;
coinex

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) ؛ یک اکشن زنانه با امتیاز کم

اگر به فیلم‌های اکشن علاقه دارید، احتمالاً با خواندن این نوشتار هیجان‌زده خواهید شد. ما در این مقاله، نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) را بررسی می‌کنیم.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که اخیراً در دنیای فیلم و سینما رایج شده است. این فیلم که در اوایل سال 2022 اکران شد، نتوانست نظر منتقدان را به‌خوبی جلب کند.

البته برخی از طرفداران این فیلم را دوست داشتند. البته عمده دلیل محبوبیت این فیلم، به‌خاطر بازیگران آن بود. همچنین بسیاری از بانوان علاقه داشتند این فیلم را تماشا کنند.

این فیلم اکشن که توسط سیمون کینبرگ کارگردانی شده است، در اوایل سال 2022 اکران شد. با تماشای این فیلم، شما می‌توانید تجربه جدیدی از فیلم‌های اکشن کسب کنید. اگر به فیلم‌های اکشن علاقه دارید، می‌توانید آن را تماشا کرده و لذت ببرید.

البته شاید از فیلم‌نامه و داستان آن چندان راضی نباشید. اما به‌طورکلی، بازی بازیگران بسیار موردتوجه منتقدان قرار گرفت. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، این فیلم را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مقاله، برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم که این فیلم در چه مواردی محبوب است. علاوه بر این، ما دلایل ضعف آن را نیز ذکر خواهیم کرد. پس اگر به این داستان و نقد این فیلم علاقه دارید، تا پایان همراه تکراتو باشید و از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده کنید.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)

فیلم سیصد و پنجاه و پنج به شما یک اکشن زنانه را نشان می‌دهد. اگر به فیلم‌‌های اکشن و هیجان‌انگیز علاقه‌مندید، احتمالاً به این فیلم هم جذب خواهید شد. پس تا انتها، با نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) همراه ما باشید. در این نقد، می‌توانید اطلاعات جالبی درباره این فیلم کسب کنید.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)

اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید تریلر و تاریخ انتشار این فیلم را مشاهده کنید. اگر به این مدل فیلم‌ها علاقه دارید، می‌توانید نگاهی به لیست بهترین فیلم‌های اکشن 2022 بیندازید.

علاوه بر این، بهترین فیلم‌های اکشن جهان هم می‌تواند کمک بسزایی در این زمینه به شما کند. این لیست، 20 فیلم اکشن برتر جهان را به شما عزیزان معرفی می‌کند و شما می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت بسیاری ببرید.

اگر هم هنوز فیلم‌های سال گذشته را تماشا نکرده‌اید، می‌توانید جدیدترین و بهترین فیلم‌های اکشن 2022 را مشاهده کنید. مطمئن باشید که از دیدن این فیلم‌ها، هرگز پشیمان نخواهید شد.

در این لیست‌ها، شما می‌توانید بهترین و پرطرفدارترین فیلم‌های اکشن جهان را می‌بینید. اگر هم می‌خواهید در این ژانر تنوع داشته باشید، فیلم 355 می‌تواند به شما کمک کند. در این فیلم، شما با یک فیلم اکشن زنان روبرو می‌شوید. در ادامه، بیتشر به نقد و بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج (355) خواهیم پرداخت.

داستان فیلم سیصد و پنجاه و پنج

برای این‌که نقد و بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج را بهتر درک کنید، خوب است با داستان این فیلم هم آشنا شوید. در این فیلم، شما با یک گروه بسیار حرفه‌ای از بهترین مأموران زن روبرو می‌شوید. این زنان در آژانس‌های دولتی در همه جای جهان فعالیت می‌کردند و اکنون، در کنار یکدیگر جمع شده‌اند. در نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) مشاهده می‌کنیم که مهم‌ترین هدف این گروه این است که در برابر یک سازمان مقابله کنند.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)

این سازمان قصد دارد یک سلاح مرگبار را جمع‌آوری کرده و از آن در مواقع ضروری استفاده کنند. این گروه حرفه‌ای می‌خواهد این سازمان را از جمع‌آوری این سلاح متوقف کند.

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که این سازمان، سلاح‌ها را برای انجام چه کاری می‌خواهد؟ اصلاً فکر نکنید که آن‌ها قصد دارند از این سلاح برای موارد مفید استفاده کنند. این سازمان شرور، می‌خواهد از این سلاح‌ها سوءاستفاده کرده و کل دنیا را به آشوب بکشاند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

دلیل نام‌گذاری فیلم 355

بعد از این‌که به‌اختصار اطلاعاتی درباره داستان فیلم سیصد و پنجاه و پنج کسب کردید، نوبت به آن می‌رسد که بدانید چرا این نام را برای فیلم اکشن انتخاب کرده‌اند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید نام این فیلم بر اساس یک فرد واقعی انتخاب شده است. یک جاسوس زن با نام مأمور 355 در یکی از اولین سازمان‌های جاسوسی در ایالات متحده فعالیت می‌کرد.

در نقد سیصد و پنجاه و پنج مشاهده می‌کنیم که بعد از نام‌گذاری مأمور 355، این واژه به یک اصطلاح عامیانه در میان مردم تبدیل شد. تقریباً تمام افرادی که در سیا کار می‌کردند، این واژه را بکار می‌بردند. البته توجه داشته باشید که این افراد، تنها زن‌های جاسوس را با این نام خطاب می‌کردند.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)

نقد و بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج (355)

اکنون وقت آن رسیده که درباره نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) اطلاعاتی کسب کنید. منتقدان در نقد و بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج (355) اعتقاد دارند که این فیلم به‌عنوان یک فیلم اکشن و جاسوسی، هیجان بسیار کمی دارد. در این فیلم، شما با یک اثر جاسوسی به رهبری یک زن مواجه می‌شوید.

افراد بسیار زیادی که به فیلم‌هایی با محوریت زنان علاقه داشتند، درباره 355 نظر مثبتی داشتند. این افراد از قرار دادن زن‌ها به‌عنوان شخصیت‌های اصلی، به‌خوبی حمایت کردند.

منتقدان در بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج اعتقاد دارند که فیلم‌برداری آن تا حد زیادی ضعیف کار شده است. در این میان، آن‌ها می‌گویند که فیلم‌برداری به نحوی انجام شده که بخش‌های وسیعی از فیلم هدر رفته و روند آن هم صرف مسائل بیهوده شده است.

آن‌ها در بررسی فیلم 355 می‌گویند که اگر فیلم‌برداری آن بهتر بود و با دقت و کیفیت بیشتری انجام می‌شد، سازندگان آن می‌توانستند شاهد موفقیت فیلم 355 باشند.

یکی دیگر از مسائلی که در نقد و بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج مشخص می‌شود، توصیف‌های بیش از حد و اغراق‌آمیز شخصیت‌هاست. منتقدان اعتقاد دارند که در این فیلم، توصیف‌های اغراق‌‌آمیزی درباره شخصیت‌ها شکل گرفته که باعث می‌شود حوصله مخاطب سر برود. منتقدان می‌گویند که اگر به‌جای مانور بیش از حد روی شخصیت‌ها، روی فیلم‌برداری فیلم تمرکز می‌کردند، این فیلم تا حد زیادی موفق‌تر می‌شد.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)

در نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) گفته می‌شود که این فیلم با نشان دادن پیچ و تاب‌های موردنیاز، سعی داشته به یک فیلم جاسوسی تمام‌عیار تبدیل شود. همچنین در این فیلم، ستاره‌های زن زیادی مشاهده می‌کنیم که موجب شده به جذابیت آن اضافه کند.

طراحی ساده و توضیح بیش از حد شخصیت‌ها

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در نقد سیصد و پنجاه و پنج مورد بررسی قرار می‌گیرد، نحوه طراحی شخصیت‌هاست. همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، در این فیلم بیش از اندازه درباره شخصیت‌ها صحبت شده و همین امر موجب می‌شود که افراد از آن خسته شوند.

نکته دیگری که در بررسی فیلم 355 با آن مواجه می‌شویم، طراحی ساده و پیش‌پاافتاده شخصیت‌هاست. شما در حین تماشای این فیلم، خیال می‌کنید که بازیگران بسیار ساده هستند و اصلاً هوش لازم را برای کارهای جاسوسی ندارند. البته برخی از شخصیت‌ها تلاش می‌کنند که به چیزی فراتر از این بروند. برای مثال، کروگر تلاش می‌کند که شخصیت خود را ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال The Wheel of Time

نقد فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

توجه به داستان، نه پیام

نکته بسیار مهم دیگری که در بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج با آن روبرو می‌شویم، پیام فیلم است. خوب است بدانید که این فیلم، توجه چندانی به پیام و مضمون نمی‌کند.

به بیانی دیگر، منتقدان در نقد و بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) می‌گویند که این فیلم، بیشتر به داستان تمرکز دارد تا مضمون. شما با دیدن این فیلم، می‌توانید تا حد زیادی سرگرم شوید؛ درحالی‌که احتمالاً چیز زیادی یاد نخواهید گرفت.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)

ایده تکراری در فیلم 355

در نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) این‌طور به نظر می‌رسد که ایده آن بسیار تکراری است. اگر شما هم اهل فیلم و سینما باشید، احتمالاً فیلم‌های اکشنی را مشاهده کرده‌اید که محوریت آن‌ها، زن‌های جاسوس است.

در سال‌های اخیر، فیلم‌های بسیار زیادی ساخته شده است که درباره جاسوسی شخصیت‌های زن سخن به میان آورده‌اند. این در حالی است که فیلم 355 هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

در نقد و بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج گفته می‌شود که صحنه‌های اکشن این فیلم، تا حد زیادی قابل‌قبول است. از سوی دیگر، منتقدان در نقد 355 می‌گویند که این فیلم، هیچ ایده جدیدی نداشته و تنها موضوعات تکراری را بیان کرده است.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family)

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) 

همچنین شما با بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج متوجه می‌شوید که صحنه‌های اکشن آن هیچ جذابیت خاصی ندارند. به بیانی دیگر، این صحنه‌ها هوشمندی لازم برای افزایش هیجان و جذابیت فیلم را ندارند.

علاوه بر موارد ذکرشده، بازی بازیگران نیز مورد انتقاد برخی از منتقدان قرار گرفته است. در این میان، منتقدان در بررسی فیلم 355 می‌گویند که بازیگران نیز از اجرای درست و جذاب کاراکترها ناتوان هستند. آن‌ها نمی‌توانند به‌خوبی نقش‌های اکشن خود را اداره کنند.

به همین دلیل هم بسیاری از صحنه‌های اکشن فیلم، تا حد زیادی سطحی به نظر می‌رسند. درنتیجه همه موضوعاتی که گفتیم، باعث شده که هیجان کلی فیلم پایین آمده و منتقدان در نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) نظر مثبتی ارائه ندهند.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)

داستان بی سروته در 355

یکی دیگر از موضوعاتی که در نقد سیصد و پنجاه و پنج می‌توانید مشاهده کنید، داستان بی‌سروته آن است. برخی از منتقدان اعتقاد دارند که این فیلم، تقریباً هیچ چیز مفیدی برای گفتن ندارد.

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، شخصیت‌پردازی هم در این فیلم بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. اگر شما فیلم 355 را تماشا کنید، ممکن است در نیم ساعت اول هیچ چیزی از آن متوجه نشوید. در این زمان، شاید شما با نگاه و دقت کردن هم اصلاً متوجه نشوید که تعقیب و گریزها برای چه چیزی انجام می‌شود.

نکته مهمی که بسیاری از منتقدان درباره نقد و بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج اتفاق‌نظر دارند، این است که در فیلم‌های اکشن و هیچانی، شخصیت‌های منفی در ابتدا معرفی شوند.

این امر موجب می‌شود که مخاطب بهتر با فیلم ارتباط برقرار کند. علاوه بر این، با این کار مخاطبان بهتر می‌توانند درگیر اتفاقات پیش رو شوند و با هیجان و استرس فیلم هم همراه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جاودانگان (Eternals)

نقد فیلم 7 زندانی (Prisoners 7)

این در حالی است که در فیلم سیصد و پنجاه و پنج اصلاً این اتفاق نمی‌افتد. بسیاری از مخاطبان در نقد و بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) می‌گویند که این فیلم، روند نسبتاً کندی دارد و بسیار آرام طی می‌شود.

شما در این فیلم، موضوعات بی‌اهمیت را بدون هیچ‌گونه هیجانی مشاهده می‌کنید که این امر باعث می‌شود که نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) با شکست مواجه شود.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)

بازیگران خوب فیلم 355

حالا نوبت به آن رسیده که اطلاعاتی درباره بازیگران این فیلم کسب کنید. در این فیلم اکشن، بازیگران مشهور و بسیار خوبی بازی می‌کنند که یکی از مهم‌ترین موضوعات در بررسی فیلم 355 را می‌توان بازیگران آن دانست. در این فیلم، کسانی مانند جسیکا چستین، پنه‌لوپه کروز، فن بینگ‌بینگ، دیانه کروگز، سباستین استن، ادگار رامیرز و امیلیو اینسولرا بازی می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که درباره بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج مشاهده می‌کنیم که تنها بازیگران این فیلم خوب بوده‌اند. این در حالی است که همان طور که گفتیم، شخصیت‌پردازی آن‌ها اصلاً قابل‌قبول نیست. شما تقریباً همه بازیگران این فیلم را می‌شناسید؛ اما آن‌ها به‌جز نام سرشناس و شهرت، هیچ چیز دیگری برای ارائه ندارند.

این موضوع تا حدی است که شما حین تماشای فیلم، ممکن است برای هدر رفتن استعدادهای این بازیگران جوان و حرفه‌ای، حسرت بخورید. برخی از منتقدان در نقد سیصد و پنجاه و پنج باور دارند که به‌جای استفاده از پنج شخصیت متفاوت، بهتر بود که از یک شخصیت اصلی و محوری استفاده کنند.

این کار باعث می‌شد که بیشتر وقت فیلم برای همان شخصیت گذرانده شود و مخاطب هم بهتر با او ارتباط برقرار می‌کرد. همچنین با انجام این کار، آن شخصیت بیشتر در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)

این در حالی است که در نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) می‌بینیم که در آن پنج کاراکتر اصلی وجود دارد و درباره همه آن‌ها سخن گفته شده است.

با این روند، شما نمی‌توانید با هیچ‌یک از این شخصیت‌ها به‌خوبی ارتباط برقرار کنید. با این کار، حتی سکانس‌های اکشن و هیجان‌انگیز هم هیچ تأثیری بر مخاطب نخواهد داشت. درنتیجه همه این موضوعات، شما با یک فیلم بی‌سروته روبرو هستید که هیچ جذابیتی برای شما ندارد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست

سازندگان فیلم سیصد و پنجاه و پنج

بعد از این‌که با نقد و بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که اطلاعاتی هم درباره سازندگان این فیلم کسب کنید.

همان طور که در ابتدای این نوشتار هم ذکر کردیم، این فیلم را سیمون کینبرگ کارگردانی کرده است. علاوه بر این، کینبرگ با همکاری جسیکا چستین و کلی کارمایکل، مسئولیت تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته‌اند.

علاوه بر این، خوب است با فیلم‌نامه‌نویسان این فیلم هم آشنا شوید. فیلم‌نامه این فیلم اکشن را سیمون کینبرگ به همراه ترزا ربک و ئبک اسمیت نگاشته‌اند. همان طور که در بالا مشاهده کردید، برخی از منتقدان در بررسی فیلم 355 این موضوع را مورد انتقاد قرار دادند.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)

همچنین جانکی ایکس‌ال هم مسئولیت موسیقی این فیلم را برعهده داشته است و در این کار، تا حد قابل‌قبولی موفق بوده است. فیلم‌بردار 355 هم شخصی به نام تیم موریس جونز بوده که همان طور که دیدیم، بسیاری از افراد در نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) این موضوع را یکی از نقاط ضعف آن دانستند. خوب است بدانید که جان گیلبرت هم این فیلم را تدوین کرده است.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن افسون (Encanto)

نقد فیلم شکارچیان روح افترلایف (Ghostbusters: Afterlife)

امتیازهای فیلم سیصد و پنجاه و پنج

بعد از این‌که با سازندگان این فیلم اکشن و جاسوسی آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که درباره امتیازهای منتقدان به آن هم بدانید. همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، منتقدان در نقد و بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج از آن راضی نبودند و به همین دلیل هم نمرات نسبتاً پایینی به این فیلم ارائه دادند. در این بخش، برای شما توضیح می‌دهیم که امتیازهای منتقدان به این فیلم چگونه است.

در وب‌سایت راتن تومیتوز، نزدیک به 153 نظر درباره نقد سیصد و پنجاه و پنج صورت گرفت که از این تعداد، این فیلم توانست تنها 25 درصد از امتیازها را کسب کند. منتقدان در این وب‌سایت، می‌گویند که این فیلم هیچ حرفی برای گفتن ندارد و تقریباً هیچ اتفاق مهمی در آن روی نمی‌دهد.

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)

علاوه بر این، منتقدان در وب‌سایت متاکریتیک هم درباره نقد 355 به این فیلم امتیاز متوسط رو به پایینی دادند. در این وب‌سایت، نزدیک به 39 نقد برای این فیلم در نظر گرفته شد که از این تعداد، سیصد و پنجاه و پنج توانست امتیاز 40 از 10 را از آن خود کند.

علاوه بر موارد ذکرشده، منتقدان در وب‌سایت رسمی IMDB برای نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) به آن امتیاز 5.1 از 10 را دادند. این امتیازها، متوسط بودن فیلم را به ما نشان می‌دهد.

حالا شاید برای شما سؤال پیش بیاید که به‌جز منتقدان، نظر مخاطبان و تماشاگران معمولی درباره بررسی فیلم سیصد و پنجاه و پنج چیست؟ شاید پاسخ این سؤال برای شما جالب باشد. خوب است بدانید که مخاطبان معمولی بیشتر از منتقدان به این فیلم علاقه نشان دادند.

از بین تمام افرادی که به این فیلم رأی دادند، این فیلم توانست امتیاز 86 درصد را کسب کند. البته بسیاری از افراد می‌گویند که دلیل محبوبیت این فیلم برای مخاطبان، وجود بازیگران مشهور و دوست‌داشتنی آن است که مخاطبان به آن‌ها علاقه داشتند.

کلام آخر

نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) یکی از بحث‌های داغ امروز سینما به شمار می‌رود. همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، این فیلم را نمی‌توان یک اثر عالی و بی‌نظیر دانست.

اما اگر قصد دارید این فیلم را تنها برای سرگرم شدن تماشا کنید، ممکن است برای شما جذاب باشد. به‌خصوص شما می‌توانید از بازیگران محبوب این فیلم هم لذت ببرید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از افرادی که به این فیلم علاقه نشان دادند، تنها برای بازیگران زن حرفه‌ای و دوست‌داشتنی آن است.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: hollywoodreporter, inverse

نظر شما در خصوص نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355)  چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    تنها مشکل فیلم بزرگترین دروغی است که آمریکا درباره همه ابر قهرمان هایش می‌گوید یعنی تنها مشکل فیلم نقش اصلی فیلم است که تو کل فیلم تابلوئه داره الکی ادای نترس بودن درمیاره و این بزرگنمایی نقش اول تو همه فیلمهای آمریکایی هست، ولی بقیه بازیگراش کارشون عالی بود.

    پاسخ

    چون محوریت داستان زنان اند خیلی هم فیلم خوبی است چون هیچ کشوری تو اکشن مردانه به پای اکشن های هنگ کنگ نمیرسه ضمنا تو بهترین فیلمهای اکشن غیر هنگ کنگی چیز جدیدی بجز کشتار و اسلحه و بازو کلفتی و مهمتر از همه محوریت تخیلی وجود ندارد.

    پاسخ

    عشقم کروگر عالی بود

    پاسخ

    اصلا ب این بدی ک میگین نیست اوقات مفرحی رو سپری خواهید کرد

    پاسخ