تفریحگاهی خصوصی تبدیل می‌شود. بنابراین می‌توان به صورت روزمره از محیط بام سبز صرفا برای استراحت یا دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه استفاده کرد.

تفاوت میزان هزینه روف گاردن و پنت هاوس

تفاوت روف گاردن با پنت هاوس

استاندارد داشته باشد. اگر تصمیم به خرید پنت هاوس دارید (بسته به محل زندگی‌تان) حدود 5 تا 20 درصد هزینه بیشتری را باید نسبت به سایر واحدهای یک ساختمان پرداخت کنید.

با خرید پنت هاوس شما واحدی مجزا با امکاناتی لوکس خواهید داشت. بر همین اساس، قیمت متغیر خواهد بود و اصولا هزینه‌ای بالا برای خرید آن باید پرداخت شود. اما اگر تصمیم به اجرای بام سبز در آپارتمان را داشته باشید، می‌توانید هزینه طراحی اجرای آن را بین ساکنین تقسیم نمایید. ضمن اینکه تمام جزئیات استفاده شده در روف گاردن بر عهده شماست. به همین سبب می‌‌توانید هزینه آن را کنترل کنید.

پس از دریافت طرح پیشنهادی از سمت کارشناسان، می‌توانید عناصری را برای اجرای بام سبز اضافه کرده یا حتی حذف کنید. بنابراین با قیمتی مناسب به فضایی دلنشین دست می‌یابید که حدود قیمت آن نیز قبل از ساخت و اجرا مشخص شده و قابل تغییر خواهد بود.

نکات قابل توجه در اجرای روف گاردن ها

تفاوت روف گاردن با پنت هاوس

هنگام اجرای روف گاردن حتما باید به مقاومت ساختمان خود توجه کنید. اگر ساختمان هنوز بنا نشده است، زیرساخت‌های ضروری برای اجرای بام سبز را از همان ابتدای کار فراهم کنید. با توجه به نوع روف گاردن خود، بستر کاشت گیاهان را آماده کنید. هنگام انتخاب گیاهان به وضعیت آب و هوایی منطقه خود توجه نمایید. بهترین کار این است که از متخصصان حرفه‌ای در این زمینه مشورت بگیرید.

انتخاب خاک صحیح، تنظیم شرایط آبیاری و زهکشی مناسب، از دیگر نکات مهمی هستند که باید به آن توجه کرد. مورد بعدی توجه به جهت تابش خورشید، شناخت منطقه‌های نورگیر و جهت وزش باد است. برخی از گیاهان نیاز به نور مستقیم دارند و برخی از گیاهان هنگام وزش باد آسیب می‌بینند.

در رابطه با افزودن امکانات مناسب به روف گاردن نیز باید به فضای روف گاردن و بودجه خود توجه کنید. مبلمان، باربیکیو، کف پوش، تعبیه چراغ، سقف‌های کشویی و … از امکاناتی هستند که می‌توانید برای افزایش کاربرد و زیبایی روف گاردن خود استفاده نمایید.

در انتها باید خاطرنشان کنیم که مجموعه اسپینگر با توجه به سال‌ها فعالیت در حوزه‌ی طراحی و اجرای روف گاردن، با آمادگی هرچه تمام‌تر هرگونه خدمات مشاوره‌ای را ساپورت خواهد کرد. تیم اجرایی اسپینگر با بهره‌گیری از دانش متخصصان می‌تواند فضای سبز مورد نظر شما را با بالاترین کیفیت اجرا نماید.

شما همراهان عزیز جهت مشاوره، به راحتی می‌توانید با تیم مجموعه اسپینگر تماس حاصل فرمایید:

تلفن تماس: 86091394 – 021

تلفن همراه: 0956541 – 0912

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر