;
coinex

طرح صیانت روند مهاجرت را افزایش می‌دهد

ایلیا وکیلی مرشد شرکت ابرآروان، از شرکت های وابسته به فناپ، می‌گوید یکی از زیان‌بار‌ترین اثرات طرح صیانت افزایش روند مهاجرت جوانان است.

در مصاحبه‌ای که تکراتو با ایلیا وکیلی داشت، وی نظرات خود را در خصوص تاثیرات مخرب طرح صیانت بیان داشت و مهم‌ترین آن را افزایش روند مهاجرت به خصوص مهاجرت نخبگان دانست. در مصاحبه‌ای که پیش از این با عادل طالبی عضو انجمن کسب‌وکار‌های مجازی داشته‌ایم نیز او اعلام کرده بود که بزرگترین اثر مخرب طرح صیانت مهاجرت گستره مردم از کشور است.

آقای طالبی همجنین افزود که تا پیش از طرح صیانت اکثر مردم فقط به مهاجرت فکر می‌کردند و این خواسته را عملی نمی‌کردند اما از مرداد ماه که بحث طرح صیانت پیش‌آمده است مردم برای مهاجرت اقدام عملی می‌کنند و حتی بعضی حاضرند به هر قیمتی شده تنها از کشور خارج شوند و در ترکیه مستقر شوند.

طرح صیانت امید را از بین می‌برد

ایلیا وکیلی می گوید بزرگ‌ترین صدمه‌ای که چنین طرح‌هایی می‌زند، از بین بردن امید است. طرح‌هایی مثل طرح صیانت باعث افزایش مهاجرت می‌شود. وی در ادامه افزود:

وقتی شما شرایط کسب‌وکارهای بین‌المللی را سخت کنید و اجازه ندهید افراد ارتباطات بین‌المللی و جهانی داشته باشند، انگیزه‌شان کم می‌شود و بدیهی‌ است که مهاجرت پررنگ‌تر از قبل خواهد بود.

وکیلی: رویکرد محدود ساز باعث فرار نخبگان می‌شود

وکیلی رویکرد تصویب کنندگان طرح صیانت را محدود کننده خواند و افزود: «به نظر می‌رسد وقتی کسانی رویکرد محدودسازی دارند، مهاجرت و فرار نخبه‌ها برای‌شان آخرین و کم‌اهمیت‌ترین موضوع باشد. این موضوع بسیار به ضرر کشور تمام می‌شود و متاسفانه چنین طرح‌هایی بسیار به مهاجرت دامن می‌زنند.»

طرح صیانت امید را از بین می‌برد

طرح صیانت تغییری نکرده است

وکیلی همچنین اظهار داشت که طرح صیانت جدی هیچ تغییری نسبت به طرح قبلی نه تنها تغییری نکرده بلکه قدرت بیشتری در ایجاد محدودیت ها پیدا کرده. او در ادامه می‌گوید: «به نظر می‌رسد در آخرین نسخه‌ای که مجلس درباره این طرح بیرون داده، اساسا چیزی تغییر نکرده است. محدودیت‌ها پابرجا هستند و فقط بعضی از اسامی عوض شده است.  این متن را که می‌خوانیم، متوجه این موضوع می‌شویم که با تصویب این طرح، خیلی راحت‌تر از قبل می‌توانند سایت‌ها را ببندند یا روی آن‌ها محدودیت ایجاد کنند. جنس جملات و موارد این طرح، از جنس ایجاد محدودیت است. این طرح چیزی نیست که با تغییرات، اصلاح شود. هر چقدر که صفحه‌های این طرح را ورق می‌زنیم، با محدودیت و مقابله با کسب‌وکارها مواجه می‌شویم.»

 

آقای وکیلی در پایان اشاره داشت:

ما با رویکرد محدودیت‌زا مخالفیم. ابر آروان هم مثل سایر کسب‌وکارها، از اول با این طرح مخالفت کرده است و در بیانیه‌‌های مشترک کسب‌وکاری، اعتراض خود را نسبت به این طرح و رویکرد محدودیت‌زای آن اعلام کرد. چنین طرحی به ضرر مردم و کسب‌وکارهاست.

حال که تمامی کارشناسان، صاحبان کسب‌وکارهای مجازی، استارت آپ ها و هر کسی که به صورت تخصصی و غیر تخصصی به فضای اینترنت جهانی نیازمند است با طرح صیانت مخالف است، دلیل اصرار مجلس و دولت بر تصویب طرح صیانت چیست؟

بیشتر بخوانید

.

نظر شما در خصوص نظرات ابرآروان مبنی بر افزایش روند مهاجرت در پی تصویب طرح صیانت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من خودم دو نفر از دوستانم فقط بخاطر طرح صیانت مهاجرت کردند و رفتند.
    نمایندگان مجلس و حکومت باید از جنس مردم باشند و قاعدتا نظراتشون نزدیک و مشابه نظرات عامه مردم باشه ولی نمیدونم چرا متفاوتند. کشور مشکلات بزرگتر و واضحتری داره که میشه روی حل اونها تمرکز کرد. بنظرم این قبیل کارها برای منحرف کردن ذهن افکار عمومی هست.

    پاسخ