;
coinex

آموزش سئو برای رسیدن به جایگاه برتر گوگل و افزایش درآمد

به نقل از سایت کارکوک آموزش سئو یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که توانسته سایت های زیادی را به موفقیت برساند . سایت های زیادی مانند دیجی استایل ، فرادرس ، کارکوک و دیوار با استفاده از سئو توانسته اند موفقیت های زیادی را کسب کنند . در ادامه با مفاهیم کلی سئو آشنا می شوید.

آموزش سئو

سئو چیست؟

SEO مخفف کلمه بهینه سازی موتور جستجو است. در کل سئو به مجموعه اقدامات اعم از تکنیک ها و ترفندهایی گفته می شود که می توانیم با انجام آنها به خط اول گوگل برسیم.

سئو برای هر سایتی الزامی می باشد و این عمل با استفاده از کلمات کلیدی خاصی که می تواند ترافیک بیشتری در سایت شما ایجاد کند ،انجام می شود.

در کل می توان گفت که سئو هر کاری است که انجام بدهیم تا سایتمان یا یک صفحه ای از سایتمان روی یک کلمه یا چندین کلمه از گوگل بازدیدکننده طبیعی یا ارگانیک بگیرد و بابت این کار هزینه ای نمی پردازیم .خب قبل از اینکه به انواع سئو بپردازیم با موتور جستجو آشنا شویم .

موتورهای جستجو چیست ؟

موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد کمک می کند اطلاعات را در اینترنت پیدا کنند. مثل گوگل ،بینگ و…

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند ؟

فرآیندی که در آن موتورهای جستجو کار می کنند شامل این مراحل اصلی است:

خزیدن
نمایه سازی
انتخاب نتایج
و در نهایت، نمایش نتایج جستجو به کاربر.

انواع سئو چیست ؟

  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه
  • سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید به عبارت ساده، از تکنیک های مختلفی استفاده می کند که تضمین می کند سایت شما در SERP ها بدون توسل به چیزی که اساساً بسیاری از مردم از آن به عنوان تقلب یاد می کنند، عملکرد خوبی داشته باشد. این تاکتیک‌ های شرور به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌ شوند و شامل تکنیک‌ های ارسال هرزنامه، پر کردن کلمات کلیدی و موارد دیگر می‌ شوند.

از سوی دیگر، کلاه سفید از تکنیک‌ های ارگانیک استفاده می‌ کند و کیفیت را در یک سایت می‌ طلبد تا از عملکرد خوب آن برای جستجو اطمینان حاصل کند. این بدان معنی است که عوامل متعددی باید در نظر گرفته شوند و بهینه شوند، مانند:

  • محتوای مکتوب
  • تصاویر و ویدئو
  • توضیحات متا
  • معماری سایت
  • عملکرد سایت

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه به مجموعه اعمالی اطلاق می شود که برخلاف قوانین موتورهای جستجو می باشد و برای کسب رتبه بالاتر در نتایج استفاده می شود.
تکنیک‌ های کلاه سیاه شامل پر کردن کلمات کلیدی، پنهان‌ سازی و استفاده از شبکه‌های پیوند خصوصی است.

بازاریاب هایی که از روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند با جریمه های گوگل مواجه می شوند و از موتورهای جستجو پاک شوند.

ظاهر شدن در نتایج جستجو برای رشد کسب و کار حیاتی است، اما راه درست و غلطی برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد. هنر تاریک سئو کلاه سیاه راه اشتباهی است.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری یک روش ترکیبی از کلاه سفید و کلاه سیاه است .سئو کلاه خاکستری نسبت به سئو کلاه سفید از ریسک بیشتری برخوردار است ،زیرا از دستورالعمل های موتور جستجو برای افزایش رتبه صفحه در SERP ها استفاده می کند. تکنیک‌ های سئو کلاه خاکستری، سیاه را به رنگ سفید در می‌ آورند.

طبق آموزش سئو کارکوک ، سئو کلاه خاکستری می تواند نهایت 60% از اصول سئو را رعایت کند.

پنالتی های گوگل چیست و به چه معناست؟

احتمالاً با پنالتی در ورزش های حرفه ای آشنا هستید. اگر بازیکنی کاری غیرورزشی انجام دهد یا قوانین بازی را زیر پا بگذارد، اغلب به خاطر اعمال خود جریمه می شود. بسته به شدت نقض، حتی ممکن است از بازی حذف شوند یا برای مدتی از بازی معلق شوند.

پنالتی های گوگل شبیه به جریمه های ورزشی هستند. آنها برای مجازات وب سایت هایی طراحی شده اند که کار اشتباهی انجام داده اند و از نظر گوگل غیراستاندارد هستند. این مجازات به این صورت است که سایت شما را برای همیشه از نتایج خودش حذف می کند.

چرا باید سئو را یاد بگیریم ؟

سئو جز پر درآمدترین مشاغل دنیا محسوب می شود ، می توانید به عنوان یک کارشناس سئو در این زمینه درآمد بالایی را کسب کنید. با آموزش های سئو karkook می توایند سایت خودتان را به خط اول گوگل برسانید و افزایش فروش داشته باشید . می توانیم با سئو حرفه ای بازدیدکننده های زیادی را به سایت خود جذب کنیم و همچنین می توانیم برند سازی کنیم .

سئوکار حرفه ای به چه کسی می گویند؟

متخصص سئو فردی است که تجربه و دانش بالایی در این زمینه دارد و با رعایت اصول و قوانین موتورهای جستجو و استفاده از هوش و خلاقیت خودش بهترین جایگاه و رتبه را برای شما به ارمغان می آورد.

نکات مهم در مورد تکرار کلمات کلیدی و افزایش تراکم و تاثیر آن بر سئو

یکی از سوالات تکراری این است که آیا هنگام نوشتن محتوا باید از یک کلمه کلیدی در هر 10 کلمه استفاده کنیم؟

خوب، پاسخ منفی است. چرا؟ چون باید قوانین نوشتن را رعایت کنید. اول از همه برای کاربر بنویسید. ما نمی خواهیم کاربر را با کلمه کلیدی آزار دهیم.

اگر کاربر از نوشتن شما لذت نبرد، وب سایت شما را ترک می کند و به سایت بعدی می رود که به معنای نمره منفی از گوگل برای سایت شما است. نه تنها رتبه بهتری کسب نمی کنید، بلکه امتیاز بدتر احتمالا شما را به لینک های پایین تری می رساند.

برای سئو بهتر از چه کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

انتخاب درست کلمه کلیدی قدم اول و مهم ترین بخش سئو است. کلمات به دو دسته تقسیم می شوند ، کلمات سخت  و کلمات طولانی

کلمات سخت

مثل اپل واچ که دیجی کالا و برندهای بزرگ روی آن کار می کنند . از این لحاظ سخت است که با سایت هایی باید رقابت کنی که بزرگ و قوی هستند و معمولا در سئو اعتبار دارند.رتبه گرفتن در کلمات سخت کار راحتی نیست.

کلمات طولانی

حتما شنیده اید که برای داشتن سئو بهتر باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. به دلیل محتوای تخصصی زودتر نتیجه می گیرید و اگر بتوانید کلمات کلیدی طولانی را در نوشتن مطالب خود تکرار کنید، نتیجه عالی می گیرید و تاثیر آن را خیلی سریع می بینید.

بطور مثال کلمه خرید پالتو یک کلمه سخت و کوتاه است که رقابت در آن سخت است . اما در خرید پالتو چرم قهوه ای زنانه که طولانی است رقابت کمتر است و به احتمال زیاد کار کردن روی این کلمات خیلی به نفعمان باشد چون کاربری که پالتو چرم قهوه ای زنانه می خواهد در گوگل همین کلمه را به جای خرید پالتو سرچ می کند.

در بحث سئو بسیار مهم است که ما خودمان را جای مخاطب بگذاریم و طولانی ترین حالت ممکن کلمه کلیدی را  در نظر بگیریم و سئو کنیم .

چک لیست سئو

برای اینکه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه نگه دارید، باید مهارت خود را حفظ کنید و به یاد داشته باشید که چک کنید همه چیز درست است. در اینجا یک لیست سریع از موضوعاتی که باید به خاطر بسپارید آورده ایم:

  • عنوان صفحه را با H1 فرمت کنید
  • عنوان و تگ توضیحات متا را اضافه کنید
  • برچسب متعارف را اضافه کنید
  • از نام تصویر توصیفی و متن جایگزین استفاده کنید
  • از URL های ساده و قابل درک استفاده کنید
  • اصول اولیه HTML را با استفاده از Moz، Semrush یا Ahrefs اعتبار سنجی کنید
  • از لینک های داخلی مناسب استفاده کنید
  • بررسی کنید که سایت شما برای موبایل مناسب و بهینه است
  • موارد حیاتی وب اصلی را اندازه بگیرید و امتیاز 90+ را حفظ کنید
  • داده های ساخت یافته را اضافه کنید
  • اعتبارسنجی داده های ساخت یافته
    از HTTPS استفاده کنید
  • از تغییر مسیرهای 301 یا 308 برای URL های قدیمی استفاده کنید

عنوان صفحه

عنوان صفحه شما باید برجسته ترین باشد و باید از تگ HTML H1 استفاده کنید.کلمات کلیدی اصلی شما باید در در تگ عنوان باشد.

متا تگ عنوان و توضیحات

متا تگ عنوان و توضیحات توسط گوگل برای نمایش نتایج جستجو استفاده می شود. اطمینان حاصل کنید که برچسب‌ های عنوان و توضیحات به درستی برچسب‌ گذاری شده‌ اند و تگ عنوان با تگ H1 در سایت شما مطابقت دارد و کلمه کلیدی اصلی نیز در تگ توضیحات وجود دارد.

alt و نام تصویر توصیفی

جستجوی تصویر گوگل را نباید دست کم گرفت. مطمئن شوید که از نام های توصیفی تصویر و متن جایگزین استفاده می کنید. اگر رتبه 1 را داشته باشید، تصاویر شما در رتبه بالاتری قرار می گیرند و همچنین می توانند برای قطعه های برجسته در Google استفاده شوند.

از URL های ساده و قابل درک استفاده کنید

URL های قابل درک آدرس هایی هستند که از متن ساده استفاده می کنند و متن کلمات کلیدی اصلی یک صفحه را منعکس می کند.

اعتبار سنجی اصول اولیه HTML

هنگامی که اصول HTML خود را آماده کردید، باید آنها را تأیید کنید. چندین ابزار وجود دارد که می توانید برای این کار استفاده کنید اما Moz، Semrush و Ahrefs محبوب ترین آنها هستند.

از لینک های داخلی به درستی استفاده کنید

پیوندهای داخلی برای پیمایش بازدیدکنندگان و همچنین برای موتورهای جستجو مفید هستند. مطمئن شوید که انکر تکست شما توصیفی است و محتوای صفحه‌ ای را که به آن پیوند می‌ دهید نشان می‌ دهد.

سازگار با موبایل

مطمئن شوید که وب سایت شما سازگار با موبایل است. این نکته مهمی است زیرا اگر وب سایت شما موبایل فرندلی نباشد جریمه دریافت خواهید کرد. شما می توانید از تست موبایل فرندلی گوگل برای بررسی اینکه سایت شما واقعا موبایل فرندلی است استفاده کنید

تاثیر لینک خارجی در سئو

یکی از عوامل مهم سئو که باید به آن توجه نمود لینک خارجی می باشد.

لینک سازی خارجی به دو روش طبیعی و مصنوعی انجام می شود.

لینک سازی خارجی باعث برند شدن سایت شما می شود. همچنین لینک گذاری در سایت های معتبر بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش می دهد.

لینک سازی خارجی را بهتر است در سایت هایی که انجام دهید که در حوزه موضوعی شما فعالیت می کنند ، در این صورت می توانید مخاطبان زیادی را به محتوای خود جذب کنید.

آموزش سئو رایگان کارکوک

در سایت کارکوک مقالات رایگان در مورد تمام نکات و اصول سئو اعم از آموزش مبتدی تا حرفه ای وجود دارد. علاقمندان به سئو می توانند از این آموزش ها استفاده کنند.

اگر به دانش سئو علاقه دارید و می خواهید آن را فرا بگیرید می توانید با مراجعه به سایت کارکوک از تمام نکات و اصول سئو را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده است استفاده کنید .

4 عامل میزبانی وب که می تواند بر سئو تاثیر بگذارد

آموزش سئو

برای خرید بهترین هاست، باید این عوامل را در نظر بگیرید، زیرا می توانند به طرق مختلف بر SEO تأثیر بگذارند.

1. سرعت صفحه

همه ما می دانیم که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است. اینکه چقدر این فاکتور بزرگ است هنوز قابل بحث است (علیرغم اینکه گوگل می‌گوید این یک عامل “کوچک” است)

اگر یک میزبان وب کوچک بدون پهنای باند مورد نیاز خود انتخاب کنید، ممکن است سرعت شما تحت تأثیر قرار گیرد. نوع طرحی که انتخاب می کنید در اینجا نیز اهمیت زیادی دارد.

برای مثال، اگر یک سایت خبری مهم دارید، نمی‌ خواهید روی یک برنامه مشترک با پهنای باند محدود میزبانی کنید که نمی‌ تواند از ترافیک اخبار فوری پشتیبانی کند.

شما باید بر اساس نیازهای وب سایت خود تصمیم بگیرید که آیا میزبانی اشتراکی، یک سرور خصوصی مجازی، یک سرور اختصاصی یا یک راه حل میزبانی مقیاس پذیر مبتنی بر ابر می خواهید.

بسته به اینکه وب سایت شما چه کار می کند و به چه میزان ترافیک نیاز دارد، همه اینها می توانند برای سئو کاملاً مناسب باشند.

2. محدودیت های میزبانی

برخی از میزبان های وب محدودیت های عجیبی دارند. باز هم، این لزوماً به خودی خود روی سئو تأثیر نمی گذارد اما بسته به کاری که می خواهید با وب سایت خود انجام دهید می تواند تاثیرگذار باشد.

مطمئن شوید که هاست شما می تواند تمام کارهای عادی و روزمره را که می خواهید در سایت خود انجام دهید، انجام دهد.

3. مکان

با CDN هایی مانند Akamai و Cloudflare، این روزها مکان میزبان بسیار کمتر از گذشته اهمیت دارد.

جایی که این موضوع هنوز اهمیت دارد، جنبه حقوقی و بین المللی است. برای مثال، اگر می خواهید به طور خاص در چین یا روسیه تجارت کنید، بهتر است سایت را در چین یا روسیه میزبانی کنید.

4. UpTime بالا

به این مورد هم باید دقت داشته باشید. آپ تایم یعنی اینکه سایت شما همیشه در دسترس باشد ، بعضی از هاست های اشتراکی یکی از بزرگترین مشکلاتشان این است که در 24 ساعت از شبانه روز چندین بار سایت از دسترس خارج می شود.

نام دامنه و تاثیر آن در سئو

آیا نام دامنه شما بر سئو تأثیر می گذارد؟

بله، این کار را می کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که عوامل دیگری رتبه سئو شما را تعیین می کنند. وب سایت شما باید سریع بارگذاری شود، همچنین محتوای باکیفیت و بک لینک داشته باشد اینها چندتا از فاکتورهای رتبه بندی هستند.

یک نام دامنه خوب می تواند به افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو کمک کند.انتخاب نامناسب دامنه می تواند به رتبه بندی SEO شما آسیب برساند.

با گذشت زمان، رابطه سئو دامنه تغییر کرده است. در گذشته، مدیران وب‌ سایت‌ ها می‌ توانستند دامنه‌ های کلمات کلیدی را تنظیم کنند و در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار بگیرند.

همانطور که گوگل به بروز رسانی الگوریتم جستجوی خود ادامه داد، اهمیت بیشتری به کیفیت محتوا و تجربه کاربر نسبت به کلمات کلیدی داد.

اثر سئوی دامنه شامل عوامل بیشتری نسبت به گذشته است.

ارائه دهندگان نرم افزار SEO مانند Moz و Searchmetrics چندین معیار را برای محاسبه نمایان بودن جستجوی شما ترکیب می کنند.

نام دامنه کلمات کلیدی

دامنه ها در یکی از دو دسته قرار می گیرند: کلمه کلیدی و برند.

دامنه کلمات کلیدی حاوی کلمات کلیدی مانند buycarinsurance.com است. نام های دامنه مارک دار حاوی هیچ کلمه کلیدی نیستند و معمولا از نام شرکت استفاده می کنند. WordPress.com و Amazon.com دامنه های مارک دار در نظر گرفته می شوند.

زمانی که سئو برای اولین بار در سرفصل خبرها قرار گرفت، استفاده از دامنه های کلیدواژه راهی سریع و آسان برای رتبه بندی بالا در جستجوی گوگل بود. که دیگر اینطور نیست.

طبق الگوریتم گوگل، کلمات کلیدی و دامنه های برند به یکسان رتبه بندی می شوند.

استفاده از یک نام دامنه غنی از کلمه کلیدی خطرناک است زیرا گوگل دامنه هایی را که هرزنامه به نظر می رسند، مانند دامنه های منطبق دقیق، پرچم گذاری می کند.

بهترین روش های سئو برای نام دامنه شما

ممکن است تعجب کنید که چگونه نام دامنه ای را انتخاب کنید که به سئوی شما کمک کند و از نام های دامنه ای که به رتبه شما آسیب می زند اجتناب کنید.

در اینجا بهترین روش ها برای تسلط بر رابطه سئو دامنه و یافتن نام دامنه مناسب برای وب سایت خود آورده شده است.

به خاطر داشته باشید که رتبه بندی شما در موتورهای جستجو به کیفیت محتوا و طراحی وب شما نیز بستگی دارد.

یک TLD خوب را انتخاب کنید

انتخاب دامنه سطح بالا به طور قابل توجهی بر امتیاز SEO شما تأثیر می گذارد. همچنین بر نحوه قضاوت مردم در مورد وب سایت شما در خارج از صفحات نتایج جستجو نیز تأثیر می گذارد.

خود را به TLD های رایج که شهرت مثبتی را حفظ می کنند محدود کنید. اگر می توانید یک دامنه “.com” دریافت کنید، این بهترین گزینه است.

در برخی موارد، صنعت شما ممکن است TLD شما را تعیین کند. برای مثال، .gov و .edu به ترتیب نشان دهنده موسسات دولتی و آموزشی هستند.

نمونه های دیگر عبارتند از .org برای سازمان های غیر انتفاعی و .io برای شرکت های فناوری.

از TLD هایی که به وب سایت های هرزنامه معروف هستند، مانند .rest، .biz، و .tk خودداری کنید زیرا می توانند بر رتبه SEO و نرخ کلیک (CTR) شما تأثیر منفی بگذارند.

از یک نام دامنه کوتاه استفاده کنید

نام دامنه کوتاه تر برای سئوی دامنه بهتر است. نام‌ های دامنه کوتاه‌ تر اغلب خواندن، درک و اشتراک‌ گذاری آسان‌ تر دارند.

دامنه های کوتاه همچنین قدرت و حرفه ای بودن را نشان می دهند که هر دو ویژگی خوبی برای رتبه بندی سئو هستند.

در حالت ایده آل، شما می خواهید از سه کلمه یا کمتر برای نام دامنه خود استفاده کنید. اگرچه اکثر نام های دامنه یک کلمه ای .com قبلاً گرفته شده اند، نام های دامنه دو کلمه ای به خوبی کار می کنند.

نام دامنه خود را به یاد ماندنی کنید

علاوه بر یافتن یک نام دامنه کوتاه، شما نام دامنه ای می خواهید که تایپ کردن، تلفظ کردن و به خاطر سپردن آن آسان باشد.

از خط تیره یا کلماتی که املای آنها دشوار است اجتناب کنید.

به عبارت دیگر، یک نام دامنه کاربر پسند انتخاب کنید. نام های دامنه به یاد ماندنی به افزایش ترافیک ارگانیک (SEO) و ترافیک مستقیم کمک می کند.

ترافیک مستقیم به افرادی اطلاق می شود که URL شما را مستقیماً به صورت آنلاین در نوار آدرس تایپ می کنند.

وقتی یک نام دامنه آسان و به یاد ماندنی دارید، برای کاربران راحت تر است که به وب سایت شما وارد شوند.

این ها توصیه های سایت کارکوک برای افزایش رتبه در گوگل است که می توانید از آنها استفاده کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر