;
coinex

اوپو فایند ایکس 5 رسما رونمایی شد؛ ترکیبی از مشخصات پرچمدار و میان‌رده

اوپو رسما از گوشی‌های اوپو فایند ایکس 5 پرو و نسخه استاندارد اوپو فایند ایکس 5 رونمایی کرد. این گوشی‌ها که از بهترین گوشی‌های اوپو 2022 هستند، به زودی کار خود را در بازار گوشی‌های 2022 آغاز می‌کنند.

OPPO Find X5 هم مثل گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro تنها در یک نسخه با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. قیمت اوپو فایند ایکس 5 برای بازار اروپا 999 یورو تعیین شده است. این گوشی‌ها از 14 مارس (23 اسفند) به‌صورت رسمی به فروش می‌رسند.

اما اوپو فایند ایکس 5 چه مشخصاتی دارد که ارزش بهای 999 یورویی را داشته باشد؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

مشخصات اوپو فایند ایکس 5

اوپو Find X5 از تراشه پرچمدار یک نسل‌ قبل‌تر کوالکام بهره می‌برد؛ یعنی اسنپدراگون 888. این تراشه هم مثل اسنپدراگون 8 نسل 1 که در گوشی OPPO FIND X5 Pro قرار گرفته، یک تراشه پرچمدار است،‌ اما قطعا قدرت تراشه جدیدتر، بیشتر است.

مشخصات اوپو فایند ایکس 5

اوپو در تنظیمات این گوشی از تراشه پردازشگر تصویر 6 نانومتری MariSilicon X استفاده کرده است. فایند ایکس 5 همچنین از ویژگی Hasselblad Natural Color Calibration (کالیبراسیون رنگ طبیعی) بهره می‌برد.

اوپو Find X5 از رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی برخوردار شده است. آخرین نسخه سیستم عامل اندروید 12 همراه با رابط کاربری ColorOS 12.1 روی گوشی اجرا می‌شوند. نسخه جدید رابط کاربری، بهینه‌سازی‌هایی در زمینه امنیت، زیبایی بصری و حریم خصوصی را به همراه دارد. اندروید 12 هم ویژگی Multi Screen Connect را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند گوشی و کامپیوترهای ویندوزی خود را به هم متصل کرده و به‌صورت همزمان،‌ از هر دو دستگاه استفاده کنند.

مشخصات اوپو فایند ایکس 5

مشخصات نمایشگر و دوربین اوپو فایند ایکس 5

اوپو فایند ایکس 5 به نمایشگر 6.55 اینچی OLED با رزولوشن 1080 پیکسل پلاس مجهز است. پنل نمایشگر گوشی از نوع LTPO نیست؛‌ با اینحال از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند.

اما درباره مشخصات دوربین اوپو فایند ایکس 5 باید گفت که از تنظیماتی شبیه به نسخه پرو برخوردار است. لنز اصلی 50 مگاپیکسلی واید و لنز 50 مگاپیکسلی اولترا واید این گوشی از نوع Sony IMX766 هستند. سنسور واید از لرزشگیر اپتیکال تصویر (IOS) بهره می‌برد. لنز سوم هم در این گوشی 13 مگاپیکسلی تله فوتو است که از زوم اپتیکال 2x و لنزهای 52 میلی‌متری برخوردار است.

در نمای جلویی گوشی هم لنز 32 مگاپیکسلی Sony IMX615 با میدان دید 81 درجه FoV قرار دارد.

مشخصات اوپو فایند ایکس 5

باتری اوپو فایند ایکس 5

اوپو Find X5 به باتری 4800 میلی‌آمپرساعت مجهز است که از شارژ سریع 80 وات SuperVOOC پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین از قابلیت شارژ بی‌سیم 30 واتی AirVOOC نیز برخوردار شده است. خبر خوب درباره فایند ایکس 5 این است که تراشه اسنپدراگون 888، مشکل گرم شدن بیش از حد در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 را ندارد؛ با این‌‌حال به سیستم خنک کننده و مخزن بخار برای کمک به سیستم خنک کننده مجهز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اوپو فایند ایکس 5 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

این گوشی از استاندارد ضد آب بهره‌ای نمی‌برد و در رنگ‌های مشکی و سفید به بازار می‌آید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر