;
coinex

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) ؛ بهترین فیلم‌نامه با اقتباس از داستان کوتاه

اگر به دنبال یک فیلم جذاب، درام و غیرانگلیسی هستید، نقد این فیلم را از دست ندهید. ما در این قسمت از تکراتو به نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car) خواهیم پرداخت.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car) یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در فیلم‌های غیرانگلیسی مطرح است. این فیلم را می‌توان یکی از جذاب‌ترین فیلم‌ها به شمار آورد که زبانی به‌جز انگلیسی دارد.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که فیلم‌های سایر کشورها و با زبان‌های کره‌ای یا ژاپنی چندان خوب نیستند. این در حالی است که ماشین مرا بران، به همه این تصورات مهر باطل زد.

این فیلم توانست طرفداران زیادی را به‌طرف خود جذب کند. علاوه بر این، نظر اکثر منتقدان هم درباره این فیلم مثبت بود. پس به‌طورکلی، می‌توانیم این‌گونه بگوییم که دیدن این فیلم خالی‌ازلطف نیست و اگر آن را ببینید، می‌توانید به دنیای جدیدی وارد شوید. پس تا انتها همراه ما باشید و نقد این فیلم جذاب را از دست ندید. ما در این مقاله از تکراتو، این فیلم را از همه جانب بررسی خواهیم کرد.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

این فیلم جذاب محصول کشور ژاپن را فردی به نام ریوسوکی هاماگوچی کارگردانی کرده است. خوب است بدانید که این فیلم در بسیاری از جشنواره‌ها نامزد شده و حتی جوایز بسیار زیادی را هم از آن خود کرده است.

این موضوع می‌تواند جذابیت، محبوبیت و خارق‌العاده بودن این فیلم بی‌نظیر را به نمایش بگذارد. این فیلم درام را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی دانست. تا انتها درباره نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car) با ما همراه باشید.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

علاوه بر ماشین مرا بران، سایر فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان هم در بازار وجود دارد که طرفداران بسیاری دارند. برای مثال، احتمالاً شما سریال بازی مکعب را دیده یا حداقل نام آن را شنیده‌اید.

اگر به این سریال علاقه دارید، می‌توانید نگاهی به بهترین فیلم و سریال‌های مشابه بازی مکعب بیندازید. علاوه بر این، شما می‌توانید لیست بهترین فیلم‌های کره‌ای عاشقانه را نیز مشاهده کنید. این لیست می‌تواند نطر شما را درباره فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان تغییر دهد.

به‌جز موارد ذکرشده، بهترین فیلم‌های کره‌ای نیز برترین فیلم‌های تاریخ کشور کره را در اختیار شما قرار می‌دهد. از سوی دیگر، لیست بهترین فیلم‌های چینی هم می‌تواند برای برخی از شما بسیار جذاب باشد.

برای نقد و بررسی فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) تا انتها همراه ما باشید. این موضوعات می‌تواند به شما کمک بسزایی کند تا این فیلم جذاب را بهتر از قبل درک کنید.

فیلمی با موضوع عشق و خیانت

با آغاز فیلم و مشاهده اولین سکانس، شما متوجه می‌شوید که با یک فیلم عاشقانه و رمانتیک روبرو هستید. پس خود را برای یک فیلم عاشقانه جذاب آماده کنید.

شاید در نقد ماشین مرا بران برخی از افراد گمان کنند که معاشقه‌های بیست دقیقه آغازین فیلم، تنها برای بازاریابی است و کارگران این سکانس را در ابتدا آورده که به دیدن شدن فیلم کمک بیشتری کند. درحالی‌که اصلاً این‌گونه نیست و منتقدان در نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car) می‌گویند که این معاشقه‌ها کاملاً حساب‌شده هستند.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

فیلم Drive My Car را می‌توان از بسیاری از فیلم‌های عاشقانه عصر حاضر متمایز دانست. این فیلم از همه لحاظ عالی و بی‌نظیر است. بسیاری از منتقدان در نقد و بررسی فیلم ماشین مرا بران می‌گویند که یکی از مهم‌ترین دلایل جذابیت فیلم، کارگردانی آن بوده است. تکنیک‌های کارگردانی فیلم بسیار موردتوجه آن‌ها قرار گرفته است.

علاوه بر این، موسیقی آن هم در بررسی فیلم ماشین مرا بران مورد تحسین قرار گرفت. بسیاری از افراد می‌گویند که موسیقی فیلم کاملاً با روند و رویدادها هماهنگ است و می‌تواند شما را با خود همراه کند. در ادامه، با جزئیات بیشتری به بررسی این مسائل می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

نقد فیلم کندی من (Candyman)

روند کند فیلم ماشین مرا بران

نکته جالب‌توجه درباره بررسی فیلم Drive My Car که در آن به‌راحتی به نظر می‌رسد، روند کند آن است. بسیاری از مخاطبان اعتقاد دارند که این فیلم روند بسیار کندی دارد و ممکن است در ابتدا از آن خسته شوند.

برای مثال، این‌طور به نظر می‌رسد که اولین عنوان اصلی فیلم از دقیقه 40 آن آغاز می‌شود. البته این موضوع از جذابیت فیلم نمی‌کاهد و با این‌که روند کندی دارد، اما بازهم دنبال‌کننده است.

اغلب بخش‌های فیلم با نشان دادن شخصیت‌ها و دیالوگ‌های طولانی میان آن‌ها می‌گذرد. این شخصیت‌ها در مکان‌های متفاوتی قرار دارند. برای مثال، آن‌ها در برخی از سکانس‌ها در ماشین هستند و در میان برف عبور می‌کنند و برخی دیگر هم در تمرین‌های ورزشی.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

نکته مهمی که درباره نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) گفته می‌شود، این است که این کندی فیلم کاملاً آگاهانه بوده و خود کارگردان آن را انتخاب کرده است.

ممکن است برخی از افراد به این کندی روند جربان فیلم چندان علاقه‌ای نداشته باشند. این در حالی است که در نقد Drive My Car به‌سختی می‌توانیم آن را یک نقطه‌ضعف به شمار بیاوریم.

به‌طورکلی، در نقد و بررسی فیلم ماشین مرا بران این‌طور گفته می‌شود که کارگردان تمام تلاش خود را کرده که جنبه ادبی فیلم را حفظ کند. نکته دیگری که در بررسی فیلم Drive My Car مشاهده می‌کنیم، این است که در این فیلم، کمتر با فراز و فرودها روبرو می‌شویم. حتی ممکن است برخی از سکانس‌ها تنها درباره تک‌گویی‌های یک شخصیت قهرمان داستان باشد.

این فیلم تلاش می‌کند که به‌آرامی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و در ذهن آن‌ها نفوذ کند. به بیانی دیگر، به نظر می‌رسد که فیلم ماشین مرا بران قصد دارد شما را مجبور به تأمل کند. یکی از دلایل محبوبیت آن هم همین موضوع است که با نشان دادن وقایع آرام، شما را به هیجان وامی‌دارد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

غم و عشق در شاهکار آرام ریوسوکی هاماگوچی

بسیاری از افراد هنگامی که صحبت از نقد و بررسی ماشین مرا بران می‌شود، اعتقاد دارند که این فیلم شاهکار است. در این فیلم، شما می‌توانید ترکیبی از غم و عشق را تماشا کنید که هرکسی را به خود جذب می‌کند.

در نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) شما با مردی روبرو می‌شوید که در صندلی عقب نشسته و به دوربین نگاه می‌کند. شاید در ابتدا شما به او اعتماد نداشته باشید؛ اما کارگردان شما را مجبور می‌کند که به او نگاه کنید.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

همان طور که قبل از این هم به‌اختصار توضیح دادیم، فیلم ماشین مرا بران غالباً درباره غم، عشق، کار و قدرت حفظ روح و زندگی در هنر است. نکته مهمی که بسیاری از منتقدان در نقد ماشین مرا بران اتفاق‌نظر دارند، مضمون داستان است.

آن‌ها باور دارند که شما تماشای این فیلم می‌توانید درس زندگی بیاموزید. این فیلم درباره این سخن می‌گوید که زندگی به کجا می‌رود و به‌طورکلی، می‌توانید هدف زندگی را بهتر درک کنید.

نکته مهم دیگری که درباره نقد و بررسی فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) باید بدانید، بخش‌های اروتیک آن است. این فیلم سکانس‌های اروتیک زیادی دارد که همه آن‌ها حساب‌شده هستند و تنها برای بالا بردن تعداد مخاطبان نیست. شادی برخی از افراد در نقد Drive My Car زیاد با این سکانس‎ها موافق نباشند.

این در حالی است که کارگردان فیلم، ریوسوکی هاماگوچی اعتقاد دارد که برخی از واقع وجود این سکانس‌ها برای فیلم ضروری است. همچنین این امر باعث می‌شود که فیلم از نظر زیبایی‌شناختی هم تا حد زیادی جذاب به نظر برسد. پس نمی‌توان سکانس‌های اروتیک فیلم را جنبه منفی آن دانست.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

اقتباسی از داستان کوتاه

یکی از موضوعات جالب‌توجه درباره فیلم Drive My Car این است که فیلم‌نامه آن از یک داستان کوتاه گرفته شده است. در نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) مشاهده می‌کنیم که نویسنده این داستان کوتاه، شخصی به نام هاروکی موراکامی است که نوشته‌ای بسیار صریح و جذاب دارد. ریوسوکی هاماگوچی با اقتباس از داستان کوتاه این نویسنده، فیلم‌نامه ماشین مرا بران را نوشته است.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

وی همواره تلاش کرده که این فیلم‌نامه فیلم ماشین مرا بران با داستان کوتاه آن از موراکامی هماهنگی داشته باشد. علاوه بر این، در نقد و بررسی فیلم ماشین مرا بران (Driive My Car) گفتیم که نویسنده تا حد زیادی تلاش کرد که به متن اصلی پایبند باشد. حتی ادبی بودن داستان از فیلم هم کاملاً به چشم می‌خورد.

پس می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این فیلم را نویسنده جذاب و متن اصلی آن دانست. بسیاری از منتقدان، نوشته‌های موراکامی را مورد تحسین قرار دادند. آن‌ها با بررسی فیلم Drive My Car متوجه شدند که نوشته‌های موراکامی بسیار منسجم و قوی به نظر می‌رسند.

این امر باعث شده که اعتبار فیلم‌نامه تا حد زیادی بالاتر برود. برخی دیگر هم در نقد ماشین مرا بران شخصیت‌پردازی این نویسنده را ستودند. پس به‌طورکلی، می‌توان این‌گونه گفت که فیلم‌نامه Drive My Car از همه لحاظ عالی عمل کرده است.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

بخش‌های مختلف فیلم از نظر منتقدان

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

حالا نوبت به آن می‌رسد که با بخش‌های مختلف این فیلم جذاب آشنا شوید. بسیاری از منتقدان در نقد و بررسی فیلم ماشین مرا بران باور دارند که این اثر را می‌توان به چهاربخش اصلی تقسیم کرد. اولین بخش آن در نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) شامل نوعی پیش‌درآمد رسمی می‌شود و طرح‌های کلی از زندگی یک زن و شوهر را به نمایش می‌گذارد.

 

در این بخش، حرکات متفاوت زندگی زناشویی را مشاهده می‌کنیم. این حرکات شامل وضعیت عادی خانه آن‌ها، صمیمت آن‌ها در لمس یکدیگر، درد و رنج آن‌ها از یک موضوع غم‌انگیز مشترک و همچنین پیچیدگی‌های موجود در روابط می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی رابطه آن‌ها این است که یوسوکه از نمایش‌ها و کارهای یکدیگر نوار صوتی ایجاد کرده و مدام به آن‌ها گوش می‌کند. شاید این کار باعث شود که هر دوی آن‌ها از صمیم قلب به یکدیگر متعهد شوند.

نکته دیگری که در بررسی فیلم ماشین مرا بران مشاهده می‌کنیم، صمیمت موجود در کار هاماگوچی است. یوسوکه هنگامی که در ماشین و در حال رانندگی است، مدام به این صوت گوش می‌دهد.

حتی برخی مواقع از ماشین خود به‌عنوان پناهگاه و فرار کردن از اتفاقات روزمره استفاده می‌کند. در نقد ماشین مرا بران گفته می‌شود که با گذشت زمان، این ماشین به جعبه‌ای برای اعتراف کردن تبدیل می‌شود.

این بدان معنی است که رانندگان و حتی مسافران خودرو هنگامی که در آن قرار می‌گیرند، درباره موضوعات متفاوتی با یکدیگر حرف می‌زنند. درنتیجه، می‌توان آن را نوعی جعبه برای معاشرت بیشتر افراد هم دانست. حتی برخی می‌گویند که این ماشین حس اعتماد را در ذهن افراد ایجاد می‌کند.

برخی از افراد در نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) تعجب می‌کنند که چرا یوسوکه باوجود استفاده طولانی‌مدت از سیستم صوتی خودروی خود، این سیستم را ارتقا نداده و به‌روزرسانی نمی‌کند؟

این سؤالی است که به شخصیت او بازمی‌گردد و در ادامه فیلم با رازهایی درباره وی آشنا می‌شوید. بخش دوم فیلم، مربوط به عمو وانیا می‌شود که در هیروشیما به سر می‌برد.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

فیلم‌برداری فیلم Drive My Car

بعد از این‌که توضیحاتی درباره نقد و بررسی ماشین مرا بران (Drive My Car) دادیم، وقت آن رسیده که این فیلم را از نظر فیلم‌برداری نیز مورد بررسی قرار دهیم.

منتقدان می‌گویند که شیوه فیلم‌برداری هیده توشی شینومیا هم به ساده کردن فیلم کمک بسزایی کرده است. همان طور که گفتیم، داستان فیلم تا حد زیادی ساده و قابل‌فهم است که با استفاده از تکنیک‌های فیلم‌برداری، این ویژگی برجسته‌تر شده است.

این بدان معنی است که با فیلم‌برداری، تمام سکانس‌ها به‌راحتی قابل‌مشاهده است. علاوه بر این، تمام قسمت‌های فیلم به‌خوبی نورپردازی شده است و شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه ابهامی آن را تماشا کنید. این امر باعث شده که تمام بخش‌های فیلم قابل‌تشخیص باشد.

علاوه بر موارد ذکرشده، هم‌پوشانی بسیار جذابی هم در بررسی فیلم Drive My Car مشاهده می‌کنیم. این هم‌پوشانی بعث افزایش جذابیت فیلم شده است؛ برای مثال، یک ماشین قرمز در میان انبوهی برف می‌تواند تضاد جالبی در فیلم ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad)

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

تأثیر خیانت در فیلم ماشین مرا بران

همان طور که پیش‌ازاین هم درباره نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) متوجه شدید، این فیلم روایتی از خیانت را به نمایش می‌گذارد. یوسوکه می‌بیند که همسرش به او خیانت می‌کند و این سکانس را می‌توان یکی از مهم‎ترین بخش‌های فیلم دانست.

این امر موجب می‌شود که این شخصیت از یوسوکه به میساکی تغییر کند. با این روند، متوجه می‌شویم که این اتفاق می‌تواند تا چه حدی شخصیت‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که این اتفاق را طبیعی جلوه می‌دهد، نحوه بازیگری ستارگان آن است. در این فیلم، بازیگران به زیبایی نقش‌های خود را ایفا می‌کنند و موجب می‌شوند که مخاطب به‌راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کند. آن‌ها نقش زن، شوهر، عاشق و راننده را به‌خوبی بازی می‌کنند و موجب جذابیت بیشتر فیلم می‌شوند.

در نقد و بررسی فیلم ماشین مرا بران گفته می‌شود همه چیز در این فیلم را تقریباً بدون هیچ سروصدایی روی می‌دهد. اما به‌طورکلی، همه چیز یک نظم خاصی دارند که موجب می‌شود فیلم کاملاً روان به نظر برسد.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باعث افزایش زیبایی فیلم شده و در نقد ماشین مرا بران نیز موردتوجه قرار گرفته، واقع‌گرایی آن است. این فیلم اشک شخصیت‌ها را کنترل می‌کند و سعی می‌کند با سکوت معناداری دردها را به نمایش بگذارد. شما با تماشای این فیلم، به‌راحتی با احساس نهفته در آن ارتباط برقرار می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

خلاصه داستان Drive My Car

برای این‌که بهتر به بررسی فیلم ماشین مرا بران بپردازید، خوب است اطلاعاتی هم درباره خلاصه داستان این فیلم کسب کنید. این موضوع در نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) تأثیر دارد. در این داستان، با شخصی به نام یوسوکی مواجه می‌شویم که نویسنده و کارگردان مشهور تئاتر است. او به‌تازگی همسر خود را از دست داده است.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

روزی برای یک جشنواره به شهر هیروشیما دعوت می‌شود و با یک راننده در این مسیر همراه می‌شود. در این مسیر، آن‌ها با یکدیگر حرف می‌زنند و ریوسوکی هاماگوچی متوجه می‌شود که شخص راننده تفکرات عمیقی دارد. در این میان، آن‌ها درباره موضوعات متفاوتی با یکدیگر صحبت می‌کنند و رازهایی درمورد مسائل مختلف فاش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال The Wheel of Time

نقد فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

سازندگان فیلم ماشین مرا بران

بعد از این‌که کاملاً نقد Drive My Car را مشاهده کردید، نوبت به آن می‌رسد که بهتر با سازندگان این فیلم آشنا شوید. همان طور که پیش‌ازاین هم در بررسی فیلم Drive My Car گفتیم، این فیلم توسط ریوسوکی هاماگوچی کارگردانی شده است.

او به همراه تاماکاسا اوئه این فیلم را نگاشته است. همان طور که گفتیم، آن‌ها فیلم‌نامه این فیلم را با اقتباس از داستان کوتاه ماشین مرا بران از هاروکی موراکامی نوشته‌اند.

قبل از این هم ذکر کردیم که بازیگران فیلم Drive My Car تأثیر بسزایی در جذابیت آن داشته‌اند. ستارگان این فیلم، کسانی مانند تسویویوشی گورو، میساکی کاوامورا، اوسامو کوبوتا، یوشیتو ناکابه، ساچیئو ماتسوشیتا و همچنین کیجی اوکومورا هستند.

لازم به ذکر است که موسیقی این فیلم را ایکو ایشیباشی بر عهده دارد. در نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) گفتیم که این فیلم که در تاریخ 11 ژوئیه 2021 تولید شد، توانست طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

جوایز فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car)

نکته مهم دیگری که باید در نقد و بررسی فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) بدانید، جوایز آن است. این فیلم درام در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، جایزه فیپرشی هم از آن خود کرد.

همچنین منتقدان در نقد و بررسی فیلم ماشین مرا بران گفته می‌شود که در چهاردهمین جوایز آسیا باسیفیک هم توانست نامزد بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه شد.

در این جشنواره، این فیلم توانست دو جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم را از آن خود کند. علاوه بر این، فیلم جذاب Drive My Car توانست برنده جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در جشنواره گلدن گلوب شد. علاوه بر موارد ذکرشده، این فیلم در جشنواره اسکار هم نامزد بهترین فیلم شد.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family)

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) 

امتیازهای فیلم جذاب ماشین مرا بران

حالا نوبت به آن رسیده که برای درک بهتر بررسی فیلم ماشین مرا بران با امتیازهای آن آشنا شوید. این فیلم در وب‌سایت راتن تومیتوز توانست امتیاز 98 درصد را کسب کند. علاوه بر این، منتقدان در نقد ماشین مرا بران در وب‌سایت IMDB به این فیلم امتیاز 7.9 از 10 دادند. این امر می‌تواند جذابیت بالای این فیلم را درک کرد.

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car)

کلام آخر

نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car) یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در فیلم‌های غیرانگلیسی زبان رواج دارد. ما در این مقاله، به بررسی فیلم Drive My Car پرداختیم و آن را از همه جوانب موردبحث قرار دادیم.

با مطالعه این مقاله، می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را تماشا کنید یا خیر. درهرصورت، مطمئن باشید که از تماشای این فیلم لذت خواهید برد و پشیمان نخواهید شد.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: rottentomatoes, nytimes

نظر شما در خصوص نقد فیلم ماشین مرا بران (Drive my Car) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر