;
coinex

تاثیر طرح صیانت بر استارت‌ آپ‌ ها

تاثیر طرح صیانت بر استارت‌ آپ‌ ها از نظر بسیاری از کارشناسان مخرب خواهد بود. عادل طالبی از دلایل مخرب بودن طرح صیانت بر استارت‌آپ‌ها گفته است.

یکی از حوزه هایی که به صورت جدی با تصویب طرح صیات با خطر مواجه می‌شود و حتی ممکن است با نابودی کامل روبرو شود حوزه‌ی استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کار‌های مجازی است. حدود یک میلیون شغل که در بستر فضاهای مجازی در حال فعالیت هستند با تصویب این طرح نابود خواهند شد. طی مصاحبه‌ای با عادل طالبی دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، از تاثیر طرح صیانت بر استارت‌ آپ‌ ها گفت.

تاثیر طرح صیانت بر استارت‌ آپ‌ ها

عادل طالبی دبیر انجمن صنفی کسب و کار های اینترنتی در خلال مصاحبه اش با تکراتو اظهار کرد که طرح صیانت طرحی مبهم و خطرناک است. ایهامی که در این قانون وجود دارد این قابلیت را به آن می‌دهد که هر کس با دید خود بتواند به اجرای آن بپردازد.

طح صیانت مبهم است

دبیر انجمن کسب‌وکار های اینترنتی در ابتدا درباره ابهامات طرح صیانت و کمبود های طرح گفت: ما در مورد طرح به اصطلاح صیانت دو بحث را پیش رو داریم یک بحث منقال و یک بحث ماوال است.

در بحث ماوال و یا آنچه که در مورد طرح گفته شده است می‌توان گفت آن چیزی که واضح می‌نماید مبهم بودن بسیار زیاد این طرح است. از هر ماده و تبصره این طرح می‌توان برداشت های بسیار متفاوتی داشت.

بسته به اینکه چه کسی مجری این طرح خواهد بود قابیلت اجرای این طرح می‌تواند متفاوت باشد و این موضوع نگرانی بسیار جدی به وجود خواهد آورد.

نگاه تصویب کنندگان طرح صیانت محدود کننده است

طالبی در ادامه درباره سیاست های فکری افرادی که به دنبال تصویب طرح هستند گفت و نگاه آن‌ها را محدود کننده خواند، نگرانی دوم بحث منقال طرح است یا این که چه کسی این طرح را تدوین کرده و به دنبال تصویب آن است.

اگر نگاهی به سوابق موافقان و اجرا کنندگان طرح بیاندازیم نگرانی‌ها باز دوچندان خواهند شد وزیر ارتباطات دولت احمدی‌نژاد که اعتقاد داشت صدو بیست و هشت کیلو بیت هم کافی و بیشتر از آن نیاز نیست، یکی از کسانی هستند که به شدت به دنبال اجرایی شدن این طرح هستند و رئیس کمسیون مشترک شده‌اند.

اگر دیگر سابقه‌ی دیگر افراد مواقق با طرح صیانت را هم مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که نگاه محدود کننده در آن‌ها نقطه مشترک است. به عبارتی نقطه اشتراک تمام کسانی که به دنبال تصویب طرح صیانت و حامی آن هستند این است که این‌ها نگاه محدود کننده دارند و در سوابق همه آن‌ها این دیدگاه و تفکر مشهود است.

طرح صیانت محدود کننده است
تاثیر طرح صیانت بر استارت‌ آپ‌ ها

طرح صیانت با GBDR اروپا متفاوت است

طالبی در ادامه صحبت هایش افزود که طرح صیانت با GBDR اروپا متفاوت است و نباید این دو طرح را با یکدیگر مقایسه کرد. اگر همه اطلاعات خود درباره نگاه و تفکر محدود کننده‌ی موافقان طرح صیانت را در کنار توجیهات آن‌ها قرار دهیم آن‌ها به جی بی دی آر اشاره خواهند کرد و خواهند گفت که اتحادیه اروپا نیز طرح مشابهی با طرح صیانت دارد.

پاسخ ما به آن‌ها این خواهد بود که بله اروپا هم چنین طرحی دراد اما طرح آن‌ها ۲۶۰ صفحه دارد شما می‌خواهید با پنج صفحه این کار را انجام دهید و از سویی دیگر بخش حمایت از حقوق مصرف کننده‌ی جی بی دی آر ۲۶۰ صفحه استبخش حمایت از حقوق مصرف کننده طرح صیانت تنها یک صفحه است.

در طرح صیانت چندین حوزه مختلف را در قالب یک طرح انداخته است و می‌خواهد یک ابر رگولاتور را تعریف کند و به این ابر رگولاتور اجازه می‌دهد که رگولاتور های جزئی برای خود تشکیل دهد و از سویی هم به این رگولاتور اجازه می‌دهد که در تمام شئون دخالت کند که شامل قیمت گذاری و رقابت تا سیاست گذاری می‌شود این مسئله بسیار بسیار خطرناک است.

ابهام طرح صیانت نگران کننده است

دبیر انجمن کسب‌وکار های اینترنتی ابهام طرح صیانت را دلیلی بر ایجاد مشکل در اجرای این قانون دانست. ما در قسمت هایی که قانون مشخص و شفاف داریم اکنون دچار مشکلات حاد هستیم. برای مثال صندوق نوآوری و شکوفایی اکنون حاضر نیست که اعلام کند برای مثال به چه کسانی هشت هزار میلیار اختصاص داده است در حالی که قانون به صورت مشخص این نهاد را کسئول به پاسخ گویی در این زمینه ها می‌داند.

حال اگر بخواهیم درمورد قانون مبهم و نامشخص طرح صیانت که هیچ یک از جزئات آن مشخص نیست و یک طرح مبهم است صحبت کنیم این دغدغه و نگرانی به شدت وجود دارد که افرادی که قرار است این قانون را اجرا کنند به چه صورت اجرا می‌کنند.

تاثیر طرح صیانت بر استارت‌آپ ها
تاثیر طرح صیانت بر استارت‌ آپ‌ ها

استارت آپ ها نابود خواهند شد

طالبی یکی از دلایل عمده مهاجرت جوانان را طرح صیانت می‌داند. اگر به صورت تخصصی بخواهیم در مورد استارت‌آپ‌ها صحبت کنیم بر فرض اینکه این قانون فقط تصویب شود و اجرا هم نشود، این عمل جو بسیار تاامید کننده ای را برای جامعه به وجود خواهد آورد، با انجام چنین کاری سیگنال‌هایی خواهیم فرستاد مبنی بر اینکه جوانان ما از کشور بروند. با صحبت درباره طرح صیانت حجم مهاجرت به صورت وحشتناکی بالا رفته است.

اگر قبلا و در سال های قبل ما امید و آرزوی مهاجرت را فقط میدیدم و اقدام عملی را کمتر میددیم از مرداد ماه تا کنون اقدام عملی برای مهاجرت بسیار بیشتر شده است تا حدی که بسیاری از افراد غفط خروج از کشور را یک گزینه میبینند و به ترکیه مهاجرت میکنند. اینها همه کف خطرات اجتماعی این طرح است.

اگر فرض کنیم که قانون به اجرا کنندگان طرح صیانت اجازه‌ی بستن تمام شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها را ببندند از آنجایی که در طرح جدید علاوه بر شبکه‌های مجازی وبسایت‌های بسیاری هم هدف گذاری شده‌اند و نیاز به مجوز و رگولاتوری دارند، با توجه به سوابق اجرا کنندگان طرح صیانت دیگر چیزی به عنوان کسب و کار های مجازی باقی نخواهند ماند و عملا تمام استارت آپ ها از بین میروند.

بیشتر بخوانید

.

نظر شما در خصوص تاثیر طرح صیانت بر استارت‌ آپ‌ ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر