;
coinex

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت [20 فیلم برتر واقعی]

اگر به دیدن فیلم و سریال‌های واقعی علاقه دارید پس در این مطلب با تکراتو همراه باشید زیرا قصد داریم بهترین فیلم های بر اساس واقعیت را به شما معرفی کنیم تا با بهترین فیلم های واقعی آشنا شوید.

مواردی که در فیلم‌های واقعی نشان داده می‌شود شاید برایمان قابل قبول نباشد اما باید گفت که تمامی این مدل فیلم‌ها داستان‌هایی واقعی و جذاب دارند.

بهترین فیلم های واقعی آموزنده نیز هستند و بسیاری از افراد علاقه بسیاری به دیدن این مدل از فیلم‌ها دارند. دیدن بهترین فیلم های بر اساس واقعیت به شما کمک می‌کند امیدها، رویاها و شکست‌های دیگران را تجربه کنید و با آنها همراه شوید. برای آشنایی بهتر با بهترین فیلم های واقعی در ادامه با تکراتو همراه باشید.

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

ایده ساخت یک فیلم می‌تواند از هر جایی الهام گرفته شود. برخی از داستان‌ها ساخته ذهن نویسنده‌ها هستند اما برخی از داستان‌ها و ماجراها نیز وجود دارند که از یک داستان واقعی الهام گرفته‌اند و بازسازی شده‌اند.

مجموعه فیلم‌هایی که در ادامه بررسی شده‌اند از این قبیل فیلم‌ها هستند. اگر طرفدار این مدل فیلم‌ها هستید پس با ما همراه باشید تا با بهترین فیلم های بر اساس واقعیت آشنا شوید.

شیادان – Hustlers

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: لورین اسکافاریا

فیلم شیادان با بازی جنیفر لوپز و کنستانس وو که یکی از بهترین فیلم های براساس واقعیت است، درست مانند مقاله‌‌ی آن که بر اساس واقعیت نوشته شده بود، واقعا از طرف مخاطبان مورد توجه قرار گرفت.

مقاله‌ی مجله‌ی‌ نیویورک که توسط جسیکا پرسلر نوشته شده مبنای فیلم شیادان است، که داستان واقعی گروهی فوق‌العاده باهوش و رقصنده‌ را بازگو می‌کند که از مشتریان سرمایه‌دار خود در شهر نیویورک سو استفاده می‌کنند.

کتاب سبز  – Green Book

  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: پیتر فارلی

داستان این فیلم درباره دان شرلی، آهنگساز و پیانیست سیاه‌پوست آمریکایی‌ست که برای تور خود به یک راننده نیاز دارد. او یک مرد ایتالیایی آمریکایی را برای این کار استخدام می‌کند که ظاهرا نژادپرست است و نسبت به سیاه‌پوست‌ها دید خوبی ندارد.

اما رابطه این دو تا انتهای فیلم دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. کتاب سبز در نود و یکمین مراسم اسکار، جوایز بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مکمل مرد را برای خود کرد. این فیلم مهیج یکی از بهترین فیلم های بر اساس واقعیت است که بسیار جذاب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

اسپاتلایت – Spotlight

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: ۲۰۱۵

اسپاتلایت داستان باورنکردنی تیم روزنامه‌نگاری تحقیقاتی اسپاتلایت بوستون گلوب را روایت می‌کند و این که چگونه، در سال ۲۰۰۲، آن‌ها به سقوط اسقف اعظم بوستون در یک رسوایی سو استفاده‌ی جنسی کودکان، کمک کردند. این اثر بهترین فیلم های واقعی است.

وداع – The Farewell

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • کارگردان: لولا وانگ

وداع بهترین فیلم های واقعی بوده که بر اساس یک دروغ واقعی ساخته شده است. کارگردان و نویسنده، لولو وانگ و خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند برای اینکه دور هم جمع شوند، یک عروسی برگزار کنند چون نای نای (مادربزرگ) به دلیل بیماری تنها چند هفته فرصت زندگی دارد.

نای نای از داستان مرگش خبر ندارد، یا شاید می‌داند و ترجیحش این است که بروز ندهد. این فیلم روایتگر داستانی تلخ، خنده‌دار و دلگرم کننده در مورد خانواده‌های آمریکایی و همچنین خانواده‌های چینی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی جهان

بهترین فیلم های نتفلیکس

اسپارتاکوس – Spartacus

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 1960
  • کارگردان: استنلی کوبریک

یکی دیگر از فیلم های بر اساس واقعیت فیلم Spartacus محسوب است که از معروف‌ترین فیلم‌های درباره قیام بردگان در تاریخ سینما است. این فیلم توسط کارگردان بزرگ، استنلی کوبریک ساخته شده و یکی از بهترین آثاری است که به امپراتوری رومی می‌پردازد.

فیلم اسپارتاکوس براساس رمانی به همین نام نوشته هاوارد فاست (Howard Fast) ساخته شده است. در مراسم اسکار این اثر چهار جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی صحنه را گرفت. این فلیم از جمله فیلم های تاریخی براساس واقعیت است.

دادگاه شیکاگو هفت – The Trial of the Chicago 7

  • سال انتشار: 2020
  • کارگردان: آروم سورکین

هفت نفر از لیدرهای گروه‌ها و جنبش‌های دانشجویی در سال 1968 به جرم شورش و اقدام علیه امنیت ملی و ترتیب دادن اعتراضات دانشجویی دستگیر می‌شوند و در یک دادگاه ناصالح مجازات می‌شوند.

در این دادگاه شرایط نژادپرستانه و البته حزبی به شدت بر روند قضاوت دادگاه تاثیرگذار است. اگر چه دو وکیل خبره سعی می‌کنند وکالت دانشجویان را بر عهده بگیرند اما به نظر حکم دادگاه از پیش نوشته شده است.

این فیلم جذاب یکی از بهترین فیلم های بر اساس واقعیت است که می‌تواند دید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های اکشن جهان

در جستجوی خوشبختی – The Pursuit of Happyness

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2006
  • کارگردان: گابریل موچینو

فیلم «در جستجوی خوشبختی» فیلمی تاثیرگذار است که براساس داستان زندگی کریس گاردنر، کارآفرین آمریکایی ساخته شده است. داستان فیلم در زمانی رخ می‌دهد که گاردنر یک بی‌خانمان بود و با همسر و فرزندش به سختی زندگی را می‌گذراندند. این عنوان نیز از بهترین فیلم های بر اساس واقعیت محسوب می‌شود.

ارین براکویچ – Erin Brockovich

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2000

«جولیا رابرترس» موفق شد برای بازی در فیلم ارین براکویچ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند. ماجرای درباره مادر سه کودک است که بدون هیچ پیشینه تحصیلی به‌عنوان دستیار وکیل آغاز به کار می‌کند و به‌صورت اتفاقی با پرونده شرکتی که متهم به آلوده کردن آب شهری است روبه‌رو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ‌های جانی دپ

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

من، تونیا هستم – I, Tonya

  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: کرگ کیلسپی

در آمریکا، کمتر کسی پیدا می‌شود که پس از ۱۹۹۰ متولد شده باشد و با اسکیت‌باز روی یخ، تونیا هاردینگ نانسی کریگان آشنایی نداشته باشد. من، تونیا هستم نگاهی است به آنچه در واقع در پشت صحنه‌ی المپیک زمستانی سال ۱۹۹۴ اتفاق افتاد. مارگو رابی در نقش هاردینگ و آلیسون جنی به عنوان مادر مغرور و فحاش او بازی‌های درخشانی را در این فیلم ارائه می‌دهند. این فیلم را می‌توان یکی از بهترین فیلم های مارگو رابی دانست.

12 سال بردگی – 12 Years a slave

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2013

12 سال بردگی داستان واقعی زندگی مرد سیاه‌پوست آزادی به نام «سالومون نورثاب» است که به همراه خانواده‌اش در شمال نیویورک زندگی می‌کند. «سالومون» در سال 1984 دزدیده و به‌عنوان برده فروخته می‌شود.

12 سال بردگی فیلم درخشان و همدلی برانگیز «استیو مک کوئین» موفق به کسب اسکار بهترین فیلم شد و تحسین مخاطبان و منتقدین را به همراه داشت. این فیلم از جمله فیلم های تاریخی براساس واقعیت است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

بهترین فیلم های زامبی

اگه می تونی منو بگیر – Catch Me If You Can

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2002
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ

در این فیلم که براساس زندگی فرانک آبیگنل است، لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) و تام هنکس (Tom Hanks) نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

فرانک آبیگنل کلاه‌برداری بود که موفق شد قبل از 19 سالگی‌اش، میلیون‌ها دلار چک را جعل کند و در این راه خودش را به عنوان یک خلبان خطوط هوایی پان امریکن، یک دکتر و یک وکیل جا بزند.

او همه این کارها را برای این کرد تا بتواند به والدینش که در شرایط سخت مالی به‌سر می‌بردند کمک کند. این اثر از بهترین فیلم های بر اساس واقعیت است.

فقط رحمت – Just Mercy

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2020
  • کارگردان: دنیل کرتون

برایان استیونسون یکی از وکلای مشهور آمریکایی است که به ماندلای آمریکا معروف شده است. او کتاب خاطراتش را نوشته و دنیل کرتون کارگردان جوان هالیوود با اقتباس از این کتاب یکی از فیلم های تحسین شده سال 2020 را ساخت.

برایان استیونسون یک فارغ التحصیل وکالت است که قصد دارد به ایالت آلابانما برود و از سیاهپوستان در مقابل رای‌های نژادپرستانه قاضیان سفید پوست حمایت کند. او اعتقاد دارد محکومت هایی که برای سیاهپوستان در نظر گرفته می شود بسیار ناعادلانه و سنگین است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

بهترین فیلم های آخرالزمانی تاریخ سینما

پادشاه – The King

  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: دیوید مشو

تاریخ خانواده های سلطنتی نیز به نوبه خود جذاب است. در همه حکومت‌های تمامیت خواه سلطنتی شاهد نزاع‌ها و خیانت‌های اعضای یک خانواده به هم هستیم.

شاهزاده جوان باید به مسند قدرت بنشیند و بریتانیا را اداره کند. او با چالش‌های بسیاری مواجه است. برادرش اما قصد جان او را کرده است. این فیلم از جمله فیلم های تاریخی براساس واقعیت است.

فرار از آلکاتراز – Escape From Alcatraz

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 1979

آلکاتراز جزیره کوچکی در خلیج سانفرانسیسکو است. امکان فرار از زندان این جزیره (به‌عنوان یکی از فوق امنیتی‌ترین زندان‌های زمان خود) تقریباً نزدیک به صفر بود.

فیلم فرار از آلکاتراز بر اساس داستان واقعی ساخته‌شده و ماجرای فرار موفق سه مرد ( با بازی کلینت ایستوود، فرد وارد و جک تیبیو) را روایت می‌کند.

1917

  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: سم مندس

اگر بخواهیم چند فیلم براساس واقعیت در مورد جنگ جهانی اول نام ببریم قطعا یکی از آنها فیلم 1917 است که سم مندس کارگردان بزرگ هالیوود آن را ساخته است.

دو سرباز انگلیسی باید یک پیام محرمانه بسیار مهم را به فرمانده‌ای در خط مقم جنگ با نازی‌ها برسانند. اگر آنها نتوانند این خبر را به خط مقدم برسانند یک گردان انگلیسی در دام نازی‌ها می‌افتند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

Nomadland – سرزمین خانه به دوش ها

  • سال انتشار: 2020
  • سبک: درام و وسترن

فرن پس از مرگ شوهرش و از دست دادن کار خود روشی جدید در زندگی پیش می‌گیرد. او یک ون می‌خرد و با سفر در جاده به تنهایی زندگی خود را پیش می‌برد.

سبک زندگی جاده‌ای که در آمریکا رواج زیادی دارد و این دستمایه ساخت یک فیلم بی نظیر از کارگردانی چینی شده است که سرزمین خانه به دوش‌ها یا سرزمین آواره‌ها نام دارد. این فیلم از جمله فیلم های ماجراجویی براساس واقعیت است.

اینک آخرالزمان – Apocalypse Now

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 1979

اینک آخرالزمان اقتباسی از رمان «دل تاریکی» نوشته جوزف کنراد براساس داستان واقعی است که بر نویسنده کتاب گذشته. ماجرا از جایی شروع می‌شود که در طول جنگ ویتنام فردی به نام سروان ویلارد (با بازی مارتین شین) برای کشتن سرهنگ نیمه مجنونی به نام والتر کورتز (با بازی مارلون براندو) که ادعای خدایی می‌کند، راهی یکی از جنگل‌های کامبوج می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های بیوگرافی

شناور- Adrift

  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: بالتاسار کورماکور

تامی و ریچارد که برای سفری تفریحی با یک قایق کوچک به دریا رفته اند، دچار طوفان می شوند. آنها باید راهی برای برگشت پیدا کنند.

سال 1983 در اقیانوس اطلس اتفاقی افتاد که الهام بخش نوشتن کتاب به نام آسمان قرمز در سوگواری شد. داستانی واقعی درباره عشق، از دست دادن و نجات در دریا اثری از تامی اولدهام و ساسی مگیهارت.

این فیلم بر اساس واقعیت با ترجمه سرگردان نیز معروف است. بالتاسار کورماکور یکی از کارگردان صاحب سبک ایسلندی و البته جهان است که عمده فیلم های او موضوع بقا در شرایط سخت را مطرح می‌کند. فیلم شناور را می‌توان در زمره بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ و بهترین فیلم های بقا قرار داد.

Persian Lessons – درس های فارسی

  • سال انتشار: 2020
  • سبک: درام و جنگی

فیلم بر اساس واقعیت درس‌های فارسی یکی از جالب‌ترین و البته جذاب‌ترین فیلم هایی است که در مورد جنگ جهانی دوم ساخته شده است.

این فیلم محصول کشور بلاروس است و همان سال به عنوان نماینده این کشور در مراسم‌های مختلف مانند برلین، کن، بفتا و گلدن گلوب و اسکار انتخاب شد.

بازی تقلید – The Imitation Game

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2014

این فیلم جذاب با درخشش بندیکت کمبریج (شرلوک معروف) بر اساس داستان واقعی ساخته‌شده و ماجرای آن درباره «آلن تورینگ» نابغه کامپیوتر است که به دنبال شکستن کدهای سری ماشینی به نام انیگما است. نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم برای مخابره پیام‌ها از این کدها استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

به‌سوی طبیعت وحشی – Into the Wild

  • سال انتشار: 2007

فرار از تضادها و رنج‌های زندگی مادی و سیر و سلوک در طبیعت به بهای به دست آوردن آزادی و تعالی، فکری است که احتمالاً بارها به ذهن بسیاری از ما خطور کرده است.

فیلم به‌سوی طبیعت وحشی ماجرای واقعی زندگی جوان ماجراجویی به نام «کریستوفر مک کندلس» است که  پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه اموری همه پس‌انداز 24000 دلاری خود را به خیریه می‌بخشد و راهی سفری بی‌بازگشت به آلاسکا می‌شود.

این فیلم از جمله فیلم های ماجراجویی براساس واقعیت است.

لورنس عربستان – Lawrence of Arabia

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 1962

فیلم لورنس عربستان بر اساس داستان واقعی ساخته‌شده و ماجرای دیپلمات و افسر نظامی بریتانیایی به نام «توماس ادوارد لورنس» در طول جنگ جهانی اول در شبه‌جزیره عربستان است.

در این فیلم شاهد درگیری‌های احساسی لورنس، خشونت مستتر در جنگ، کشف هویت واقعی خود و پیمان و وفاداری که توأمان با نیروهای بریتانیایی و رفقای عرب خود دارد، هستیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های دی سی 2021

قطار سریع‌السیر نیمه‌شب – Midnight Express

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 1978

این فیلم داستان واقعی دانشجوی آمریکایی به نام «بیلی هیز» است که به جرم قاچاق مواد مخدر به خارج از ترکیه، دستگیر می‌شود. «بیلی» چندین بار اقدام به فرار می‌کند اما در هیچ‌کدام از آن‌ها موفق نمی‌شود و برای گذراندن مجازات خود به زندانی مخوف منتقل می‌شود.

فهرست شیندلر – Schindler’s List

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 1993

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته‌شده و ماجرای تحولات احساسی تاجر نازی به نام اسکار شیندلر (با بازی تحسین‌شده لیام نیسون) است که موفق می‌شود بیش از 1000 یهودی را از هولوکاست نجات دهد.

فهرست شیندلر به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» و با درخشش ستارگانی مثل «رالف فاینس» در نقش آمون گوت یکی از فرماندهان بدنام اردوگاه‌های کار اجباری، ساخته‌شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

ذهن زیبا – A Beautiful Mind

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2001

این فیلم ماجرای واقعی زندگی ریاضی‌دان نابغه «جان فوربز نَش جونیور» است. میان نبوغ و جنون مرز باریکی وجود دارد و ذهن زیبا موفق شده به‌خوبی آن را نشان دهد.

جان نش (با بازی تحسین‌شده راسل کرو) ریاضی‌دانی است که با اسکیزوفرنی دست‌وپنجه نرم می‌کند و این بیماری تأثیر وحشتناکی بر زندگی شخصی، روابط خانوادگی و شغل او می‌گذارد.

تک‌تیرانداز آمریکایی – American Sniper

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2014

تک‌تیرانداز آمریکایی داستان واقعی از زندگی «کریس کایل» از اعضای یگان ویژه نیروی دریایی ایالات‌متحده آمریکا است که به‌عنوان دقیق‌ترین تک‌تیرانداز عراق، یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های آمریکا است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2021

ترسناک ترین فیلم های 2021

پیانیست – The Pianist

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2002

پیانیست به کارگردانی «رومن پولانسکی» با درخشش ستارگانی مثل «آدرین برودی» بر اساس داستان واقعی از زندگی «ولادیسلاو اشپیلمان» موسیقی‌دان یهودی لهستانی و تلاش برای نجات زندگی‌اش در جنگ جهانی دوم است.

این فیلم بسیار جذاب توانسته در لیست بهترین فیلم های بر اساس واقعیت قرار گیرد.

سخنرانی پادشاه – The King’s Speech

  • سال انتشار: 2010
  • کارگردان: تام هوپر

فیلم سخنرانی پادشاه که یکی از بهترین فیلم های بر اساس واقعیت است، با بردن چهار اسکار به خانه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه‌ی اصلی و بهترین بازیگر نقش اول، چیزی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

پادشاه جورج ششم با بازی کالین فرث در سال ۱۹۳۶، پس از کناره‌گیری برادرش از حضور در کنار والیس سیمپسون به سلطنت رسید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

بازی پول – Money ball

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2011

از بهترین فیلم های بر اساس واقعیت می‌توان بازی پول را نام برد. این فیلم جذاب درباره مدیر ورزشی بیسبال، بیلی بین است که نقش او را برد پیت بازی می‌کند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های برد پیت است.

بیلی بین، کسی بود که سعی داشت با کمترین بودجه، رقبای قدرتمند خود را شکست دهد. این فیلم نامزد شش جایزه اسکار و بیست‌ ونه جایزه جهانی شده است و بسیار جذاب است. این فیلم از جمله فیلم های ماجراجویی براساس واقعیت است.

وحشی – Wild

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

  • سال انتشار: 2014

یکی دیگر از بهترین فیلم های بر اساس واقعیت فیلم وحشی است. فیلم وحشی، داستان زندگی شریل استراید است که پس از گذراندن شرایط سخت، راهی سفر طولانی شده و در این سفر حوادثی پیش روی او خواهد بود.

این اثر به کارگردانی نیک هورنبیی یکی از بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت است که توانسته کاندیدای دو جایزه اسکار شود و یکی از بهترین فیلم های بر اساس واقعیت باشد.

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین فیلم های براساس واقعیت پرداختیم. هر کدام از این فیلم‌ها داستانی جذاب و آموزنده دارند که دیدن آنها مطمئنا خالی از لطف نیست. اگر به دیدن فیلم و سریال علاقه مند هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتما دیدن این فیلم‌ها را در برنامه خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین فیلم های براساس واقعیت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر