;
coinex

جنگل ابر کجاست ؟ بهترین زمان سفر به جنگل ابر

جنگل ابر یکی از جاذبه‌های مهم و بسیار دیدنی ایران است که جذابیت فوق العاده‌ای دارد و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. اگر شما هم مانند برخی از گردشگران نمی‌دانید جنگل ابر کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد، بهتر است حتما این مقاله مفید را تا انتها دنبال کنید.

جنگل ابر یکی از قدیمی ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی است که در شاهرود می‌توانید از آن بازدید به عمل آورید. این جنگل بی‌نظیر وسعتی حدود 35 هزار هکتار دارد و در خود گونه‌های جانوری و گیاهی زیادی را جای داده است.

افرادی که به جنگل ابر سفر می‌کنند، می‌توانند از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی بیشمار دیگری نیز در آن جا دیدن نمایند و لذت ببرند. از این رو اگر قصد سفر به این منطقه رویایی را دارید، بهتر است در ادامه مقاله نیز همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید و در طول سفر با مشکل مواجه نشوید.

ترمینال شاهرود یکی از بهترین راه‌ها برای دسترسی آسان به امکانات این شهر است. این ترمینال در یکی از بهترین نقاط شهر واقع شده و امکانات آن در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. تهیه بلیط به شهرهای مختلف نیز از طریق شرکت‌های مسافربری معتبری که در این ترمینال حضور دارند، به‌راحتی امکان‌پذیر است. از جمله شرکت‌های معتبر در این ترمینال می‌توان به سیروسفر اشاره کرد.

جنگل ابر کجاست و چگونه باید به آن جا رفت؟

اگر دوست دارید این منطقه فوق العاده را از نزدیک مشاهده کنید اما نمی‌دانید که جنگل ابر کجاست و دقیقا باید کجا بروید؟ اصلا جای نگرانی وجود ندارد زیرا ما قصد داریم در ادامه این مقاله، آدرس دقیق و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای سفر را در اختیارتان قرار دهیم تا هنگام سفر دچار سردرگمی نشوید.

جنگل ابر کجاست ؟ بهترین زمان سفر به جنگل ابر
جنگل ابر کجاست

برای رفتن به جنگل ابر باید اول به شاهرود بروید و سپس از آن جا به طرف آزاد شهر حرکت کنید تا به پلیس راه برسید. پس از عبور کردن از پلیس راه، باید جاده‌ای که به روستای ابر راه دارد را دنبال کنید. هنگامی که به روستای ابر رسیدید، در قسمت شمال غرب آن یک جاده خاکی را مشاهده خواهید.

این جاده به روستای شیرین آباد راه دارد و شما باید به طرف آن حرکت کنید تا به کوه رستم برسید. در کنار کوه رستم یک مسیر مشخص وجود دارد که باید آن را به صورت پیاده طی کنید تا به دالان بهشت برسید.

در مسیر دالان بهشت، یک فرعی دیگر نیز وجود دارد که باید آن را دنبال کنید تا به جنگل ابر برسید. فاصله شاهرود تا جنگل ابر تقریبا حدود 47 کیلومتر است و برای رسیدن به این منطقه بکر، لازم است مسافتی را به صورت پیاده طی کنید.

پیاده روی و جنگل نوردی در این منطقه بسیار لذت‌بخش است و قطعا حس و حال خوبی به شما می‌دهد. در طول مسیر نیز می‌توانید از مناظر شگفت انگیز زیادی همچون آبشارهای کوچک و بزرگ، تپه‌ها، درختان سرسبز، قله‌‌های بلند و چشمه‌های پر آب دیدن نمایید.

ویژگی‌های جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر یک جنگل جذاب و زیبا است که در اکثر مواقع، فضای اطراف آن پر از ابر و مه است. در این جنگل سرسبز، فاصله بین درختان و گیاهان بسیار کم است و انگار آن‌ها بر روی ابرها سوار شده‌اند.

جنگل ابر کجاست

قدمت جنگل ابر شاهرود بسیار طولانی است و برخی از پژوهش‌گران آن را متعلق به دوره سوم زمین شناسی می‌دانند. این جنگل جذاب در دو منطقه کم فشار و پرفشار (منطقه ابر و دشت گرگان) واقع شده است و زمانی که زمین انرژی می‌گیرد، ابرها جا به جا می‌شوند.

جنگل ابر حدود 800 تا 2700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و این ارتفاع در قسمت‌های مختلف، متغییر است. در سال 1389 جنگل ابر توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسید و در سال 1393 نیز آن را به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام کردند.

پوشش گیاهی و جانوری جنگل ابر

در جنگل ابر پوشش گیاهی بسیار انبوهی وجود وارد و شما می‌توانید در آن جا 85 گونه گیاهی را مشاهده کنید. از جمله مهم ترین درختان و گیاهان موجود در این جنگل می‌توان شیردار، راش، اورس، بلوط، سرخدار، ممرز افرا، بارانک، توسکا، نارون، آزاد داغداغان، شبدر، چوبک، آویشن، دم روباهی، اسپرس، بابونه، گل وحشی و… را نام برد.

در جنگل ابر بیش از 40 گونه گیاه دارویی مفید نیز وجود دارد. البته باید خیلی مواظب باشید؛ زیرا برخی گیاهان موجود در این جنگل خاصیت سمی دارند و برای سلامتی مضر هستند.

جنگل ابر کجاست
جنگل ابر کجاست

پس از این که متوجه شدید جنگل ابر کجاست و به آن جا رفتید، باید خیلی احتیاط کنید و تنهایی به آن جا نروید زیرا در این منطقه جنگلی علاوه‌بر گونه‌های گیاهی، گونه‌های جانوری زیادی همچون گرگ، خرس قهوه‌ای، قرقاول، پلنگ، فاخته، خوک وحشی، شاهین، شغال، کرکس، روباه، عقاب جنگلی، شوکا، بلدرچین، خرگوش، بز، کل، کبوتر جنگلی، مار، لاکپشت و کبک وجود دارد.

جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی جنگل ابر

به طور معمول با رفتن به جنگل ابر می‌توانید از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های زیاد دیگری نیز در آن جا دیدن نمایید. در فاصله 12 کیلومتری این جنگل سرسبز، یک روستای کویری به نام روستای ابر جای گرفته است که در آن خانه‌های قدیمی با معماری خاصی به چشم می‌خورد.

علاوه‌بر روستای ابر، در این جنگل می‌توانید از روستای شیرین آباد نیز بازدید نمایید. این روستا در بین درختان محاصره شده است و ابرهای زیادی نیز در اطراف آن وجود دارد. روستای شیرین آباد یک روستای فوق العاده زیبا است و برای دیدن آن باید 7 کیلومتر از مسیر جنگل ابر را به صورت پیاده طی کنید.

اگر قصد داشتید شب نیز در این جنگل بمانید، بهتر است خانه‌هایی که در روستاهای اطراف اجاره می‌دهند را برای اقامت انتخاب کنید و شب را در آن جا به استراحت بپردازید.

در این جنگل فوق العاده زیبا، آبشارهای زیادی هم وجود دارد و از جمله مشهور ترین آن‌ها می‌توان آبشار شرشر، آبشار آلوچال و آبشار دالان بهشت را نام برد. آبشار شرشر از زیبایی بسیار زیادی برخوردار است و اطراف آن نیز طبیعت خارق العاده‌ای به چشم می‌خورد که می‌توانید در آن جا به تفریح بپردازید.

آبشار آلوچال نیز از 2 آبشار نسبتا بزرگ تشکیل شده که بر روی یک‌دیگر می‌ریزند و آبشار اصلی را درست می‌کنند. این آبشار معروف حدود 25 متر ارتفاع دارد و در دامنه‌های البرز شرقی می‌توانید به راحتی آن را مشاهده کنید.

در جنگل ابر شاهرود می‌توانید از آبشار دالان بهشت نیز دیدن نمایید. این آبشار تماشایی در منطقه‌ای پوشیده شده از درخت قرار گرفته است و جذابیت خاصی دارد.

جنگل ابر کجاست

جاهای دیدنی شاهرود

از جمله دیگر جاهای دیدنی شاهرود که در نزدیکی جنگل ابر واقع شده‌اند، می‌توان مجموعه بایزید بسطامی، خانه یغمایی‌ها و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی را نام برد. این مکان‌های تاریخی از قدمت بسیار کهنی برخوردار هستند و روزانه افراد زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند. شما نیز اگر به تاریخ علاقه دارید، بهتر است حتما از این آثار تاریخی با ارزش دیدن نمایید و از تماشای قسمت‌های مختلف آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

تعداد جاهای دیدنی شاهرود بسیار زیاد است و اگر بخواهید از تمام آن‌ها دیدن کنید، باید یک برنامه‌ریزی منظم داشته باشید و روزهای زیادی را به تفریح و گردش در این شهر اختصاص دهید.  بنابراین سعی کنید در تعطیلات‌تان حتما سری به این شهر زیبا بزنید و علاوه‌بر بازدید از جنگل ابر، به دیدن مکان‌های دیدنی مهم و مشهور دیگری نیز بروید و با جاذبه‌های جدید زیادی آشنا شوید.

بهترین زمان برای سفر به جنگل ابر

جنگل باصفای ابر در تمام فصول سال زیبایی خاص خود را دارد است و گردشگران می‌توانند در هر زمانی که خواستند، به راحتی از آن بازدید نمایند. اما با توجه به این که منطقه شاهرود شرایط جوی خاصی دارد، بهتر است حتما آب و هوا را چک کنید و سپس بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنید.

جنگل ابر شاهرود
جنگل ابر کجاست ؟ بهترین زمان سفر به جنگل ابر شاهرود

از این رو لازم است بدانید بهترین زمان سفر به جنگل ابر اواسط فصل بهار تا اوایل پاییز است. در این زمان آب و هوای جنگل بسیار مطلوب است و افراد زیادی به آن جا می‌روند. اگر قصد داشتید در فصل‌های سرد سال نیز به دیدن این جنگل بروید، بهتر است حتما لوازم و تجهیزات کاملی را با خود ببرید تا به مشکل برنخورید.

اگر می‌خواهید اقیانوس ابری جنگل را مشاهده کنید، زمانی راهی سفر شوید که آب و هوای شاهرود آفتابی و هوای شیرین ‌آباد ابری باشد. همچنین سعی کنید زمانی به دیدن این جنگل بروید که هوا روشن باشد تا مسیر را گم نکنید و خطر حمله حیوانات وحشی نیز شما را تهدید نکند.

تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای سفر به جنگل ابر

رفتن به جنگل ابر و اقامت در آن جا مانند یک تفریح معمولی نیست و باید حتما تجهیزات لازم را همراه خود ببرید تا دچار مشکل نشوید. دقت داشته باشید اگر نمی‌دانید جنگل ابر کجاست حتما یک همراه که با منطقه آشنایی کافی دارد را با خود ببرید تا راه را گم نکنید. همراه داشتن یک قطب نما نیز در طول سفر الزامی است، بنابراین سعی کنید حتما همراه خودتان یک قطب نما ببرید.

از جمله دیگر وسایل ضروری که باید هنگام سفر به جنگل ابر همراه داشته باشید می‌توان چادر مسافرتی، کیسه خواب، جعبه کمک‌های اولیه، زیرانداز، لوازم بهداشتی، کفش مخصوص کوهنوردی، لباس گرم و مناسب، کوله ‌پشتی سبک، کارت بانکی و پول، پتو مسافرتی و قمقمه آب را نام برد.

جنگل ابر کجاست بهترین زمان سفر به جنگل ابر

تفریحات جنگل ابر

اگر می‌خواهید در طول سفر به این منطقه جذاب نهایت لذت را ببرید، قبل از سفر حتما هواشناسی را چک کنید و بهترین زمان سفر به جنگل ابر را انتخاب نمایید. تا حد امکان سعی کنید در یک روز که هوا معتدل و صاف است، راهی شاهرود شوید زیرا سفر در فصل پاییز و زمستان برای مسافرت به این جنگل معروف اصلا مناسب نیست و جاده‌ها لغزنده هستند.

همچنین اگر هوا بارانی یا طوفانی باشد، ممکن است نتوانید به خوبی از مناظر اطراف لذت ببرید و همچنین نتوانید در آن جا چادر بزنید. از جمله تفریحات سالمی که می‌توانید در این منطقه انجام دهید، پرنده نگری و عکاسی است. بنابراین بهتر است هنگام سفر حتما دوربین عکاسی با خودتان ببرید و یا این که با گوشی‌های‌تان تصاویر زیبایی را از مناظر ثبت کنید.

پرنده نگری نیز در این جنگل بسیار هیجان انگیز است و شما می‌توانید در آن جا پرنده‌های کوچک و بزرگ زیادی را مشاهده کنید. البته بهتر است برای تماشای پرنده‌های جذاب جنگل ابر، حتما دوربین شکاری به همراه خود ببرید.

پیاده‌روی و کوه‌نوردی

یکی دیگر از تفریحاتی که می‌توانید در این جنگل سرسبز انجام دهید، پیاده روی و کوهنوردی است. قدم زدن در میان جنگل‌های انبوه و کوه‌های کوچک و بزرگ، حس و حال بسیار خوبی به افراد می‌دهد. بنابر این سعی کنید در این جنگل باصفا حتما ساعاتی را به پیاده روی و بالا رفتن از کوه‌ها اختصاص دهید و برای خود لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به جنگل ابر شاهرود جنگل ابر کجاست
جنگل ابر کجاست

دوچرخه سواری نیز یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیزی است که می‌توانید در جنگل ابر شاهرود انجام دهید. بنابراین اگر دوچرخه دارید، بهتر است آن را هم با خود به این منطقه ببرید و در آن جا به دوچرخه سواری بپردازید.

اگر با دوستان یا خانواده‌تان به دیدن جنگل ابر رفتید، بهتر است در آن جا ورزش‌های دسته جمعی همچون والیبال یا وسطی را هم انجام دهید و خود را سرگرم کنید. اطراق شبانه و کمپینگ را نیز می‌توانید در این جنگل زیبا انجام دهید و با همراهان‌تان دور هم جمع شوید.

معمولا اکثر افرادی که به دیدن جنگل ابر می‌روند، این تفریح را انجام می‌دهند. شما نیز اگر قصد داشتید شبانه در جنگل ابر اطراق کنید، بهتر است حتما یک آتش روشن کنید تا مورد حمله حیوانات وحشی همچون خرس قرار نگیرید. به طور معمول تفریحاتی که در جنگل ابر می‌توان انجام داد، به سلیقه شخصی‌تان بستگی دارد و شما می‌توانید هر تفریحی که برای‌تان جذاب‌تر است را در آن جا انجام دهید.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته‌ داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

بازارگاه به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اصلی وب‌سایت پایانه‌ها برای خرید و فروش معتبر بلیط در ایران فعالیت می‌کند. پایانه‌ها در جشنواره وب و موبایل ایران در سال 96 به عنوان بهترین سایت از نگاه مردم انتخاب شده و در سال 99 نیز کاندید دریافت جایزه بهترین وب‌سایت ایران شده است. پایانه‌ها و بازارگاه امسال هم در جشنواره حضور دارند و شما نیز می‌توانید در رای‌گیری مردمی شرکت کنید. برای رای و اشتراک‌گذاری نظرات خود درباره بازارگاه می‌توانید به سایت جشنواره وب و موبایل ایران مراجعه کنید.

سخن پایانی

مسلما تا این قسمت از مطلب متوجه شدید جنگل ابر کجاست و برای رفتن به آن جا باید چه کارهایی را انجام داد و چه چیزهایی را نیز همراه خود برد. بنابراین سعی کنید قبل از سفر به خوبی این مقاله را بخوانید تا اطلاعات لازم را به دست آورید و یک سفر پرهیجان و متفاوت را تجربه کنید.

نظر شما در خصوص جنگل ابر شاهرود چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر