;
coinex

کندی اینترنت در اسفند ماه دردسرساز می‌ شود

عضو انجمن فینتک در توییت امروز خود نوشت که بهتر است حجم پول ATM ها و شیفت های پول‌گذاری بانک‌ها را افزایش دهند زیرا کندی اینترنت در ماه آینده دردسر می‌شود.

مهدی عبادی عضو انجمن فینتک و مدیر عامل شرکت وندا در توییتی که امروز نوشت گفت: به بانک مرکزی پیشنهاد می‌کنم که سقف برداشت از ATM را تا پایان فروردین به حداقل دو میلیون تومان در روز افزایش داده و بانک ها را موظف به پول گذاری چند شیفته کند. وگرنه با وضعیت کنونی اینترنت، در اسفند و فروردین شبکه پرداخت کشور با فاجعه روبرو خواهد شد.

کندی اینترنت باعث افزایش مدت زمان پاسخ گویی در تمام تراکنش ها شده است

مهدی عبادی، عضو انجمن فینتک توضیح داد که کندی اینترنت مدت زمان پاسخ گویی تراکنش ها را افزایش داده است. او درباره این اتفاق توضیح داد:

در حوزه فینتک، مخصوصا در حوزه پیتک، یعنی پرداخت الکترونیک حجم داده‌ها بسیار پایین هستند، برای مثال یک تراکنش بانکی زیر پنجاه کیلو بایت حجم دارد اما نوع تکنولوژی‌هایی که برای تراکنش های بانکی استفاده می‌شود، نیازمند آن است که پایداری بالایی در ارتباطات داشته باشد.  ارتباطات در ایران به درستی در بستر اینترنت قرار داده شده است می‌شود.

طی هفته های اخیر ما در سرویس هایمان به شدت کندی احساس می کنیم. شاید این کندی با کندیی که کاربر نهایی از آن صحبت می‌کند به شدت متفاوت باشد. اگر دقیق‌تر بخواهم بگویم برای مثال ما یک درخواستی را به یک بانک می‌فرستیم و آن درخواست طی یک بازه زمانی کوتاه یعنی چند ده میلی ثانیه باید پاسخ داده شود.

توییت عبادی درباره کندی سرعت اینترنت

افزایش مدت زمان پاسخ گویی در تراکنش ها در تمام نهادها دیده می‌شود

عبادی افزود: چند هفته ای هست که مدت زمان پاسخ گویی‌ها به شدت افزایش پیدا کرده و در مواردی حتی به سه ثانیه می‌رسد و گاهی اوقات هم بیشتر. اگر در یک بانک یا یک شرکت پرداخت، یا حتی در خود شاپرک این اتفاق می‌افتاد این طور به نظر می‌رسید که خود آن نهاد مشکلی دارد.

اما چون به یک‌باره در تمام  مدت زمان‌های پاسخ گویی‌ به شدت افزایش داشته است، برداشت ما این است که این وضعیت کاملا مربوط به کندی اینترنت و اختلال هایی است که در پروتکل های اینترنتی ایجاد شده است. 

کندی اینترنت باعث از بین رفتن دورکاری و وخیم شدن وضعیت کرونا می‌شود

مدیر عامل وندا همچنین از مضرات کندی اینترنت توضیح داد: از سویی دیگر به دلیل شرایط کرونا بیشتر شرکت ها به سمت دورکاری رفته اند و در یک هفته تا ده روز گذشته با توجه به اینکه از اینترنت و نرم افزار های ارتباطی برای ارتباط تیم‌ها و افراد در منازلشان استفاده می‌شود این ارتباطات دچار اختلال شده و مکررا با قطعی برخورد کرده‌ایم.

این موضوع تنها به فینتک مربوط نمی‌شود و تمامی کسب‌وکارهایی که دورکاری می‌کنند را تحت تاثیر قرارخواهد داد. این روند ممکن است باعث شود تا شرکت‌ها دورکاری را برای کارمندان خود لغو کنند و از کارمندان خود بخواهند که در محل شرکت حضور داشته باشند که این موضوع در شرایط کرونایی خطرناک خواهد بود.

مهدی عبادی: نظر شخصی من این است که طرح صیانت به صورت خاموش در حال اجرا شدن است

مهدی عبادی: در مورد طرح صیانت از دو جنبه می‌توانم نگاه کنم از جنبه فردی طبیعتا برداشت من این است که طرح صیانت در خاموشی و بی سرو صدا دارد اجرا میشود و اینستا‌گرام عملا فیلتر است با اینن که اسم فیلترینک روی آن گذاشته نشده و این وضعیت برای باقی پلتفرم ها نیز صدق می کند.

از طرفی دیگر می‌توان به کندی سرعت اینترنت نگاهی کارشناسانه داشت، که سعی می کنم در این دیدگاه قضاوتی نداشته باشم. از منظر کارشناسانه تنها میتوانیم بپرسیم که آیا کیفیت اینتر نت کاهش داشته است؟ بله صد در صد کیفیت اینترنت کاهش یافته است. این کندی سرعت اینترنت از هر جایی که ناشی میشود تفاوتی نمی‌کند زیرا مردم و کسب و کار ها از این موضوع در حال ضرر هستند.

کندی سرعت اینترنت در اسفند ماه تجارت الکترونیک را با مشکل روبرو می‌کند

پیک صنعت الکترونیک و به تبع آن پرداخت الکترونیک در اسفند ماه است یعنی اگر به آمار سال های گذشته نگاه کنیم در اسفند ماه نسبت به ماه های پیشین افزایش حداقل دوبرابری خواهیم داشت و گاهی هم نمونه های سه برابری را شاهد هستیم به دلیل افزایش خرید مردم در اسفند ماه درواقع زمان طلایی کسب و کار های آنلاین در اسفند ماه است و بیشترین میزان فروش را در این ماه ها دارند.

من دو مشاهده از کندی سرعت اینتر نت دارم که اولین مشاهده ام مربوط به افزایش پاسخ زمان پاسخ گویی ها است که باعث میشود در شبکه پرداخت الکترونیک به شدت با تراکنش های ناموفق روبرو شویم.

اما یک مشاهده شخصی هم داشته ام. به مرکز خرید بزرگی مراجعه کردم که تراکنش خریدم انجام نمیشد سعی کردیم کارت به کارت را امتحان کنیم که باز هم انجام نمیشد و تمام مغازه دار ها ار ما میخواستند که به خودپرداز ها مراجعه کنیم و پول نقد به فروشنده بدهبم.

خرید من هم بیشتر از دویست هزار تومان بود و همان طور که میدانید خود پرداز ها بیشتر از سقف دویست هزار تومان پول نقد ارائه نمی‌کنند و من به عنوان یک مصرف کننده عملا دچار گرفتاری شده بودم و فروشندگان هم از صبح آن روز با این چالش مواجه بود‌‌ه‌اند. من برخی از دستگاه خار ا چک کردم و متوجه شدم که کارتخوان های بانکی مربوط به یک شرکت نبودند و این خود گواهی است بر کنذی سرعت اینترنت.

عبادی: سقف پرداخت ATM ها را افزایش دهید

پیش‌بینی‌های لازم برای کندی سرعت در اسفندماه بشود

مهدی عبادی گفت: اگر که پیشبینی های لازم برای کندی سرعت اینترنت نشود من فکر میکنم که از بیستم تا ببیست و نهم اسفند ماه  در صنعت تجارت الکترونیک و به تبع آن در پرداخت الکترونیک کشور و شبکه پرداخت الکترونیک کشور هم روی دستگاه های کارتخوان بانکی که به اینترنت متصل هستند و هم برای کسب و کار های آنلاین اتفاقات عجیبی خواهد افتاد.

تراکنش های ناموفق در ده روز گذشته فقط در وندا پنج و نیم درصد شده است

عبادی در آخر درباره افزایش تراکنش های ناموفق در وندا گفت: اگر بخواهم یک آمار عددی هم بدهم تعداد تراکنش های موفق آنلاین در طی یک هفته ده روز گذشته فقط در وندا  نزدیک به پنج و نیم درصد کاهش یافته است. توجه کنید که میزان تراکنش ها کم نشده‌اند بلکه میزان تراکنش های ناموفق افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص کندی اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    بعنوان یه برنامه نویس آزاد
    دیروز داشتم یه کد هوش مصنوعی اجرا میکردم و برای ادامه کار نیاز به دانلود یه فریم وورک از سرورهایی خارج از ایران داشتم.
    اندازه فایل فقط چند صد مگابایت بود.
    قبلا هم کند بود الان افتضاح شده بعد از 5بار تلاش کلا بیخیال شدم و قیدش رو زدم.
    یاد حرف دوستانم که الان ایران نیستن افتادم که داریم تو ایران عمر و وقتمون رو با این … تلف میکنیم.
    اون هایی هم که هستن انگیزه هاشون به شدت افت کرده و فکر رفتن هستن.
    مسئولین بی سواد که با خواست و رای ما نیومدین! نکنین این کارارو

    پاسخ

    به خیالتان از خودتان محافظت میکنید ولی باشه قحط کنید جوان نان مجازی رو بیدار کنید مشکلی نیست

    پاسخ

    هرجا پای گرونی و مشکلات مردم میاد وسط بیتفاوت هستن و به شیرشون نیست
    اما تا پای محدود کردن مردم میاد وسط ، فورا همه سریع و انقلابی دست به کار میشن!
    کجا تونستن جلوی مشکلات و گرونی وفساد رو بگیرن؟ هیچ کجا
    این بیخاصیتا فقط مفت خوری بلدن
    صیانت هم به نفعشونه برای برملا نشدن فساد مافیای قدرت و رانت خواران

    پاسخ

    ✍️ اینترنت جامعه را به فساد نکشیده، این فساد شماست که اینترنت، آن را به تصویر کشیده است!

    مشکل از شماست، نه اینترنت.

    پاسخ

    راه افشاء شدن دزدی هایشان را بر مردم می بندند تا با قدرت بیشتر چپاول کنند.

    لال شوم، کور شوم، کر شوم

    لیک محال است که من خر شوم

    پاسخ

    خیلی نظر شما کاشناسانه می باشد و وضعیت اینترنت در حال حاضر هم بسیار فاجعه بار می باشد فقط دقت بفرمائید که این دوستان برای شبکه پرداخت از اینترانت استفاده می کنند و مشکل دوستان فقط ارتباط با خارج از مردم می باشد!

    پاسخ

    اینطور باشه که بدبخت شدیم

    پاسخ

    دیروز خواستم برای سیمکارت خودم شارژ بخرم ده بار درخواست رمز دوم دادم بعد از پنج دقیقه پیامک میرسید و عملا نمیشد کارت شارژ خرید زمان پیامک رمز دوم بجای دو دقیقه باید پنج دقیقه باشه

    پاسخ

    طرح حفاظت یا صیانت یا حمایت مهم نیست هر میخواهند بکنند اختیار مملکت را دارند طوری نیست مردم هم در هر حالت که باشد نه میتوانند نه فعلا قدرتی دارند که چیزی بگویند فعلا فقط جهت یاداوری و برای انکه تاریخ تکرار نشود بگوییم همان حکومت فاسد رضاشاه هم یه فکرایی کرده بود بزور ملت را بی حجاب کند که دیدیم عاقبت دودمان و ال و تبارش به فنا رفتن البته پنجاه سال مردم چیزی نگفتند و کار به جایی رسید که پهلوی دوم فرزند ارشد همان نوکر انگلیس در اواخر پادشاهی ننگینش کتابی چاپ کرده بود که چشم انداز اینده ایران را که میخواست بهترین کشور خاورمیانه شود را نشان میداد کتاب را بخوانید شاخ درمیاورید که این دودمان فاسد چه نقشه های طولانی بزرگی در سر پرورش میدادند در حالیکه از حکومتش فقط دو سه سال مانده بود ولی او اهداف والایی داشت به خیال خام فاسد خودش البته حال مدیران فعلی هم حواس جمع باشند ملت ایران با مسایل زورکی اجباری ذاتشان سازگار نیست حتی اگر قصد مدیران خیر و خوبی کشور هم باشد ملت اجبار قبول نکرده و نمیکند مراقب باشید مردم چیزی نمیگویند ولی یهویی عصبانی میشوند که ابر قدرت جهان امریکا را هم با تیپا بیرون انداختند که خود سیاسیون امریکا هم بهت زده شدند شما اجالتا سربسر ملت خسته ایران نگذارید حوصله مردم با این گرانی ها و مشکلات ریز درشت مقداری تنگ شده!

    پاسخ

    سلام.
    گفتن من و شما و این گفتن ها و گوشزدها هیچ فایده ای برای مسئولین خودکامه ما ندارد.
    همون ضرب المثل قدیمی که میگه نرود میخ اهنی (البته اینجا باید گفت فولادی) در سنگ خارااا !!!!
    اینا به شیرشون هم نیست چه بلایی سر ملت میاد

    پاسخ