;
coinex

معضل سرعت اینترنت این روزها [مصاحبه تکراتو با رئیس هیئت مدیره انجمن فینتک]

رئیس هیت مدیره انجمن فینتک در مصاحبه با تکراتو درباره معضل سرعت اینترنت این روزها صحبت کرد. او سیاست‌های مسئولین در حوزه اینترنت را محدودساز خواند.

محمد مهدی شریعت مدار، رئیس هیت مدیره انجمن فینتک ایران در مصاحبه‌‌ای که با تکراتو داشت دلایل مختلف کندی سرعت اینترنت در چند هفته گذشته را بررسی کرد.

او در ادامه درباره نگاه مسئولان به حوزه اینترنت و ارتباطات اظهار داشت که مسئولان نگرشی محدود‌ساز و کنترل‌کننده و غیر توسعه‌ای دارند. رئیس انجمن فینتک در ادامه به خبر تصویب طرح صیانت نیز واکنش نشان داد و در ادامه افزود که  شاهد رواج اینترنت ماهواره در ایران خواهیم بود.

معضل سرعت اینترنت این روزها

شریعت‌مدار کندی سرعت اینترنت را عاملی باری کندی ارائه خدمات به مشتری خواند و تصریح کرد:کندی سرعت اینترنت در حوزه مالی به  خصوص در شرکت ما یعنی جی بیت در چند هفته گذشته به شدت محسوس بوده است و ریسپانس های ما دچار مشکلات کلیدی بوده است.

در این حوزه سرعت بسیار مهم است و رفت و برگشت های خیلی زیادی در ارائه هر سرویس اتفاق می‌افتد و وقتی که شبکه دچار کندی می‌شود.با وجود کندی در سرعت، سرویسی که مشتری‌ها باید به صورت آنی دریافت کنند، عملا در طول یک دقیقه موفق به دریافت آن می‌شوند.

کندی سرعت خیلی وقت ها هم باعث می‌شود که مشتری آن صفحه راببندد و خارج شود. لذا تعداد گزارش‌های خطاها و نارضایتی‌های مشتری و تراکنش‌های ناموفقی که ما دریافت می‌کنیم در این دوره بسیار زیاد بوده است.

معضل سرعت اینترنت این روزها
معضل سرعت اینترنت این روزها

معضل سرعت اینترنت این روزها ادامه‌دار خواهد بود

شریعت‌مدار در ادامه افزود:من فکر می‌کنم به سه دلیل این شرایط ادامه خواهد داشت. یکی به دلیل خروج شرکت های خارجی که نگهداری شبکه را انجام می‌دادند. دوم به دلیل از دست دادن منابع انسانی که ما در این حوزه داشتیم.

سوم به دلیل تغییراتی که برای بحث مدیریرت بیشتر شبکه در زیرساخت ها در حال اتفاق افتادن است مثل بحث طرح صیانت و شبکه ملی اطلاعات لذا شاید این تلاقی خروج کارشناسان از شرکت های خارجی با بحث توسعه زیر ساخت ها یک تلاقی غیر ممکن باشد.

کندی سرعت اینترنت در هفته های گذشته را نمیتوان تنها مربوط به طرح صیانت دانست. کندی سرعت اینترنت شاید مربوط به پهنای باند هم باشد و لازم است که در این مورد از مسئولین وزارت ارتباطات دلیل را جویا شد که دلیل کندی سرعت اینترنت چیست و باید در این مورد حتما شفاف سازی صورت بگیرد.

باید در مورد دلایل کندی سرعت اینترنت شفاف سازی صورت بگیرد

رئیس هیت مدیره انجمن فینتک افزود: باید پرسید که اگر کندی سرعت اینترنت مربوط به کمبود پهنای باند است آیا می‌توان این کمبود را بر طرف کرد؟ یا اینکه اصلا سیاست هایی  برای کندی شبکه های اجتماعی خارجی وجود دارد؟ اما همه‌ی اینها هم می‌تواند مربوط به شبکه ملی اطلاعات باشد زیرا این شبکه یکسری تغییراتی در زیرساخت ها انجام می‌دهد.

امیدوار هستیم نگاه توسعه گرایانه به جای نگاه محدودساز غالب شود

در آخر شریعت‌مدار گفت:امیدوار هستم که نگاه توسعه ای غالب شود. اکنون سال‌ها است که درگیر کنترلی و ایجاد محدودیت هستیم و این درحالی است که حکمرانی در دنیا به سمت حکمرانی مزیت ها در حال حرکت است و حاکمیت ها با ایجاد مزیت حکمرانی می‌کنند و نه با ایجاد محدودیت. افراد بالا دستی کشور ما هم بیشتر طرفدار توسعه هستند اما ما در عمل شاهد اقدامات محدود کننده و کنترلی هستیم.

معضل سرعت اینترنت این روزها

با توجه به اینکه کلیات طرح صیانت امروز با هجده رای در مجلس به تصویب رسید در ادامه از محمد مهدی شریعت مداری درباره وضعیت بعد از اجرای طرح صیانت پرسیدیم.

شریعت مدار: مثل چین یا حتی بدتر می‌شویم

محمد مهدی شریعت‌مدار در توصیف وضعیت بعد از طرح صیانت گفت: از نظر محدودیت سرویس های خارجی مثل کشور چین خواهیم شد و به شدت بدتر از چین به دلیل تقابل با توسعه در سرویس های داخلی بخش خصوصی.

شریعت مدار:شاهد رواج اینترنت ماهواره ای خواهیم بود

شریعت مداری در ادامه گفت: طرح صیانت در این به معنای رواج اینترنت ماهواره در ایران است. همان طور که صدا و سیمای غیر تعاملی یعنی فراگیری ماهواره.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص معضل سرعت اینترنت این روزها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر