;
coinex

فلش کردن گوشی شیائومی [آموزش تصویری]

چگونه گوشی شیائومی رو فلش کنیم؟ اگر قصد دارید فرایند فلش دستی گوشی شیائومی خود را انجام دهید با آموزش فلش کردن گوشی شیائومی در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

فلش کردن پروسه‌ای است که در آن تمام اطلاعات کاربر از روی گوشی حذف می‌شود، با این تفاوت که اطلاعات حذف شده قابل بازیابی نیستند چون در این روش اطلاعات حافظه دستگاه وایپ (Wipe) می‌شوند. اما فلش گوشی خاموش شیائومی چگونه است؟

برخی اوقات ممکن است جدیدترین نسخه رام گوشی شما به موقع و همزمان با عرضه جهانی برایتان منتشر نشود تا بتوانید از طریق تنظیمات خود گوشی آن را بدون دردسر دانلود و نصب کنید. در این مواقع می‌توانید آخرین نسخه رام مربوط به گوشی خودتان را دانلود و به صورت دستی فلش کردن گوشی شیائومی را انجام دهید.

فلش کردن گوشی شیائومی

چگونه گوشی شیائومی رو فلش کنیم؟ فلش کردن گوشی به دقت زیادی نیاز دارد. بنابراین اگر زیاد با اینکار آشنا نیستید یا اینکه می‌ترسید به گوشی آسیب وارد کنید بهتر است آن را به افراد متخصص بسپارید.

اما اگر می‌خواهید خودتان فلش دستی گوشی شیائومی را انجام دهید با آموزش فلش کردن گوشی شیائومی همراه تکراتو باشید. لازم به ذکر است که بهتر است پیش از انجام این فرایند حتما از اطلاعات پشتیبان تهیه شود زیرا با این کار تمام اطلاعات گوشی حذف خواهد شد. همچنین مطمئن شوید گوشی حداقل 70 درصد شارژ داشته باشد.

اما فلش گوشی خاموش شیائومی چگونه است؟ این مورد نیز در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است.

را‌ه‌هایی برای فلش کردن گوشی‌های شیائومی

ریست فکتوری یا هارد ریست را می‌توان ساده‌ترین روش برای فلش کردن گوشی عنوان کرد، اما گروهی از کاربران تمایل دارند نسخه ROM دستگاه را هم تغییر دهند.

در حقیقت ROM گوشی اندروید حاوی اطلاعات و عملکردهای گوناگونی بوده که در اختیار کاربران به عنوان نسخه رسمی سیستم عامل قرار خواهد گرفت، اما با فلش کردن گوشی امکان نصب ROM سفارشی‌سازی با دسترسی و عملکردهای بیشتر وجود دارد.

در ابتدا به بررسی ریست فکتوری می‌پردازیم و سپس به سراغ روش‌های فلش کردن گوشی‌های شیائومی می‌رویم.

بیشتر بخوانید:

حل مشکلات و معایب گوشی پوکو X3 پرو

حل مشکل موزیک استوری اینستاگرام

ریست فکتوری از طریق تنظیمات

در صورتی که می‌توانید به صورت عادی به گوشی موبایل خود دسترسی داشته باشید، استفاده از تنظیمات می‌تواند بهترین روش باشد. شما می‌توانید این عمل را از طریق تنظیمات و مطابق با فرایند زیر انجام دهید:

  1. وارد تنظیمات گوشی موبایل شوید. در ادامه وارد سیستم (System) شوید و گزینه بازنشانی تنظیمات (Reset Options) را انتخاب کنید.
  2. توجه داشته باشید که این بخش از تنظیمات ممکن است با توجه به مدل‌های مختلف گوشی موبایل، متفاوت باشد. در صورتی که موفق به یافتن بخش موردنظر نشدید، گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) را پیدا کنید.
  3. در صفحه راه‌اندازی مجدد، گزینه‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که یکی از آن‌ها، پاکسازی کلیه اطلاعات (Erase all Data) است. همچنین امکان دارد با گزینه ریست فکتوری (Reset Factory) هم مواجه شوید که لازم است آن را انتخاب کنید.
  4. در ادامه یک لیست از محتوا را مشاهده خواهید کرد که ریست فکتوری می‌تواند روی آن‌ها تاثیرگذار باشد.
  5. شما باید روی گزینه پاکسازی کلیه اطلاعات (Erase all Data) ضربه بزنید.
  6. در ادامه کار باید پین یا پسورد خود را به منظور تایید فرایند، وارد کنید. انجام این کار زمانی نیاز خواهد بود که شما از قبل، یک پسورد برای گوشی هوشمندتان تعیین کرده باشید.
  7. سپس گزینه ادامه (Continue) را انتخاب کنید. روی پاکسازی کلیه اطلاعات (Erase all Data) ضربه بزنید.

فلش کردن گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید:

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

فلش کردن گوشی‌های شیائومی با Xiaomi Flash Tool

  1. شما باید ابزار Xiaomi Flash Tool را دانلود و نصب کنید.
  2. در ادامه کار باید Stock Firmware را دانلود کرده و آن را روی کامپیوتر، اکسترکت کنید.
  3. سپس گوشی شیائومی خود را خاموش کنید و کلید کاهش حجم صدا را در کنار پاور فشار دهید و در همان حالت برای 8 ثانیه نگه دارید تا بدین ترتیب، وارد حالت FastBoot شوید.
  4. هنگامی که وارد صفحه و حالت فست بوت شیائومی شدید، گوشی شیائومی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.
  5. در ادامه باید ابزار Xiaomi Flash Tool را بازگشایی کرده و مکان قرارگیری فایل فریمور (Firmware) را مشخص و انتخاب کنید.
  6. سپس گزینه تازه‌سازی (Refresh) را انتخاب کنید. انجام این کار باعث می‌شود ابزار مربوطه، گوشی شما را شناسایی کند.
  7. در ادامه روی گزینه فلش (Flash) کلیک کنید تا فرایند کار، آغاز شود.

هنگامی که فرایند فلش کردن به اتمام رسید، یک پیام مربوط به موفقیت‌آمیز بودن عملیات را در Xiaomi Flash Tool مشاهده خواهید کرد. حال فرآیند فلش شدن گوشی شما به پایان رسید!

بیشتر بخوانید:

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی

حل مشکل باتری پوکو X3 پرو

فلش کردن گوشی‌های شیائومی با برنامه MiFlash Tool

فلش شیائومی با برنامه MiFlash Tool امکان پذیر است. در حقیقت این راه از تمام راه‌های فلش کردن گوشی شیائومی آسان‌تر است.

برای فلش کردن گوشی شیائومی با برنامه Miflash tool ابتدا این برنامه را دانلود و نصب کنید. در مرحله بعد باید رام مورد نظر برای گوشی را نیز دانلود کنید. رام باید مخصوص مدل و نسخه فست‌بوت گوشی شما باشد.

اگر رام شم جهانی است، حتما حواستان باشد که از زبانه Global را انتخاب کنید. سپس از زبانه زیر آن Fastboot Stable را انتخاب کنید.

آخرین نسخه را انتخاب و روی گزینه Download کلیک کنید. به یک صفحه دیگر هدایت می‌شوید و در این صفحه با کلیک روی Download server Xiaomi می‌توانید رام را دانلود کنید. پس از اینکه کار دانلود فایل تمام شد، آن را از حالت فشرده خارج کنید.

بعد از دانلود موارد لازم نوبت فلش کردن گوشی شیائومی است. برنامه را اجرا کنید. اگر از شما خواست که درایورهای مربوطه را نصب کنید، در همان پوشه‌ای که فایل XiaoMiFlash.exe وجود دارد یک پوشه جدید به نام log ایجاد و دوباره برنامه را اجرا کنید.

حالا روی گزینه Select در بالای سمت چپ صفحه اصلی برنامه کلیک کنید و به محلی که رام را دانلود کردید بروید و پوشه Firmware را انتخاب کنید.

فلش کردن گوشی شیائومی

در این مرحله، به سراغ گوشی بروید و آن را خاموش کنید. وقتی گوشی به طور کامل خاموش شد، دکمه‌های کاهش صدا و پاور را همزمان و برای حداقل 8 ثانیه نگه‌دارید تا گوشی وارد حالت فست‌بوت شود.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3 (Poco M3)

فلش کردن گوشی شیائومی

وقتی با موفقیت وارد فست‌بوت شدید، صفحه زیر برایتان به نمایش درمی‌آید.

فلش کردن گوشی شیائومی

حالا گوشی را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. سعی کنید تا جای ممکن از درگاه‌های USB جلو مادربرد استفاده نکنید و از درگاه‌های اصلی و پشتی کامپیوتر استفاده کنید.

وقتی گوشی را به سیستم متصل کردید، در داخل برنامه MiFlash Tool روی گزینه Refresh کلیک کنید. با این کار باید گوشی شما در فهرست به نمایش دربیاید و به اطلاع شما برساند که گوشی توسط برنامه شناسایی شده است.

وقتی تمام تنظیمات را به درستی اعمال کردید در انتها روی گزینه Flash کلیک کنید تا فرایند فلش کردن گوشی شیائومی آغاز شود.

فلش کردن گوشی شیائومی

وقتی این فرایند با موفقیت به پایان برسد در بخش Result می‌توانید پیام Success را مشاهده کنید.

فلش کردن گوشی شیائومی

در این حالت فلش زدن گوشی شیائومی با موفقیت انجام شده است. حالا می‌توانید برنامه را ببندید و گوشی را از کامپیوتر جدا کنید.

در این مطلب یاد گرفتیم که چگونه گوشی شیائومی رو فلش کنیم؟ فلش دستی گوشی شیائومی بسیار آسان است فقط به اندکی دقت نیاز دارد. همانطور که دیدید، فلش کردن این گوشی کار سختی نیست و به سادگی می‌توان این کار را انجام داد. تنها کافیست از این مقاله آموزش فلش کردن گوشی شیائومی استفاده کرده و مراحل آن را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد فلش کردن گوشی‌های شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر