;
coinex

سال 1401 چه حیوانی است

سال 1400 در حال پایان است و کم کم به سال جدید نزدیک می‌شویم. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که سال 1401 چه حیوانی است . برای اطلاع از جزئیات با تکراتو همراه باشید.

امروز قصد دارم از حیوان سال 1401 و معنای آن برای شما بگویم. اما بهتر است پیش از آن مختصری درباره نوروز بگوییم. عید نوروز به عنوان یک عید باستانی که با فرهنگ و هویت ایرانی گره خورده است،‌ جشنی به درازای تاریخ تمدن در ایران است.

گواه این موضوع سنگ نبشته های تاریخی به جا مانده از اعصار پیشین است که نشانه های وجود این جشن و مراسم آن در دربارهای سلسله های قدیم این مرز و بوم را دارد.

علاوه بر آن، نشان ماندگاری این جشن باستانی را در کتب تاریخی که در دوران پس از اسلام نیز نگاشته شده‌اند به وفور می‌توان یافت. عید نوروز اگرچه در ابتدای دوران اسلامی به عنوان یک جشن باقی مانده از حکومت شاهنشاهان ایرانی توسط برخی فقها و خلفای اسلامی عیدی مکروه دانسته می‌شد،‌ اما حجم وابستگی و پیوستگی آن به فرهنگ و هویت ایرانی مانع از بین رفتن آن شد و در نهایت وضع به گونه‌ای چرخید که حتی مراسم نوروز و برخی دیگر از جشن های ایرانی به سراسر سرزمین های اسلامی و حتی فراتر از آن، دربار خلفای عباسی نیز راه یافتند.

از این رو هر ساله مردم ایران در سراسر جهان در انتظار ایام نوروز خود هستند به 13 روز اول سال جدید خود را جشن می‌گیرند. از این رو قصد داریم به خصوصیات سال جدید بپردازیم. برای اطلاع از حیوان سال 1401 با تکراتو همراه باشید.

سال 1401 چه حیوانی است

همانطور که کمی قبل گفتیم عید نوروز یکی از مراسم با اصالت ایرانی‌ها بوده که در هر جا و مکانی آن را جشن می‌گیرند. عید نوروز به شدت زیادی با سایر آیین های مربوط به اقوام دیگر در هم آمیخته و اگرچه اصالت و استخوان بندی اصلی خود را حفظ کرده، برخی عناصر و نمادها را از سایر آیین ها جذب کرده است.

یکی از این موارد حیوان نماد سال است که هر ساله برای بسیاری از مردم دانستن چیستی آن و معنای آن اهمیت بالایی دارد. اما حیوان نماد سال چیست و از کجا آمده است؟ برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال جزیره

بازیگران سریال برف بی صدا می بارد

حیوان سال 1401

آغاز سال نو در هر کشوری آداب مخصوص به خود را دارد. ریشه گاهشماری حیوانی و تعیین یک حیوان به عنوان نماد سال را مربوط به گاهشماری اقوام ترک آسیای شرقی، خصوصا مغولان و در سطحی دیگر تمدن چین می‌دانند.

در این گاهشماری 12 حیوان کلی وجود دارد که هر سال نماد یک حیوان است و به صورت چرخه با پایان سال حیوان دوزادهم، از اول فهرست دوباره سال‌ها آغاز می‌شود.

برخی افراد معتقد‌ند در گاهشماری حیوانی حیوان نماد سال بر سرنوشت افراد و طالع بینی متولدین سال موثر است. در نتیجه موضوع حیوان نماد سال برای افراد اهمین زیادی پیدا کرده است.

اما چگونه این فرهنگ به جشن نوروز راه پیدا کرد؟ پاسخ این سوال همان پاسخی است که مورخان برای قرار دادن قرآن بر سر سفره نوروز یا دعای رایج سال به زبان عربی می‌دهند.

سال 1401 چه حیوانی است
سال 1401 چه حیوانی است / عکس حیوان سال 1401 / خصوصیات سال ببر 1401 /سال 1401 چه حیوانی است

در واقع باید گفت دعای یا مقلب القلوب هیچ ربط با مراسم آغاز سال نو ندارد بلکه یک عنصر تحمیلی به مراسم سال نو است و حتی به نظر می‌رسد قدمت استفاده از آن در مراسم نوروز از قدمت گذاشتن قرآن در سفره هفت سین نیز کمتر باشد.

به هر حال این تاثیرات در نتیجه تقابل های فرهنگی ایران و اسلام بود و تلاش نوروز برای ماندگاری سبب شد تا به تدریج برخی عناصر فرهنگ اسلامی هم به مراسم نوروز اضافه شود.

بحث نماد حیوان سال 1401 نیز بحثی است مشابه با همین موضوع، اساس گاهشماری حیوانی در ایران را ما از زمان سلاجقه و البته به طور جدی تر از ان حکومت مغولان سراغ داریم.

در زمان مغولان تقویم رسمی مملکت تا مدتی تقویم حیوانی بود و نماد حیوان سال اهمیت زیادی داشت. در نتیجه این موضوع به مرور و طی حکومت سلاطین و حاکمانی با منشا اقوام و قبایل ترک مهاجر به فرهنگ سال نو در ایران رسوخ کرد و با هویت فرهنگی مردمان و اقوام ساکن به خوبی ترکیب شد تا حدی که امروز به مثابه یک قاعده پذیرفته شده شناخته می‌شود.

بنابر تقویم و گاهشماری حیوانی، حیوان سال 1401 ببر است. اما سال ببر به چه معناست و چه خصوصیاتی دارد؟ برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال خاتون

بازیگران سریال یاغی

سال ببر به چه معناست

سال 1401 چه حیوانی است
سال 1401 چه حیوانی است / عکس حیوان سال 1401 / خصوصیات سال ببر 1401 / سال 1401 چه حیوانی است

همانطور که کمی قبل گفتیم هر سال هر تقویمی نمادی دارد و نماد سال 1401 ببر است. سال ببر به معنای بی‌باکی و دلیری و نترس بودن است و طبق گفته‌ها افراد در این سال در عشق زندگی می‌کنند.

چرا که نماد ببر به معنای همواره عاشق رهبری و پیشرو بودن است. ببر یک طغیان گر ناراضی بوده که به سردمداری علاقمند است و همیشه اولین کسی است که شعار پویایی را می‌دهد. در عشق از ببر کورکورانه پیروی نکنید و احتیاط کنید چرا که او خود نمی‌داند نتیجه کارش چه خواهد شد.

حیوان ببر نماد بی باکی و دلیری و نترس بودن است و کاملا در عشق و زندگی روزمره خود شتاب زده عمل می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود که در همه امور صرفا دنباله رو او نباشید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال ساخت ایران 3

بازیگران سریال سرجوخه

خصوصیات سال ببر 1401

همانطور که کمی قبل هم به آن اشاره کردیم ببر به معنای همواره عاشق رهبری و پیشرو بودن است، شاید با خود بگویید که ببر شایستگی این مقام را ندارد و به بیشتر به یک طغیان‌گر ناراضی ایت.

ببر به سردمداری علاقمند است و همیشه اولین کسی است که شعار پویایی را می‌دهد. در عشق از ببر کورکورانه پیروی نکنید و احتیاط کنید چرا که او خود نمی‌داند نتیجه کارش چه خواهد شد.

افرادی که در این سال به دنیا آمده‌اند بیشتر به دنبال ماجراجویی هستند و بیشتر اوقات مسئولیت کار‌های خود را نمی‌پذیرند. اغلب شخصیتی بسیار گیرا دارند و برای هر کسی راحت نیست که در مقابلش تعظیم نکند.

سال 1401 چه حیوانی است
سال 1401 چه حیوانی است / خصوصیات سال ببر 1401 / سال 1401 چه حیوانی است

همچنین این افراد اصلا مطیع نیستد و بیشتر اوقات عاشق رهبری و فرمانروایی دارند. همیشه خود را از همه برتر می‌داند که اگر کمی به اطرافیان خود توجه کند موفق‌تر خواهد بود.

شجاعت، جنگجویی و بی‌باکی از خصوصیات بارز متولدین سال ببر است. او یک فرمانده و سرپرست شایسته است. ببر علاقمند به مال و ثروت زیاد نیست اما ممکن است پول زیادی به دست آورد.

شخصیت ببر یک درونگرای زودرنج است به طوری که وقتی درگیر مسایل عاشقی می‌شود هیجان او غیر قابل کنترل خواهد بود. زن ببر هم در جریانات عاشقی خود بسیار ماجرا دارد.

متولد ببر دوران کودکی دلنشین و آرامی دارد و در دوره بعدی زندگی با هیجان و ریسک های زیادی روبه‌رو خواهد بود اما با این وجود باز هم قوی است و از پا در نخواهد آمد. دوران پیری ببر بسیار آرام و راحت می گذرد.

شاید برای شما جالب باشید که بدانید متولدین سال ببر شامل چه سال هایی هستند؟ باید در جواب این سوال گفت افرادی که در سال‌های ۱۲۸۱ – ۱۲۹۳ – ۱۳۱۵ – ۱۳۱۷ – ۱۳۲۹ – ۱۳۴۱ – ۱۳۵۳ – ۱۳۶۵ – ۱۳۷۷ – ۱۳۸۹ متولد شده‌اند شامل سال ببر هستند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال حرفه ای

سریال حضرت موسی

متولدین ماه های مختلف سال ببر

سال 1401 چه حیوانی است
سال 1401 چه حیوانی است / سال 1401 چه حیوانی است
  • فروردین: ببر دو موتوره! او می تواند دیوار صوتی را بشکند، مراقب او باشید
  • اردیبهشت: ببر متعادل! هر چند در مسایل احساسی تا حدودی زیاده روی می کند.
  • خرداد: ببر وحشی! کارهایش احمقانه است و از کارهای خود خشمگین می شود
  • تیر: ببر نازک نارنجی! در واقع او یک گربه ملوس بزرگ است.
  • مرداد: راضی به ببر بودن نیست و خود را شیر می داند
  • شهریور: ببر منطقی و اهل عمل! او هر چه را که بخواهد به دست می آورد
  • مهر: ببر اهلی! او برای همکاری ساخته شده است
  • آبان: ببری با شخصیت مبهم! باور کردنش مشکل است اما در هر کاری! موفق خواهد شد!
  • آذر: یک ببر واقعی! او می تواند بیش از اندازه پیش برود
  • دی: ببر متفکر! او از بروز سوانح و ناکامی ها برای خود جلوگیری خواهد کرد
  • بهمن: ببر تیز هوش! او راه بر قراری تعادل بین فکر و عمل را خواهد یافت
  • اسفند: ببر دیوانه و عصبانی! او به دنبال تفریح و بازیگوشی می رود اما خطرناک هم هست، به خصوص برای خودش

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص حیوان سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر