;
coinex

راهنمای خرید انواع تلفن ویپ به همراه معرفی امکانات، ویژگی ها و قیمت

اگر قصد دارید به تازگی یک مرکز تلفن تحت شبکه در مجموعه کاری خود راه‌اندازی کنید، حتما تا پایان با ما همراه باشید تا شما را در خرید انواع تلفن ویپ راهنمایی کنیم.

تلفن ویپ یا همان تلفن تحت شبکه این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. به طور کلی می‌توان گفت که مراکز تلفن تحت شبکه از قابلیت‌های بیشتری نسبت به مدل‌‌های سنتی و آنالوگ برخوردار هستند و به همین دلیل، مدیران کسب و کار به خرید و نصب این مراکز، روی آورده‌اند. از آن‌جایی که تلفن ویپ یکی از اجزای مهم مراکز تلفن نرم افزاری محسوب می‌شود، در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با امکانات، ویژگی‌ها و قیمت این تلفن‌ها آشنا کنیم.

راهنمای خرید انواع تلفن ویپ

اگر شما هم قصد دارید به تازگی یک مرکز تلفن تحت شبکه در مجموعه کاری خود راه‌اندازی کنید، حتما تا پایان با ما همراه باشید. اگرچه می‌توانید از رایانه‌های شخصی، تلفن‌های همراه و تبلت به عنوان یک نقطه پایانی در این مراکز استفاده کنید، اما بهرحال تلفن‌های ویپ امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که قطعا به این راحتی‌ها نمی‌توانید از آن‌ها چشم پوشی کنید. اما به یاد داشته باشید که قبل از هر اقدامی در زمینه انتخاب و خرید این تلفن‌ها، اطلاعات کافی را درباره آن‌ها کسب کنید.

تلفن ویپ چیست؟

تلفن ویپ به تلفنی گفته می‌شود که بر اساس تکنولوژی VoIP (ویپ) کار می‌کند. بنابراین برای آشنایی با این تلفن‌ها، ابتدا باید بدانیم که ویپ چیست و به چه فناوری اشاره می‌کند:

VoIP مخفف عبارت “Voice over Internet Protocol” بوده و به معنی انتقال صدا در بستر اینترنت است. به عبارتی دیگر، هرگونه تماس صوتی که در بستر اینترنت برقرار شود، از پروتکل ویپ استفاده می‌کند.

تلفن تحت شبکه یا ویپ هم به تلفنی گفته می‌شود که برای انتقال صدا، از شبکه و بستر اینترنت استفاده می‌کند. در این تلفن‌ها سیگنال‌های صوتی در دستگاه مبدا به داده‌های صفر و یک تبدیل شده و در بستر شبکه منتقل می‌شوند. سپس این داده‌ها در دستگاه مقصد دوباره به سیگنال‌های صوتی تبدیل شده و فرد آن‌ها را می‌شوند.

تلفن‌های تحت شبکه باید به یک سرور مرکزی وصل باشند تا بتوانید از طریق آن‌ها به برقراری تماس بپردازید. این سرور به روش‌های مختلفی قابل پیاده‌سازی است. سانترال‌های تحت شبکه، هاست‌های اشتراکی و برنامه‌های نرم افزاری مانند ایزابل از جمله ابزارهایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان یک مرکز تلفن تحت شبکه راه‌اندازی کرد. یک تلفن از طریق آی پی و کابل اترنت به سرور مرکزی وصل می‌شود و سپس می‌توانید از طریق آن به برقراری تماس بپردازید یا تماس‌های ورودی خود را پاسخ دهید.

خرید انواع تلفن ویپ

در کنار ویپ، باید به یک پروتکل مهم دیگر به نام SIP هم اشاره داشته باشیم. این پروتکل که از زیر دسته‌های ویپ محسوب می‌شود، باعث می‌شود انواع تلفن‌های تحت شبکه با هر برندی، بتوانند با انواع دستگاه‌های سرور مرکزی، سازگاری داشته باشند. به عبارتی دیگر، اگر یک تلفن تحت شبکه از SIP پشتیبانی کند، قابلیت نصب در تمامی مراکز تلفن نرم افزاری را دارد. در حالی که اگر از این پروتکل پشتیبانی نکند، فقط در کنار دستگاه هم برند خود، قابل استفاده است.

همچنین بخوانید: فروش بهترین تلفن گرند استریم

مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن ویپ

همان‌طور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کردیم، تلفن‌های ویپ از قابلیت‌هایی برخوردار هستند که در تلفن‌های معمولی و سانترال، خبری از آن‌ها نیست. به عنوان اولین و مهم‌ترین ویژگی، باید به کیفیت صدای HD اشاره کنیم. از آن‌جایی که تلفن‌های ویپ از بستر اینترنت برای انتقال صدا استفاده می‌کنند، کیفیت صدای HD را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. این در حالیست که این ویژگی در تلفن‌های سانترال دیجیتال، هیبرید و تلفن‌های آنالوگ وجود ندارد.

قابلیت برقراری کنفرانس‌های صوتی هم یکی دیگر از ویژگی‌های جالب و منحصر به فرد تلفن‌های ویپ محسوب می‌شود. به عنوان یک ویژگی جالب دیگر باید به این نکته اشاره کنیم که اگر تلفن تحت شبکه شما از دوربین داخلی برخوردار باشد، می‌توانید از کنفرانس‌های تصویری هم استفاده کنید. کلیدهای نرم افزاری مدیریت خط و شماره‌گیری سریع هم از دیگر قابلیت‌های یک تلفن ویپ محسوب می‌شوند. تقریبا تمامی مدل‌های تلفن ویپ از قابلیت اتصال هدست هم برخوردار هستند و به این ترتیب می‌تواند همزمان با گفتگوی تلفنی با مشتریان، به سایر کارهای مهم خودتان هم رسیدگی کنید.

همچنین بخوانید: راهنمای تنظیمات سانترال پاناسونیک 824

خرید تلفن ویپ

حال که با ماهیت و ویژگی‌های تلفن ویپ آشنا شدیم، می‌خواهیم به این سوال بپردازیم که برای خرید تلفن ویپ باید به کجا مراجعه کنیم. قبل از هرچیز به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر برندهای پاناسونیک، یالینک و گرنداستریم در زمینه تولید این تلفن‌ها حرف اول را می‌زنند و پیشنهاد ما به شما برای خرید یک تلفن تحت شبکه، یکی از این برندها خواهد بود.

برای خرید تلفن‌های ویپ می‌توانید به فروشگاه ایده آل گستر مراجعه کنید. این شرکت نزدیک به دو دهه است که به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی پاناسونیک مشغول فعالیت است. اما در عین حال و برای راحتی هرچه بیشتر شما عزیزان، انواع مدل‌های تلفن تحت شبکه یالینک و گرنداستریم را هم به صورت کاملا اورجینال عرضه می‌کند.

خرید انواع تلفن ویپ

تمامی تلفن‌های تحت شبکه در ایده آل گستر همراه با ضمانت‌نامه معتبر و 1 ساله شرکتی، به مشتریان عرضه می‌شوند. علاوه بر این، کارشناسان فروش و مشاورین این شرکت تمامی اطلاعات لازم را پیش از خرید، در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید بر اساس نیازها و انتظارات خود، تلفن ویپ متناسب با کسب و کارتان را از ایده آل گستر خریداری نمایید.

فروش بهترین تلفن گرنداستریم، بهترین مدل‌های تحت شبکه پاناسونیک و انواع تلفن‌های ویپ یالینک، یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های فعالیت ایده آل گستر به شمار می‌رود.

کلام آخر

تلفن ویپ هم اکنون از محبوبیت زیادی برخوردار است و پیش بینی می‌شود که در آینده‌ای بسیار نزدیک، به صورت کامل جای تلفن‌های سنتی و آنالوگ را بگیرد. به همین دلیل، مدیران کسب و کار لازم است که هرچه زودتر با این تلفن‌ها آشنا شده و نسبت به نصب و راه‌اندازی آن‌ها در مجموعه‌های کاری خود اقدام کنند. ما در این مقاله و برای راحتی هرچه بیشتر شما عزیزان، به بررسی تلفن ویپ، ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن و همچنین نحوه خرید این دستگاه‌ها اشاره کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم به شما در انتخاب یک تلفن ویپ مناسب، کمک کنیم.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر