;
coinex

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی [آموزش تصویری بهترین راهکارها]

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی موضوعی است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. برای آموزش رفع مشکل آنتن دهی ضعیف در گوشی های شیائومی با تکراتو همراه باشید.

مشکل پریدن آنتن، اکتیو نشدن سیمکارت، ثبت نشدن سیمکارت بر روی شبکه موبایل شیائومی و یا قطع شدن پی در پی آنتن شایع‌ترین و بزرگترین مشکل شبکه گوشی های شیائومی است و باعث می‌شود علامت ضربدر روی آنتن گوشی شیائومی نمایان شود.

اکثر اوقات مشکل شبکه گوشی های شیائومی بدون دلیل است و بدون دلیل آنتن گوشی پریده و حالت Emergency Call فعال می‌شود. در این حالت حتی با تنظیمات دستی و جستجوی شبکه‌های موجود هم نمی‌توان سیمکارت را بر روی شبکه‌های موبایل مورد نظر ثبت کرد.

همزمان با مشکل شبکه گوشی های شیائومی ، برد گوشی دچار مشکل می‌شود؛ این مشکل ممکن است از بخش آنتن گوشی باشد و یا از بخش‌های داخلی دیگر.

اگر شما هم به مشکل شبکه گوشی های شیائومی برخورد کرده‌اید و در پی رفع مشکل آنتن دهی ضعیف در گوشی های شیائومی هستید در ادامه با ما همراه شوید.

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

قطع شدن آنتن بیشتر در گوشی‌هایی که دو سیم کارت دارند اتفاق می‌افتد که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. گاهی اوقات این مشکل به طور خودکار بعد از مدت کوتاهی رفع می‌شود اما در بعضی موارد این مشکل به این راحتی حل نخواهد شد.

برای حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی لازم است یک سری اقدامات انجام شود زیرا رفع مشکل آنتن دهی ضعیف در گوشی های شیائومی بسیار مهم است. مشکلات مربوط به آنتن‌ دهی گوشی انواع مختلفی دارد که برای رفع مشکل علامت ضربدر روی آنتن گوشی شیائومی باید در ابتدا با این مشکلات آشنا شد.

دلایل بروز مشکل در آنتن دهی گوشی شیائومی

مشکل آنتن دهی گوشی Xiaomi، ممکن است در قالب پیام‌هایی مانند «عدم وجود سرویس»، «فقط تماس‌های اضطراری» و یا «عدم وجود سیگنال» خود را نشان دهد اما نیازی به نگرانی نیست زیرا روش‌های مختلفی برای رفع مشکل آنتن دهی ضعیف در گوشی های شیائومی وجود دارد که در ادامه بررسی شده‌اند.

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

مشکل شبکه گوشی شیائومی

مشکلات فنی ممکن است در هر زمان روی شبکه‌ها رخ دهد و زمانی که این اتفاق افتاد، خدمات شبکه در دسترس نخواهد بود و مانع حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی خواهد شد. البته قطعی‌های برنامه‌ریزی شده که به دلیل تعمیر و نگهداری منظم توسط ارائه دهنده خدمات شبکه شما انجام می‌شود، می‌تواند عامل بروز مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی شما باشد.

اختلال در عملکرد یا اشکالات برنامه‌ها

آنتن دهی ضعیف گوشی شیائومی شما هم‌چنین می تواند به دلیل اشکالات نرم افزاری یا عملکرد نادرست برنامه‌ها در دستگاه باشد. به‌روزرسانی خود برنامه یا سیستم عامل گوشی‌ اغلب، اشکالات جزئی را برطرف می‌کند و آنتن‌دهی گوشی‌تان را بهبود می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

مشکلات سیم کارت

مشکلات مربوط به سیم کارت مانند سیم کارت آسیب دیده یا قرار دادن نادرست سیم کارت در گوشی نیز می‌تواند منجر به دریافت پیام‌های خطای مربوط به آنتن دهی شود و ارتباط مخابراتی شما را قطع کند.

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

در صورتی که پین‌​​های سیم کارت با خاک پوشانده شود نیز همین اتفاق می‌افتد. کثیفی‌ها می‌توانند موجب شوند که پین‌ها در تماس‌های مناسب با شیار سیم‌کارت دچار مشکل شوند. در نتیجه این تماس نامناسب، ممکن است دستگاه نتواند سیم‌کارت را به درستی بخواند.

آسیب فیزیکی یا خیس شدن

اگر گوشی‌تان دچار آسیب‌دیدگی فیزیکی شده است یا در معرض آب و رطوبت شده است، حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی خود را در این وضعیت‌ها جستجو کنید.

خیس شدن سیم کارت، شیار یا سینی کارت و یا هر یک از قطعات سخت افزاری گوشی و یا بروز آسیب فیزیکی برای آن‌ها می‌تواند کاری با گوشی شما بکند که از دنیای اطرافتان بی‌اطلاع شوید!

خراب شدن سیم کارت

اگر قبلا گوشیتان خیس شده است و از روش‌هایی مانند قرار دادن گوشی در کیسه برنج برای خشک کردن آن استفاده کرده‌اید یا در کل گوشی موبایل را در شرایط خاصی قرار داده‌اید به این مورد شک کنید که شاید سیمکارت شما کثیف شده باشد یا اینکه تحت فشار قرار گرفته باشد، آن را به صورت جدی بررسی کنید.

اگر ظاهر سیمکارتتان کاملا تغییر کرده است و خودش همه چیز را لو می دهد، این نشانه را جدی بگیرید. می‌توانید برای اینکه از سلامت سیمکارتتان اطمینان پیدا کنید، از یک گوشی دیگر برای تست سلامت سیمکارت استفاده کنید.

گاهی اوقات تمام مشکلات آنتن گوشی شیائومی، مربوط به سیمکارت است. البته فرسوده شدن اسلات سیمکارت گوشی هم می‌تواند در نشناختن سیمکارت موثر باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی

بهترین گوشی‌های شیائومی 2022

مشکلات سخت افزاری آنتن دهی

اگر از قاب گوشی استفاده نمی‌کنید و فکر می‌کنید ممکن است گوشی موبایل دچار ضربه شدیدی شده باید این احتمال وجود دارد که آنتن اصلی گوشی که اصلی‌ترین بخش مدار آنتن است دچار مشکل شده باشد.

وظیفه اصلی آنتن گوشی جذب و دفع امواج و فرکانس‌هاست. اصلی ترین نشانه‌های خرابی آنتن گوشی ضعف شدید آنتن و در مواقعی عدم آنتن دهی است.

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

البته سلامت قطعات دیگر مانند سوئیچ آنتن در آنتن دهی گوشی موثر است و قطعات دیگر مانند آی سی PF، آی سی RF و VCO باید سالم باشند تا آنتن دهی به شکل درست انجام شود. با توجه به اهمیت سلامت قطعات سخت افزاری، می‌توان با مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل شیائومی، مطمئن شوید که مشکل پرش آنتن گوشی به قطعات سخت افزاری مربوط است یا نه.

راه حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

اگر مطمئن هستید که در محدوده پوشش ارائه‌دهنده شبکه خود قرار دارید، اما با مشکل آنتن دهی مواجه هستید، روش‌های زیر را برای عیب‌یابی مشکل گوشی خود امتحان کنید.

حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید

روش ساده برای حل مشکل عدم آنتن دهی گوشی شیائومی استفاده از حالت پرواز است. به مدت 30 ثانیه این حالت را فعال کنید و مجددا Airplane Mode را خاموش کنید. همان طور که می دانید با روشن کردن حالت Airplane Mode  سیگنال ها و فرکانس های لازم برای ایجاد ارتباط با موبایل قطع می شود. وقتی یک بار  Airplane Mode را خاموش و روشن می کنید، در حقیقت سیگنال ها را دستکاری کرده و آنها را به سمت دستگاه خود هدایت می کنید.

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

با این کار، هر گونه تضاد بین حالت‌های شبکه روی گوشی‌تان برطرف می‌شود. روشن کردن هواپیما به طور موقت ویژگی‌های اتصال دستگاه شما از جمله Wi-Fi و بلوتوث را غیرفعال می‌کند.

گوشی را ریستارت کنید

راه‌اندازی مجدد دستگاه می‌تواند به رفع اشکالات جزئی نرم‌افزاری که ممکن است باعث بروز برخی تداخل‌ها شده باشد، کمک کند.

برای راه‌اندازی مجدد یا تنظیم مجدد نرم افزار، دکمه پاور را نگه دارید. هنگامی که منو بر روی صفحه ظاهر شد، گزینه Power off را انتخاب کنید سپس روی OK ضربه بزنید.

پس از چند ثانیه، دکمه روشن/ خاموش را دوباره فشار دهید و نگه دارید تا دستگاه روشن شود. سپس بررسی کنید که آیا خطای عدم سرویس یا عدم وجود سیگنال برطرف شده است یا خیر.

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

سیمکارت را بردارید و دوباره نصب کنید

جایگذاری مجدد سیمکارت به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که سیمکارتتان آسیبی دیده است یا نه. هم‌چنین، این کار هرگونه نقص جزئی را که بر عملکرد خواندن داده‌های سیمکارت تلفن شما تأثیر می‌گذارد، برطرف می‌کند.

برای خارج کردن سیمکارت از گوشی‌تان، سیمکارت را با دقت از سینی خارج کنید و آن را از نظر وجود هرگونه نشانه احتمالی از آب یا آسیب فیزیکی بررسی کنید.

در صورت لزوم، پین‌های سیم‌کارت را با یک پاک‌کن سفید، پارچه میکروفایبر یا پنبه‌ای که با الکلی تمیز کنید تا کثیفی‌های آن پاک شود.

سپس اجازه دهید که سیم‌کارت خشک شود و در آخر سیم کارت را به سینی برگردانید و سینی را به آرامی در جای خود فشار دهید. حالا گوشی خود را دوباره روشن کنید تا بیبنید تلاش‌هایتان نتیجه داده است یا نه.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3 (Poco M3)

حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی

آنتن دهی ضعیف گوشی شیائومی

اپراتور شبکه را به صورت دستی از طریق تنظیمات شبکه موبایل انتخاب کنید. انتخاب دستی شبکه نیز می‌تواند به افزایش آنتن دهی گوشی شیائومی کمک کند به خصوص اگر مشکل به عنوان اشکالات جزئی در عملکرد انتخاب شبکه خودکار تلفن رخ دهد.

به Settings بروید. وارد بخش Mobile networks شوید. روی Network operators بزنید و صبر کنید تا جستجو انجام شود.

هر زمان که اپراتور سیم کارت شما نمایان شد، آن را انتخاب کنید. پس از انتخاب اپراتور شبکه خود، تلفن خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید که آیا مشکل شبکه گوشی شیائومی برطرف شده است یا نه.

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

به روز رسانی سیستم عامل

به‌روزرسانی سخت‌افزار دستگاه نیز می‌تواند کمک شایانی کند؛ به‌ویژه اگر مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی توسط برخی باگ‌ها ایجاد شده باشد. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هم‌چنین حاوی رفع اشکال‌هایی از جمله موارد مربوط به شبکه هستند.

اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید، فایل‌های رام رسمی MIUI را برای خود دانلود کنید یا به طور مستقیم از خود تلفن همراه اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

بهترین گوشی‌های گیمینگ 2022

شدت واقعی سیگنال آنتن موبایل خود را بدانید

در این مرحله لازم است پیش از هر کاری مقدار آنتن دهی واقعی (شدت سیگنال واقعی) را برای گوشی خود به دست آورید. اگر می‌خواهید بدانید شدت سیگنال واقعی شما چقدر است باید به قسمت منوی گوشی خود رفته و گزینه‌ی Status را انتخاب کنید.

برای این کار تنها لازم است منوی تنظیمات گوشی را باز کنید و صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید. حال باید روی About Phone تپ کنید و سپس گزینه‌ی Status را انتخاب کنید. SIM Status را انتخاب کنید. صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود و در آن در زیر فیلد Signal Strength بازه‌ای از اعداد با واحد dB نوشته شده است.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

این اقدام تمامی تنظیمات را به حالت اولیه ی خود بر می‌گرداند. اگر تنظیمات ناصحیح باشد و یا دچار اختلال شده باشد، می‌توانید از این راه مشکل عدم آنتن دهی گوشی خود را حل کنید.

در غیر این صورت برای رفع مشکل آنتن دهی شیائومی خود لازم است به مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید.

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی با تنظیم APN

این روش نیز برای حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی کارساز است. برای حل مشکل علامت ضربدر روی آنتن گوشی شیائومی به Settings بروید و APN را جستجو کنید. روی Access Point Names بزنید.

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

حال وارد Mobile data interface می‌شوید. روی Access Point Names (APNs) بزنید. از بالا و سمت راست صفحه روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و گزینه Reset to default بزنید.

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

در این مطلب به رفع مشکل آنتن دهی ضعیف در گوشی های شیائومی پرداختیم. مشکل شبکه گوشی های شیائومی در بین تعدادی از گوشی‌های این کمپانی رایج است و باعث شده کاربران علامت ضربدر روی آنتن گوشی شیائومی خود مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    همش اراجیف .دزد ناشی میزنه به کاهدون.خواهشن تر نزنید به گوشی ملت‌ شما که بلد نیستید.کسی هم‌ نخواسته شما نظر بدید ناسزا جمع نکنیدبرای خودتون

    پاسخ

    اشغالترین گوشی که به عمر دیدم اول مشکل رو حل میکنن بعد محصول رو روانه بازار میکنن

    پاسخ

    ساعت ۲نیمه شب آنتن گوشی خودبه‌خود رفت. هیچوقت از دوسیم همزمان استفاده نمیکنم و برای تست سیم کارت شاتل رو فعال کردم که آن هم آنتن نداشت. گوشی بنده شیائومی poco x3 و سیم کارت اصلی ایرانسل دائمی هست. گوشی رو ری‌استارت (خاموش و روشن) کردم بی‌فایده بود حالت هواپیما رو فعال و غیرفعال کردم باز نتیجه‌ای نداشت. در ساعت ۳:۵۰ دقیقه نیمه شب پس از گذشت تقریبا ۲ساعت عدم سرویس‌دهی شبکه، خودبه‌خود درست شد و همه چی به حالت قبل بازگشت. دلیل رو نمی‌دونم اما خواستم بگم عجله نکنید کمی زمان بدهید تا شاید مشکل رفع بشه. بعضی دوستان به محض مشاهده این وضعیت گوشی رو به حالت کارخانه می‌برند و حتی ممکن است اطلاعات خودشان را با این کار از دست دهند. صبور باشید اگر مدت زمان طولانی ایراد رفع نشد سپس اقدامات دیگه رو انجام بدید. پاینده ایران

    پاسخ

    سلام. گوشی منم پوکو ایکس ۴ هستش منم همین مشکلو با سیمکارت همراه اول دارم

    پاسخ

    من گوشیم redmi note 12 هست. تمام این ها رو انجام دادم ولی باز هم فایده ای نداشت

    پاسخ

    گوشی من pocco x4 pro 5g هستش، با سیمکارت رایتل فعالش کردم. الان که اومدم شهرستان سیم رایتل روی گوشی غیر فعاله و تماس اضطراری داره فقط، ولی همین سیم روی گوشی قبلیم که موتورولا بود فعاله. چه باید بکنم؟
    گوشی رو تو فروشگاه با همین سیم فعال کردم و مشکال آنتن یا مکالمه نداشتم اونجا

    پاسخ